Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lyön tonnin vetoa, että pärjään tämän tulevan ''myrskyn'' aikana stadissa omalla anjoviksellani yhtä hyvin, kuin Mike lantikalla.

Niin näytätte pärjäävän:

bussihyytyi.jpg.jpg


Bussi hyytyi lumituiskussa Fredrikinkadulle.

http://www.helsinginuutiset.fi/galleriat/103610-lukijan-kuvat/kuva/190657

- - - Updated - - -

No varmasti se helpottaa talvella liikkumista, mutta et oo kyl tosissas, että sua ärsyttää jonkun etuveto talvella valoissa. Mihin helvettiin sulla on niin kiire?

No kun on jäinen risteys, kitkarenkaat ja etuveto ja pieni loiva ylämäki eikä edelläoleva etuveto liikahda mihinkään muualle kuin valuu taaksepäin kun valot vaihtuvat vihreiksi. Vituttaa kyllä kuin pientä sikaa. Siksi ostin nelivedonkin. Rusautan kanttareiden yli sitten ohi.

Itsekin mouhkasin joskus kun Mike vaihtoi Fiestansa vai mikä Escortti se oli Hondan nelikkoon, ettei sillä mitään tee. Sitten näin valon. Ikinä en itse osta enää vajaavetoista autoa.
 
No varmasti se helpottaa talvella liikkumista, mutta et oo kyl tosissas, että sua ärsyttää jonkun etuveto talvella valoissa. Mihin helvettiin sulla on niin kiire?
Mikään ei ole niin ärsyttävää liikenteessä kuin alinopeus. Olen koittanut keksiä jotain ärsyttävämpää, mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että toi on kaikista pahinta. Ihan sama onko kesä vai talvi, niin toi ottaa päähän ihan jumalattomasti. Eihän sille toki talvella mitään voi.
 
Niin näytätte pärjäävän:

Bussi hyytyi lumituiskussa Fredrikinkadulle.

http://www.helsinginuutiset.fi/galleriat/103610-lukijan-kuvat/kuva/190657



No kun on jäinen risteys, kitkarenkaat ja etuveto ja pieni loiva ylämäki eikä edelläoleva etuveto liikahda mihinkään muualle kuin valuu taaksepäin kun valot vaihtuvat vihreiksi. Vituttaa kyllä kuin pientä sikaa. Siksi ostin nelivedonkin. Rusautan kanttareiden yli sitten ohi.

Itsekin mouhkasin joskus kun Mike vaihtoi Fiestansa vai mikä Escortti se oli Hondan nelikkoon, ettei sillä mitään tee. Sitten näin valon. Ikinä en itse osta enää vajaavetoista autoa.

No kitkarenkaat on jokaisen henkilökohtainen valinta, itse en niitä käytä. Mutta pointti oli se, että näillä keleillä pärjää etenkin stadissa ilman nelivetoa aiheuttamatta muille tielläliikkujille niin merkittävää haittaa, ettäkö sillä ois merkitystä elämään.

Ja aika huono toi bussiprovo. ;) Vaikuttais olevan syy muussa, kuin etenemiskyvyssä.

Mikään ei ole niin ärsyttävää liikenteessä kuin alinopeus. Olen koittanut keksiä jotain ärsyttävämpää, mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että toi on kaikista pahinta. Ihan sama onko kesä vai talvi, niin toi ottaa päähän ihan jumalattomasti. Eihän sille toki talvella mitään voi.
Niin, sen kanssa täytyy oppii elämään. Talvikeleillä kannattaa varata vähän enemmän aikaa niihin omiin askareisiin, koska kaikilla ei ole 100k€:n maasturia, jolla säästää päivittäin aikaa 5 minuuttia.
 
Onnea Helsinki. Taas katsotaan onko näistä vehkeistä iloa kaupungissa vai eikö. Katumaasturimies parhaiten nauraa :lol2:

Ilmatieteen laitoksen mukaan torstain ja perjantain lumisateet voivat tuoda etelään jopa 40 senttiä lunta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112816385246_uu.shtml

Juuri tulin kotiin mun GT-luokan coupella. Ei mitään ongelmia. Aamulla oli vielä alla kuluneet kitkat ja kävin uudet nastat laittamassa alle, mutta aamulla pärjäsin siinä missä kesälläkin.

Edit: tai no en tietenkään samalla lailla kuin kesällä, mutta liikkeelle pääsin ja hengissä selvisin ilman sen kummempia ongelmia. Siis en tarvinnut nelivetoa, toki se varmasti olisi hauskempaa ollut.

Mikään ei ole niin ärsyttävää liikenteessä kuin alinopeus. Olen koittanut keksiä jotain ärsyttävämpää, mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että toi on kaikista pahinta. Ihan sama onko kesä vai talvi, niin toi ottaa päähän ihan jumalattomasti. Eihän sille toki talvella mitään voi.

Mä lähdin liikennevaloista nopeampaa mun vajaavtoisella kuin vieressä ollut audin S4... Juu tuo S4:n olisi varmasti polkenut kilpailutilanteessa musta ohi heittämällä, mutta tämä nelivetokuski ei ollutkaan niin innoissaan tuosta etenemiskyvystä että sen oilisi pitänyt kenkiä tavallista enemmän. Eli S4:n lähti valoista normaaliin tahtiin ja minä itselle normaaliin tahtiin (siis joka on aina suhteellisen rivakka). Vielä näillä keleillä pärjäsin normaaliin kanssa-autoilijaan verrattuna.

Se hyvä puoli näissä keleissä on, että SUVi kuskit kun ovat innoissaan, että kerrankin heidän autonsa liikahtaa normaalia paremmin niin he niillä myös hullun kiilto silmissä polkevatkin joka liikennevaloista. Eivätpähän ole jaloissa kuten kesällä ovat. Se taitaa selittää myös tuon S4:n normaalin lähdön näin talvikeleilläkin. S4:n kun liikahtaa myös kesäkeleillä tavallista paremmin niin kai siitä on se hohto lähtenyt ettei tarvitse sitten talvella polkea valoista toisiin... eikös se Mike joskus näille naureskellut, siis näille valoista toisiin kaahaaville, ja nyt talven tultua se onkin eri kivaa.

Edit: tää neliveto vs. vajaaveto väittely on ihan sama kuin etuveto vs. takaveto väittely. Molemmilla pärjää, mutta takaveto on kivempi ja mun mielestä urheilullisessa ajossa parempi. Mutta aina löytyy molempien puolustajia, vaikka loppujen lopuksi kaikilla pääsee paikasta a paikkaan b, ja ainoita joita tuo kiinnostaa ovat me autoihmiset. Meet kysymään joltai vanhemmalta herrasmieheltä tai naiselta, että mistä sun autos vetää niin se sanoo "en tiedä, kyllä se liikkuu ja sillä pääsee kauppaan, töihin ja kotiin".
 
Niin näytätte pärjäävän:

bussihyytyi.jpg.jpg


Bussi hyytyi lumituiskussa Fredrikinkadulle.

http://www.helsinginuutiset.fi/galleriat/103610-lukijan-kuvat/kuva/190657

- - - Updated - - -



No kun on jäinen risteys, kitkarenkaat ja etuveto ja pieni loiva ylämäki eikä edelläoleva etuveto liikahda mihinkään muualle kuin valuu taaksepäin kun valot vaihtuvat vihreiksi. Vituttaa kyllä kuin pientä sikaa. Siksi ostin nelivedonkin. Rusautan kanttareiden yli sitten ohi.

Itsekin mouhkasin joskus kun Mike vaihtoi Fiestansa vai mikä Escortti se oli Hondan nelikkoon, ettei sillä mitään tee. Sitten näin valon. Ikinä en itse osta enää vajaavetoista autoa.

Hupen logiikkaa käyttäen, ei sitä näytä nelivedollakaan pärjäävän.
poiminta toisesta threadista:
Tänään jätti pihaan kun ei avain toiminut. Eli tuossa on se hieno avaimeton avain (Keyless Operation System / KOS) jota voi pitää ajon aikana vaikka taskussa. Ei lähtenyt käyntiin edes metallisella vara-avaimella, kun tietenkkään ajonestoa ei saanut pois päältä (starttasi siis). Vaihdoin patteritkin, ei auta.
 
Hupen logiikkaa käyttäen, ei sitä näytä nelivedollakaan pärjäävän.
poiminta toisesta threadista:

Haha, hyvä ounaus(yritys), patterihan siitä oli loppu ja olis päässy etenemään jos oisin osannu käynnistää avaimella. En osannut, nyt osaan. :lol2:
 
Se hyvä puoli näissä keleissä on, että SUVi kuskit kun ovat innoissaan, että kerrankin heidän autonsa liikahtaa normaalia paremmin niin he niillä myös hullun kiilto silmissä polkevatkin joka liikennevaloista. Eivätpähän ole jaloissa kuten kesällä ovat. Se taitaa selittää myös tuon S4:n normaalin lähdön näin talvikeleilläkin. S4:n kun liikahtaa myös kesäkeleillä tavallista paremmin niin kai siitä on se hohto lähtenyt ettei tarvitse sitten talvella polkea valoista toisiin... eikös se Mike joskus näille naureskellut, siis näille valoista toisiin kaahaaville, ja nyt talven tultua se onkin eri kivaa.
Ei, vaan se auto liikahtaa samaa vauhtia mitä kesällä. En lähde sen lujempaa valoista kesällä tai talvella, mutta talvella nää kesällä kaahaajat ovat sitten jaloissa. Mä ajan siis normaalisti kesät talvet, en ole koskaan jaloissa. Kerro vielä miten ne maasturikuskit on jaloissa kesällä? Normaalia vauhtia jos ajaa, niin ei pitäis kyllä häiritä ketään. Edelleen nää urpot tuuninkeinensa, painuis vittuun liikenteestä kesällä ja talvella tai ostais auton, jolla pääsee normaalisti ajamaan. Jos sitten on pakko päästä lujempaa, niin lainaa vain pankista ja tehokas nelari. Saa sitten venyttää sitä kikkeliä talvellakin kun itsetunto on kiinni siitä miten lujaa pääsee liikkumaan. Säälittäviä vitun apinoita.

Stadissa on muutenkin paskamaiset ruuhkat monesti, niin talvella ne pahenee entisestään kun jengi ei pääse normaalia vauhtia liikkumaan.
 
Ei, vaan se auto liikahtaa samaa vauhtia mitä kesällä. En lähde sen lujempaa valoista kesällä tai talvella, mutta talvella nää kesällä kaahaajat ovat sitten jaloissa. Mä ajan siis normaalisti kesät talvet, en ole koskaan jaloissa. Kerro vielä miten ne maasturikuskit on jaloissa kesällä? Normaalia vauhtia jos ajaa, niin ei pitäis kyllä häiritä ketään.
Kuten jo kirjoitin, niin mä tykkään lähteä vähän normaalia rivakammin liikkeelle, enkä jaksa nysvätä sellaista normaalia kiihdytysvauhtia (nyt ei sitten puhuta kuitenkaan mistään täyskaasukiihdytykistä). Silloinhan kaikki, jotka kiihdyttävät normaalisti ovat jaloissa. Talvella nelarikuskit kun kenkivät täysillä, ovat poissa jaloista.
 
Mä lähen valoista kesät ja talvet tolla nelikolla rauhallisesti ku mikä - koska siellä autossa on vaan niin vitun kiva istua. :D
 
Mä lähen valoista kesät ja talvet tolla nelikolla rauhallisesti ku mikä - koska siellä autossa on vaan niin vitun kiva istua. :D

Bemarissa oli kiva istua, mutta sillä ei päässy näillä keleillä valoista eikä muutenkaan minnekään. Ei omasta pihasta, ei parkkipaikalta, ei liikennevaloista, ei päiväkodin pihasta eikä edes mökille alamäkeen.
Katumaasturilla senkun ajelee. On lepposaa, eikä tartte varoa kaikkia töyssyjä, kanttareita tai pieniä liukkaita plänttejä asfaltissa.

On se nyt saatana kun ei 120-130ke autolla pääse eteenpäin + puolet ajasta se on pajalla. Turha whinettää rengastuksista, pakasta vedetyt Michelinin talvikiekot oli alla. 100 tuhatta euroa halvempi Mitsu onkin paljon parempi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy lopettaa etuvetosella ajelu araamattomilla metsäteillä ku ei niillä pärjää edes kaupungissa, olisipa tuon tiennyt jo 10vuotta sitten niin ei olisi tuotakaan tullut tehtyä. No joo leikkinä tuo mutta yleisemmin matka loppuu siihen että maavara loppuu ja auto kantaa pohjasta. Olishan mulla maasturi mutta ei ole varaa moiseen parin kuukauden takia.
 
Kyllä tuntuu olevan katumaasturimiehillä henkisesti vaikeaa.. Ainakin omalla kohdalla paljon oleellisempaa stadissa talvella on se että ne laitteet saa pysähtymään riittävän nopeasti.. Ne ruuhkathan syntyy siitä että siellä kiihdytellään tatti ojossa ja sitten on kymmenen auton nippu rampissa kun ei saada sitä SUV:ia pysähtymään.. Itse asun kantakaupungissa ja en ole jäänyt noilla takavetobemareilla kiinni kuuden vuoden aikana kertaakaan vaikka auto on kadunvarsiparkissa. Lapiohommiin olen kyllä joutunut useamman kerran. Eniten mua nyppii liikenteessä mopoautot ja niiden hidastelu, niiden salliminen oli kyllä paskin päätös ikinä!
 
Mä en vaan voi käsittää miksi jotkut on niin maastureita vastaan ja miten se on niin ylivoimaisen vaikeaa myöntää että vähän korotetulla nelivetoautolla vaan pärjää talvella paremmin.
 
Mä en vaan voi käsittää miksi jotkut on niin maastureita vastaan ja miten se on niin ylivoimaisen vaikeaa myöntää että vähän korotetulla nelivetoautolla vaan pärjää talvella paremmin.

Tottakai pärjää paremmin mutta tästä threadista saa sen käsityksen että pitää olla vähintään monstertruck alla että pääsee stadissa talvella liikkumaan. Jos olis taloudelliset edellytykset kunnossa niin kyllä mäkin ajaisin talvet G-mersulla tai x5/x6 bemulla.. Tänään meinasin kusta housuihini kun tankatessa viereiselle pumpulle tuli G55 AMG:pano:.. Siinä kun vetää tankin täyteen niin on komeet lukemat mittarissa:)
 
Minulla jos olis varaa, niin talvella olis katumaasturi ja kesällä sitten johonkin oikeaan henkilöautoon.
 
G-mese AMG on oikeesti ruma ja samalla niin saatanan hieno auto. Ja mitä olen käsittänyt, niin siinä ei ole tehty kompromisseja maasto-ominaisuuksien osalta vaikka tehokas on kuin perkele.

[video=youtube_share;lJwMqyuRUos]http://youtu.be/lJwMqyuRUos[/video]

- - - Updated - - -

Minulla jos olis varaa, niin talvella olis katumaasturi ja kesällä sitten johonkin oikeaan henkilöautoon.
Mulla on maasturi siksi kun pitää noita kuvauskamoja roudaa, ne ei mahdu henkilöautoon enkä farkkua tai tila-autoa halua. Plussana tulee sitten, että pääsee vähän pidemmälle tarvittaessa ja talvella liikkuu mukavasti. Miinuksena hinta ja kulutus.
 
Ainakin nuo vähän matalammat renkaat on pieni kompromissi, mutta voineeko tuota laskea kun siihen saa helposti ostaa just sellaiset kun haluaa tarpeen vaatiessa.



e. Eikö edes ns. lifestyle wagoni maittais?

Alfa+Romeo+159+Sportwagon+TI+.webp


Toki nyt ei ole vaihtoehto maasturille sinänsä, mut piti vaan takertua tuohon "en halua farkkua" jutskaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom