Kauheimmat matkakohteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Jokaisella varmasti omansa. Itse katselen juuri televisiosta ohjelmaa ja uskoisin että Brittituristien suosima Espanjan Benidorm on kaikkea sitä mitä en lomaltani tahdo. Kuva kertoo paljon:

Benidorm_beach.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Benidorm_beach.jpg

Joku Venäjä jne voisi olla myös todella karmeita kokemuksia matkailla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nää kuvat ovat vähän samaa sarjaa (jostakin päin Kiinaa):
3313705.jpg

3313727.jpg

Mutta joo ei ole omakohtaista kokemusta oikein huonoista lomakohteista muuten kuin, että Ahvenanmaa tuntui pirun tylsältä paikalta, kun siellä joskus fudisjengin kanssa käytiin.

Tuo kuva on otettu Benidormin karmeimmasta kohdasta, sillä meidän (huoneisto)hotelli oli vuosia sitten oikeastaan aika siistillä paikalla; kallion päällä rauhallisella sijainnilla, jonka vieressä oli pieni ja suhteellisen rauhallinen ranta. Paikka on varmaan muuttunut jonkin verran siitä mitä oli.

Ja kyllä mä Venäjälle voisin mennä. Pietariin tai Moskovaan ihan mielellään.

Hieman vaikea aihe, varsinkin lähestyä tuolla tavalla ettei ole edes paikalla käynyt. Toisaalta matkakokemus on varsin subjektiivinen asia - samassa paikassa on varmasti mahdollista viettää surkea tai loistava loma.

Omalta kohdaltani surkeimmat kokemukset ovat ehkä Peking -Rooma -Goa -akselilta, mutta ihan varmasti joku noissakin viihtyy mainiosti. Benidormissa en ole käynyt, mutta tuolla Malagan suunnalla olen varsin hyvin viihtynyt.

Slovakian Bratislava oli pettymys kun käytiin kääntymässä kaupungissa 2000-luvun alussa.
Rumaa ja osittain epäsiistiä (paitsi vanha kaupunki), romut taksit, kusettavat taksikuskit, paskasia lapsikerjäläisiä änkivät kaikkialle, huono hotellitaso, yli 10-vuotta vanha vaatemuoti = tyttöystävä ei löytänyt mitään enkä myöskään minä, jne. jne..

Nykyään varmaan kohentunut merkittävästi.

Myös Bryssel oli pettymys. Vanha keskusta kaunis, mutta siihen se loppuikin. Myös täällä taksikuskit kusettavat, laitakaupungit kauheeta katseltavaa, ei löytyny yhtäkään normi kunnon yökerhoa koko kaupungista (ellei halunnut vinguttaa Visaa ja mennä strippiluolaan, koska niitä riitti).
Ihme että tuollaiseen kaupunkiin ängetty EU:n päätoimistoja yms..

Ihme että tuollaiseen kaupunkiin ängetty EU:n päätoimistoja yms..
Politiikkaa, politiikkaa...

Tuli mieleen, että Turkin Marmarista tai Alanyaa ei voi suositella oikein kellekään, koska paikat ovat menettäneet entisen viihtyvyytensä. Mitä nyt faija kertoi, niin kultaisella 80-luvulla Marmaris oli hotellien ja väen vähyyden vuoksi menevä mesta. Nykyään koko paikka on brittien perseilytanner. Toisekseen asiakaspalvelun taso on mennyt alamäkeä, kun sinne pakkautuu maaseudun liimalettejä kourimaan vaaleaverikköisiä naisia, olivat he sitten varattuja tai eivät.

Taitaa olla Bodrum ja paikallisen väestön suosimat mestat paljon tasokkaampia kuin nuo Aurinkomatkojen tyrkyttämät vitutusmestat.

Kanariansaaret (Gran Canaria) on paikka, johon en halua toistamiseen joutua ikinä.
Bahama hyvänä kakkosena.

Bahama hyvänä kakkosena.

Mikäs tässä oli vikana, vai eikö vaan napannut?

Itsellä huonoin matkakokemus löytyy Marmariksesta. Reissusta on jo varmaan lähemmäs kymmenen vuotta mutta muistan että paskasta oli. Lämpötila noin +15 ja paikalliset oli vittumaisia.

Canarian Puerto Ricosta jäi vähän huono maku kun joku paikallinen spede veti mua nyrkillä puhelimeen, jonka jälkeen poket heitti mut niskapers-otteella helvettihin. Vikittelin vissiinkin väärää naista. Mitään muuta syytä ei todellakaan ollut. Jäi muuten pikkasen vituttamaan. Ulkona sitten kyllä uhkailin ties millä lähetystöillä ja poliiseilla :)

Mitenkäs huppe suomen telkkaria katselee, ootko lomilla?

Aika paljon on tullut käytyä paikoissa, joissa kyllä viihtyy pari iltaa työreissuilla juopotellen, mutta ei kyllä mitenkään useampaa kokonaista päivää. Esim Pekingi.

yhdellekään kreikan saariston kiviröykkiölle en enää eläessäni halua. kyproksen loma oli lomana huippu, mutta eipä sielläkään mitään muuta tekemistä ole kuin syödä hyvää ruokaa ja maata altaalla/meressä, mikä sinänsä on ihan fine. kypros nyt oli kuitenkin potensiin biljardi parempi kuin kreikan rysät.

cran canaria (viikossa las palmasia on viikko liikaa) ei myöskään enää houkuttele, ainakaan talvella. vettä naamalle vinossa koko viikon, ei niin kertakaikkisen mitään tekemistä. onneksi lomaseuralaisen kanssa viihdyttiin hyvin peiton alla, joten loma pelastui siltä osin ;)

turkin alanya. joskus 15 vuotta sitten vietin siellä silloisen poikaystäväni kanssa legendaarisen loman, joka tätä nykyä kulkee kaveripiirissä termillä "karpon ja XXX:n riemuloma turkissa".... hahahha, aika kultaa muistot mutta kyllä sen loman huikeudet on edelleen aika karvaasti kovalevyllä. valokuvissakin on pelkkiä irvistyksiä ja vittuuntuneita naamoja.

koh samui. ihan samanlainen rysä kuin kanariakin. thaimaa on ihana, upea, maanpäällinen paratiisi. mutta jos vaan mahdollista niin samuita kannattaa välttää kaikin keinoin. yksi pitkä krääsäkatu, ylikansoitetut ja melko huonot rannat ja järkyttävän kallis hintataso verrattuna muualle thaikkulaan.

(koh taolle, bangkokiin, new yorkiin, roomaan ja vaikka kuinka moneen paikkaan tässä maailmassa voisin sitten mennä aina ja aina uudelleen. myös muuten lanzarote on yksi näistä paikoista, vaikka kanariaa onkin....)

Venetsia. Tuolla oli tarkoitus olla 2 päivää, mutta olin 2 tuntia ja sitten junalla muihin Italian kaupunkeihin. Käy sääliksi niitä kyyhkyläisiä, jotka ovat lukeneet Venetsiasta vain hehkutuksia eri matkaoppaista ja varanneet sen perusteella sinne huippukalliin 2vkon häämatkan. Vois hieman kyrpiä sellainen. Tosiaan vanhat rakennukset, paskanhajuiset ja paskaiset kanaalit sekä iso määrä turistikojuja on tsekattu parissa tunnissa ja jo alkaa mieli haikailla muualle.

edit: hyvänä kakkosena Turkki. Sinne en mene enää ikinä. Olin siellä tasan 10vuotta sitten Alanyassa ja ihan kaamea paikka. Ei oikein nappaa sisäänheittäjät, suomea puhuvat paikalliset ja huijarikaupustelijat repimässä hihasta. Jos joku tuonne menee vain auringon ja meren takia, niin way to go vaan. Itse ostan ennemmin vaikka 10-kortin solkkuun ja pikkukaupungin uimahalliin jos rusketusta ja uimista kaipaan. Kreikka ja jopa Kanariakin pieksee Turkin 6-0 (vaikka nekin on surkeita tusinalomapaikkoja).

Venetsiasta täysin samaa mieltä. Yliarvostettu ylihintainen rahatpois -paikka. Ainut joille voi suositella on jotku arkkitehtiopiskelijat tms...

Matkakohteen hyvyyteen ei itselläni juurikaan vaikuta sen sääolosuhteet. Siihen ei myöskään vaikuta hotellien tai "vitun hienojen fasiliteettien" puuttuminen.

Eniten omalla kohdallani vaikuttaa se, että kohteessa on jäljellä jotain siitä itsestään, siellä on enemmän tekemisissä paikallisten kanssa kuin naapurin Pentin ja Seijan, ei tarvitse koko ajan ostaa jotain tai kiertää kauppoja ja saa harrastaa monipuolisia aktiviteetteja. Näihin aktiviteetteihin käy melkein mikä tahansa; urheilu, valokuvaus, kommunikointi vieraalla kielellä, ulkoilu tai vaeltaminen.

Joten pääsääntöisesti itselleni kauheimmat lomakohteet ovat:

1. Kaikki matkatoimistojen uutuuskohteet.
2. Kaikki matkatoimistojen valmismatkakohteet pakettimatkana.
3. Uimaranta ja hotelli -tyyppiset kohteet. Etenkin kaikki all-inclusive.
4. Neuvostoliitto paitsi ehkä Pietari ja vähän Moskova.
5. Yleensäkin kaikki kohteet missä on enimmäkseen saksalaisia ja brittejä. Ja Kanaria, muutoin kuin huumorimielessä.

Joten ilmeisesti kauhea matkakohde on juurikin sellainen, joka ei vastaa kyseisen matkan päämääriä tai tarkoitusta ollenkaan..

En omaa kokemusta yllämainituista kuin sen verran, että tiedän miksi olen tätä mieltä.

no LOL. huomaa kyllä että et ole käynyt ;)
No toisaalta ymmärrän kyllä ettei joku halua thaimaahan, vaikkei siellä olisikaan käynyt. En mäkään halua. Ei vaan kiinnosta pätkän vertaa noi orientaalikulttuurit. Kyllähän sullakin on varmasti joku mesta mihin et lähtis, vaikka et ole aiemmin käynytkään?
Paikat joissa olen käynyt, on kyllä kaikki sellasia että voisin lähteä uudestaankin. Tai no, ehkä kuitenkin skippaisin Keravan.

Intia ja siellä etenkin Delhi, koko Uttar Bradesh ja Bihar. Reissussa sattui ja tapahtui monenlaista, mutta se epärehellisyys, jatkuva kusetus, kadulla seuraavat ja seuraan väkisin tunkevat miehet, ja jatkuva turvattomuus hotelleissa, kadulla ja junassa ja joka paikassa tekivät noista paikoista itelleni sen kauheimman matkakohteen.

Toki siellä oli hienoja paikkoja ja kaupunkeja, aitoa paikallista kulttuuria esim. Biharin maaseudulla, mutta mitkään niistä ei kyllä pystyneet nollamaan noita huonoja puolia. En mene ikinä enää Intiaan, ainakaan noille alueille. Edelleen kaikki suitsukkeiden tuoksut ja Intialainen ruoka saa kaikki huonot olot pintaan. Ja reissusta on tänä vuonna 10 vuotta.

Lyhyesti voisin todeta, etten koskaan enää menisi pidemmäksi ajaksi lomalle johonkin pelkkään rantalomamestaan, josta ei löydy kuin ehkä tyyliin yksi kiviröykkiö, joka on luokiteltu nähtävyydeksi.

Lanzarote on kauhein mihin oon itse eksynyt. Malaga ja sen viereinen Torrejoku oli myös kauhea, rannalle rakennettu kerrostaloja joissa asuu saksalaisia eläkeläisiä. Hyi helvetti. Esim. Bulgariaan mua ei saa niin kauan kuin on syke.

Bulgaria on varmaan miellyttävä paikka jos haluaa eroon lompakosta, saada silmän mustaksi suomalaiselta känniukolta ja tuliaisiksi tippurin. Ei kyllä saisi minuakaan kilon palasina tuollaisiin teinibiletysmestoihin.

Kreikka on oikeastaan ihan todella kiva paikka, kunhan ei mene sinne turistirysiin esim Haniaan. Vielä sieltä onneksi löytyy näitä aitoja kreikkalaisia maisemia ja ihmisiä.

Ylipäänsä pyrin välttämään paikkoja mihin yleisimmin ikäiseni nuoret matkustavat. Ehkä olen sitten hieman "pappa" mutta en saa itse mitään irti siitä, että mennään vieraaseen maahan vetämään lärvit ja käyttäydytään kuin jotkin eläimet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom