Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos pakkiksen maasturimiehillä tietoa millainen Fordin maverick on laadultaan/luotettavuudeltaan? Auton vaihto tilavampaan edessä ja vähän houkuttelis tuollainen maverick. Pienemmällä koneella (2.3) olis kyseessä. Kulutushan noissa huitelee kaupungissa siellä 13litran kieppeillä lukemien mukaan , mut eniten mietityttää että onko noi yhtä 'laadukkaita' kuin focus/mondeo.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No siis olen itse kuullut kehoja KIAsta ylipäätään, kiinnitti vaan huomiota katukuvassa tuo Sportage että se on ihan auton näköinen...

Kannattaa tsekata myös Huihai Santa Fe vuodesta 2006 alkaen. Samalta suunnalta ja huomattavasti paremman näköinen Sportageen verrattuna..
 
Kannattaa tsekata myös Huihai Santa Fe vuodesta 2006 alkaen. Samalta suunnalta ja huomattavasti paremman näköinen Sportageen verrattuna..

Kiitti vinkistä. Täytyy näitä tutkailla kun se on sitten tehtävä nopeita ratkaisuja kun ja jos jossain vaiheessa tuo nykyinen "pettää alta". Ilman autoa kun ei voi olla. Autoja löytyy kyllä kunhan on suurinpiirtein selvät sävelet mitä sitä sitten lähtee hakemaan.

EDIT: Tsekkailin nopeeta niin tuohon Santa Fe:n hintaan saa jo helposti samanikäisiä ja saman verran ajettuja Subaru Forestereita. Että jos siihen autoon joutuisi yli 20 tonnia sijoittaan niin se ois sitten jo varmaan tuo Forester. Jotenkin tuntuu vakuuttavammalta kuin tuo Santa Fe?

EDIT2: Ja mulle ei siis ole niin tärkeää miltä se auto näyttää vaan että saisi järkevänköön hintaan (auto on aina paska sijoitus) pitkäksi ajan luotettavan käyttöauton jota ei olisi julman kallis ylläpitää syystä että se on jatkuvasti pajalla.
 
Jotenkin tuntuu vakuuttavammalta kuin tuo Santa Fe?

EDIT2: Ja mulle ei siis ole niin tärkeää miltä se auto näyttää vaan että saisi järkevänköön hintaan (auto on aina paska sijoitus) pitkäksi ajan luotettavan käyttöauton jota ei olisi julman kallis ylläpitää syystä että se on jatkuvasti pajalla.
Tuo Santa Fe ja korealaiset yleisesti ottaen ovat kyllä edustaneet häntäpäätä ruostetilastoissa. Santa Fe oli peräti pahiten ruostuva ruotsalaisessa tutkimuksessa:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/05/22063
"Swerea Kimabs tutki 30 Ruotsissa yleisintä perheautomallia.

Uudemmissa, vuosien 2004 ja 2005 automalleissa parhaat tulokset saivat BMW:n 5-sarja, Nissan Micra, Renault Megane ja Volvon 40-sarja. Tässä luokassa huonoiten menestyivät Hyundai Santa Fe, Kia Picanto ja Ford Focus. "


En ole nähnyt missään ruostumistilastossa noiden korealaisten pärjäävän hyvin, joten ruosteeseen kannattaa varautua. Tekniikka noissa pelannee kuitenkin ihan luotettavasti ja monet niitä ovat kyllä siltä osin kehuneet.
 
mulle ei siis ole niin tärkeää miltä se auto näyttää

Näinhän se taitaa olla, mutta se Kia on kyllä yks kaikkien aikojen rumimmista autoista evö. :D Mutta jos meinaat kunnolla pelimerkkejä laittaa, niin ehdottomasti se Subaru. Oikea neliveto, luotettava ja yllättävän hyvin arvonsa pitävä auto(jos tällä merkitystä on).
 
Näinhän se taitaa olla, mutta se Kia on kyllä yks kaikkien aikojen rumimmista autoista evö. :D Mutta jos meinaat kunnolla pelimerkkejä laittaa, niin ehdottomasti se Subaru. Oikea neliveto, luotettava ja yllättävän hyvin arvonsa pitävä auto(jos tällä merkitystä on).

Pelimerkkien määrän sanelee pari asiaa mitkä toteutuu tai on toteutumatta. Eli vielä en pysty sanomaan mitä siihen autoon tarvitsee laittaa. Ja saattaahan tuo nykyinen vielä mennä jopa seuraavasta katsastuksestakin läpi ;)
 
Jos noi rumat ja halvat cittarit kiinnostelee, niin ei kannata unohtaa hyundai tucsonia. Tämä on vissiin sportagen sisarmalli.

Hyundai-Tucson-2.0-GLS-1359087886-0.jpg
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pyöreän 10:n Audin jälkeen pihaan tuli eilen TT quattron kamuksi BMW X5 3.0 dieselillä ja M-paketilla. Kieltämättä tuo näköalakonttori on aika mukava. :-)
 
Itse mietin edelleen että minkä menopelin sitä hankkii sitte kun siihen on tarve eli edellinen sanoo työsopparin irti. Olen kelaillut että joku "citymaasturi" ois itselle hyvä. Tilaa tarttee, mutta tässä meidän mäessä ja kärryäkin tarttis vetää, niin tuollainen citymaasturi vs. farkku ois kyllä citymaasturin puolella. Mitään ns. oikeaa maastoatuoa en sentää tarvitse.

Huvittu kun naapuri CRV;llä päästi tuohon meidän ojaan, niin eihän siinä ole edes lukkoa, ei se sieltä mihkään noussut kun etupyörät suditti tyhjää ojassa ja takapyörät ei tee mitään.

No joo kuullut myös nauruja CRV mallista mutta voin kokemuksesta sanoa, että pesee joka tapauksessa jonkinnäköisissä keleissä "normiautot" ihan mennen tullen. ja tästä jatkuu tarina. Sitten olikin vuorossa meillä +2Qashqai kun tarvittiin lisäpenkkejä, etuvetoinen kylläkin ja tasan vuosi sitten tuli ajettua Lahdessa leffan ajaksi auto mäkeen nokka ylöspäin parkkiin ja sattui sitten tulemaan sinä aikana "muutama" sentti lunta ja siihen muuten jäätiin vähäksi aikaa suddailemaan kun auto vielä taskussa ja joku idiotti ajanut auton muutamaa senttiä vaille takakkonttiin! Kotimatkalla aloin muijalle paasaamaan, et se oli siinä tämä meidän perheen etuvetoisten taru ja muutama kk siitä alle Outlander ja vaikka moni tällekin nauraa maasto-ominaisuuksista niin menee muutes vähän svidun hyvin myös kohtuu hangessa sekä liukkaissa risteyksissä vasta onkin naurussa pitelemistä kun ne muut vaan jää siihen. Vaikkakin on muutaman kerran läheltä pitikin käynyt kun tuo jarrutusmatka tuppaa edelleen olemaan sama kuin muissakin autoissa :hyvä:
 
Vaikkakin on muutaman kerran läheltä pitikin käynyt kun tuo jarrutusmatka tuppaa edelleen olemaan sama kuin muissakin autoissa :hyvä:
Tuota komppaan täysin!
Kaikki vaaratilanteet mitä olen itse aiheuttanut, on käynyt juurikin 4vetoisilla autoilla.
Jotenkin vajaavetoiset tekee varovaisemmaksi tuon ajon, kun joka risteyksessä auto "tiedostaa" aivoihin, että on liukasta:jahas:
Nelarilla ei taas tule sellaista takapuolituntumaa, kun auto menee vakaammin pahemmassa kelissä ja risteyksistä lähtiessäkään ei tunnu liukkaalta, vasta sitten kun sinne pitäisi hidastaa!
Tuossa viikonloppuna meinasin meinasin mennä Xc60 pöpelikköön, kun ajelin liukasta sivutietä n80km/h ja tuli kohtuu jyrkkä mutka, niin kas auto lähti yht,äkkiä sivuluisuun ja samalla alkoi auton vakautusjärjestelmä puuttumaan peliin ja löysäsin hieman kaasua ja just oikealla hetkellä löytyi sen verran pitoa tien reunasta, niin ei penkka kutsunut!
Yksinkertaisestin sanottuna 4-vedolla nopeudet kasvaa, kun keli huononee versus vajaavetoisiin;)
Lisätään vielä, että tuo korkeampi painopiste kanssa tekee auton hieman arvaamattomaksi.
 
Sitten kun joskus hommaan nelivetomaasturin, niin kyllä minä niin nauran kaikille vajaavetoautoilijoille.

Heti opettelen tästä ketjusta muutamat ajatusmallit ja lähden kitkoilla nöyryyttämään tien tukkeena olevia surkimuksia. Kitkat siksi, että voin huudella ikkunasta VajaaVetoAutoilijoille ettei se ole renkaista kiinni kun ne itse häviävät mulle raakasti joka kiihdytyksessä nastoillakin.
 
Noin, nyt on käännytetty taas yksi tuttu katumaasturistiksi. ML320 -06 alla nyt. Kävinpä koittelemassa ja voi pojat, onhan tuossa autoa koko rahalla. Hieman kyllä nyt kaduttaa Mitsun osto ja tekis mieli vaihtaa Mersuun itsekin.

Mutta voi helvetti että toi on hieno! Sportti-varustukset ja musta :kuola:
 
Joo täytyy kyl itekki kehua ML 320 katumaasturia.. oli niin helmi ajaa.. koitin turun motarilla vähän kaasulla siinä pitkässä mäessä jotain 200 lasiin.. tuntui samalta ku mun sporttipirssin 100kmh.. mersu meni kuin juna raiteillaan ei hakenut eikä muutenkaan tuntunut vauhdista välittävän.
Sit ku päästiin kaverin mökille niin siellä kuoppaisilla hiekkateilläkin meni niin kivasti.. jos noi ei söisi niin hirveästi menovettä niin hommaisin itselleni tälläisen.
 
Joo täytyy kyl itekki kehua ML 320 katumaasturia.. oli niin helmi ajaa.. koitin turun motarilla vähän kaasulla siinä pitkässä mäessä jotain 200 lasiin.. tuntui samalta ku mun sporttipirssin 100kmh.. mersu meni kuin juna raiteillaan ei hakenut eikä muutenkaan tuntunut vauhdista välittävän.
Sit ku päästiin kaverin mökille niin siellä kuoppaisilla hiekkateilläkin meni niin kivasti.. jos noi ei söisi niin hirveästi menovettä niin hommaisin itselleni tälläisen.

Mitäs tommonen sitten kuluttaa? Mun mielestä vanha ML:llä on yks hienoimmista cittareista. Ainoo miinus tulee mersumaisen tylsästä kojelaudasta.
 
Eiks noi mersun maasturit oo suunniteltu sellasille, joilla on fyffee, pätäkkää, massii eikä tarvii persaukisena miettiä kulutusta.
 
Toi ei kyllä ole tylsä vaan hieno ja vähän retro- sekä sporttihenkinen kojelauta. Kulutus on tommoselle pahvilaatikon aerodynamiikan omaavalle aika ok, alle 8 litraa 3-litraisella V6 koneella. Plussaa tasan 100-litraisesta tankista. Outlanderissa tasan 50 litraa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom