Karate

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bungle
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥🥋 Karate – lyövä, potkiva ja kurinalainen matka mestaruuteen 🥋🔥

Meta description: Terävä, nopea ja rautainen kurinalaisuus yhdistettynä potkujen ja lyöntien puhtaisiin linjoihin. Karate on yksinkertaisuudessaan raakaa tehokkuutta.

Ihan uteliaisuudesta kysymys - mitä tarkoitat tuolla, ettei karate toimi? Jos haluaa harrastaa kilpakontaktilajia, niin karate on huono valinta (paitsi ei kai kyokushinkai silloinkaan...).
Voisiko tarkemo tarkoittaa tuolla sitä, että karate ei toimi potkunyrkkeilyyn tai muihin kontaktilajeihin verrattuna niin hyvin siinä tarkoituksessa, mihin kaikki kamppailulajit on alunperin tarkoitettu?

Voisiko tarkemo tarkoittaa tuolla sitä, että karate ei toimi potkunyrkkeilyyn tai muihin kontaktilajeihin verrattuna niin hyvin siinä tarkoituksessa, mihin kaikki kamppailulajit on alunperin tarkoitettu?

Kyllä sitä tarkoitin.
Kilpakarate on ihan eri asia kuin toimiva itsepuolustus, jossa vastustaja pistää täysillä kampoihin.
Itse olin Wado-Ryu Karatessa sen kuusi vuotta ja seura oli ihan hyvä, se keskittyi itsepuolustukseen, mutta silti parempiakin ratkaisuja on olemassa.
Pistäkääpä kilpakarateka ja kilpa thainyrkkeilijä samaan kehään...

Mutta mitä tahansa teetkin älä helvetissä mene Taekwondoon.

Kyllä sitä tarkoitin.
Kilpakarate on ihan eri asia kuin toimiva itsepuolustus, jossa vastustaja pistää täysillä kampoihin.
Itse olin Wado-Ryu Karatessa sen kuusi vuotta ja seura oli ihan hyvä, se keskittyi itsepuolustukseen, mutta silti parempiakin ratkaisuja on olemassa.
Pistäkääpä kilpakarateka ja kilpa thainyrkkeilijä samaan kehään...
Lyoto Machilda;)

Kuka vittu on lyoto machilda? Jokuko jonka ansiosta pitäisi mennä kilpakarateen tai taekwondoon.

Kerro, kun ei ilmeisesti ole niin hyvä mies/nainen, että olisi sen verran taitava, että olisin kamppailulajeja vuodesta 1983 asti harrastaneena kuullut.

Voi luoja toi kaveri on NIIN kaukana kilpakaratesta kuin minä olen kosteusvoiteista.
Toi hemmo, joka on ilmeisen pätevä on treenannut ristiin lajeja, kuten kaikki vapaaottelijat.
Tuskin tuo hieroo kolme tuntia päivässä yakozukia dojon päästä päähän ja tekee katoja.

Voi luoja toi kaveri on NIIN kaukana kilpakaratesta kuin minä olen kosteusvoiteista.
Toi hemmo, joka on ilmeisen pätevä on treenannut ristiin lajeja, kuten kaikki vapaaottelijat.
Tuskin tuo hieroo kolme tuntia päivässä yakozukia dojon päästä päähän ja tekee katoja.

Mutta ennen kuin totuus unohtuu, niin älä viestin ensimmäinen kirjoittaja jätä missään nimessä menemättä mihinkään kamppailu/IP-lajiin. Tulet kokemaan hienoja hetkiä.

En tiedä kilpakaratesta oikeastaan kovinkaan paljon, mutta olen kuullut miellyttäviä uutisia siltä saralta. Kilpakaratessa aiotaan kuulemma ottaa enemmään otteita ja pyyhkäisyjä mukaan, mikä varmaan tekee siitä yleisöystävällisemmän.

Savate on kanssa kova kontaktilaji Ranskanmaalta, siellä potkitaan hieman enemmän kuin lyödään, johtuu historiasta.
Ranskassa oli aikoinaan tappelut joissa lyötiin ankarasti kielletty, joten pojat kehittivät potkuja.
Itse arvostan ehkä lyöntejä potkuja enemmän, mutta tämä on ehdottomasti vain minun mielipiteeni, tutki asioita, kysele ja tee päätös.
Kyllä Savatessakin mätetään.

Itsekin arvostan enemmän lyöntejä kuin potkuja, vaikka karateakin on tullut harrastettua se 3v ja opittu jopa jotain, mutta ne potkut eivät vain iske niin paljoa. Oma tyylihän perustuu juuri Machidan kaltaiseen rauhallisuuteen josta sitten rokotetaan. Juuri karatessa opit sitä rauhallisuutta, mutta myös käden taitoja. :hyvä: Vaikka mitä lajeja on tullut kokeiltua, mutta tuntuu että karatesta on ollut eniten hyötyä ei iskujen tai voiman takia vaan sen tekniikan, mutta jokainen omalla tavallaan.

Kävin shotokanin helsingin seuran sivuilla, siellä painotettiin tyylisuunnan traditionaalisuutta. Tehdäänkö katoja paljon vai missä tyylisuunnan pääpaino mielestäsi on?

Karate on hieno laji on tyylisuunta mikä tahansa. Antaa elämälle paljon myös henkisen kasvun kautta.Tietysti jos päällimäisenä on mahdollisimman väkivaltainen ja kova kamppailu laji niin karate ei oo oikee paikka silloin.Vapaa ottelu toimii silloin parhaiten.Oisko asenteissa jotain vikaa kun lukee tän ketjun läpi minä vaan kysyn.Suosittelen karatea tyylisuunnasta riippumatta.

Karate on hieno laji on tyylisuunta mikä tahansa. Antaa elämälle paljon myös henkisen kasvun kautta.Tietysti jos päällimäisenä on mahdollisimman väkivaltainen ja kova kamppailu laji niin karate ei oo oikee paikka silloin.Vapaa ottelu toimii silloin parhaiten.

Eikö joku Kyokushinkai karate ole juuri nimenomaan mahdollisimman kova kamppailulaji? Kiukkusiat eivät ole mitään vitsejä, ne täyskontaktijätkät kestävät kipua ja myös antavat takaisin.

Karate on hieno laji on tyylisuunta mikä tahansa. Antaa elämälle paljon myös henkisen kasvun kautta.Tietysti jos päällimäisenä on mahdollisimman väkivaltainen ja kova kamppailu laji niin karate ei oo oikee paikka silloin.Vapaa ottelu toimii silloin parhaiten.Oisko asenteissa jotain vikaa kun lukee tän ketjun läpi minä vaan kysyn.Suosittelen karatea tyylisuunnasta riippumatta.
Tätä henkinen kasvu -korttia jo odottelinkin ja tulihan se sieltä! :D Kaikki itämaisiin kamppailu-/taistelu-/Iplajeihin liitetty henkisyys ja muu filosofiahuuhaa on länsimaisten itse keksimää hapatusta. Uskonnot ovat heitä varten, jotka tarvitsevat jotain sielunravintoa. Lisäksi kertoo vain kirjoittajan kapeakatseisuudesta, jos ei tiedosta, että esimerkiksi perinteisten länsimaisten lajien valmentajat voivat olla tiukkoja auktoriteetteja oppilailleen ja varsinaisen lajitreenin lisäksi ohjata ja kannustaa kunnolliseen elämään. Onhan noita ongelmanuoria sun muita tappelupukareita ollut kamppailu-urheilun puolella vaikka kuinka paljon, kenestä on harrastuksensa myötä tullut kunnon kansalaisia. Ja ilman että olisi erikseen mitään mokusoa pidetty. Se siitä henkisestä kasvusta.

Back
Ylös Bottom