Kauanko auringonottoa päivässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka kauan olette keskimäärin ottaneet päivässä aurinkoa? , mikä olisi hyvä aika tunteina per päivä jos tahtoo ruskettua? (kuitenkaan palamatta :D )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nipsu
Kuinka kauan olette keskimäärin ottaneet päivässä aurinkoa? , mikä olisi hyvä aika tunteina per päivä jos tahtoo ruskettua? (kuitenkaan palamatta :D )

Palaminen on aika yksilöllistä, jotku palaa tunnissa, toiset ei 12 tunnissakaan.

Re: Re: Kauanko auringonottoa päivässä?

Originally posted by VahvaJussi
Palaminen on aika yksilöllistä, jotku palaa tunnissa, toiset ei 12 tunnissakaan.

Hyvä vastaus.:david:

Ite en olis puolta tuntia kauempaa auringossa ilman aurinkovoidetta, etenkään keskipäivällä.

Re: Re: Re: Kauanko auringonottoa päivässä?

Originally posted by Wilu
Hyvä vastaus.:david:

No mitä muutakaan sitä voi vastata, jos kysytään että kauanko voi ottaa aurinkoa päivässä ettei pala? :david:

Tein ite duunia 12 tuntia päivässä auringossa ilman paitaa enkä palanut (juurikaan, pikkasen selästä kyllä)

Eiköhän toi ole ihotyyppikohtainen juttu! Jos pohjarusketusta ei ole yhtään, kannattaa aloittaa maltillisesti, unohtamatta suojakertoimia.Keskipäivällä on ihan fiksua välttää kuuminta paahdetta, mutta tietty silloin ruskettuukin parhaiten.
Rusketuksen väriä parantaa aurinkokapselit.Ne myös pidentää värin kestoa ja hoitavat ihoa.
Vielä yks juttu auringon palvontaan liittyen, lämpö tekee olon aika veteläksi treeniä ajatellen. Eli jos tarkoitus on treenata hyvässä vireessä, ensin treeni sitten vasta beachille!;)

Paistaisi nyt vaan se perkeleen aurinko! :curs: Tuntuu siltä, että työpäivinä paistaa ja on helvetin kuuma, mutta kun pääsee töistä kotiin ja/tai viikonloppu koittaa, niin kas kummaa - pilvistä. Mä oon yleensä tässä vaiheessa kesää jo hemmetin ruskea, mutta nyt vasta on tällainen tyypillinen toukokuun "rusketus". Auringon olis paree paistaa 20.7. eteenpäin, koska mulla alkaa silloin loma. :)

Jos haluat ruskettua niin ota arskaa niin paljon kuin vain jaksat mutta muista rasvata ja paljon (tulipas aika 2mielinen neuvo):blow:

Originally posted by Tomi
Paistaisi nyt vaan se perkeleen aurinko! :curs: Tuntuu siltä, että työpäivinä paistaa ja on helvetin kuuma, mutta kun pääsee töistä kotiin ja/tai viikonloppu koittaa, niin kas kummaa - pilvistä.

Eikös sitä varten ole olemassa lounastunnit että voi piipahtaa popsimassa kananrintaa lähibiitsillä/puistossa aurinkoa ottaen?

Paistaisi nyt vaan se perkeleen aurinko! :curs: Tuntuu siltä, että työpäivinä paistaa ja on helvetin kuuma, mutta kun pääsee töistä kotiin ja/tai viikonloppu koittaa, niin kas kummaa - pilvistä. Mä oon yleensä tässä vaiheessa kesää jo hemmetin ruskea, mutta nyt vasta on tällainen tyypillinen toukokuun "rusketus". Auringon olis paree paistaa 20.7. eteenpäin, koska mulla alkaa silloin loma. :) [/QUOTE

joo meitsillä on yhtä paska tuuri... ikinä ei natsaa noi aurinkoiset päivät... oon ruvennu pitää pidempiä ruokataukoja nii kerkiää ees vähän nauttia tosta auringosta....

Paistaisi nyt vaan se perkeleen aurinko! :curs: Tuntuu siltä, että työpäivinä paistaa ja on helvetin kuuma, mutta kun pääsee töistä kotiin ja/tai viikonloppu koittaa, niin kas kummaa - pilvistä. Mä oon yleensä tässä vaiheessa kesää jo hemmetin ruskea, mutta nyt vasta on tällainen tyypillinen toukokuun "rusketus". Auringon olis paree paistaa 20.7. eteenpäin, koska mulla alkaa silloin loma. :)

Sä oot kuitenkin pakkiksella kyttäämässä meidän viestejä etkä ulkona arskaa ottamassa. Muutoinhan voisit menettää sika nopean vastaajan maineesi.:D

Aurinko tappaa :)

"Ruskettuminen ja siihen liittyvä ihon paksuuntuminen ovat luonnon suojamekanismeja UV-säteilyä vastaan. Ne eivät sinällään ole haitallisia, mutta niiden käynnistyminen kertoo, että soluvaurioitakin on jo saattanut syntyä.

Vuosia jatkunut krooninen altistuminen Auringon tai solariumien säteilylle aiheuttaa iholla sidekudosvaurioita eli niin sanottua valoelastoosia. Tämä ilmenee ihon paksuuntumisena, uurteina sekä kimmoisuuden vähenemisenä. Iho alkaa näyttää ikäistään vanhemmalta."

" Auringon aiheuttamiin ihosyöpiin arvioidaan kuolevan vuosittain 50-100 ihmistä. "

http://www.tsv.fi/ttapaht/015/jokela.htm

:thumbs:

juu, ite en oo vielä 17vuoden aikana palanut vaikka olen allergisen ihoni takia käynyt solariumissa jne.. ajattelin vaan että jos ottais heinäkuussä jokapäivä vaikka 1tunnin arskaa niin sais vähän väriä :D äsken tuli puolitoista tuntia oltua eikä tehnyt pahaa vaikka ambulanssilla porukkaa vietiinki lasarettiin :(

ps:heinäkuussa porissa, yyterin hiekkarannoilla järjestetään 3päiväinen kamppailulaji leiri missä jengi saa oikein kunnon palovammoja , täytyy varoo :D ::david:

Originally posted by Kime76
Sä oot kuitenkin pakkiksella kyttäämässä meidän viestejä etkä ulkona arskaa ottamassa. Muutoinhan voisit menettää sika nopean vastaajan maineesi.:D
Nojoo, töissä istun. Arvaahan kaksi kertaa, että olisinko ennemmin tuolla kesälaitumella hyppelehtimässä munasilteni? :whip:

Originally posted by Tino99
Ethän sä oo elänyt edes 17 vuotta:D
syntymäaikani on 9.5 eli se on väärin tos , no anyway missäs itse vietit 9kk? aloitko elämään vasta kun synnyit :confused:

Owned :D

Originally posted by Tino99
Olin 9kk sellasessa paikassa mihin aurinko ei paista:D .

tähän on pakko vastaa: :lol2: :thumbs:

Ite palan 30 minuutissa jos ilman paitaa oon keskellä päivää auringossa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom