Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by trebla
Kyllä.
Originally posted by VahvaJussi
Ei välttämättä jos ei syö kunnolla.
Hyvä pointti. Kehitystä ei välttämättä myöskään tule jos tekee yhden sarjan per lihasryhmä. Tai jos ei nuku ollenkaan. Tai jos hyppää uuden World Trade Centerin katolta tripla backflipin kerien.
Originally posted by maska
Kasvaako lihakset ja saavatko ne muotoa jos reenaa kerran viikossa eri lihas ryhmän?
Eli jos oot vähänkin lahjakas, eikä oo aikasempaa treenitaustaa, ja oot nuori, ja sulla on testotasot kohallaan, niin pelkällä treenilläkin kasvaa varmasti. Kunhan et treenaa liian kovaa, et liian kevyesti, et liian usein. + et tee liian pitkiä tai lyhyitä sarjoja.
Mutta jos perusjutut on kohallaan treeni, ruokavalio ja lepo, niin varmasti kasvaa. Mutta muista: jos haluut isot lihakset sun täyty olla valmis luopumaan seuraavista asioista: 1.Kaikki vapaa-aika (menee lihasten kasvattamiseen), 2.Kaikki rahat (menee listen kasvattamiseen) 3. Terveys (menee lihaksia kasvatettaessa).. Jotain jäi kyllä nyt sanomatta...taitaa olla parempi että jäikin...
Originally posted by Pomme
Kunhan et treenaa liian kovaa, et liian kevyesti, et liian usein. + et tee liian pitkiä tai lyhyitä sarjoja.
Mun mielestä treenin kovuudelle ei voi laittaa mitään ylärajaa.
Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin. Joskus yläasteella sain 90kg penkistä (penkki oli kova sana sillon joo). Sitten hokasin että treenataanpa vielä vähän kovempaa niin saadaan äkkiä lisää voimaa ja massaa. no, sitte tehtiin pakkotoistot, pudotusarjat ja negatiiviset toistot ym. Sitten seuravaalla viikolla löin 50 kg tankoon ja sain sillä jonku 5 kertaa, vaikka maksimi oli 90kg. Eli olipa fiksua treenata liian kovaa. Voihan se olla että jonku lihakset kestää mitä vaan (epäilen), suurimmalla osalla on kutenkin rajat, ihan joka asiassa.
Mutta jos ei erikoistekniikoita käytä, niin voi olla toinen juttu. Kyllä mä ainakin pitäisin ne kevyet viikot mukana kuvioissa. Mutta kantapään kauttahan sitä parhaiten oppii
Originally posted by VahvaJussi
Ja tämä, että sait vaan 5 toistoa 50 kilolla, ei voi johtua siitä, että et ollut vielä palautunut kunnolla...?
Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin.
Toi on aika paha:whip:Originally posted by Force
Esim. 3 x 1 x 20kg kyykyssä.
Kyllä mä oon kuitenkin sitä mieltä, että voiman kasvulla on suuri merkitys myös lihasten kasvuun. Ite treenaan 2 kovaa viikkoa ja yhen kevyen. Tää toimii mulla hyvin. Pyrin rikkomaan kovalla viikolla enkat joka liikkeessä. Ei mun mielestä lihasta voi kasvattaa ilman voiman kasvattamista. Nää treeniasiat on hyviä keskustelun aiheita, kun kukaan ei oo voi ikinä sanoa olevansa täysin oikeassa...
Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin.