Karate?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin shotokanin helsingin seuran sivuilla, siellä painotettiin tyylisuunnan traditionaalisuutta. Tehdäänkö katoja paljon vai missä tyylisuunnan pääpaino mielestäsi on?

Karate on hieno laji on tyylisuunta mikä tahansa. Antaa elämälle paljon myös henkisen kasvun kautta.Tietysti jos päällimäisenä on mahdollisimman väkivaltainen ja kova kamppailu laji niin karate ei oo oikee paikka silloin.Vapaa ottelu toimii silloin parhaiten.Oisko asenteissa jotain vikaa kun lukee tän ketjun läpi minä vaan kysyn.Suosittelen karatea tyylisuunnasta riippumatta.

Karate on hieno laji on tyylisuunta mikä tahansa. Antaa elämälle paljon myös henkisen kasvun kautta.Tietysti jos päällimäisenä on mahdollisimman väkivaltainen ja kova kamppailu laji niin karate ei oo oikee paikka silloin.Vapaa ottelu toimii silloin parhaiten.

Eikö joku Kyokushinkai karate ole juuri nimenomaan mahdollisimman kova kamppailulaji? Kiukkusiat eivät ole mitään vitsejä, ne täyskontaktijätkät kestävät kipua ja myös antavat takaisin.

Karate on hieno laji on tyylisuunta mikä tahansa. Antaa elämälle paljon myös henkisen kasvun kautta.Tietysti jos päällimäisenä on mahdollisimman väkivaltainen ja kova kamppailu laji niin karate ei oo oikee paikka silloin.Vapaa ottelu toimii silloin parhaiten.Oisko asenteissa jotain vikaa kun lukee tän ketjun läpi minä vaan kysyn.Suosittelen karatea tyylisuunnasta riippumatta.
Tätä henkinen kasvu -korttia jo odottelinkin ja tulihan se sieltä! :D Kaikki itämaisiin kamppailu-/taistelu-/Iplajeihin liitetty henkisyys ja muu filosofiahuuhaa on länsimaisten itse keksimää hapatusta. Uskonnot ovat heitä varten, jotka tarvitsevat jotain sielunravintoa. Lisäksi kertoo vain kirjoittajan kapeakatseisuudesta, jos ei tiedosta, että esimerkiksi perinteisten länsimaisten lajien valmentajat voivat olla tiukkoja auktoriteetteja oppilailleen ja varsinaisen lajitreenin lisäksi ohjata ja kannustaa kunnolliseen elämään. Onhan noita ongelmanuoria sun muita tappelupukareita ollut kamppailu-urheilun puolella vaikka kuinka paljon, kenestä on harrastuksensa myötä tullut kunnon kansalaisia. Ja ilman että olisi erikseen mitään mokusoa pidetty. Se siitä henkisestä kasvusta.

Tätä henkinen kasvu -korttia jo odottelinkin ja tulihan se sieltä! :D Kaikki itämaisiin kamppailu-/taistelu-/Iplajeihin liitetty henkisyys ja muu filosofiahuuhaa on länsimaisten itse keksimää hapatusta. Uskonnot ovat heitä varten, jotka tarvitsevat jotain sielunravintoa. Lisäksi kertoo vain kirjoittajan kapeakatseisuudesta, jos ei tiedosta, että esimerkiksi perinteisten länsimaisten lajien valmentajat voivat olla tiukkoja auktoriteetteja oppilailleen ja varsinaisen lajitreenin lisäksi ohjata ja kannustaa kunnolliseen elämään. Onhan noita ongelmanuoria sun muita tappelupukareita ollut kamppailu-urheilun puolella vaikka kuinka paljon, kenestä on harrastuksensa myötä tullut kunnon kansalaisia. Ja ilman että olisi erikseen mitään mokusoa pidetty. Se siitä henkisestä kasvusta.

Näinhän se menikin. :jahas:

Eiköhän se henkinen kasvu kamppailulajeissa tarkoita hyvin pitkälle mielen treenaamiseen liittyviä jutskia eikä henkimaailman juttuja.

Eikös nuo kaikki itsepuolustuslajitkin ole tarkoitettu kuntoiluun? Vai käykö joku kuupo siellä sen takia, että pystyy tappamaan ukkoa kasapäiten pihalla. :(

Karaten pyyhkäisyhän riittää itsepuolustukseen kuitenkin :D Olkoot mikä ninja tahansa vastassa, hajaa ja jalat alta ja haneen :D Näin minulle on opetettu. Ketään tartte mätkiä turpaan :D

Eli siis loistavaa kuntoilua tuo karate on oli sitten mitä tyylisuuntaa tahansa. Vai olenko ihan väärässä?

Informaatioarvo on ihan ok kun kysytään tietä postiin ja vastaukseksi kehotetaan menemään lähimpään k-marketiin. Kuuden vuoden karatepohjallakaan ei varmasti ole mitään tekemistä lajin vaihdon jälkeiseen kehitykseen uudessa lajissa.

Itse kuitenkin suosittelisin myös Kyokushinia enemmän.

Juuri näin.Kuinkahan näiden profiilissa näkyvillä olevat iät pitävät paikkansa,siis ihmettelen jos lähemmäs nelikymppinen jaksaa jauhaa tuolla tyylillä"thaiboxari voittaa karatekan".

Juuri näin.Kuinkahan näiden profiilissa näkyvillä olevat iät pitävät paikkansa,siis ihmettelen jos lähemmäs nelikymppinen jaksaa jauhaa tuolla tyylillä"thaiboxari voittaa karatekan".

Ihmettele ihan rauhassa, mutta aina kannattaa valita itsepuolustukseen laji jossa vastustaja panee täysillä kampoihin.
No kyllähän karatessakin näin käy, mutta tarkoitan tässä KONTAKTILAJEJA kuten jo edellämainitut.

Ainoastaan kontaktilajissa tietää missä mennään.
Ja karatessa todellakin jauhetaan yakozukia dojon seinästä seinään ja tehdään niitä katoja.
Minun mielestäni, joka olen karateni käynyt, on tullut monia pätevämpiä lajeja.
Ja lähemmäs nelikymppisellä on myös enemmän kokemusta mätkimislajeista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihmettele ihan rauhassa, mutta aina kannattaa valita itsepuolustukseen laji jossa vastustaja panee täysillä kampoihin.
No kyllähän karatessakin näin käy, mutta tarkoitan tässä KONTAKTILAJEJA kuten jo edellämainitut.

Ainoastaan kontaktilajissa tietää missä mennään.
Ja karatessa todellakin jauhetaan yakozukia dojon seinästä seinään ja tehdään niitä katoja.
Minun mielestäni, joka olen karateni käynyt, on tullut monia pätevämpiä lajeja.
Ja lähemmäs nelikymppisellä on myös enemmän kokemusta mätkimislajeista.

Juu,juu mutta kun ei kyselty itsepuolustus lajeja,kysyjä kyseli karatesta.Sinunkin harrastukset kuitenkin on"urheilulajeja" eivät itsepuolustusta,kadulla harvemmin tuomarit pillin kanssa pyörivät.

Parempi urheilulaji kuin karate konsanaan olisi silloin teräsmieskisa, jos etsitään kunnon kohennusta.
Minä ajattelin juuri asiaa itsepuolustuksellisesta kannasta katsottuna. Sen takia kontaktilajit.

Itse en kovin pitkällisesti karaten (Wado) parissa viihtynyt. Myöhemmin olen tosin harmitellut, että tuhlasin nekin vuodet siihen. Pohjimmiltaan kysymys voi tietenkin olla siitä, että en koskaan oppinut ymmärtämään mistä on kysymys. Kavereita kuitenkin treenailee ihan oikeasti karatea ja olen aina kunnioittanut sitä, että joku on jossain hyvä. Elämä alkoi kuitenkin itselläni alusta BJJ:n ja MMA:n aloittamisen jälkeen. Voi veljet sitä intoa ja ällistystä kun muodollisen ilmaan huitomisen jälkeen pääsi nujuamaan. Itsepuolustus ei ole koskaan siinä määrin kiinnostanut, että sitä harrastuksekseni harjoittaisin.

Juu,juu mutta kun ei kyselty itsepuolustus lajeja,kysyjä kyseli karatesta.Sinunkin harrastukset kuitenkin on"urheilulajeja" eivät itsepuolustusta,kadulla harvemmin tuomarit pillin kanssa pyörivät.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että kamppailu-urheilulajit ovat hyvin pitkälti parempi vaihtoehto myös itsepuolustuskseen, kuin varsinaiset itsepuolustuslajit. Perusteena se, että jos pystyt torjumaan sinua täysillä lyövän urheilujan lyönnit tai pystyt laittamaan vastaan judokalle tai painijalle joka yrittää tosissaan heittää sinua, niin ei ole todellakaan mikään ongelma tehdä samoja puolustustekoja kadunmiestä vastaan, vaikka siellä kadulla ei aina niitä tuomareita olekaan.

Niin ja kuten monet ovat jo todenneet, karateakin on niin monta eri tyylisuuntaa, että kannattaa valita se missä on kovin kontakti, oli treenaamisen syy sitten mikä hyvänsä. Jos ei halua treenata kontaktilla, ei oikeasti halua edes treenata kamppailulajeja. Eikä siinä ole mitään hävettävää, kaikki lajit ei vaan ole kaikkia varten.

Jep! Nyt löyty Karaten puolelta Koryu uchinadi-tyylisuunta, näyttäisi sisältävän myös mattokamppailua, ip-systeemin lisäksi, ehkä se on hyvä, tai sitten ju-jutsun puolelta hokutoryu?

Parempi urheilulaji kuin karate konsanaan olisi silloin teräsmieskisa, jos etsitään kunnon kohennusta.
Minä ajattelin juuri asiaa itsepuolustuksellisesta kannasta katsottuna. Sen takia kontaktilajit.

Pointtihan olikin esim Niklas86:lla, että kysyttäessä yhtä vastattiin aivan toista. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kontaktilajit ovat parempia itsepuolustukseen mutta kun kysyjä mielestäni kysyi karatesta.

Mielestäni kyseessä on yleinen ilmiö pakkiksella. Jos joku kysyy, miten saa penkin kehittymään paremmin, on joku heti huutamassa "aloita kyykkäämään".

Toivottavasti ymmärsit mitä haen takaa. Tarkoitin tätä täysin rakentavassa hengessä, koska mielestäni kyseessä on yleinen ilmiö.

Kävin shotokanin helsingin seuran sivuilla, siellä painotettiin tyylisuunnan traditionaalisuutta. Tehdäänkö katoja paljon vai missä tyylisuunnan pääpaino mielestäsi on?

Riippuu täysin Senseistä sun muista, esim. onko vyökoe tulossa lähiaikoina. Mun Senseinä toimii Shotokanin Suomeen tuoja, Willy J. Ortiz, 7. dan, ja meillä treenataan katoja suht paljon ennen vyökoetta, mutta vyökokeen jälkeen harvemmin, sillon on suurimmaks osaks vaan perustekniikkaa ja myöhemmin Kumitee. Tää meidän seuran Shotokan on vähintään yhtä rankkaa kun Kyokushinkai, kun varsinkin alussa Sensei tykkää kokeilla meidän kivunsietokykyä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom