Joo elikkäs tein tässä ajan kuluksi karkean (eli tosiaankin karkean) tietopaketin aloittelijoille (vaikka olen itsekin vielä suht´ aloittelija :lol2: )
Mutta kokeneemmat saavat korjailla ja muutella sitten tätä, kunhan vaan nyt piti postata tämä tänne :D
- Liikeradan oppiminen on hyvin tärkeää heti alussa. Pitää tiedostaa itse millä lihaksella liikettä tekee ja missä sen pitää tuntua.
- ”Oikeaoppisen” ravinnon saanti on hyvin tärkeää lihasten kasvun kannalta (protskut+hiilarit+vitamiinit) Perinteisellä, terveellisellä kotiruualla pääsee jo pitkälle. Salitreenin jälkeen on hyvä syödä kunnon ateria.
- Älä tarkkaile muiden painomääriä, tee niillä painoilla jotka tuntuvat hyvälle! Kipua ei saa tuntua, mutta rasitusta saa!
- Joskus ne salilla olevat isot punttiköriläätkin ovat itse aloittaneet.
- ”Ähkiminen” ja ”puhkiminen” ovat sallittua, jopa suositeltavaa.
- Oikeaoppinen hengitystekniikka opeteltava treenauksessa.
- Venyttely treenin jälkeen tärkeää (n. 1/2h treenin jälkeen, myöhemmin uudestaan.) Venyttely muutenkin tärkeää elämässä.
- Pieni lämmittely ennen treenin aloitusta takaa paremman treenipäivän.
- Oman henkilökohtaisen motivaation ylläpitäminen ensisijaisen tärkeää (selvitä itsellesi mitkä ovat tavoitteesi)
- Ei jätä turhaan salikertoja välistä (ilman hyvää syytä)
- LIHAKSET KASVAVAT LEVOSSA. Lepopäiviä pitää olla.
- On tärkeää treenata tasaisesti koko kroppaa!
- Kysyvä ei tieltä eksy.
- Karkeasti sanottuna yli 15 toiston sarjat tuovat vain kestävyyttä, isommilla painoilla ja vähemmän toistoja tuottavat paremmin lihasmassaa.
Mutta kokeneemmat saavat korjailla ja muutella sitten tätä, kunhan vaan nyt piti postata tämä tänne :D
- Liikeradan oppiminen on hyvin tärkeää heti alussa. Pitää tiedostaa itse millä lihaksella liikettä tekee ja missä sen pitää tuntua.
- ”Oikeaoppisen” ravinnon saanti on hyvin tärkeää lihasten kasvun kannalta (protskut+hiilarit+vitamiinit) Perinteisellä, terveellisellä kotiruualla pääsee jo pitkälle. Salitreenin jälkeen on hyvä syödä kunnon ateria.
- Älä tarkkaile muiden painomääriä, tee niillä painoilla jotka tuntuvat hyvälle! Kipua ei saa tuntua, mutta rasitusta saa!
- Joskus ne salilla olevat isot punttiköriläätkin ovat itse aloittaneet.
- ”Ähkiminen” ja ”puhkiminen” ovat sallittua, jopa suositeltavaa.
- Oikeaoppinen hengitystekniikka opeteltava treenauksessa.
- Venyttely treenin jälkeen tärkeää (n. 1/2h treenin jälkeen, myöhemmin uudestaan.) Venyttely muutenkin tärkeää elämässä.
- Pieni lämmittely ennen treenin aloitusta takaa paremman treenipäivän.
- Oman henkilökohtaisen motivaation ylläpitäminen ensisijaisen tärkeää (selvitä itsellesi mitkä ovat tavoitteesi)
- Ei jätä turhaan salikertoja välistä (ilman hyvää syytä)
- LIHAKSET KASVAVAT LEVOSSA. Lepopäiviä pitää olla.
- On tärkeää treenata tasaisesti koko kroppaa!
- Kysyvä ei tieltä eksy.
- Karkeasti sanottuna yli 15 toiston sarjat tuovat vain kestävyyttä, isommilla painoilla ja vähemmän toistoja tuottavat paremmin lihasmassaa.