Kauhajoen koulussa ampumavälikohtaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Ihme ettei kukaan kiinnittänyt mitään huomiota siihen Irc-galleriaan klo 10.15 jätettyyn viestiin. Luulisi, että edes joku sen olisi huomannut siellä.

Mikä viesti se oli?
Muistatko? Itse en tuota nähnyt ja kiinnostais vaan tietää......

Aika mielenkiintoinen käsitys ihmisillä täällä siitä kuka saa pitää asetta ja kuka ei.
Jos sanottaisiin vaikka että minulla olisi aseita, hankittuna enemmän tai vähemmän laillisilla keinoilla niin mikähän kukaan teistä on sanomaan ,mitä minä niillä aion tehdä?

Taas alkaa tästä asiasta se perus paskanjauhanta siitä "mitä minä olisin tehnyt kenenkin sijassa jne jne"
Damage done, ei siitä sen enempää. Jos näitä on tapahtuakseen niin sitten se myös tapahtuu, ei ihmiset voi nähdä sitä mitä jokainen ajattelee sisällään.

Ei auta kuin hyväksyä. Maailma saa tällaiset ihmiset ahdistuneeksi ja niin kauan kuin maailma on mitä se nytkin on, tätä tapahtuu. Wake up to new reality.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En lähtisi ollenkaan syyttelee poliisia. He tekevät työtänsä niitten rajoitusten mukaan mitkä heille on annettu. Jos haluat vaikuttaa niin äänestä sellaisia henkilöitä, jotka ajavat lisää valtuuksia poliisille.

Poliisin on mahdotonta sanoa haastattelun perusteella, onko kyseinen henkilö pelkkä harrastelija vai suunnittelemassa jotain tälläistä mitä tänään on tapahtunut. Itse kyllä antaisin lisää oikeuksia poliisille.

Positiivista tässä on se, että kyseistä henkilöä on haastateltu. Se jo kertoo jotain, että edistystä on tullut. Mut minkäs teet ku pitää eka tapahtua ennen ku voit tehä jotain.

Toivotaan, että henkilö selviää ja pääsee kärsimään rangaistuksensa. Loppu ikänsä pillin kautta soppaa vaan.

Herää vain kysymys siitä että oliko eilinen kuulustelu sittenkin käynnistävä voima kyseiselle attentaatille. Hullu sai pontimen toimia nyt heti kun kerta sai vielä aseensa pitää. Tekikö poliisi oikein tai väärin ,sitä on huono mennä sanomaan. Se on kuitenkin varmaa että kyseisen poliisimiehen ura on pienellä paikkakunnalla ohi. Sen verran paljon tulee paskaa virkamiehelle niskaan valumaan paikkakuntalaisilta.

Ikävä homma, ihmisten pitää vaan tajuta että ei ammusradalla ampuminen ole mitenkään laitonta joten tuon aseen haltuun ottamiseen ei oikein ole ollut perusteita. Ja näitä hulluja on aika vaikee tunnistaa, ne monesti vaikuttaa normaaleilta just semmosilta joita ei mitenkään vois epäillä tämmösestä. Puun takaahan tämmöset kaikille tulee.. Tuntuu pahalta että 9 kuollutta taas jonkun hullun takia.

Tuleekohan suruliputus huomenna?

Totta, suurin osa ihmisitä on tyhmiä eivätkä ajatelle asiaan sen enempää kuin että "se on ton poliisin vika kun päästi sen pälkähästä".

Mikä viesti se oli?
Muistatko? Itse en tuota nähnyt ja kiinnostais vaan tietää......

Galleriaan oli laittanut viestin "Massacre in Kauhajoki". Sanajärjestys saattoi olla eri, mutta kutakuinkin noin. Tuo oli laitettu tosin vain 45min ennen ammuskelua, joten ehkä sitä ei sitten kukaan nähnyt. Tai osannut suhtautua vakavasti.

Suomen ennätys?
Sm-kultaa. Jipii.

Vitun apinat. Meilläpäin yks tollanen kylä hullu, pitäskö puukottaa jo ihan varmuuden vuoksi?

Ja niinkuin näiden tapahtumien määrä olis kiinni siitä saako joku aseen poliisin luvalla vai ei.
Jos joku haluaa aseen ja tappaa jonkun niin eipä ole kovinkaan vaikeaa, jos joku haluaa paskoa huumeilla aivonsa pihalle niin kyllä niitä huumeita löytyy.
Ei se ole nykymaailmassa, edes suomessa, kovinkaan vaikeaa.

Ja jälkikäteen se on aina helppoa kommentoida että jotain olisi pitänyt tehdä/huomata jne.
vieläkään kun ei ole keksitty sitä kristallipalloa josta näkisi huomisen tapahtumat etukäteen..
ja tuskin millään, lakimuutoksilla/metallinpaljastimilla yms. eri vaihtoehdoilla, näitä saada kokonaan loppumaan,(vaikeuttamaan tosin).Ja se on selvää että jotain pitää yrittää tehdä.Valitettava tapaus,ei voi muuta todeta...

Hyvää tekstiä sinulta!

Olen samaa mieltä monesta asiasta, mutta siitä olen hiukan erimieltä, että syitä monesti löytyy muualtakin kuin teon tekijästä. Tai ainakin välillisiä syitä perheestä kavereista yms vaikutteista. Itsehän teon suorittaja tekee lopulta ne päätökset mitkä johtavat näihin tekoihin, joten täysiä syyllisiä on lopulta ainoastaan yksi.

Toki toki. Kaikki voi vaikuttaa kaikkeen (esim. tekijän persoonallisuuteen, ajatusmaailmaan, asenteisiin). Saattaa just olla jotain koulukiusausta, porukasta eristämistä jne... Vaikakkin tekijä kuitenkin itse tekee päätökset omista teoistaan.

Jep, oon koulussa tossa suht lähellä ja meilläki tuli poliisit koululle ja koulupäivä oli siinä. Osanotto.

Poliisi toimi oikein, jos tyyppi vaikutti kunnolliselta. Ei niillä käsittääkseni ole velvollisuutta vielä tämän hetken lainsäädännön mukaan tuoda paikalle mitään psykologia arvioimaan hakijoiden henkistä kuntoa.

kyllä poliisilla on oikeus/velvollisuus tämänhetkisenkin lainsäädännön nojalla ottaa ase huostaan henkilöltä jos näkevät siihen aihetta (esim. vaaran aiheuttaminen), palauttavat sitten myöhemmin jos tutkimuksissa ei mitään ilmene.
pointtina siis että jos joku on tuon tyypin ilmoittanut poliisille noiden perseily-videoiden ja kuvien/kirjoitusten perusteella, niin kyllähän siltä olisi pitänyt luvat perua ja pyssyt ottaa haltuun. sanoohan sen maalaisjärkikin.

siihen en ota kantaa onko vika yksittäisessä poliisissa vaiko yleisissä ohjeistuksissa. suomen lainsäädäntöhän nyt on täysin perseestä, siinä ei mitään uutta ole.

Onkohan kukaan koskaan miettinyt, että mitenkähän suuri vaikutus näissä massasurmissa on eri medioiden kautta mahdollistetulla etukäteisvouhkaamisella? Jos näillä idiooteilla ei olisi mahdollisuutta levitellä uhkauksia, kuvia, videoita jne, niin toteuttaisivatko he laisinkaan näitä tekojaan? Onko teon vahvana osana median kautta toteutettu alkusoitto, intro joka sitten lopetetaan surmiin? Mitäs jos medioiden ylläpidot alkaisivat oikeasti rajoittamaan vastaavia tapauksia, sillä harva normaali ihminen ottaa itsestään kuvaa osoittaen kameraan aseella saati sitten tekee jatkuvasti ampumavideoita. En näkisi mitenkään erikoisena ratkaisua, että esim Irc galleria kylmästi vain poistaisi profiilit mielivaltaisesti jos yhtään kuvissa provosoidaan vakavalla asialla. Ketä kiinnostaa sananvapaus? Ei ketään, deleteä vain ja samoin kaikissa muissakin medioissa. Jos vatipäät eivät saa etukäteen kiihottaa itseään, niin riittääkö kiihottumisen taso sitten tekemään itse tekoa? Jos ei muuten, niin ei ainakaan saisi muut idiootit vaikutteita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom