Kari Häkämies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Tuotah, tuotah. Tuntuu "hiukan" ontuvilta nuo perustusi Hgu.. Melkein olisin muuten voinut lyödä vetoa että olet asunut täällä, tuntuu nimittäin olevan kovasti muotiasia helsinkiin muuttamisen jälkeen haukkua entinen kotikaupunki lyttyyn. Harmillista sulle, koska Kotkalaiseksi ei tulla, vaan synnytään. Elä sen kanssa. Asuit sitten myöhemmin vaikka Monacossa niin passissa lukee mistä tulet. Yleensä kotkalaisuuteen kuuluu kotipaikkaylpeys, joillakin se aihtuu pääkaupungissa häpeäksi ja pahimmat "stadilaiset" löytyy aina muualta muuttaneista.

Joo ei kuormiteta tätä enää vaan vaihdetaan YV:tä jos jatketaan väittelyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by taisto
Puolustan omaa koskemattomuuttani tasa-arvoisesti, riippumatta hyökkääjän sukupuolesta, rodusta tai iästä.

Hmmm... On sattunut pari kertaa sellainen tilanne, että känninen nainen, tuttu ja kerran tuntematon, ovat käyneet päälle discossa ihan syyttä. Enpä tehnyt muuta kuin lähdin kävelemään siitä paikasta. En yksinkertaisesti voi lyödä naista, jos ei hänellä ole kättä pitempää aseena.

Voiko tossa tilanteessa tehdä muuta? Jos olisin ottanut vaikka rannelukon, niin olisin takuulla lentänyt pihalle "Naisten hakkaajana". Olenkohan vain liian kiltti?

kyllä päälle käyviä kännisiä naisia saa ojentaa siinä missä miehiäkin...
:evil:

Originally posted by turbo
kyllä päälle käyviä kännisiä naisia saa ojentaa siinä missä miehiäkin...
:evil:

kyllähän sitä voi vaikka sitoa naisen jollain otteella, pitää käsistä kiinni tai jotain jos ihan pakko on. mutta eihän sitä lyödä saa perkele.. ennemmin vaikka lähtee käpälämäkeen :)

Re: Re: No jo on perkele

Originally posted by Hgu
Pitäisi vissiinkin hoitaa privana, kun on niin off topic, mutta menköön. Olen itse Kotkasta kotoisin / syntyperäinen Kotkalainen. Nykyään asun muualla ja kun sen pari kertaa vuodessa menen sinne juhlimaan, niin joka kerta tulee joku aukomaan päätään.

Viimeksi pääsiäisenä tuli parikymppinen kynäniska vittuilemaan minulle kengistäni jotka minulla oli vuonna 1992! Eli tämä sikiö ei ollut edes nähnyt niitä koskaan, vaan oli kuullut niistä. Natupelle, MIETI, 11 VUOTTA vanha aihe!

HGU oiskohan syytä kattoo peilii. Ettei sieltä vaan kurkkis itse :david: . Turhaa dissaat Kotkaa jos et osaa tulla ihmistenkaa toimeen.

Originally posted by Hgu

Häkämieshän on KOTKALAINEN.

Stasin oma poika Tiusanen on KOTKALAINEN.

Nyt Kotkassa on vielä SARS.

Mitä muuta tuolta takaperoisesta, sisäsiitoisten älykääpiöiden mekasta voisi tulla?

Vittu mitä paskaa!

:curs: . Oothan JH itsekin sisäsiittoisten älykääpiöiden mekasta.

Re: Re: Re: No jo on perkele

Originally posted by Sutikka
HGU oiskohan syytä kattoo peilii. Ettei sieltä vaan kurkkis itse :david: . Turhaa dissaat Kotkaa jos et osaa tulla ihmistenkaa toimeen.

Vittu mitä paskaa!

:curs: . Oothan JH itsekin sisäsiittoisten älykääpiöiden mekasta.

Nimenomaan, luulin, että asianomaiset tajuaisivat itseironiani...

Ja, että minä en tule toimeen, kun olen omien kaverien seurassa kaikessa hiljaisuudessa ja sitten oikein tulemalla tullaan mun luo aukomaan päätä?

Yritin siirtää tämän juupas eipäs väittelyn privaksi, mutta esmes. Natupellelle ei voinut postata privana...

Anyway mitä Häkämieheen tulee, niin tuo on varmaankin vain jäävuoren huippu. Suomessa riittää naistenhakkaajia pilvin pimein, mutta vain julkkistapaukset pääsee yleisön tietoon. Häkämies ei mielestäni ole sen yhtään hirveämpi kaveri kuin joku duunari joka viikonlopun ratoksi pieksee muijansa.

Ei välttämättä liity ko. tapaukseen, mutta kyllä asioissa on yleensä enemmän kuin yksi puoli. Tulee mieleeni eräskin turhis joka lehdissä valitteli miten hänen ex-jääkiekkoilja miesystävänsä käyttäytyy väkivaltaisesti. Sittemmin ko. ex-missi tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä kun oli lyönyt toista turhista kapakassa tuopilla kasvoihin. Naisten tekemä perheväkivalta on aivan yhtä yleistä kuin miestekin. Naisilla se vain kohdistuu lapsiin, jotka eivät tee rikosilmoituksia ja miehiin jotka eivät kehtaa mennä kertomaan poliisille kuinka eukko löi heitä turpaan.

Originally posted by Nitsku
Törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkistö täyttyy jos uhrille jää pysyvä vamma tai sairaus tai pahoinpitely on tehty jotain apuvälinettä, esimerkiksi veistä käyttäen. Ja taitaa olla yleisen syytteen alainen rikos.

Tarkennetaan hieman edellistä:

RL 21:6§ Törkeä pahoinpitely

Jos pahoinpitelyssä

1) aiheutetaan toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen tila,

2) rikos tehdään erityisen raa'alla tai julmalla tavalla tai

3) käytetään ampuma- tai teräasetta taikka muuta niihin rinnastettavaa hengenvaarallista välinettä

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä pahoinpitelystä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

Eli törkeään pahoinpitelyyn ei todellakaan voi syyllistyä ihan vahingossa. Häkämiehen tapaukseen en sinänsä ota kantaa.

Re: Re: Re: Re: No jo on perkele

Originally posted by Hgu

Anyway mitä Häkämieheen tulee, niin tuo on varmaankin vain jäävuoren huippu. Suomessa riittää naistenhakkaajia pilvin pimein, mutta vain julkkistapaukset pääsee yleisön tietoon. Häkämies ei mielestäni ole sen yhtään hirveämpi kaveri kuin joku duunari joka viikonlopun ratoksi pieksee muijansa.

Totta. Ja koska tietty prosentuaalinen osa kansasta jokatapauksessa käyttäytyy väkivaltaisesti puolisoaan/tms. kohtaan, niin esim. Pakkotoisto.comin käyttäjistäkin kyseisiä ihmisiä löytyy. Jokaisesessa yhteiskuntaluokasta ja ammattiryhmästä löytyy omat mätäpaiseensa. Se on sääntö, ei poikkeus.

Tällä tekstilläni en yritä syyllistää ketään, vaan jollain tavalla avartaa näkemystä tähän keskusteluun.

Itse tuomitsen väkivallan.

(threadi on niin tulenarkaa tavaraa, että kielenkäyttö johtaa edeltäneellä menolla kohta lukitsemiseen:( )

Originally posted by Karda
Naisten tekemä perheväkivalta on aivan yhtä yleistä kuin miestekin. Naisilla se vain kohdistuu lapsiin, jotka eivät tee rikosilmoituksia ja miehiin jotka eivät kehtaa mennä kertomaan poliisille kuinka eukko löi heitä turpaan.

Justiinsa. Ja saisko viitteitä tutkimuksiin joissa näin on todettu?!

Ainakin minun silmiini on sattunut ainoastaan tutkimuksia, joissa perheväkivallan yleisyydeksi on mitattu about 95 % miesten tekemää ja 5 % naisten tekemää.

Originally posted by Karda
Naisten tekemä perheväkivalta on aivan yhtä yleistä kuin miestekin. Naisilla se vain kohdistuu lapsiin, jotka eivät tee rikosilmoituksia ja miehiin jotka eivät kehtaa mennä kertomaan poliisille kuinka eukko löi heitä turpaan.

En sulata kovinkaan helpolla tätä kommenttia. 15 vuotta olen katsonut vierestä sosiaalityötä tekeville vanhemmilleni sattuneita tapahtumia ja olen myös Naten kannalla, että se hakkaaja on huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä isä kuin äiti.

Originally posted by Nate

Ainakin minun silmiini on sattunut ainoastaan tutkimuksia, joissa perheväkivallan yleisyydeksi on mitattu about 95 % miesten tekemää ja 5 % naisten tekemää.

Prosenttiosuuksista en juurikaan lähde väittelemään, mutta uskon, että todellinen prosenttijakauma ei ole ihan noin selvä. Minusta 70% / 30% kuulostaisi huomattavasti realistisemmalta.

Kuten jo aiemmin mainittiin, naisten miehiin kohdistamasta väkivallasta ei juurikaan tule imoituksia. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että moniko miehistä kehtaa myöntää joutuneensa naisen pahoinpitelyn uhriksi?

Perheväkivalta ei tarkoita sitä, että toinen hakattaisiin henkihieveriin. Jo yksikin fyysinen ei toivottu kontakti voidaan hiukka kärjistäen luokitella väkivallaksi. Itse pidän myös henkistä väkivaltaa perheväkivallan muotona.

Tässä eräästä oppaasta lainattu määritelmä:
Perheväkivaltaa on kaikki perheen sisällä tapahtuva, yhden perheenjäsenen toiseen kohdistama fyysinen, seksuaalinen tai psyykkinen väkivalta tai sen uhka. Väkivaltaisia ovat teot, jotka tehdään vastoin uhrin tahtoa ja jotka aiheuttavat tälle kärsimystä.

Tuon määritelmän valossa uskallan väittää, että että se prosenttijakauma 95/5 ei varmasti ole realistinen.

Tutkimusta asiasta ei tietääkseni ole. Tieto naisten vauvaikäisiin kohdistamista väkivallasta perustuu taannoiseen suomalaiseen TV dokumenttiin, jossa todettiin vammojen olevan lähes yksinomaan äidin aiheuttamia - no se on tietysti vain joidenkin ongelman kanssa työskentelevien subjektiivinen käsitys. Oli muuten aika rankkaa tarinaa katkotuista luista tupakalla polttamisiin.
Erona miesten ja naisten tekemän väkivallan välillä on se että miehen tekemänä se on huomattavasti useammin vammauttavaa kuin naisen tekemänä. Sinällään akateemisten nollatutkimusten arvo voidaan kyseenalaistaa - "suomalainen puusauna saastuttaa" jne.

..Pakko oli sitten kirjoittaa..

Eli jos ihan lyödä on tehnyt mieli, niin olen joko malttanut mieleni, alistanut henkilön nauramalla päin naamaa, tai satuttanut pahemmin kuin lyömällä pystyy, eli käyttänyt henkistä väkivaltaa.

Minua ei tappeluun provosoitua saa ellei niinsanoakseni mene joku raja rikki, ja tällä tarkoitan sitä, että joutuisin ystäviä, perhettä, jne. puolustamaan... Jos olisin joka kerta jokaisen joka on satuttanut minua pahasti puheillaan, piessyt ja hakannut, olisin tätä nykyä linnassa istumassa elinkautista murhasta tai vähintään taposta.

Sen verran on elämä potkinut päähän. Eikä se siitä nyrkillä parane.:curs:

Originally posted by Tuomo
kyllähän sitä voi vaikka sitoa naisen jollain otteella, pitää käsistä kiinni tai jotain jos ihan pakko on. mutta eihän sitä lyödä saa perkele.. ennemmin vaikka lähtee käpälämäkeen :)

:lol2:

Originally posted by Nitsku
Se on kyllä miehen vika jos ei pää kestä suun soittamista. Naisia ja lapsia ei lyödä, jos muuta väität olet itse ämmä. Piste.

Mä en ymmärrä sitä suhtautumista, että miehiä saa lyödä ja tappaa. Aina itketään, kuinka joku tappaa tai hakkaa naisia ja lapsia. Missä vaiheessa täysikasvuisesta valkoisesta miehestä on tullut se, jota saa hakata?

Ajatellaan, että ihmiset jakautuvat lapsiin, naisiin ja miehiin. Tällöin jos sanotaan, että "naisia ja lapsia ei saa hakata", niin se tarkoittaa kyllä implisiittisesti, että miehiä saa hakata. Muuten asia esitettäisi, että ihmisiä ei saa hakata. Vastaavasti, jos mä pyydän mun kersaa vaihtamaan eturenkaat mun autoon, niin se tarkoittaa kyllä implisiittisesti, että älä vaihda takarenkaita. Muuten olisin pyytänyt vaihtamaan renkaat.

Mun mielestä ketään ei saa hakata: ei lapsia, ei aikuisia, ei naisia, ei miehiä.

Originally posted by Sumu

Kuten jo aiemmin mainittiin, naisten miehiin kohdistamasta väkivallasta ei juurikaan tule imoituksia. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että moniko miehistä kehtaa myöntää joutuneensa naisen pahoinpitelyn uhriksi?

Heh, tietysti näin pieni otanta on täysin tilastollisesti kelpaamaton, mutta mun kaveripiirissä mä tiedän vain yhden perheväkivaltatapauksen, ja siinä nainen löi miestä.

Yksi ilta kaveri kertoi, että kun se oli riidelly muijan kanssa, niin sen muija pisti napakan koukun leukaan. Oli kuulemma vielä pari päivää leuka kipeä. Juttua kuunnelleiden ihmisten reaktio oli tietysti lähinnä huvittunut.

Eihän nainen voi pahoinpidellä miestä tai raiskata miestä. Tai no, sellainen ainakin tuntuu olevan yleinen suhtautuminen.

Originally posted by igf1bp3

Mun mielestä ketään ei saa hakata: ei lapsia, ei aikuisia, ei naisia, ei miehiä.

Tuo on kyllä niin totta, kuin totta voi vaan olla. Kyllä minä käytän, tai jätän käyttämättä, ihan samoin perustein väkivaltaa miehiä, lapsia, ja naisia kohtaan. Ero on juuri siinä, ettei naisia ja lapsia yleensä tarvitse lyödä niin lujaa saadakseen ne pois pelistä :)

Originally posted by Narutumppu
..Pakko oli sitten kirjoittaa..

Eli jos ihan lyödä on tehnyt mieli, niin olen joko malttanut mieleni, alistanut henkilön nauramalla päin naamaa, tai satuttanut pahemmin kuin lyömällä pystyy, eli käyttänyt henkistä väkivaltaa.

Minua ei tappeluun provosoitua saa ellei niinsanoakseni mene joku raja rikki, ja tällä tarkoitan sitä, että joutuisin ystäviä, perhettä, jne. puolustamaan... Jos olisin joka kerta jokaisen joka on satuttanut minua pahasti puheillaan, piessyt ja hakannut, olisin tätä nykyä linnassa istumassa elinkautista murhasta tai vähintään taposta.

Sen verran on elämä potkinut päähän. Eikä se siitä nyrkillä parane.:curs:

Oli kyllä narutumpulla hyvä kommentti! Yhdyn tähän! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom