Kasvanko vielä pituutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xbaus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Olen 17 vuotias, tänä vuonna 18 täyttävä poika. Olen käynyt salilla satunnaisesti vuoden verran ja kotona nostellut painoja yms. Olen kuitenkin välttänyt maastavetoja yms. enkä ole halunnut tehdä kunnon treeniohjelmaa, koska haluan kasvaa pituutta vielä. (olen 177cm pitkä)

Kysymys on siis, että kasvanko vielä pituutta? Ja jos kasvan, kuinka pitkäksi mahdollisesti ja kuinka kauan vielä?

Kiitos etukäteen :)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuskin se mave sun pituuskasvuun vaikuttaa niin kauan ku teet sen oikein.
Jos jos sulla on kasvupyrähdys ollut jo niin et välttämättä paljoa kasva. Se riippuu todella paljon yksilöstä. Itse kasvoin 17-18v välisenä kesänä sen 10 senttiä ja nyt pituutta 184. Siinä oli mun kasvupyrähdys ja en ole sit enää kasvanut.

Tuohon ei pysty kukaan tarkasti vastaamaan. Voipi olla ettet kasva enää milliäkään tai sitten kasvat viellä 15cm. Mahdoton sanoa.

Moro!

Olen 17 vuotias, tänä vuonna 18 täyttävä poika. Olen käynyt salilla satunnaisesti vuoden verran ja kotona nostellut painoja yms. Olen kuitenkin välttänyt maastavetoja yms. enkä ole halunnut tehdä kunnon treeniohjelmaa, koska haluan kasvaa pituutta vielä. (olen 177cm pitkä)

Kysymys on siis, että kasvanko vielä pituutta? Ja jos kasvan, kuinka pitkäksi mahdollisesti ja kuinka kauan vielä?

Kiitos etukäteen :)

Kuinka pitkiä sun vanhemmat on? Ku ne tietää pystyy laskemaan arvion kuinka pitkäksi kasvaa!

Jos teet liikkeet oikein = isoilla painoilla mutta silti niin, että tekniikka ei hajoa niin ei vaikuta pituuskasvuun. Ja mun mielestä 177cm on niin optimaalinen pituus kuin voi olla, ei liian lyhyt, eikä liian pitkä :D Oon vähä kateellinen

Vähän aikaa sitten joku kysyi vastaavaa hommaa: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/61609-kyykky-ja-mavekyssareita-179/#post4167606

Vielä lainaus tännekkin ketjuun:
Epiphyseal plate (growth plate) fractures may be the key concern in this controversy.
Damage to these plates induced by weight training is frequently cited as a reason for avoiding
weight training in children. The existing medical and scientific data do not support this as a
valid contraindication. One instance of epiphyseal fracture attributed to weightlifting has been
reported in preadolescents (Gumbs, 1982). In pubescent athletes, five publications have
reported instances of fractures related to weight training (Benton, 1983; Brady, 1982; Gumbs,
1982; Rowe, 1979; Ryan, 1976). The overwhelming majority of these injuries were attributed
to improper technique in the execution of the exercises and excessive loading. Each report
failed to consider that the injury may actually have occurred as a result of contact with the
floor or other object subsequent to loss of balance and falling, and not be attributable to the
actual weight training movement. Further, proper diagnosis and treatment of this rare injury
resulted in no detrimental effect on growth (Caine, 1990).

Lyhyesti suomeksi: salitreenin haitallinen vaikutus pituuskasvuun on silkkaa broscienceä, eli paskapuhetta. Ihan yhtälailla itsensä voi loukata vaikka skeitatessa tai lätkää pelatessa, ei se ole mitenkään salitreenille tai esim. mavelle spesifi riski.

Back
Ylös Bottom