Kauanko kehitys jatkuu?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen sitä mieltä että termi "natumaksimi" on psyykisen puolen rajoitus. Omat kokemukset on enemmän voimaharjoittelusta kuin bodauksesta mutta kuitenkin.
Vanha viisaus "samalla treenillä saa samat tulokset" pitää piruvie paikkaansa.

Omalla kohdallani raja on tullut vastaan silloin kun ei ole ollut osaamista/rohkeutta tehdä asioita eritavalla kuin aiemmin. Pari esimerkkiä, uskaltautuminen 1-jakoiseen ja raakasti lisääntyneeseen työmäärään avasi kehityksen uudestaan. Toinen, treenaaminen salilla jossa on muitakin tavoitteellisesti treenaavia ja erityisesti itseä kovempia treenaajia luo uskoa omaankin tekemiseen. Vaihelu treeniympäristössä kannattaa aina välillä muutenkin. Näiden lisäksi olisi vielä yksi vaihde silmään - treenaaminen säännöllisesti porukassa, mutta tämän toteuttaminen on hankalaa.
Niin, natutreeniä takana >25v.

No mites OlaviVirta ja kaikki muutkin tai siis jos ny vielä joitain muitakin pidempään(min. 15v) puhtaasti reenanneita löytys ni miten pätee teihin noi:

http://elamanfilosofiaajaurheilua.blogspot.fi/2015/01/kuinka-paljon-voi-saada-lihasmassaa.html?m=1

https://www.muscleforlife.com/how-much-muscle-can-you-build-naturally/

?

Ja paljonko on tullut esim. lihasmassaa/painoa(ei läskiä)/tuloksia eli vaikkapa kiloja lisää maksimeihin viimeisen kolmen vuoden aikana? Jos siis nyt ootte parhaassa kunnossa ikinä.

Väsyttää aika paljon, toiv tosta ny selvän saa.

Enpä juuri muuta kuin hiljaisuutta odottanutkaan, mutta että ei yhtään 15v puhtaana harrastanutta löytyny kommentoimaan. Kiitos osallistujille kuitenkin!

ei kehittymiselle mitään ylärajoja ole asetettu. en mä näkis mokoman ajattelulle ees kauheesti hedelmää. eli jos ei kehitystä tule ja ikä on alle 60v, kannattaa aikalailla miettiä sitä harjoittelun ohjelmointia vielä uudelleen.

ei kehittymiselle mitään ylärajoja ole asetettu. en mä näkis mokoman ajattelulle ees kauheesti hedelmää. eli jos ei kehitystä tule ja ikä on alle 60v, kannattaa aikalailla miettiä sitä harjoittelun ohjelmointia vielä uudelleen.

Kirjoitit tuolla aiemmin, että:"ei loputtomasti voi kehittyä. kyllä se raja ihmisillä vaan jossain vaiheessa kudospuolella tulee vastaan" ja "varmasti jokaisella kyllä on se maksimi mihin tulee pystymään".
Mielestäni ristiriidassa tuon "ei kehittymiselle mitään ylärajoja ole asetettu" kanssa. Vai?

Ja toiseksi, mitä mieltä olet noiden linkkien laskukaavojen paikkaansa pitävyydestä?

Otetaan nyt vielä kolmaskin, eli raakapenkkitulokseni on nyt (ihan vähän alle) 2x oma paino. Vertaamatta nyt mihinkään maailmanmestariin niin tiedätkö monia kenellä se on paljon enemmän?

Odota vielä 2 vuotta, niin mulle tulee yhteensä 15 v treeniä täyteen. Sitten voin vastata...

Haha nojoo aika ehdottoman kuuloisesti olen tuosta 15 vuodesta puhunut, oothan säki jo viiden vuoden päästä tässä mun tilanteessa. Onko kuntosi miltei koko ajan vain parantunut ollen nyt parhaimillaan?

toki käsitteellinen ristiriita. jokaselle ON se oma maksimi juu, mutta niitä ylärajoja ei ole tiedossa=asetettu. sen takia niitä on turha miettiä.

en missään nimessä ala katteleen jonku kehityspotentiaalia jonku laskukaavan perusteella.

2x omapaino kisatyylillä on kova tulos ja mitä isompi ukko sitä kovempi. tiedän moniakin, mutta ei se mitään tarkota.

mun ikä on 48v ja kehitys on ollut nousujohteista toistaiseksi.

Haha nojoo aika ehdottoman kuuloisesti olen tuosta 15 vuodesta puhunut, oothan säki jo viiden vuoden päästä tässä mun tilanteessa. Onko kuntosi miltei koko ajan vain parantunut ollen nyt parhaimillaan?
Kunto (voima) on pikkuhiljaa parantunut ollen nyt (toistaiseksi) parhaimmillaan. Välillä oli selkävamman takia piiiiiiitkä tauko ja nyt uuden alun jälkeen on treeniä takana 4 vuotta. Erityistä lahjakkuutta voiman tai fileen hankintaan mulla ei ole, mutta mennään näillä mitä on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toki käsitteellinen ristiriita. jokaselle ON se oma maksimi juu, mutta niitä ylärajoja ei ole tiedossa=asetettu. sen takia niitä on turha miettiä.

en missään nimessä ala katteleen jonku kehityspotentiaalia jonku laskukaavan perusteella.

2x omapaino kisatyylillä on kova tulos ja mitä isompi ukko sitä kovempi. tiedän moniakin, mutta ei se mitään tarkota.

mun ikä on 48v ja kehitys on ollut nousujohteista toistaiseksi.

Selvä. Salinosto se mulla on. Äkkiseltää ku kattelee noita SM tuloksia niin onhan siellä tosiaan muutamia ketkä 2x oman painon ottaa. Olikohan tuossa 2016 tilastossa 80:ssä noin kourallinen.
Tiedät siis moniakin(edelleen natuista puhutaan) kenellä penkkitulos on paljon enemmän kuin 2x omapaino niin heitäks muutaman esimerkin ihan mielenkiinnosta? En siis nimiä kaipaa, mutta omapaino ja tulos.

Kunto (voima) on pikkuhiljaa parantunut ollen nyt (toistaiseksi) parhaimmillaan. Välillä oli selkävamman takia piiiiiiitkä tauko ja nyt uuden alun jälkeen on treeniä takana 4 vuotta. Erityistä lahjakkuutta voiman tai fileen hankintaan mulla ei ole, mutta mennään näillä mitä on.

Ok, tosi, näillä mennää!

Selvä. Salinosto se mulla on. Äkkiseltää ku kattelee noita SM tuloksia niin onhan siellä tosiaan muutamia ketkä 2x oman painon ottaa. Olikohan tuossa 2016 tilastossa 80:ssä noin kourallinen.
Tiedät siis moniakin(edelleen natuista puhutaan) kenellä penkkitulos on paljon enemmän kuin 2x omapaino niin heitäks muutaman esimerkin ihan mielenkiinnosta? En siis nimiä kaipaa, mutta omapaino ja tulos.

Ok, tosi, näillä mennää!

Pikkusarjoissa ihan yleistä/normikauraa SM-tasolla tuommonen 2x oma paino. Yli 100kg painoluokissa harvinainen ja superissa ei enää ainuttakaan Suomessa.

no eipä noilla nimettömillä luvuilla mitään tee. osa kilpailee osa ei. mitä tällasella tiedolla tekee. äkkiseltään tulee mieleen 8 ukkoa yli 75kg, ketkä junttaa 2x painonsa.

no eipä noilla nimettömillä luvuilla mitään tee. osa kilpailee osa ei. mitä tällasella tiedolla tekee. äkkiseltään tulee mieleen 8 ukkoa yli 75kg, ketkä junttaa 2x painonsa.

Kaksi kertaa oon nyt siis kirjottanu et löytyyks tyyppejä kenellä on penkki PALJON ENEMMÄN kuin kaksi kertaa oma paino ja sitten vielä niistä esimerkkejä. En viitsi kolmatta kertaa kysyä vaikka edelleen kyllä kiinnostaa. Toki saa nimetkin kertoa, sitä vaan meinasin ettei mun oo tarkotus liikoja udella.

No mites OlaviVirta ja kaikki muutkin tai siis jos ny vielä joitain muitakin pidempään(min. 15v) puhtaasti reenanneita löytys ni miten pätee teihin noi:

http://elamanfilosofiaajaurheilua.blogspot.fi/2015/01/kuinka-paljon-voi-saada-lihasmassaa.html?m=1

https://www.muscleforlife.com/how-much-muscle-can-you-build-naturally/

?

Ja paljonko on tullut esim. lihasmassaa/painoa(ei läskiä)/tuloksia eli vaikkapa kiloja lisää maksimeihin viimeisen kolmen vuoden aikana? Jos siis nyt ootte parhaassa kunnossa ikinä.

Väsyttää aika paljon, toiv tosta ny selvän saa.
Täyttä paskaa tuollainen tutkimus. Ikäänkuin testatussa lajissa kilpaileminen olisi puhtauden taannut.

Täyttä paskaa tuollainen tutkimus. Ikäänkuin testatussa lajissa kilpaileminen olisi puhtauden taannut.

Noniin, siinäpä yks mielipide ja joo sepä ei todellakaan mitään takaa. Vähän kun noilla kaavoilla laskeskelin niin kuitenkin vaikutti äkkiseltään, ettei ne ihan kovin mahdottomia mittoja lupaa ja siten vaikuttivat, että jotain tottakin niissä voisi olla.

no vastasin, että tiedän heitä kyllä, mutta hieman ihmetyttää, mitä niillä luvuilla tekee, ku ei ole nimiä eikä muuta. eihän sillä nimettömällä tiedolla ole mitään relevanssia. nimiä en kerro mun asiakkaista muutenkaan. ihan kohteliasta sulta siis.

en nyt tarkemmin muista enkä ihan nykytilannetta tiedä, mutta ei noista ite tietämistäni mitenkään "paljoa" yli 2x kukaan nosta. about 80kg ja 180kg on aika lähellä sitä kovinta suhdetta varmaan. en pidä tilastoja ite näistä treenijutuista. just eräs 18v junnu teki 150kg 74-kilosena. ku nää ei oo kisatilastoja, mun on vaikee nähdä tälle sun kysymykselle sitä tarvetta siis.

jos et ole varma, ootko suomen paras penkissä, mene kisoihin ja sit näät. kisat on ainoo paikka, missä se tuloskunto mitataan. niinku tossa mrsiima sanoi, pikkusarjoissa on helpompaa saada 2x omapaino kisatyylilläkin.

Mulla on treenipäiväkirjat 14.9.90 alkaen tallessa. Yli kahden kuukauden taukoa ei ikinä.
Vuosituhannen vaihteessa söin purkin Optimum Nutritionin boosteria jossa oli 10mg Ma Huangia kapselissa.
Eli en sikäli ole natu mutta aika lähellä...

Mitä kysyttiin?

Pitääkös siitä olla sitten jotenkin huolissaan että se lihasmassan kasvu loppuu, voimatasot ei enää nouse? Mitä nyt ite kattellut vierestä niin aina löytyy uusia motivaattoreita siihen jumppaamiseen, halutaan olla ikäisekseen hyvässä kunnossa, nähdään liikkumisessa muutakin kuin lihasmassa ja voima. Kyllä kun katsoo 60v elämäntapanatikan reenaamista ja suhtautumista lihaksiin, on siinä jotain eroa, jotenkin terveempää.

Ihan hirveesti porukka miettii että mihin loppuu naturaalina kehitys, koitetaanko siinä ajoittaa se sustapiikki oikeaan ajankohtaan vai mikä ajaa pohtimaan? Alle 50v ei kannata miettiä ja sen jälkeen ei kiinnosta miettiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom