Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan miettinyt, että miten helvetissä Lexus saa tehtyä ihan vitun rumia katumaastureita? Luulisi k.o merkiltä odottavan jotain isoa ja näyttävää, eikä tuollaista korotettua pizzataksia, noihan on ihan saatanan pieniäkin.

8254560.webp
 
Onko kukaan miettinyt, että miten helvetissä Lexus saa tehtyä ihan vitun rumia katumaastureita? Luulisi k.o merkiltä odottavan jotain isoa ja näyttävää, eikä tuollaista korotettua pizzataksia, noihan on ihan saatanan pieniäkin.

katso liitettä 92321

Ehkä ne on japanilaisten mielestä ihan saatanan suuria, jossain dokkarissa katoi että hotellihuoneenkin virkaa toimitti joku putki, ihme jengiä! No onhan täälläkin Corollamiehiä :)
 
Toi onkin jenkeissä - Lexus LX. Euroopassa toi on ihan Toyota Land Cruiser. Tuolla se on vaan status kysymys, myydään Lexuksena. Siisti auto muuten.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En usko. Toinen on kuitenkin käyttöauto ja toinen pojankoltiaisten leikkikalu..

Sä et nyt pysynyt jyvällä. GT luokan coupehan on lähes syrjäyttänyt kaikki katumaasturit ominaisuuksillaan, kuten tässä topicissa on havaittu. Nyt on huomattavissa että corollahan pieksee myös oikeat maastoautot, joten GT luokan coupeilla ja katumaastureilla ei ole mitään jakoa.

1. Corolla
2. Oikeat maastoautot
3. GT luokan coupet (alle 6s)
4. GT luokan coupet (yli 6s, mutta selkeesti alle 6,5s)
5. Kaikki mahdolliset kulkineet joilla selviää
6. Katumaasturit
 
Jos tarvitsee ajaa tuollaista 50-60 tkm vuodessa vauhtia työajoja, niin onko citymaasturi (lähinnä MB/BMW) siihen mahdoton rahasyöppö? Arvo alenee ja huoltokulua tulee toisen perään? Jos vertaa esim. sellaiseen ratkaisuun, että ajaisi ne työajot jollain kaksiovisella dieselillä (BMW:n 3-sarjan coupe, Mersun C Coupe) ja omistaisi sitten jonkun hiukan vanhemman, mutta ei kuitenkaan loppuun ajetun farmarin perheen lomamatkoja yms. tilanteita varten?
 
Sä et nyt pysynyt jyvällä. GT luokan coupehan on lähes syrjäyttänyt kaikki katumaasturit ominaisuuksillaan, kuten tässä topicissa on havaittu. Nyt on huomattavissa että corollahan pieksee myös oikeat maastoautot, joten GT luokan coupeilla ja katumaastureilla ei ole mitään jakoa.

1. Corolla
2. Oikeat maastoautot
3. GT luokan coupet (alle 6s)
4. GT luokan coupet (yli 6s, mutta selkeesti alle 6,5s)
5. Kaikki mahdolliset kulkineet joilla selviää
6. Katumaasturit

Ihan kuule sama. Maasturimiehet ja coupepojat saa venytellä kikkeleitään kilpaa aivan rauhassa. Corollamies tulee paikalle, luo isällisen katseen toisiin ja kaasuttaa tyytyväisen horisonttiin.
 
Ihan kuule sama. Maasturimiehet ja coupepojat saa venytellä kikkeleitään kilpaa aivan rauhassa. Corollamies tulee paikalle, luo isällisen katseen toisiin ja kaasuttaa tyytyväisen horisonttiin.

Corollassa on monta hyvää puolta. Esim. se, että jos moottori sattuu korkkaamaan niin saa kossupullon hinnalla vähänajetun "uuden" motin asennettuna.

Ja sit taas mennään.
 
857881.png


Vanha kuva, mutta sopii vuodesta toiseen näihin perinteisiin suomalaisiin (ylikiihkeisiin) autokeskusteluihin.

Tuli tästä mieleen, että onkos tämä "BMW = munan jatka" ainoastaan kateellisten suomalaisten ilmiö vai esiintyykö sitä myös muualla maailmassa? Siis kysyn tämän ihan vakalla naamalla. Eli onkos jengi maailmalla törmännyt tällaiseen samanlaiseen kateellisuuteen? Suomessahan ollaan kateellisia melkein mistä vain, mutta miten maailmalla? Taitaa tuo BMW olla parempi merkki muuallakin, mutta onko jengi muualla yhtä kateellisia siitä?

Ja jos on, niin puhutaanko sielläkin ihan "munan jatkeesta" vai jostain muusta? Jos muusta, niin mistä?
 
Tuli tästä mieleen, että onkos tämä "BMW = munan jatka" ainoastaan kateellisten suomalaisten ilmiö vai esiintyykö sitä myös muualla maailmassa? Siis kysyn tämän ihan vakalla naamalla. Eli onkos jengi maailmalla törmännyt tällaiseen samanlaiseen kateellisuuteen? Suomessahan ollaan kateellisia melkein mistä vain, mutta miten maailmalla? Taitaa tuo BMW olla parempi merkki muuallakin, mutta onko jengi muualla yhtä kateellisia siitä?

Ja jos on, niin puhutaanko sielläkin ihan "munan jatkeesta" vai jostain muusta? Jos muusta, niin mistä?

Mun oma kokemus Keski-Euroopan reissuilta (hauskaa vielä, että siellähän Suomessa ajettavista autoista iso osa on tehty tai ainakin suunniteltu ja nimenomaan Suomessa arvostetut premium-autot ovat pääosin sieltä) on se, että siellä ei ylipäätänsä suhtauduta niin suurella kiihkolla näihin autoihin. Varsinkaan siellä ei pidetä autoa automaattisena varallisuuden (tai sen puutteen) merkkinä. Hiukan aiheen vierestä, mutta jos otat valokuvan vaikkapa Tampereella kadun varteen pysäköidyistä autoista, niin rivi on hyvin usein loppujen lopuksi melko siisti ja autojen välissä on yleensä vähintäänkin kohtuulliset hajuraot. Sama valokuva Frankfurtista on usein autot aivan peräkanaa sulloittuina naarmujenkin uhalla tien varteen. Autojen kohtelu kaiken kaikkiaan on hyvin usein välinpitämättömämpää ja tähän on selkeä syy; kevyt verotus ja yleensäkin edullisemmat autojen osto- ja ylläpitöhinnat. Suomessa kun asiat ovat toisin, niin se peltilehmä on herkästi pyhä lehmä. Oli kyseessä mikä tahansa auto, niin hyvin herkästi keskiluokkainen perhe on satsannut varallisuudestaan merkittävän osan autoon osti- ja ylläpitöhintoineen. Saksassa toisin.

Tässä omia ajatuksia aiheesta. Tältä ainakin itsestäni on viime aikoina tuntunut.
 
Jaa, se tuli plussakelit tänne etelään. Tuolla ne on maasturimiehet taas jaloissa. Harmillista, pitäis olla kunnon sohjoa koko talvi niin ainakin osa autoilijoista olisi poissa jaloista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom