Kasvaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maska
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kasvaako lihakset ja saavatko ne muotoa jos reenaa kerran viikossa eri lihas ryhmän?
Eli vaikka tollain:

Ma:Rinta
Ke:Selkä/Olkapäät
Pe:Kädet
La:Jalat

Originally posted by VahvaJussi
Ei välttämättä jos ei syö kunnolla. :)

Hyvä pointti. Kehitystä ei välttämättä myöskään tule jos tekee yhden sarjan per lihasryhmä. Tai jos ei nuku ollenkaan. Tai jos hyppää uuden World Trade Centerin katolta tripla backflipin kerien.

Originally posted by trebla
Hyvä pointti. Kehitystä ei välttämättä myöskään tule jos tekee yhden sarjan per lihasryhmä. Tai jos ei nuku ollenkaan. Tai jos hyppää uuden World Trade Centerin katolta tripla backflipin kerien.

..Tai jos tekee liian lyhyitä sarjoja liian kevyellä painolla. Esim. 3 x 1 x 20kg kyykyssä.

Originally posted by maska
Kasvaako lihakset ja saavatko ne muotoa jos reenaa kerran viikossa eri lihas ryhmän?

Eli jos oot vähänkin lahjakas, eikä oo aikasempaa treenitaustaa, ja oot nuori, ja sulla on testotasot kohallaan, niin pelkällä treenilläkin kasvaa varmasti. Kunhan et treenaa liian kovaa, et liian kevyesti, et liian usein. + et tee liian pitkiä tai lyhyitä sarjoja.
Mutta jos perusjutut on kohallaan treeni, ruokavalio ja lepo, niin varmasti kasvaa. Mutta muista: jos haluut isot lihakset sun täyty olla valmis luopumaan seuraavista asioista: 1.Kaikki vapaa-aika (menee lihasten kasvattamiseen), 2.Kaikki rahat (menee listen kasvattamiseen) 3. Terveys (menee lihaksia kasvatettaessa).. Jotain jäi kyllä nyt sanomatta...taitaa olla parempi että jäikin...

Re: Re: Kasvaako?

Originally posted by Pomme
Kunhan et treenaa liian kovaa, et liian kevyesti, et liian usein. + et tee liian pitkiä tai lyhyitä sarjoja.

Mun mielestä treenin kovuudelle ei voi laittaa mitään ylärajaa. Jos lihasryhmä tehdään kerran viikossa niin kovimmastakin treenistä pitäisi palautua. Toinen asia on sitten liian pitkä treeni, siinä mielessä treeni voi olla liian kova että se kestää liian pitkään. Sanoisin että kun varsinainen treeni kestää ~1h niin ongelmia palautumisen suhteen tuskin tulee. Kevyet viikot saattaa olla kyllä hyvä tunkea johonkin väliin jos tykkää tehdä sarjat tooodella loppuun asti erikoismenetelmillä höystäen.

Re: Re: Re: Kasvaako?

Originally posted by trebla
Mun mielestä treenin kovuudelle ei voi laittaa mitään ylärajaa.

Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin. Joskus yläasteella sain 90kg penkistä (penkki oli kova sana sillon joo). Sitten hokasin että treenataanpa vielä vähän kovempaa niin saadaan äkkiä lisää voimaa ja massaa. no, sitte tehtiin pakkotoistot, pudotusarjat ja negatiiviset toistot ym. Sitten seuravaalla viikolla löin 50 kg tankoon ja sain sillä jonku 5 kertaa, vaikka maksimi oli 90kg. Eli olipa fiksua treenata liian kovaa. Voihan se olla että jonku lihakset kestää mitä vaan (epäilen), suurimmalla osalla on kutenkin rajat, ihan joka asiassa.
Mutta jos ei erikoistekniikoita käytä, niin voi olla toinen juttu. Kyllä mä ainakin pitäisin ne kevyet viikot mukana kuvioissa. Mutta kantapään kauttahan sitä parhaiten oppii
:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Re: Re: Kasvaako?

Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin. Joskus yläasteella sain 90kg penkistä (penkki oli kova sana sillon joo). Sitten hokasin että treenataanpa vielä vähän kovempaa niin saadaan äkkiä lisää voimaa ja massaa. no, sitte tehtiin pakkotoistot, pudotusarjat ja negatiiviset toistot ym. Sitten seuravaalla viikolla löin 50 kg tankoon ja sain sillä jonku 5 kertaa, vaikka maksimi oli 90kg. Eli olipa fiksua treenata liian kovaa. Voihan se olla että jonku lihakset kestää mitä vaan (epäilen), suurimmalla osalla on kutenkin rajat, ihan joka asiassa.
Mutta jos ei erikoistekniikoita käytä, niin voi olla toinen juttu. Kyllä mä ainakin pitäisin ne kevyet viikot mukana kuvioissa. Mutta kantapään kauttahan sitä parhaiten oppii
:rolleyes:

Ja tämä, että sait vaan 5 toistoa 50 kilolla, ei voi johtua siitä, että et ollut vielä palautunut kunnolla...? Kyllä mun mielestä natukin voi treenata ihan niin kovaa kuin suinkin pystyy. Täytyy vain muista huilata kunnolla, eikä vedä liikaa niitä sarjoja.

Re: Re: Re: Re: Re: Kasvaako?

Originally posted by VahvaJussi
Ja tämä, että sait vaan 5 toistoa 50 kilolla, ei voi johtua siitä, että et ollut vielä palautunut kunnolla...?

Enpä usko kun treenasin sillon lihasryhmän yhdesti kierrossa, ja kierto tais olla jotain 8 tai päivää..

Kasvua voipi tapahtua, jos vastusta on tarpeeksi, treenimäärä on tarpeeksi iso, rasitusta nostetaan progressiivisesti, palautumisaikaa on tarpeeksi ja rakennusaineita on oikeaan aikaan riittävästi elimistössä.

Tuo treenisplitin merkitys on taustakohinaa jos yllämainitut seikat eivät ole kunnossa.

Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin.

Nyt taidetaan puhua kahdesta asiasta vähän päällekkäin. Oli kyse lihasten kasvattamisesta, ei voiman kasvattamisesta. Mielestäni, jos haluaa pattia saada, ei voi treenata liian kovaa. Taas voimaharjoittelussa noin kova treeni ei oo kovin järkevää. Se sun penkkituloksen lasku tais johtua siitä, että varsinkin kokemattomalla taitaa hermosto mennä aika kovaa tukkoon tollasten sarjojen jälkeen. Ja sen palautuminen kestää pitkään.

Kyllä itekki treenaan kovaa, eikä ikinä mitään tollasia ongelmia jos vaan muistaa pitää kevyitäkin viikkoja välissä.

Re: Re: Re: Re: Re: Kasvaako?

Kyllä mä oon kuitenkin sitä mieltä, että voiman kasvulla on suuri merkitys myös lihasten kasvuun. Ite treenaan 2 kovaa viikkoa ja yhen kevyen. Tää toimii mulla hyvin. Pyrin rikkomaan kovalla viikolla enkat joka liikkeessä. Ei mun mielestä lihasta voi kasvattaa ilman voiman kasvattamista. Nää treeniasiat on hyviä keskustelun aiheita, kun kukaan ei oo voi ikinä sanoa olevansa täysin oikeassa...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kasvaako?

Kyllä mä oon kuitenkin sitä mieltä, että voiman kasvulla on suuri merkitys myös lihasten kasvuun. Ite treenaan 2 kovaa viikkoa ja yhen kevyen. Tää toimii mulla hyvin. Pyrin rikkomaan kovalla viikolla enkat joka liikkeessä. Ei mun mielestä lihasta voi kasvattaa ilman voiman kasvattamista. Nää treeniasiat on hyviä keskustelun aiheita, kun kukaan ei oo voi ikinä sanoa olevansa täysin oikeassa...

Samanlailla mäki teen. Mulla on kyl kolme kovaa ja yks kevyt. Lihasmassan kasvatus on päätavoite. Se voima tulee siinä sivussa. Mutta kyllä se voimien kasvu olis nopeempaa jollain kunnon voiman-osto-ohjelmalla.

Mun mielestä voi, jos natuna treenataan. Ainakin omasta kokemuksesta voin kertoo esimerkin.

Jos ilman totuttelua ottaa kerralla kaikki erikoistekniikat käyttöön samassa treenissä niin ei ihme että paikat vetää tukkoon. Mutta jos pikkuhiljaa nostaa treenin intensiteettiä niin aika pitkälle se voidaan mielestäni viedä. No, jokin raja tietenkin on aina olemassa, eli jos tehdään pudotussarjaa kyykyssä niin pitkään että ei jaksa nousta ilman painojakaan ylös kyykystä vaikka 3 kaveria on auttamassa pakkotoistoa ja neljäs kaveri yrittää kaataa kyykkääjää sarjan aikana ja viides kaveri lyö puukkoja kyykkääjän reisiin pystyyn että saadaan kunnon poltteet aikaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom