Karanneet hinnat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Yksityiset lääkäripalvelut. Ainahan ne on kalliita ollut. Mutta on se perseestä, että se arvauskeskuksen lääkäri antaa paskaa palvelua ilmaiseksi siellä kunnallisella mutta sitten kun ei kerkeä jonottaan, vaan menee perus visiitille muksun kanssa yksityiselle, niin sama jamppa on siellä vastaanottamassa. 5min ovesta ulos ja lasku 100e. Mutta noinhan se menee. Jos olisin lääkäri, niin enpä itsekään kunnallisella virassa olisi, vaan keikkalääkärinä / ykksityisvastaanotto ja köyhiltä rahat pois.

Niin ja sitten (täälläkin foorumilla) hehkutetaan että miten vain oikeasti lapsiaan rakastava vanhempi käyttää lapset yksityisellä saamassa kunnon hoitoa. Juupajuu, samoja lekureita niissä pyörii. Ainut oikea ero on tuo ettei tarvi jonotella ja että ne ottaa ne verikokeet sun muut aina jos se yhtään on edes tarpeellisen suuntaista, koska siitä saa laskuttaa taas erikseen.

Me ollaan ainakin saatu ihan hyvää hoitoa tuosta arvauskeskuksesta vaikka vakuutukset onkin ja voisi yksityiselläkin ravata. Ei mitään merkitystä näissä perus räkätaudeissa ja korvatulehduksissa joiden tekia 99% lääkärikäynneistä muodostuu.

Mutta törkeetä rahastusta tuo yksityislääkäri on ja eläinlääkäripuolella vielä törkeempää.

Pitää muistaa näissäkin että yrityksillä on omat sopimukset ja hinnat sen mukaan. Ei se lähettäminen kaikkialta maailmasta kovin edullista ole, kun joskus tutkein netistä
hinnastoja. Lähettäminen Suomen sisällä on kyllä kallista siitä ei pääse mihinkään.

Tiedän. Työni takia joudun näiden ulkomaanpakettienkin kanssa joskus pelaamaan. Enkä minäkään pidä kaikkea kotimaan rahtia kalliina. Esim. mun työpaikan sopparilla rullakko lähtee Suomessa 30 eurolla ja kuormalava 40 eurolla. Ei paha kun lavalle saa vaikka tonnin painoa, mutta sitten yksityisenä joku parin kilon paketti maksaa sen kympin, yritykset saa jopa 70% halvemmalla jos vähänkään on volyymia. Tämä pienten pakettien hinnoittelu on jotain käsittämätöntä tässä maassa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katsastushinnat ovat tulleet alaspäin parin viime vuoden aikana. Pirkanmaalla saa halvimmillaan uuteen henkilöautoon n. 60€ leiman. Vielä pari vuotta sitten piti maksaa 80€.

Pirkkalan Plus katsastus, hinnat alkaen 29€ plus päästömittaus 18€. Halapaa kuin saippua

Edit:olihan siihen vielä perkele OBD-mittaus, bensa oli sen 18€ ja OBD 15€ eli kaikki yhteensä 62€...
 
Käväsin eilen Goexpoilla ja ihmetytti olut tuopposen hinta. 0,4l maksoi 6,8€. Aikamoista.


Ei niinkään ei sinne ryyppäämään mennäkään ja toisaalta ihan sama vaikka maksais 10€ tuoppi kun ei sitä ota kuin "janoon" yhden.
 
Itse olen ratkaissut ongelmat näin :D

Kallis parturi --> leikkaan itse koneella
Kalliit auton korjauskulut --> korjaan itse
Kallis bensa --> tankkaan venäjällä
Kalliit VR:n liput --> ajan omalla autolla

Joo maksan emännälle ihan mielellään luonnossa tukan leikkuusta ja jos alv korotus tulee niin vaikka tuplana :)
 
Työni takia joudun näiden ulkomaanpakettienkin kanssa joskus pelaamaan. Enkä minäkään pidä kaikkea kotimaan rahtia kalliina. Esim. mun työpaikan sopparilla rullakko lähtee Suomessa 30 eurolla ja kuormalava 40 eurolla. Ei paha kun lavalle saa vaikka tonnin painoa, mutta sitten yksityisenä joku parin kilon paketti maksaa sen kympin, yritykset saa jopa 70% halvemmalla jos vähänkään on volyymia. Tämä pienten pakettien hinnoittelu on jotain käsittämätöntä tässä maassa.

Joo mutta on yrityksien soppari hinnat varsinkin itellan osalta nousseet aikalailla viimeisien vuosien aikana.
 
Itse olen ratkaissut ongelmat näin :D

Kallis parturi --> leikkaan itse koneella
Kalliit auton korjauskulut --> korjaan itse
Kallis bensa --> tankkaan venäjällä
Kalliit VR:n liput --> ajan omalla autolla

Kaksi noista osuu kanssa kohalleni. Eli leikkaan tukkani itse ja ajan omalla autolla. Autoja en osaa korjata, eikä kiinnosta, jotan suosin harmaata taloutta tässä kohtaa. Venäjälle on niin pitkä matka tankkaaamaan että ois tankki tyhjä jo takaisin tultaessa. ;)
 
Käväsin eilen Goexpoilla ja ihmetytti olut tuopposen hinta. 0,4l maksoi 6,8€. Aikamoista.


Ei niinkään ei sinne ryyppäämään mennäkään ja toisaalta ihan sama vaikka maksais 10€ tuoppi kun ei sitä ota kuin "janoon" yhden.

Niinpä, siksi vituttaa jo sen yhdenkin juominen ja jätänäkin yleensä nykyään senkin juomatta. Ei vaan kiinnosta maksaa tuollaista hintaa PIENESTÄ tuopista. 0,6 l sen vielä jotenkin pitkin hampain maksaisi.

Joo mutta on yrityksien soppari hinnat varsinkin itellan osalta nousseet aikalailla viimeisien vuosien aikana.

Joo, meilläkin siirryttiin paketeissa käyttämään taas Matkahuoltoa. Itsella nostaa hintoja koko ajan, lisäksi ne kuutioi kollit jos se niiden kannalta on tuolleen "edullisempaa" ja meillä on paljon tavaraa joka on isohkoa ja kevyttä. Taasen jos kilot ylittää kuutiot, niin sitten tietty kilohinta. Ja se niiden "palvelu" on kanssa mitä on. Kaikki asiat aina sen ohjauskeskuksen kautta, johon saa jonottaa tunnin ja jossa kukaan ei tiedä mistään mitään. Yhdistellään eestaas. Ja jos satut laittamaan vahingossa Keku16 (eli se mikä pitää itse hakea posista) Keku14 lapun sijaan, niin tuotahan ei saa vaihdettua vaikka maksaisi rahdin uudelleen. Se saatanan paketti palautuu takas lähettäjälle ja se pitää sitten laputtaa ja lähettää uudelleen. Matkahuollolla tuollanen hoituu puhelimitse, eikä ne taida aina edes laskuttaa sitä "kotiinkuljetusmaksua".

Toivottavasti Itellä saisi kunnolla kilpailijoita.
 
Käväsin eilen Goexpoilla ja ihmetytti olut tuopposen hinta. 0,4l maksoi 6,8€. Aikamoista.


Ei niinkään ei sinne ryyppäämään mennäkään ja toisaalta ihan sama vaikka maksais 10€ tuoppi kun ei sitä ota kuin "janoon" yhden.

Niinpä, siksi vituttaa jo sen yhdenkin juominen ja jätänäkin yleensä nykyään senkin juomatta. Ei vaan kiinnosta maksaa tuollaista hintaa PIENESTÄ tuopista. 0,6 l sen vielä jotenkin pitkin hampain maksaisi.

Joo mutta on yrityksien soppari hinnat varsinkin itellan osalta nousseet aikalailla viimeisien vuosien aikana.

Joo, meilläkin siirryttiin paketeissa käyttämään taas Matkahuoltoa. Itsella nostaa hintoja koko ajan, lisäksi ne kuutioi kollit jos se niiden kannalta on tuolleen "edullisempaa" ja meillä on paljon tavaraa joka on isohkoa ja kevyttä. Taasen jos kilot ylittää kuutiot, niin sitten tietty kilohinta. Ja se niiden "palvelu" on kanssa mitä on. Kaikki asiat aina sen ohjauskeskuksen kautta, johon saa jonottaa tunnin ja jossa kukaan ei tiedä mistään mitään. Yhdistellään eestaas. Ja jos satut laittamaan vahingossa Keku16 (eli se mikä pitää itse hakea posista) Keku14 lapun sijaan, niin tuotahan ei saa vaihdettua vaikka maksaisi rahdin uudelleen. Se saatanan paketti palautuu takas lähettäjälle ja se pitää sitten laputtaa ja lähettää uudelleen. Matkahuollolla tuollanen hoituu puhelimitse, eikä ne taida aina edes laskuttaa sitä "kotiinkuljetusmaksua".

Toivottavasti Itellä saisi kunnolla kilpailijoita.
 
Käväsin eilen Goexpoilla ja ihmetytti olut tuopposen hinta. 0,4l maksoi 6,8€. Aikamoista.


Ei niinkään ei sinne ryyppäämään mennäkään ja toisaalta ihan sama vaikka maksais 10€ tuoppi kun ei sitä ota kuin "janoon" yhden.

Välillä tuntuu että meikäläisten yrittäjien logiikassakin on joku vika. Enemmin nostetaan hintaa niin että jo se ensimmäinenkin myymättä, taas pieni hinnanlasku saisi ostamaan toisenkin.

Sama logiikka pätee myös alennusmyynteihin. Itse olen niin saista että en osta mitään ovh:lla. Vaatteissakin pitää olla oranssi tarra ennen kuin edes vilkaisen, kun ei tuolla muodilla niin väliä.

Ulkomailla mukava käydä ostoksilla kun siellä alennus lyödään kerralla kuntoon. Vaatteetkin on heti sen 50 - 60€ alennuksessa (esim. muut Pohjoismaat). Suomessa alennus on ensi 5%, sitten piiitkän ajan päästä
10% ... ehkä 20% ja sitten se heitätään vaikka ennemmin menemään kuin myydän kunnon allennuksella.
 
Välillä tuntuu että meikäläisten yrittäjien logiikassakin on joku vika. Enemmin nostetaan hintaa niin että jo se ensimmäinenkin myymättä, taas pieni hinnanlasku saisi ostamaan toisenkin.

Sama logiikka pätee myös alennusmyynteihin. Itse olen niin saista että en osta mitään ovh:lla. Vaatteissakin pitää olla oranssi tarra ennen kuin edes vilkaisen, kun ei tuolla muodilla niin väliä.

Ulkomailla mukava käydä ostoksilla kun siellä alennus lyödään kerralla kuntoon. Vaatteetkin on heti sen 50 - 60€ alennuksessa (esim. muut Pohjoismaat). Suomessa alennus on ensi 5%, sitten piiitkän ajan päästä
10% ... ehkä 20% ja sitten se heitätään vaikka ennemmin menemään kuin myydän kunnon allennuksella.

Tarkoitaan siis että 50 - 60 % ...
 
Yksityiset lääkäripalvelut. Ainahan ne on kalliita ollut. Mutta on se perseestä, että se arvauskeskuksen lääkäri antaa paskaa palvelua ilmaiseksi siellä kunnallisella mutta sitten kun ei kerkeä jonottaan, vaan menee perus visiitille muksun kanssa yksityiselle, niin sama jamppa on siellä vastaanottamassa. 5min ovesta ulos ja lasku 100e. Mutta noinhan se menee. Jos olisin lääkäri, niin enpä itsekään kunnallisella virassa olisi, vaan keikkalääkärinä / ykksityisvastaanotto ja köyhiltä rahat pois.
Yksi kysymys. Käytkö kenties Mehiläisessä? Kuulostaa ihan niiden hinnoilta.

Mä käytän naperot aina yksityisellä. Niillä on vakuutus, joka korvaa kaiken. Omavastuu 100 euroa vuosi. Ei paha ollenkaan. Mehiläisessä yleensä käydään, vaikka hinnat siellä keskimäärin korkeampi kuin muissa paikoissa. Joskus ollaan käyty Pikkujätissä ja on kyllä tuntunut hinta lähes puoli-ilmaiselta. Mä olen kokenut yksityiset palvelut parempina kuin kunnalliset. Kaikki asiat hoituu niin paljon nopeammin ja palvelu on aivan loistavaa. Ajan saa varattua netistä haluamalleen lääkärille. Äärimmäisen helppoa etenkin iltaisin, kun ei tarvitse mennä päivystykseen odottamaan tunteja. Silloin jäikin huono kuva "asiantuntevista" julkisen palvelun lääkäreistä.

Lapsella nimittäin oli keuhkokuume, jonka takia menimme sairaalaan päivystykseen. Tämä lääkäri katsoi kuvia ja kuunteli keuhkot. Mystisesti oli keuhkokuume kadonnut parissa tunnissa. Olennaista tässä on se, että samana päivänä keuhkot oli kuunneltu jo kahteen otteeseen ja selvä keuhkokuume oli kyseessä. Nooh, ei tämä vielä tähän päättynyt. Keuhkokuvissa käytiin ja tuloksia odoteltiin tovi. Siis pitkä tovi. Samainen "ei ole keuhkokuumetta" lääkäri totesi kuvaa katsottuaan, että ei ole keuhkokuumetta, mutta haluaa toisen lääkärin mielipiteen. Juuh, tämä toinen lääkäri oli juuri mennyt synnytysosastolle eli taas odotimme parisen tuntia. Tuloksena se, että kuvissa näkyi jälleen kerran keuhkokuume. Pitäisikö tässä vielä luottaa siihen, että sairaalassa saa asiantuntevaa palvelua? Olimme lopulta sairaalassa yhteensä kahdeksan tuntia. Koko ajan istuimme odotushuoneessa ja yritin viihdyttää kahta pientä lasta.

Muutenkin minulla on julkiselta puolelta huonoja kokemuksia juurikin tuon odottamisen takia ja siinä, että tuloksia ollaan tulkittu täysin väärin. Esim. aikoinaan minulla oli paha tulehdus, joka oli levinnyt munuaisiin asti. Tuloksia soiteltuani eräs hoitaja sanoi, että labrakokeet olivat puhtaat. Pyysin kuitenkin, että lääkäri soittaisi minulle asap, kun oli niin luvannut jo aamulla käydessäni lääkärillä. Lääkäri soitti ja totesi, että paha tulehdus ja suoneen antibioottia. Ei siis voi yhtään luottaa mihinkään.

Meni vähän nyt ot tämä viesti.
 
Yksi perkele on kassa VR:n lippujen hinnat. Voi vittu sentään, piti oikein vr:n sivuilta tarkistaa. Esimerkki Jyväskylästä Helsinkin jumalauta 67-76 euroa. Ei helvetti sentään kun yksin kannattaa ennemmin ajaa autolla kuin junalla jos sattuu auton omistamaan. Sitten katsoin että paljonko meidän perheeltä tuo maksa, vitun 180-190 euroa ja tuossa on vasta 2 aikuista ja 1 lapsi kun toinen pääsee ilmatteeksi mutta kai vissiin sitten jollain sylipaikalla.

Ei jeesus, diisselit maksaa jotain 20-30 euroa. Bensat ei paljon enempää.

Ihmeen paljon tuntuu kuitenkin matkustajia riittävän riistohinnoista huolimatta. Lappeenrannasta Helsinkiin on viel edullisempaa kulkea autolla tyttöystävän kanssa vaik se pääsee puoleen hintaan ja itse ilmaiseksi. Onhan tuo junakyyti hieman turvallisempaa kuin vaikka Puolassa, ni kai sillekkii hintaa tulee.
 
Suomen hinnat on kylla ihan jarkyttavia. Suomessa kaydessa voikin aina kayda kaupassa, jos jostain syysta ei satu vituttamaan. Riittaa, etta vilkaisee paria hintalappua, niin johan vituttaa taas. Joku Suunnon sykemittari on esim. USA:ssa noin puolet siita mita maksaa Suomessa, vaikka yrityskin on suomalainen. Taalla kavelee Macy'sille, niin saa Calvin Kleinin farkut 30 taalalla. Suomessa sitten 150 euroa. Suomessa tuntuu myos, etta palveluyrityksilla on ihmeellinen asenne kilpailuun. Taalla, jos joku myy kalliilla, niin toinen perustaa viereen firman joka myy halvalla. Suomessa joku perustaa viereen firman ja koska asiakkaita on viereisen puljun takia vahan, nostavat kummatkin puljut vain hintaansa, koska lisaa tulojahan saa vain nostamalla hintaa, ei viemalla muilta asiakkaita.
 
Suomessa joku perustaa viereen firman ja koska asiakkaita on viereisen puljun takia vahan, nostavat kummatkin puljut vain hintaansa, koska lisaa tulojahan saa vain nostamalla hintaa, ei viemalla muilta asiakkaita.

Ei oligopolien kannata kilpailla toisiaan hengiltä. Suomessa on näemmä laadukkain kaupallinen koulutus :)
 
Safkan hinta tuntuu todella kalliilta, verrattuna muihin euroopan maihin. Tosin olihan tästäkin tutkimus joku aika takaperin mediassa jossa todettiin että halpaa se safka on, mutta en silti ole ihan vakuuttunut...

Palveluita en enää käytä juuri, ihan välttämättömämpiä vaan. Parturointi on viimeisin mistä luovuin, nykyinen hiustyyli on niin helppo että itse onnistuu leikkaaminen. Kipuraja itselläni on 20egeä, sen yli en maksa vartin duunista.
 
Lenkkikengät(merkki sellaisia), jotka tehdään Kiinassa ja maksavat normihinnoin n150-200€!
Ei tullut markka-aikaan montaa paria vastaan, mitkä oisi maksaneet yli 1000mk pari:jahas:
 
Lenkkikengät(merkki sellaisia), jotka tehdään Kiinassa ja maksavat normihinnoin n150-200€!
Ei tullut markka-aikaan montaa paria vastaan, mitkä oisi maksaneet yli 1000mk pari:jahas:

Toisaalta ei matalapalkka-alalla maksettu kymppitonnin palkkoja. Siivoojat sai joku 4-5000mk, nyt alimmat palkat on luokkaa 1500e.
 
Back
Ylös Bottom