Kasvuikäisen laihduttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seweri
  • Aloitettu Aloitettu
No mitään HC-diettiä en kyllä rupeaisi tekemään jos pituuskasvu on kesken. Ennemmin katsot että laitat suuhusi laadukasta bodysafkaa ja syöt suurinpiirtein kulutuksen mukaan. Jos pituuskasvua on kesken, niin en kovin riskeeraisi sitä millään kovalla dietillä.

Itse en laihtunut pituuskasvun aikaan, vaan teen sitä sitten nyt...

Kannattaa todella käyttää hyväkseen tuo pituuskasvun suoma etu. Kuten Timba sanoi, syöt kulutuksen mukaan, eli jätät sen ylimääräisen herkuttelun pois. "Laihdut" pelkästään tällä, koska kun kroppasi venyy niin painoindeksi laskee jos paino pysyy samana. Millekään nälkäkuurille ei siis ole tarpeen ryhtyä.

:offtopic: Oletko Cockton missään vaiheessa ketoillessasi suorittanut hiilaritankkausta? Hyvin on ainakin paino tippunut, mutta miten olet jaksanut painaa treeneissä? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun kevään diettisuunnittelut on vielä kesken. :offtopic:

Joo itte tein joskus 15 vanhana vähän ylipainoisena sellaasen päätöksen että tiputan 5 kiloo niin äkkiä kun pystyn (en ollut lukenut silloon vielä pakkista), rupes vaan vituttamaan olemaan se luokkansa läski. Kyllähän se paino siinä tippui siitä 64 nopeaa sinne 58 tai vastaavaan, mutta kun karsin kaikista hyvistäkin ruuista niin siinähän lähti vaan lihakset.Kyllähän se tyhmää tuohua oli mutta ymmärsin lopettaa sen ajois kun ei vielä kroppa tyydyttänyt vaikka tavoitepaino oli saavutettu.
Nyt niitä menetettyjä lihaksia yritetään kasvattaa takaasin ja voisin olla paremmassa vireessä kun olisin ymmärtänyt olla laihduttamatta silloin. Ja en tiiä kuinka paljon vaikutti pituuskasvuun, mutta epäilen kun olen kasvuennusteen rikkonut jo.. mutta varoittavaksi esimerkiksi kaikille. :nolo:

Vuoris sanoi:
Oletko Cockton missään vaiheessa ketoillessasi suorittanut hiilaritankkausta?

En, ellei joulua voi laskea sellaiseksi :D

Olen miettinyt tuota, että pitäisikö. Mutta toisaalta paino on tippunut kohtuullisen tasaista vauhtia, eikä sellaiseen ole ollut tarvetta. Ja toisaalta, muutaman kerran olen ottanut jotain nopeata hiilaria, esim. sokerisen suklaapatukan, niin olo on ollut viimeistään seuraavana päivänä aivan paska. Ehkä jos haluaisi niin todella hitaan GI:n hiilareilla. Mutta toisaalta muutamia muitekin keinoja antaa laskusysäys jumahtaneelle painolle löytyy, joten tuota pidän itselleni viimeisenä vaihtoehtona. (Näitä ovat 2-3 päivän mittaiset mehupaasto, lihapaasto ja rasvapaasto. Esim. 2 päivän rasvapaastossa 1000 kcal edestä oliiviöljyä. Perustuu siihen, ettei rasvalla ole mitään vaikutusta insuliiniin.) Mutta kuten sanottua, vielä ei ole näitä tarvinnut kokeilla.

Alussa laski sarjapainot, treenasin silloin 3 kertaa viikossa koko kropan. Kokeilin tuossa vuoden vaihteen jälkeen 2-jakoista, mutta siirryin melko pian 3-jakoiseen massatreeniin, ja tämä on tuntunut todella hyvältä. Olen hyvin jaksanut treenata, ja jaon muuttamiseen olikin syynä just se että teki mieli treenata kovempaa, mitä ei tietenkään jaksa jos tekee koko kropan kerralla.

Palkkariksi olen alkanut ottaa fastin heraa, ja sitä ja soijaa vetelen kerran päivässä välipalaksi / lounaan korvikkeeksi. Sen verran vähän aikaa noita, etten vielä osaa sanoa onko mitään väliä ollu. Mutta salin tarkoitus on lähinnä pitää lihasmassa tallella, tosin se on tämän projektin aikana kasvanut. :thumbs:

njoo ei kannata kyllä yhdistää alikaloreita + treeniä + kasvuikää. kylläpä se jossain vaiheessa alkaa myös pituuskasvua haitata (nimim. 173cm). ennemmin pysäyttelet lihomista ja pidät vaikka painoasi samassa. kun pituutta tulee lisää niin myös laihdut.

nopeat hiilarit minimiin ja proteiinia ja hyviä hiilihydraatteja tilalle.

Back
Ylös Bottom