Karate?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittamassa karaten.

Mikä paikka hyvä?

Wado ryu-tyylisuuntaa opettavat ainakin Helsingin karateklubi ja Meido-Kan; kumpaan seuraan kannattaisi liittyä?

Kumpi laadukkaampi?

Entä Wado ryu vai Kyokushin?

Ihmiset joilla on kokemusta, laittakaa mielipiteenne kyseisistä asioista.
Kiitos avusta!

Ei toimi Karate, jos noista on valittavana, niin mene Kyokusinkaihin.
Itse olin karatessa 6 vuotta ja puolessa vuodessa opin mättämään potkunyrkkeilyssä paremmin.
Etsi joku kontaktilaji: Potkunyrkkeily, Thainyrkkeily, BJJ, Vapaaottelu, Nyrkkeily, Paini, Judo.

Informaatioarvo on ihan ok kun kysytään tietä postiin ja vastaukseksi kehotetaan menemään lähimpään k-marketiin. Kuuden vuoden karatepohjallakaan ei varmasti ole mitään tekemistä lajin vaihdon jälkeiseen kehitykseen uudessa lajissa.

Itse kuitenkin suosittelisin myös Kyokushinia enemmän.

Ei toimi Karate, jos noista on valittavana, niin mene Kyokusinkaihin.
Itse olin karatessa 6 vuotta ja puolessa vuodessa opin mättämään potkunyrkkeilyssä paremmin.
Etsi joku kontaktilaji: Potkunyrkkeily, Thainyrkkeily, BJJ, Vapaaottelu, Nyrkkeily, Paini, Judo.

Ihan uteliaisuudesta kysymys - mitä tarkoitat tuolla, ettei karate toimi? Jos haluaa harrastaa kilpakontaktilajia, niin karate on huono valinta (paitsi ei kai kyokushinkai silloinkaan...).

Alkuperäistä kysyjää neuvoisin käymään katsomassa paikan päällä ja valitsemalla sen koulun, jossa tuntuisi olevan mukavampi käydä ja jossa harjoitusajat sopivat paremmin kalenteriin, matka on lyhyempi jne. Jos puolen vuoden kokeilun jälkeen paikka tuntuu väärältä, niin sitten vaihtamaan.

tarkemolta todella hieno postaus :thumbs:
Oisit kertonu ton jo kymmeniä vuosia sit niin esimerkiksi monet huippuottelijat olis voinu jättää karaten väliin ja alkaa vaikka potkunyrkkeilemään.

Kuvastaa kyllä niin helvetin hyvin kaikki-mulle-heti-nyt-mentaliteettia.

Kyokushin ehdottomasti, tyyliä tuntevana voin suositella ;)

Ihan uteliaisuudesta kysymys - mitä tarkoitat tuolla, ettei karate toimi? Jos haluaa harrastaa kilpakontaktilajia, niin karate on huono valinta (paitsi ei kai kyokushinkai silloinkaan...).
Voisiko tarkemo tarkoittaa tuolla sitä, että karate ei toimi potkunyrkkeilyyn tai muihin kontaktilajeihin verrattuna niin hyvin siinä tarkoituksessa, mihin kaikki kamppailulajit on alunperin tarkoitettu?

Voisiko tarkemo tarkoittaa tuolla sitä, että karate ei toimi potkunyrkkeilyyn tai muihin kontaktilajeihin verrattuna niin hyvin siinä tarkoituksessa, mihin kaikki kamppailulajit on alunperin tarkoitettu?

Kyllä sitä tarkoitin.
Kilpakarate on ihan eri asia kuin toimiva itsepuolustus, jossa vastustaja pistää täysillä kampoihin.
Itse olin Wado-Ryu Karatessa sen kuusi vuotta ja seura oli ihan hyvä, se keskittyi itsepuolustukseen, mutta silti parempiakin ratkaisuja on olemassa.
Pistäkääpä kilpakarateka ja kilpa thainyrkkeilijä samaan kehään...

Mutta mitä tahansa teetkin älä helvetissä mene Taekwondoon.

Kyllä sitä tarkoitin.
Kilpakarate on ihan eri asia kuin toimiva itsepuolustus, jossa vastustaja pistää täysillä kampoihin.
Itse olin Wado-Ryu Karatessa sen kuusi vuotta ja seura oli ihan hyvä, se keskittyi itsepuolustukseen, mutta silti parempiakin ratkaisuja on olemassa.
Pistäkääpä kilpakarateka ja kilpa thainyrkkeilijä samaan kehään...
Lyoto Machilda;)

Kuka vittu on lyoto machilda? Jokuko jonka ansiosta pitäisi mennä kilpakarateen tai taekwondoon.

Kerro, kun ei ilmeisesti ole niin hyvä mies/nainen, että olisi sen verran taitava, että olisin kamppailulajeja vuodesta 1983 asti harrastaneena kuullut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi luoja toi kaveri on NIIN kaukana kilpakaratesta kuin minä olen kosteusvoiteista.
Toi hemmo, joka on ilmeisen pätevä on treenannut ristiin lajeja, kuten kaikki vapaaottelijat.
Tuskin tuo hieroo kolme tuntia päivässä yakozukia dojon päästä päähän ja tekee katoja.

Voi luoja toi kaveri on NIIN kaukana kilpakaratesta kuin minä olen kosteusvoiteista.
Toi hemmo, joka on ilmeisen pätevä on treenannut ristiin lajeja, kuten kaikki vapaaottelijat.
Tuskin tuo hieroo kolme tuntia päivässä yakozukia dojon päästä päähän ja tekee katoja.

Mutta ennen kuin totuus unohtuu, niin älä viestin ensimmäinen kirjoittaja jätä missään nimessä menemättä mihinkään kamppailu/IP-lajiin. Tulet kokemaan hienoja hetkiä.

En tiedä kilpakaratesta oikeastaan kovinkaan paljon, mutta olen kuullut miellyttäviä uutisia siltä saralta. Kilpakaratessa aiotaan kuulemma ottaa enemmään otteita ja pyyhkäisyjä mukaan, mikä varmaan tekee siitä yleisöystävällisemmän.

Savate on kanssa kova kontaktilaji Ranskanmaalta, siellä potkitaan hieman enemmän kuin lyödään, johtuu historiasta.
Ranskassa oli aikoinaan tappelut joissa lyötiin ankarasti kielletty, joten pojat kehittivät potkuja.
Itse arvostan ehkä lyöntejä potkuja enemmän, mutta tämä on ehdottomasti vain minun mielipiteeni, tutki asioita, kysele ja tee päätös.
Kyllä Savatessakin mätetään.

Itsekin arvostan enemmän lyöntejä kuin potkuja, vaikka karateakin on tullut harrastettua se 3v ja opittu jopa jotain, mutta ne potkut eivät vain iske niin paljoa. Oma tyylihän perustuu juuri Machidan kaltaiseen rauhallisuuteen josta sitten rokotetaan. Juuri karatessa opit sitä rauhallisuutta, mutta myös käden taitoja. :hyvä: Vaikka mitä lajeja on tullut kokeiltua, mutta tuntuu että karatesta on ollut eniten hyötyä ei iskujen tai voiman takia vaan sen tekniikan, mutta jokainen omalla tavallaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom