Kasvuikäisen treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vemar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 15,5v 172/77 poika. Varmaankin vielä kasvu iässä. Mutta kyselisin että kuinka nopesti olisi mahdollista saada penkkimaksimi lähelle 100kg:tä kun se nyt on 75kg. Olen käynyt vuoden verran salilla ja alkanut käyttää 1kk sitten proteiinia ja kreatiinia. ja sitten että kuinka nopeasti olisi mahdollista saada hauis yli 40cm kun se nyt on 35cm:( . jalkoja olen treenannut vain vähän koska harrastin jääpalloa jossa nopeus ja kunto olivat tärkeitä. Eli vinkkejä ja kommentteja tänne. Harjoittelen nyt siis koko kropan tuntuman mukaan

No ne penkkituloksethan kasvaa vähän eri vauhtia eri ihmisillä, mut ei 75:estä pitkä matka sataan oo, kuhan jaksaa treenata. Eti vaik searchil joku hyvä penkkiohjelma(aika varmaan löydät jonku)
Noist lihaksen kasvun nopeuksista en osaa sanoa oikeestaan mitään..:david:

Käytännössä mahdoton kysymys vastata, mä oon vajaan kaksi vuotta treenannut ja penkki nyt ~80kg tai alle, itse veikkaisin että kenties ensi talvena nousee tuon 100kg.

Hauis tällä hetkellä 37,5cm ja ~30cm lähdettiin, sitä ei kukaan tiedä miten sulla hauis kasvaa mutta eiköhän siihen vuosi tai puoli vuotta ainakin mene. 40cm:kin on jo ihan kivasti näkyvä hernepussi. :)

Ja muista että niitä liikkeitä on muitakin kuin penkki ja hauiskääntö, älä horjahda mukaan penkkihauispellejen hämäräperäiseen lahkoon.... :)

Ja niille jaloille pistä treeniä kanssa, usko pois se auttaa siihen hauiksenkin kasvuun vaikka hullulta kuulostaa. Jääpallossakin on pelkästään plussaa jos on pattia reidessä.

Niin jääpallon kanssa on vähän kiikun kaakun että jatkanko täytyy kattoa sitten syksyllä jos sais ton kunnon hyväks.

niin eikös se ollut niin, että mitä isompaa lihasryhmää treenaa, sitä enemmän erittyy kasvuhormonia tai testosteronia, vai mites se oli:rolleyes:

Originally posted by tsiguela
niin eikös se ollut niin, että mitä isompaa lihasryhmää treenaa, sitä enemmän erittyy kasvuhormonia tai testosteronia, vai mites se oli:rolleyes:

Kyllä, jjjyllllllätä kyykyllä ja mavella. Vaikutus suuri testosteroniin mutta kasvuhormonivaikutuksesta en oo ihan varma, kaipa jotain muttei niin oleellinen kuin testosteroniin =/..

Itselläni oli penkkimaksimi 1½vuotta sitte 60 kg nyt se on 107½kg. Täytän 17 tänä vuonna...

Muista tehdä muutakin, kuin penkkiä ja hauista ja vaihtaa ohjelmaa tarpeeksi usein Esim. joka toinen viikko penkki, ja joka toinen vinopenkki ja kolmas vaikkapa pecdek, tai käsipainolla jotain rintaan liittyvää ja muista tehdä helvetisti ojentajia dippi, ranskalainen punnerrus tai vaikkapa kapeepenkki ovat siihen mielestäni parhaita... luulisin jos treenaat säännöllisesti ja uskot että saat sen 100kg ni saat sen varmasti ensi syksynä jos treenaat hyvin ja kovaa.

Originally posted by tommih
Mitä vittuu:confused:

Juuri sitä. Esim. jalat kun on iso lihasryhmä, jalkatreenillä tulee raju kasvuärsyke, ja believe it or not, kunnon jalkatreenillä kuuleman mukaan kasvaa yläkroppakin vaikket yläkroppaa treenaiskaan. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muakin ärsyttää pikkasen se kun jotkut tuolla salilla vetää pelkkää penkiä ja hauista.
Olen jonkin aikaa tehnyt jaloille jalkaprässiä ja reisihauista. Vinopenkki on kyllä hyvä liike.

Jep, penkkihauispellet sitten kävelee orankityylillä kun on olkapäät valunu eteen ja selkä kieroksi. :)

Kuinka paljon sarjoja kuuluis tehdä lihaksille jos tekee sellasia 6-12 toiston sarjoja.
Olisko vaik hauiksille sellanen 4*8-12 toistoa hyvä.
Reisille teen vähän enemmän sarjoja

Originally posted by turre101
Jep, penkkihauispellet sitten kävelee orankityylillä kun on olkapäät valunu eteen ja selkä kieroksi. :)
Mun luokalla on kyllä yks ihan kunnon penkkipelle, jätkä on tehnyt PELKKÄÄ penkkiä varmaan 2 vuotta. :) On se sen näkönenkin, rintalihakset on ainoat lihakset joissa näkyy jotain kehitystä, olkapäät sojottaa eteen ja selkä on kiero. :kippis1:

Originally posted by Tino99
Kuinka paljon sarjoja kuuluis tehdä lihaksille jos tekee sellasia 6-12 toiston sarjoja.
Olisko vaik hauiksille sellanen 4*8-12 toistoa hyvä.
Reisille teen vähän enemmän sarjoja
Mulla on yleensä esim. hauikselle 2-3 liikettä, 3 sarjaa per liike, 10-15 toistoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom