Karate

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bungle
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥🥋 Karate – lyövä, potkiva ja kurinalainen matka mestaruuteen 🥋🔥

Meta description: Terävä, nopea ja rautainen kurinalaisuus yhdistettynä potkujen ja lyöntien puhtaisiin linjoihin. Karate on yksinkertaisuudessaan raakaa tehokkuutta.

Serpico, jotta voisin/voisimme auttaa sinua löytämään sinulle parhaiten sopivan lajin tai tyylisuunnan, auttaisi aika paljon, jos hiukan kertoisit, mitä odotuksia sinulla sen suhteen. Haluatko päästä lyömään ja painimaan? Haluatko suoraviivaisesti oppia hyviä itsepuolustustaitoja? Vähän kaikkea kaikesta? jne.
Kerro hiukan omin sanoin toiveistasi ja tavoitteistasi.

Yst. terv.
-- kala

Olen menossa karaten alkeiskurssille tässä kuussa ja kyselisin vähän mielipiteitä Yuishinkai tyylisuunnasta. Olen menossa Turkuun Shaolin Dojoon joka on ilmeisesti tämän tyylisuunnan "pääpaikka" suomessa. Karaten aloitan tavoitteenani fyysisen ja henkisen kunnon kasvattaminen. Kamppailulajit.net sanoo tälläistä Yuishinkaista.

Tyylisuunta on ainutlaatuinen siltä osin että se on säilyttänyt kaikki traditionaaliset ainekset bujutsusta missä kaikki jujutsusta shurinkenjutsuun opetetaan oppilaalle toisinkuin nykypäivän jaotellussa opetuksessa jossa pitää mennä yhdelle dojolle oppimaan karatea ja toiselle oppimaan jujutsua.

Mielipiteitä? Älkääkä käskekö minua menemään potkunyrkkeilyyn :)

Kyseessä on yhden Suomen pitkäaikaisimman, monipuolisimman ja kuuluisimman budo-opettajan, Ilpo Jalamon, sali. Jos haluat harjoitella karatea, olet suuntaamassa paikkakuntasi ehdottomaan parhaimmistoon kuuluvaan karateseuraan. Ei muuta kuin intoa harjoitteluun! :)

Mitä tahansa teet karaten suhteen, niin koita olla huomioimatta Tarkemon kommentit karatesta. Tai kamppailusta yleensäkkin... ;)

Olen menossa karaten alkeiskurssille tässä kuussa ja kyselisin vähän mielipiteitä Yuishinkai tyylisuunnasta. Olen menossa Turkuun Shaolin Dojoon joka on ilmeisesti tämän tyylisuunnan "pääpaikka" suomessa. Karaten aloitan tavoitteenani fyysisen ja henkisen kunnon kasvattaminen. Kamppailulajit.net sanoo tälläistä Yuishinkaista.Mielipiteitä? Älkääkä käskekö minua menemään potkunyrkkeilyyn :)

Koitin jo vastata tähän, mutta joku meni pieleen... Olen itse touhunnut ko. lajin parissa jo yli 20 vuotta, enimmäkseen mainitsemallasi salilla. Enpä ole viellä kyllästynyt, jotenkyseessä on varmaan ihan hyvä laji.

Treenaaminen aloitetaan n. 3 kk kestävällä alkeiskurssilla, jonka aikana ei niin ihmeellisiä temppuja tehdä. Tämän jälkeen harjoitusten määrä ja vaihtelevuus kasvaa ja treenivuosien (ja vuosikymmneten) karttuessa voi omassa harjooittelussa painottaa eri asioita oman mieltymyksen mukaan.

Laita vaikka privaattiviesti. jos kaipaat lisäinformaatiota

Älä välitä tuollaisista kommenteista, jokaisella on omat mielipiteet kamppailu-urheilusta, joten lue jokaisen mielipiteet ja tee siitä omat ratkaisut.
Äläkä välitä JanneM: kommenteista.
Voisin itse sanoa Brassijutsujätkänä että ole huomioimatta JanneM:n kommenteista kamppailu-urheilusta.

Pari vuotta harrastin Wado ryu karatea ennen inttiä... itse ainakin pidin siitä. Haisee kyllä siltä että on hyvin paljon väliä sillä minkälainen seura on. Meillä oli omasta mielestä ihan hyvin balanssissa ottelu, tekniikan hionta ja muu (esim hermopisteet) kaikkialla ei ilmeisesti näin ole. Suosittelisin kokeilemaan eri vaihtoehdot läpi. Sillälailla sen itse parhainten tietää mikä itelle sopii.

voisin itse sanoa entisenä karatekana ja bjj jätkänä, että mene sinne minne haluat.. käy se alkeiskurssi ja sen jälkeen tiedät kiinnostaako..

shotokan karatesta kokemusta melkein 10vuotta treenannut junnuna ja nuorena aikuisena.. ei siellä ihan nenää saa yhtä kipeeksi kuin vaikka vaparitreeneissä mutta olihan se ihan kivaa.. =)

älä sen kummemmin mieti näitä kenenkään kommentteja täällä.. lue ne varauksella ja tee omat päätökset.. täällä tulee kaikki laidasta laitaan ja toiset ei vaan tykkää karatesta vaikka ne ei tietäiskään siitä mitään..

Olen harrastanut hokutoryu jujutsua ja nyt ollut taukoa niin miettinyt, että voisi aloittaa karaten, mutta, että muka olisi turha itsepuolustuslaji tai sellaisen kuvan saanut netissä katellu jottain vaan :D Tullut kyllä itsellä sellainen kuva, että hermopistetekniikat ja muutenkin tarkat tehokkaat iskut ainakin minusta vaikuttaa todella tehokkaalta ja myös lukkoja ns peheämpiäkin tekniikoita löytyy.
Mikä tyylisuunta olisi hyvä karatessa en tykkää ilman suojia täysiä sparrata :D Myös judoa olen ajatellut alkaa harrastamaan hyvä kuntolaji/kilpailulaji! Lisäksi myös tuota karatea vai jatkaisiko jujutsua siinä vain se mietityttää, että se on aika nuori tyylisuunta toisinkuin karate ja muutkin todella paljon vanhemmat lajit. Tietenkin tekniikat on vissiin pääosin hokutoryussa normi jujutsusta otettuja ja modernisoituja niin sanotusti. Onko karatessa muuten ase riisuntatekniikoita puukon pois ottoa tyyliin? Pidän todella kunto painotteisesta sitten noissa tyyleissä kunnon treenit tekee hyvää!

Olen harrastanut hokutoryu jujutsua ja nyt ollut taukoa niin miettinyt, että voisi aloittaa karaten, mutta, että muka olisi turha itsepuolustuslaji tai sellaisen kuvan saanut netissä katellu jottain vaan :D Tullut kyllä itsellä sellainen kuva, että hermopistetekniikat ja muutenkin tarkat tehokkaat iskut ainakin minusta vaikuttaa todella tehokkaalta ja myös lukkoja kunnolla peämpiäkin tekniikoita löytyy.
Mikä tyylisuunta olisi hyvä karatessa en tykkää ilman suojia täysiä sparrata :D Myös judoa olen ajatellut alkaa harrastamaan hyvä kuntolaji/kilpailulaji! Lisäksi myös tuota karatea vai jatkaisiko jujutsua siinä vain se mietityttää, että se on aika nuori tyylisuunta toisinkuin karate ja muutkin todella paljon vanhemmat lajit. Tietenkin tekniikat on vissiin pääosin hokutoryussa normi jujutsusta otettuja ja modernisoituja niin sanotusti. Onko karatessa muuten ase riisuntatekniikoita puukon pois ottoa tyyliin? Pidän todella kunto painotteisesta sitten noissa tyyleissä kunnon treenit tekee hyvää!

Siinäpä se. Hermopiste ym tekniikat "vaikuttavat tehokkailta" nimenomaan vaikuttavat. Jos toimisivat niitä käytettäisiin vapaaottelussa ja voitettaisiin mestaruuksia. Eivät vaan harmi kyllä toimi. Karateissa sun muissa vikana minusta on se kun treenataan sellaisia naurettavia liikkeitä joissa torjutaan isku sivuun ja astutaan taakse ja tehdään x määrä asioita mutta ikinä ei sparrata kunnolla ja katsota miten se oikeasti menee kun jo olkapääväistöstä oikea suora on matsissa hankala saada osumaan hyvällä prosentilla. Harrastaa saa mitä haluaa mutta jos haluaa treenata tehokasta lajia niin kannattaa valita sellainen joka toimii todistetusti vapaaottelussa. Eri asis tietysti defendo ym modernit puhtaasti ip lajit. Saatan olla törkeä ja epäkunnioittava toisia lajeja kohtaan mutta tämä on minun mielipide. Ja seuraava argumentti varmaan on että lyoto on kova jätkä ja se reenas ennen shotokania

No muista se, että kun hommaat aikalailla mistä vaan mustan vyön, niin snägärijonossa saatat voittaa pierumaken aika kovalla prosentilla.

no niin tuskinpa niitä hermopistetekniikoita kovin käyteltäisiin vapaaotttelussa tai luulisi ja se kyllä varmaankin että suht ehkä turhia.

Siinäpä se. Hermopiste ym tekniikat "vaikuttavat tehokkailta" nimenomaan vaikuttavat. Jos toimisivat niitä käytettäisiin vapaaottelussa ja voitettaisiin mestaruuksia. Eivät vaan harmi kyllä toimi. Karateissa sun muissa vikana minusta on se kun treenataan sellaisia naurettavia liikkeitä joissa torjutaan isku sivuun ja astutaan taakse ja tehdään x määrä asioita mutta ikinä ei sparrata kunnolla ja katsota miten se oikeasti menee kun jo olkapääväistöstä oikea suora on matsissa hankala saada osumaan hyvällä prosentilla. Harrastaa saa mitä haluaa mutta jos haluaa treenata tehokasta lajia niin kannattaa valita sellainen joka toimii todistetusti vapaaottelussa. Eri asis tietysti defendo ym modernit puhtaasti ip lajit. Saatan olla törkeä ja epäkunnioittava toisia lajeja kohtaan mutta tämä on minun mielipide. Ja seuraava argumentti varmaan on että lyoto on kova jätkä ja se reenas ennen shotokania

Kyll hermopistetekniikat skulais, jos dumaria ei olisi ja tatami olisi betonia ;)

Kyll hermopistetekniikat skulais, jos dumaria ei olisi ja tatami olisi betonia ;)

Miksi sitten ei toiminut silloinkaan kun vaparihommat alkoi ja kaikkea sai tehdä. Mites tatami vaikuttaa hermopisteisiin. Ja miksei ikinä ole kadullakaan nähty toimivaa hermopiste iskua. En ymmärrä miten näihin vielä tänä päivänä uskotaan

Olen harrastanut hokutoryu jujutsua ja nyt ollut taukoa niin miettinyt, että voisi aloittaa karaten, mutta, että muka olisi turha itsepuolustuslaji tai sellaisen kuvan saanut netissä katellu jottain vaan :D Tullut kyllä itsellä sellainen kuva, että hermopistetekniikat ja muutenkin tarkat tehokkaat iskut ainakin minusta vaikuttaa todella tehokkaalta ja myös lukkoja ns peheämpiäkin tekniikoita löytyy.

Juu ei, muutaman vuoden tota karatea lusineena suosittelen todella pysymään hokutossa tai sitten kokeilemaan judoa. Oma tyylisuunta oli vielä varsin monipuolinen mutta asetekniikat ovat rehellisesti sanottuna huuhaataa ja KAUKANA käytännöllisestä, kata on tolkutonta ajanhukkaa jostain star wars-kidin ja varjobaletin välimaastosta ja oikeastaan suurin osa ajasta käytetään asioiden epäkäytännölliseksi tekemiseen. Judo on ihan siistiä mutta pirun vaikeata.

- - - Updated - - -

Ai niin, meillä oli kanssa niitä hermopisteitä...menevät uskomushoitojen puolelle.

Back
Ylös Bottom