KAUNA (the Grudge)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin juuri ton Kinopalatsissa katsomassa. Ihan kohtuu hyvä kauhuleffa oli! Jännitystä ja kauhua oli muttein mulle tarpeksi. Turhat puhe jutut vaan pois ja täyttä HC kauhu tavaraa kehiin! Säikäyttävät kohdat oli ihan mukavia mutta juoni kyllä ontui. Kauhuleffa friikeille tavallista tavaraa mutta varmasti monille muille ihan tarpeeksi jännä ja pelottava! Yö näytöksessä noi pitäs käydä katsoon. Suosittelen ja annan :4:

Niin, tunnelmista elokuvateatterissa: Teinit istuu jäykkänä paikoillaan kauhusta jäykkänä ja puristaa penkkiä tai muuta, kun alkaa tosiaan tapahtumaan puolet teini tytöstä kirkuu pelosta ja kauhusta suunniltaan.. sitten ne saa taas itsehillintänsä kuriin ja puristaa poikakaveria kädestä ja hihittää (joku vasta reaktio kai). Mua niin huvitti vaan kun jotku tosiaan pelkäs. Hei, se on vaan leffa.. voi siellä käyttäytyä eikä huutaa kurkku suorana et muut saa nauttia tunnelmasta! No, ehkä jotku oikeesti näkee nyt yöllä painajaisia.

Jos tässä nyt alkais hifisteleen niin vois katsoo The Ringin tai jonkun muun yöllä niin alkais jo kunnolla päästä tunnelmaan :hyper:

Kauna

Jep, kävin eilen väijymässä kyseisen pätkän, ja ISO pettymyshän se oli... :(
Elokuva koostui peräkkäisistä säikyttely kohtauksista, muutamaa juonta "syventävää" kohtausta lukuun ottamatta. Aika sekava setti...
Säikky kohtaukset olisivat olleet ihan jees, jos niissä olis ollu jotain yllätyksellisyyttä.

Kunnon kauhu perustuu siihen, että ei voi arvata mitä seuraavaksi tapahtuu.
Kaunassa ensin tuli BÖÖÖ kohtaus ja sitten kohtauksen päähenkilöstä raato, huisin monimutkaista ja yllättävää.

Huonoimpia leffoja piiiitkään aikaan, mitä olen leffassa käynyt väijymässä...

Tuli tämäkin pätkä katsottua. Ei säväyttänyt.

Ring-tyyppinen leffa, mutta siinä oli paketti paremmin koossa. Alkuperäisessä Ringussa oli oikeasti värisyttäviä kohtia (lopussa) ja jenkkiversio oli säikytysleffana parempi.

Grudgessa ei ole oikeastaan mitään omaperäistä ja pelottelukohtauksetkaan ei iske.
Jaappanin version kakkososa oli mielestäni parempi. Tässä ainoa bonus on SMG suihkussa ja sillä ei pitkälle pötkitä.

Meitsin mielestä tää oli kanssa ihan paska, ehkä huonoin kauhuelokuvista mitä olen koskaan katsonut. Eikä edes jännittänyt saati sitten pelottanut.
Kuten örkki mainitsi, tuon elokuvan kaikki tapahtumat pystyi ennalta-arvaamaan.

Mä kyllä tykkäsin tosta elokuvasta, hyviä kauhuleffoja tehdään nykyään niin harvoin. Toki tuo nyt oli ennalta-arvattava niiden säikyttelykohtausten kanssa, mutta mä en o ikinä koskaan sellaista kauhuleffaa nähnytkään mikä ei olisi ennalta-arvattava, ja olen tuon genren leffoja aaika paljon katsellut.
Suurin plussa tuossa oli se ettei leffa ainakaan ollut täynnä tahatonta komiikkaa niinkuin suuri osa nykyajan kauhuleffoista on (enkä nyt tarkoita mitään fukin tiedän-mitä-teit-viime-kesänä-teinikomedioita). :)

niin ja Sarah Michelle on :haart:

En suosittele kenellekään. Tai ehkä niille, jotka ovat kaikki muut jo nähneet ja on pakko jotain katsoa.

Turha leffa, ei mitään juonta, ei edes mitenkään erikoisia näyttelijäsuorituksia.
Kohtaukset oli saatu kyllä pelottaviksi, mutta muuta hyvää ei elokuvassa sitten ollutkaan.
Itse ainakin odotan elokuvalta jonkun näköistä juonta, jotta jäisi jotain muutakin mietittävää illaksi kuin se, että tuleeko sieltä sängyn alta kohta se saatana.

Ehkä kauhuleffoista paras minun mieleeni on Manaaja. The Ring oli myös hyvä. Niin ja tuo uusi Saw on loistava, sitä kyllä suosittelen. Teksasin moottorisahamurhat leffa oli myös hyvä...

Ei vastannu ihan odotuksia :( Ainoo plussa puoli oli että katoin leffan yhen muijan kanssa (just vast tavattu) tuli mun kainaloon kun sitä pelotti niin perkeleesti :D

Eilen katoin ton leffan ja ei ihan ollu mun mieleen..
Oli siinä pari kohtaa missä säikähti ihan kivasti mut leffa oli vaan jotenkin tylsä.
Ja se loppu oli kyllä ihan perseestä. :2:

Hahahaha, ei jeesus kristus. Sinne meni 10 euroa pennun perseeseen. Leffa oli totaalisen ennalta arvattavissa, helvetin tylsä ja leffan "kauhu" perustui ainoastaan säikäyttelyyn. Tennispalatsi 2:ssa kuului muutama turhautunut huokaus, kun leffa loppui. Yksi paskimmista leffoista, jonka olen leffateatterissa käynyt katsomassa.

Tähdet: :kakka::kakka::kakka::kakka::kakka:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen tuli katsottua ja yritin asennoitua ennakkoluulottomasti vaikka suurin osa jengistä on haukkunut elokuvan mutta ei auta,elokuva on paska = :1:

Uskaltaako edes kertoakaan, mutta mun mielestä tuo ei ollut ollenkaan paska. Parempiakin oon nähnyt, mutta kyllä pulssi nousi ja kurkkua kuristi... Onneksi oli avokki mukana että sai puristaa kättä :nolo: . Vanha Manaaja oli kyllä parempi, mutta... :3:
Edellinen näytös loppui juuri kun odoteltiin sisäänpääsyä ja osa porukasta oli kalmanvalkoisia ja pari jopa itkuisia. Leffan aikana odottelin koko ajan että koska alkaa ympäri salia kuuluman kirkuminen mutta ei ainuttakaan...
Tänäkin aamuna vielä herättyäni muistui kuinka leffassa peitonalla möngersi... :eek:

Totta tosiaan, oli kyllä niin the ring, mut samantyyppisiltä ja aina vaan huonommilta nää kaikki japanilaisväännökset tuntuu :1:

Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä, mutta tämä leffa ei iskenyt. Ei sitten millään. Kauhu ja säikyttely ovat kaksi eri asiaa.
Leffan juonen voi kutistaa n.5 minuuttiin ja sitten loppuajan luodaan jännitystä musiikilla ja säikäytetään, luodaan jännitystä ja säikäytetään, luodaan jännitystä ja säikäytetään. Suurimman osan noista "Pelottavista" kohtauksista arvasi etukäteen. Jännitykseltä menee pointti kun miettii jo etukäteen että kohta pomppaa jotain esille.

Juonta olisi voinut syventää vaikka kuinka paljon, olisivat jättäneet tuon säikyttelyn reilusti vähemmälle. Rupesi tuntumaan leffan jälkeen että tuo juoni piti väkisin tuonne väliin saada että katsojille edes jotenkin selvitettäisiin miksi tässä säikytellään ihmisiä. Psykologinen kauhu on aina parempaa.

PS. Tosiaankaan tuossa leffassa ei ollut ringuun viittaavaa kuin se kuollut akka vaikka suurin osa tuntuu noita kahta toisiinsa vertaavan.

Aika laimea. Perustu pelkästään säikyttelyyn ja nekin kohtaukset olivat niin laimeasti totetutettuja. Ja se haamumuija oli jotenkin sympaattisen näkönen, ei sitä pystynyt ottamaan vakavasti.

Junakohtaus ja peiton alta tuleminen olivat kyllä häijyjä,mutta se siitä. Ja miksei se perheen isä hoitanut kummittelua, sehän siinä suurimmassa raivon vallassa oli kuollut...?

se haamuneiti ois voinu vaikka siellä peiton alla tappaa sen päähenkilön, mutta ei sitte tappanukkaa ??? hölmö :D

Joo, ei kyl säväyttäny sitten alkuunkaan ainakaan toi japsi versio... jenkki versiosta en osaa sanoa, oisko parempi. Tuskin tulee katottua sitä kun oli toi mun näkemä versio niin tylsä et oli pakko kelata puolentunnin jälkeen, kun ei jaksettu katsoa kokonaan... :down:

jtt1983 sanoi:
Ei vastannu ihan odotuksia :( Ainoo plussa puoli oli että katoin leffan yhen muijan kanssa (just vast tavattu) tuli mun kainaloon kun sitä pelotti niin perkeleesti :D

mä katoin kans yhen muijan kaa(tosin kaveri), mut sekii tuli kyl aika lähelle ku sitä alko pelottaa.
itteäni toi elokuva ei oikein vakuuttanu

Back
Ylös Bottom