Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tottakai pärjää paremmin mutta tästä threadista saa sen käsityksen että pitää olla vähintään monstertruck alla että pääsee stadissa talvella liikkumaan. Jos olis taloudelliset edellytykset kunnossa niin kyllä mäkin ajaisin talvet G-mersulla tai x5/x6 bemulla.. Tänään meinasin kusta housuihini kun tankatessa viereiselle pumpulle tuli G55 AMG:pano:.. Siinä kun vetää tankin täyteen niin on komeet lukemat mittarissa:)

Pitäähän se olla, ainakin Stadissa. Pistänkö taas viime talven kuvia? Mä en ymmärrä tota asennevammaa että STADISSA EI TARTTE MAASTURIA. Itselleni tuosta maasturista on muodustunut käsitys että se on kaikkein hyödyllisin juurikin kaupungissa ja varsinkin Stadissa missä ei aurata tai ei voi aurata teitä. Näkee hyvin, isot peilit, ei tartte varoa katukivetyksiä, saa parkkipaikan myös talvella.

Takakonteista puheenollen, Outlanderissa on kyllä iso toi kontti. Tietty vois olla isompikin mutta kivasti mahtuu aivan mitä vain ja lastaus on helppoa kahdessa osassa avautuvan luukun vuoksi. Lisäksi tuossa voi istuskella ja laittaa esim. lapsille luistimia jalkaan, syödä eväitä tms. Vähän tulee tuosta vielä lisää tilaa kun ottaa takapenkit 15cm eteenpäin. Toki ne voi kääntää myös, mutta siinä suhteessa Mitsu on perseestä verrattuna mihin tahansa autoon, esim. Toyota Versoon. Tilaa ei saa tasaiseksi.

2010_mitsubishi_outlander_road_test_review_25-4b7f6e844581d.jpg
 
Oli nuo etu- ja takavetoiset näköjään ihan liian suurissa määrin päässeet parkkipaikoilta liikkeelle haittaamaan pk-seudun liikennettä. Voi saatana kun taas mentiin kolmea kymppiä Tuusulan motarilla. Pakko kyllä sanoa, että taas pelkästään hymyilytti oman möhköfantin ratissa, kun mitään hankaluuksia vallien yli kaistan vaihdossa tai muussakaan ei ole. Pois lukien tietysti se kiroilu tuosta tukkoisuudesta.

Vaimolla on nyt nelivetoinen Qashqai+2 edellisen etuvetoisen sijaan, oli kuulemma hieman eri maailmasta ajella töihin.
 
Oli nuo etu- ja takavetoiset näköjään ihan liian suurissa määrin päässeet parkkipaikoilta liikkeelle haittaamaan pk-seudun liikennettä. Voi saatana kun taas mentiin kolmea kymppiä Tuusulan motarilla. Pakko kyllä sanoa, että taas pelkästään hymyilytti oman möhköfantin ratissa, kun mitään hankaluuksia vallien yli kaistan vaihdossa tai muussakaan ei ole. Pois lukien tietysti se kiroilu tuosta tukkoisuudesta.
Mutta vaikka kuin ois neliveto, niin kannattaa silti pitää se järki pelissä siellä liikenteessä, neliveto kun käsittääkseni ei näkyvyyttä paranna.
 
Mutta vaikka kuin ois neliveto, niin kannattaa silti pitää se järki pelissä siellä liikenteessä, neliveto kun käsittääkseni ei näkyvyyttä paranna.

Paitsi threadin mukaisissa autoissa, eli möhköfanteissa. Isot tuulilasit, istutaan korkealla, isot peilit == Näkyvyys on ainakin 1578x parempi kuin madalletusta M3-bemarista pisarapeilein.

Tosta voi ehkä vähän hahmottaa tilannetta?

2012-BMW-X5-M-Side-Tow-1024x640.jpg


Onhan se hyvä nähdä muiden ylitse että jahas, puolen kilsan päässä on kolari, pitänee hiljennellä ja antaa muiden ajaa ketjukolari.
 
Paitsi threadin mukaisissa autoissa, eli möhköfanteissa. Isot tuulilasit, istutaan korkealla, isot peilit == Näkyvyys on ainakin 1578x parempi kuin madalletusta M3-bemarista pisarapeilein.
Tuulennopeus tällä hetkellä jotain 20m/s luokkaa ja lunta tulee enemmän, kuin riittävästi. Siinä ei paljoa istuinkorkeus ja isot peilit auta. Tiedän kyllä, että korkealta näkee paremmin, tulee jonkun verran ison auton ratissa istuttua, mutta tällä kelillä on ihan sama, millä on liikenteessä.
 
Ihan hyvin tuolla Tuusulan motarilla ja kehä1:llä näki, niin hyvin ettei sen takia olisi tarvinnut madella. Ehkei ihan säätiedotuksen mukainen "normaali talvikeli", mutta ihan siedettävä talvikeli kuitenkin.
 
Tuulennopeus tällä hetkellä jotain 20m/s luokkaa ja lunta tulee enemmän, kuin riittävästi. Siinä ei paljoa istuinkorkeus ja isot peilit auta. Tiedän kyllä, että korkealta näkee paremmin, tulee jonkun verran ison auton ratissa istuttua, mutta tällä kelillä on ihan sama, millä on liikenteessä.

Joo, ei maasturilla röntgenkatsetta saa ja saa tosiaan olla erityisen varovainen kun iso auto ja neliveto antavat hurjan tunteen jopa kesäkelistä. Todellisuudessa se tärkein, eli kauas näkeminen ja jarrutusmatka ovat tismalleen samaa kuin missä tahansa autossa.
 
Ei, vaan se auto liikahtaa samaa vauhtia mitä kesällä. En lähde sen lujempaa valoista kesällä tai talvella, mutta talvella nää kesällä kaahaajat ovat sitten jaloissa. Mä ajan siis normaalisti kesät talvet, en ole koskaan jaloissa. Kerro vielä miten ne maasturikuskit on jaloissa kesällä? Normaalia vauhtia jos ajaa, niin ei pitäis kyllä häiritä ketään. Edelleen nää urpot tuuninkeinensa, painuis vittuun liikenteestä kesällä ja talvella tai ostais auton, jolla pääsee normaalisti ajamaan. Jos sitten on pakko päästä lujempaa, niin lainaa vain pankista ja tehokas nelari. Saa sitten venyttää sitä kikkeliä talvellakin kun itsetunto on kiinni siitä miten lujaa pääsee liikkumaan. Säälittäviä vitun apinoita.

Stadissa on muutenkin paskamaiset ruuhkat monesti, niin talvella ne pahenee entisestään kun jengi ei pääse normaalia vauhtia liikkumaan.

Ei talvella kuulu, eikä voi ajaa yhtä kovaa kun kesällä. Letkat luonnollisesti pitenee, koska turvaväliä on kasvatettava ja sitä kauttaa samaan tilaan mahtuu vähemmän autoja. Jarrutusmatkaahan se nelari ei muuta yhtään eli ehkä parempi et ihmiset jää vähän jumittelemaan ni ei mee peltiä niin paljon ruttuun.

Kantakaupunkeihin sais kaikkialle laittaa 40km/h rajoituksen. Suojateitä pitäis kunnioittaa huomattavasti nykyistä paremmin. Liikenteessä ei yksinkertaisesti sais olla kiire. Aina välillä tietysti on, mutta jos on jatkuvasti kiireessä ni sit saa kattoa helvetin isosta peilistä kuljettajan paikalla istuvaa ja lopettaa rauhallisesti ajaville raivoamisen.

Ps. Ostan itekin nelarin ykkösautoon. Kakkosauto saattaa alkuun tulla vajaavetoisena. Tottakai nelari on parempi, liikku sitten kaupungissa tai maastossa. Eri asia on et pärjääkö muullakin ja siihen vastaus on et tottakai pärjää. Turvallisuutta nelari lisää myös jos tajuaa pitää sen vauhdin samassa missä pitäis sen vajaavetoisellakin. Jos nelari johtaa siihen et ajetaan kovempaa ei se todellakaan ole enää turvallisempi, vaan päinvastoin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kyllä se tää on seuraava:

http://www.mitsubishi.fi/explores.aspx?id=23192#/Intro

Diesel-manuaali ja tietty 4WD, jostain käsittämättömästä syystä noi on menneet tekemään myös etuvetomallin, hintaerokin on tosi pieni nelivetoon, kuka helvetti sen ottaa etuvedolla???

edit: vielä sen verran tuosta etuvetojutusta, että kun itsekin ajoin tuollaisella Huppe-mallin Outlanderilla vajaa kolme vuotta, ja siinä oli se optio ajaa pelkällä etuvedolla, niin olihan se vaan aivan karmeaa kun sitä talvikelillä kokeili. Isohko, painava auto, korkea painopiste - tuho. Ei vaan jaksa käsittää miten joku ikinä ostaisi tuon uuden etuvedolla. Ei.
 
edit: vielä sen verran tuosta etuvetojutusta, että kun itsekin ajoin tuollaisella Huppe-mallin Outlanderilla vajaa kolme vuotta, ja siinä oli se optio ajaa pelkällä etuvedolla, niin olihan se vaan aivan karmeaa kun sitä talvikelillä kokeili. Isohko, painava auto, korkea painopiste - tuho. Ei vaan jaksa käsittää miten joku ikinä ostaisi tuon uuden etuvedolla. Ei.

Tuosta samasta syystä Q+2 etuvetona on aivan karmea.
 
edit: vielä sen verran tuosta etuvetojutusta, että kun itsekin ajoin tuollaisella Huppe-mallin Outlanderilla vajaa kolme vuotta, ja siinä oli se optio ajaa pelkällä etuvedolla, niin olihan se vaan aivan karmeaa kun sitä talvikelillä kokeili. Isohko, painava auto, korkea painopiste - tuho. Ei vaan jaksa käsittää miten joku ikinä ostaisi tuon uuden etuvedolla. Ei.
Ei pysty käsittämään, ei oikein edes kesällä kun tuossa on painopiste mun mielestä vielä aavistuksen takanakin.

Pari kertaa olen koitellut tuota etuvetona, kerran kesässä ja kerran talvella. En varmaan edes koittele koskaan enää.
Liukkailla mennään 4WD-LOCK ja normaaliajossa 4WD-moodissa.

- - - Updated - - -

Vähän eri näkösiä nämä Ameriikan mallit kuin mitä muovisia kikkareita Suomeen tulee:

dash.webp

steering_wheel.webp


http://www.toyota.com/upcoming-vehicles/rav4/
 
Eiköhän se etuveto optio ole autoissa markkinointi syistä. Voidaan mainostaa että vie (mukamas) vähemmän polttoainetta. Sitä en tiedä miksi pelkkä etuveto on olemassa, ehkä tuotannossa on aina välillä pulaa takavedon palikoista...
 
Ei kyllä se tää on seuraava:

http://www.mitsubishi.fi/explores.aspx?id=23192#/Intro

Diesel-manuaali ja tietty 4WD, jostain käsittämättömästä syystä noi on menneet tekemään myös etuvetomallin, hintaerokin on tosi pieni nelivetoon, kuka helvetti sen ottaa etuvedolla???

edit: vielä sen verran tuosta etuvetojutusta, että kun itsekin ajoin tuollaisella Huppe-mallin Outlanderilla vajaa kolme vuotta, ja siinä oli se optio ajaa pelkällä etuvedolla, niin olihan se vaan aivan karmeaa kun sitä talvikelillä kokeili. Isohko, painava auto, korkea painopiste - tuho. Ei vaan jaksa käsittää miten joku ikinä ostaisi tuon uuden etuvedolla. Ei.

Näyttää vähän kuin olisi venytetty Dacia Duster.
 
Tässä mun seuraava auto:

rawjuttu3011LS_au.jpg


http://www.iltalehti.fi/autot/2012113016390949_au.shtml

Speksien mukaan "pitäisi" olla myös 4WD-lock -mahdollisuus.

Nykyinen RAV4 malli oli alla pari vuotta ja tuossa oli myös 4WD-lock joka kuitenkin kytkeytyy pois päältä kun nopeus ylittää 40km/h. Toki hyvä niin koska ei normi olosuhteissa tarvitakaan. Oli pirun mukava auto mutta koska harrasteet vaatii järeämpää niin nykyään sitten Nissanin Pathfinder. Seuraavaksi harkinnut Land Roverin Discoveryä mutta laatu hieman mietitytt'ää, etenkin tuosta 2.7 dieselistä kuullut jonninverran ongelmia...
Toyota Land Cruiser olisi ns. varma valinta.

PS: onko Huppe tosiaan luopunut bemarista kun muistan jonkun vanhan päivityksen jossa kehuit että ennemmin myydään talo kuin bemari ;)
 
Näyttää vähän kuin olisi venytetty Dacia Duster.

Makuasioita tietty, mutta mun mielestä kuvat antaa tuosta keskimäärin vähemmän mairittelevan kuvan, luonnossa pari nähnyt ja oikein hyvän näköinen vehje. Mutta makuasia, kuten sanottu. Mutta tuossa nyt kohtaa omien tarpeiden ja mielihalujen, ominaisuuksien ja hinnan suhteen yhteensä useampi asia kuin muissa, ulkonäkö on vain yksi ja jos sen perusteella autoa valkkaisin, se voisi olla joku muu.
 
Lyön tonnin vetoa, että pärjään tämän tulevan ''myrskyn'' aikana stadissa omalla anjoviksellani yhtä hyvin, kuin Mike lantikalla.

Asiaa, mennään tonne johonkin ja lähdetään valoista, helppo tonni. Se nyt vain on ikävä fakta, että neliveto on talvella parempi kuin etuveto, en edes tajua miten kukaan voi toisin väittää.

Nyt katsotaan sitten onko Timiaksesta lunastamaan sanojaan?

1288520408338.jpg

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288520422759.html

Mun silmillä kun näyttää että vajaavetoiset menee lähinnä työntämällä ja hinaamalla eteenpäin.

Tossa videotakin miten hyvin etuvetorenaultilla pärjätään:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288520297888.html


Jos vielä joku tulee tämän jälkeen itkemään että takavetoisella bemarilla ja smartilla jne pääsee ihan yhtä hyvin kuin katumaasturilla Stadissa niin tulen henkilökohtaisesti käymään kylässä ja tuon teiden ritari-tarran.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom