Vuoris sanoi:
Oletko Cockton missään vaiheessa ketoillessasi suorittanut hiilaritankkausta?
En, ellei joulua voi laskea sellaiseksi :D
Olen miettinyt tuota, että pitäisikö. Mutta toisaalta paino on tippunut kohtuullisen tasaista vauhtia, eikä sellaiseen ole ollut tarvetta. Ja toisaalta, muutaman kerran olen ottanut jotain nopeata hiilaria, esim. sokerisen suklaapatukan, niin olo on ollut viimeistään seuraavana päivänä aivan paska. Ehkä jos haluaisi niin todella hitaan GI:n hiilareilla. Mutta toisaalta muutamia muitekin keinoja antaa laskusysäys jumahtaneelle painolle löytyy, joten tuota pidän itselleni viimeisenä vaihtoehtona. (Näitä ovat 2-3 päivän mittaiset mehupaasto, lihapaasto ja rasvapaasto. Esim. 2 päivän rasvapaastossa 1000 kcal edestä oliiviöljyä. Perustuu siihen, ettei rasvalla ole mitään vaikutusta insuliiniin.) Mutta kuten sanottua, vielä ei ole näitä tarvinnut kokeilla.
Alussa laski sarjapainot, treenasin silloin 3 kertaa viikossa koko kropan. Kokeilin tuossa vuoden vaihteen jälkeen 2-jakoista, mutta siirryin melko pian 3-jakoiseen massatreeniin, ja tämä on tuntunut todella hyvältä. Olen hyvin jaksanut treenata, ja jaon muuttamiseen olikin syynä just se että teki mieli treenata kovempaa, mitä ei tietenkään jaksa jos tekee koko kropan kerralla.
Palkkariksi olen alkanut ottaa fastin heraa, ja sitä ja soijaa vetelen kerran päivässä välipalaksi / lounaan korvikkeeksi. Sen verran vähän aikaa noita, etten vielä osaa sanoa onko mitään väliä ollu. Mutta salin tarkoitus on lähinnä pitää lihasmassa tallella, tosin se on tämän projektin aikana kasvanut. :thumbs: