Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi sitten ei toiminut silloinkaan kun vaparihommat alkoi ja kaikkea sai tehdä. Mites tatami vaikuttaa hermopisteisiin. Ja miksei ikinä ole kadullakaan nähty toimivaa hermopiste iskua. En ymmärrä miten näihin vielä tänä päivänä uskotaan
Ironisesti totesin, kuten fundamentaalihermopisteuskikset yrittää selittää, miksei näitä tekniikoita näe kilpatasolla.
Siksi hymiö perään.
Karateissa sun muissa vikana minusta on se kun treenataan sellaisia naurettavia liikkeitä joissa torjutaan isku sivuun ja astutaan taakse ja tehdään x määrä asioita mutta ikinä ei sparrata kunnolla ja katsota miten se oikeasti menee kun jo olkapääväistöstä oikea suora on matsissa hankala saada osumaan hyvällä prosentilla.
Eri asis tietysti defendo ym modernit puhtaasti ip lajit. Saatan olla törkeä ja epäkunnioittava toisia lajeja kohtaan mutta tämä on minun mielipide.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä muut lajit kuin vapari ja lukkopaini ovat pakkislaisten mielestä oikeasti hyödyllisiä? Enkä tarkoita tätä vittuiluna kenellekkään vaan kysyn koska itse en muusta tiedä kuin lukkopainista ja joskus tulee käytyä vapariakin treenaamassa.
tuo defendokin kyllä alkoi suht kiinnostaa kattoa tässä mitä sitä sitten ainakin judoa.Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä muut lajit kuin vapari ja lukkopaini ovat pakkislaisten mielestä oikeasti hyödyllisiä? Enkä tarkoita tätä vittuiluna kenellekkään vaan kysyn koska itse en muusta tiedä kuin lukkopainista ja joskus tulee käytyä vapariakin treenaamassa.
Nyrkkeily. Potku nyrkkeily. Lukkopaini.vapari.bjj.thai nyrkkeily. Judo. Defendo. Krav maga jne onhan näitä
On tärkeää ymmärtää jako kilpa- ja itsepuolustuslajien välillä. Kilpailulajien tekniikat lähtevät siitä oletuksesta, että toimitaan jonkun säännöstön sisällä - esim bjj:ssä lähdetään oletuksesta, ettei lyöntejä ole. Vapaaottelussa toimitaan oletuksella ettei kukaan lyö sinua kurkkuun tai potkaise vyön alle.
Siis mitä helvettiä. Kuvitteletko ettei vapaaottelija ymmärrä, että kadulla joku voi potkasta munille. Tai että BJJ ukko istuu perseelleen ku joku käyttäytyy hyökkäävästi ja ei tajua että se voi muksasta, kun ei nyt sparrissa muksita. Ei maalaisjärjen käyttöön tarvita mitään vitun defendo koulutusta.
tuota on tullut mietittyä että millä tavalla vapaaottelun perustekniikka ja ottelutyyli sitten jonkun mielestä muuttuisi kun lähtökohtana on ettei munille saakin hyökätä ja silmiin. En itse näe että se muuttaisi asiaa ollenkaan oikeastaan.
Joo kyllähän toi bjj:n toimivuus tositoimissa on todistettu jo gracie challengen ja ekojen ufc turnausten aikaan jolloin homma oli käytännössä katutappelua. tuota on tullut mietittyä että millä tavalla vapaaottelun perustekniikka ja ottelutyyli sitten jonkun mielestä muuttuisi kun lähtökohtana on ettei munille saakin hyökätä ja silmiin. En itse näe että se muuttaisi asiaa ollenkaan oikeastaan. Paras laji IP hommiin on kuitenkin 400 metrin aidat mielestäni. Kuitenkin jos haluaa ip lajeja treenata niin en ryhtyisi mihinkää kung fu hommiin pelleilee vaan johonki joka aivan tosissaan toimii
Siis mitä helvettiä. Kuvitteletko ettei vapaaottelija ymmärrä, että kadulla joku voi potkasta munille. Tai että BJJ ukko istuu perseelleen ku joku käyttäytyy hyökkäävästi ja ei tajua että se voi muksasta, kun ei nyt sparrissa muksita. Ei maalaisjärjen käyttöön tarvita mitään vitun defendo koulutusta.
Sitten taas joku körökörö jätkä saa todennäköisesti ittesä tapetuksi kun kuvittelee, että pärjää puukkoa vastaan, kun on salilla leikkinyt teoria höpöhöpö hippaa.