Karkea (pieni) tietopaketti.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [larry]
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo elikkäs tein tässä ajan kuluksi karkean (eli tosiaankin karkean) tietopaketin aloittelijoille (vaikka olen itsekin vielä suht´ aloittelija :lol2: )

Mutta kokeneemmat saavat korjailla ja muutella sitten tätä, kunhan vaan nyt piti postata tämä tänne :D

- Liikeradan oppiminen on hyvin tärkeää heti alussa. Pitää tiedostaa itse millä lihaksella liikettä tekee ja missä sen pitää tuntua.

- ”Oikeaoppisen” ravinnon saanti on hyvin tärkeää lihasten kasvun kannalta (protskut+hiilarit+vitamiinit) Perinteisellä, terveellisellä kotiruualla pääsee jo pitkälle. Salitreenin jälkeen on hyvä syödä kunnon ateria.

- Älä tarkkaile muiden painomääriä, tee niillä painoilla jotka tuntuvat hyvälle! Kipua ei saa tuntua, mutta rasitusta saa!

- Joskus ne salilla olevat isot punttiköriläätkin ovat itse aloittaneet.

- ”Ähkiminen” ja ”puhkiminen” ovat sallittua, jopa suositeltavaa.

- Oikeaoppinen hengitystekniikka opeteltava treenauksessa.

- Venyttely treenin jälkeen tärkeää (n. 1/2h treenin jälkeen, myöhemmin uudestaan.) Venyttely muutenkin tärkeää elämässä.

- Pieni lämmittely ennen treenin aloitusta takaa paremman treenipäivän.

- Oman henkilökohtaisen motivaation ylläpitäminen ensisijaisen tärkeää (selvitä itsellesi mitkä ovat tavoitteesi)

- Ei jätä turhaan salikertoja välistä (ilman hyvää syytä)

- LIHAKSET KASVAVAT LEVOSSA. Lepopäiviä pitää olla.

- On tärkeää treenata tasaisesti koko kroppaa!

- Kysyvä ei tieltä eksy.

- Karkeasti sanottuna yli 15 toiston sarjat tuovat vain kestävyyttä, isommilla painoilla ja vähemmän toistoja tuottavat paremmin lihasmassaa.

[larry] sanoi:
- Karkeasti sanottuna yli 15 toiston sarjat tuovat vain kestävyyttä, isommilla painoilla ja vähemmän toistoja tuottavat paremmin lihasmassaa.

no aika karkeasti...