Kauanko auringonottoa päivässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, alkukesästä kun ei ole vielä tottunut aurinkoon, riittää n. 0,5 - 1 h minulle, mutta nytkin olen ollut töissä n. 5 tuntia auringossa, eikä palamisia ole tapahtunut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hapettaja
Jos haluat ruskettua niin ota arskaa niin paljon kuin vain jaksat mutta muista rasvata ja paljon (tulipas aika 2mielinen neuvo):blow:

Mulla on ollu samanlainen käsitys, mutta kun lueskelee tota kekexx:n antamaa linkkia, niin ilmeisesti lyhyt sessio ilman rasvausta ajaa saman asian.

Poimintoja Jokelan sivulta:
"Säteilyn biologinen vahingollisuus lisääntyy lähes tuhatkertaiseksi siirryttäessä 330 nm:n aallonpituudesta 300 nm:n aallonpituuteen. Niinpä esimerkiksi ihoa polttavasta Auringon UV-säteilystä noin 80 prosenttia tulee UV-B-alueelta siitä huolimatta, että maanpinnalla UV-B-säteilyn osuus on vain noin 5 prosenttia UV-säteilyn kokonaismäärästä."

"Useimmilla ihmisillä palamista seuraa muutaman päivän kuluttua ruskettuminen. Pysyvä rusketus syntyy, kun UV-B-säteily aiheuttaa ihon pigmenttisoluissa melaniini-nimisen väriaineen muodostumista ja melaniinia sisältävät pigmenttihiukkaset siirtyvät sarveissoluihin."

Eli poltetaan iho kevyesti UV-B-säteilyllä(iho punoittaa) --> rusketus.

Originally posted by SuperStar82
toimiiko noi aurinkokapselit?? vai pitäydynkö porkkanoissa...?
Mä kokeilin kaverin suosituksesta ja omalla kohdallani toimii kyllä!
Niitä on monella eri valmistajalla, kannattaa kysyä luontaistuote-
kaupoista. Rusketus tuntuu pysyvän pidempään ja on sävyltään parempi, näin siis ainakin mulla.:)

Originally posted by camu
Mä kokeilin kaverin suosituksesta ja omalla kohdallani toimii kyllä!
Niitä on monella eri valmistajalla, kannattaa kysyä luontaistuote-
kaupoista. Rusketus tuntuu pysyvän pidempään ja on sävyltään parempi, näin siis ainakin mulla.:)

Täytyy kokeilla. itselläni on atooppinen iho ollut penskasta asti (onneksi iho on ollut oireeton jo kohta vuoden).. Aurinko antaa Iholle suojaa ja energiaa tmv, täytyy kokeilla tabuja :D

"Kauanko auringonottoa päivässä?"

Aina kun se pilvettömältä taivaalta paistaa kavereiden kasa otetaan arskaa... (5 tuntia per päivä).

Niin, aurinkoa ei kannata ottaa klo 11-15 välisenä aikana oikeasti mutta nostetaan suoja kerrointa kyl se siitä.

Aurinko kuuri on tietenkin 5 h. levytystä ja Beetakaroteenia 10*6mg/päivä.

Lomaa... :kippis1: :worship: :worship: :kippis1:

Hmm... Hieman tahtoo vaihdella kelien ja kiireiden mukaan, mutta esim. tänään tuli otettua n. 3h arskaa.
Pitänee katsella jos löytys jostain noita aurinkokapseleita.
Mites muuten noi itseruskettavat voiteet? Toimiiko?

Ai niin, viimeksi aurinkorasvaa on tullu käytettyä vuonna -98 kun kävin Kreetalla lomalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom