Kasvuikäisen dietti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja male
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tarvisi saada 12 vuotias vielä kasvava poika laihtumaan. Itse olen tiputtanut tässä 20 kg reilu puolessa vuodessa ja täti kyseli minulta vinkkejä tuon serkkupojan laihduttamiseksi.

Ylipainoa on reilusti. En ole kysynyt kuinka paljon, mutta arvioni mukaan ainakin 10-20 kg.

Itse kun en ole asiasta varma niin ajattelin kysyä, jos täältä saisi hyviä vinkkejä miten laihdutus kannattaisi hoitaa ilman, että kehon normaali kehitys pysähtyy/hidastuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos 12 vuotias poika on reilusti ylipainoinen, voin vain kuvitella minkälainen on koko perheen arkielämä :(

Paras ohje taitaisi olla, että kaikki karkit ja sokeriPullaCokis paskat pois ja liikuntaa mukaan (karkkipäivä 1viikossa).

Koko perhe esim. 2-3 kertaa pitkä reipas kävelylenkki viikossa.
poika 1-2 kertaa viikossa uimaan tai jotain liikuntaa jossa liikkuminen tapahtuu "hauskan" merkeissä vähän niinkuin sivutuotteena.

Pistä se täti itse dieetille niin siinä samalla laihtuu koko perhe ;)
Jos oikein haluaisi kärjistää, voisi sanoa, ettei ole olemassa ylipainoisia lapsia, on vain epäterveelliset elämäntavat omaavia perheitä. Jos lapsi ei kotoa saa minkäänlaista liikunnan/kunnon ruokavalion mallia, on aika turhaa yrittää vaikuttaa ylimääräisiin kiloihin. Toisaalta nykyään nuorisolla on niin paljon omaakin rahaa, että on helppo ostella niillä ne karkit ja sipsit. Yksinkertaista ratkaisua ei taida ollakaan...

Juu välillä on koko perhekin ollut dietillä että olisi lapselle helpompaa.

Vanhemmat eivät ole mitään erityisen lihavia vaan "normaalin" keski-ikäisen ihmisen ruumiinrakenteen omaavia. Perheen muut 3 lasta ovat erittäin urheilullisia vain tämä nuorin on jostain syystä poikkeus.

Ruokailu on ainakin vierailujen aikana ollut aina terveellistä paljon kalaa + salaattia eikä hirveästi mitään peruna+pasta hommeleita eikä myöskään mitään karkkia ja pullaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom