Karalahdelle potkut ja pelikielto

Ihan noin niinku mielenkiinnosta kyselisin, että miten ne luvattomat telekuuntelut toteutetaan? Mulla on sellainen käsitys, ettei se onnistu teknisesti mitenkään helposti, mutta sulla on ilmeisesti asiasta oikeaa tietoa eikä pelkkää mutua?

Millä tavalla se luvaton kuuntelu teknisesti voisi erota luvallisesta kuuntelusta? Vai meinaatko käräjäoikeuden antaessa luvan telekuunteluun kääntävän samalla vipua tuomarin pöydän alla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan noin niinku mielenkiinnosta kyselisin, että miten ne luvattomat telekuuntelut toteutetaan? Mulla on sellainen käsitys, ettei se onnistu teknisesti mitenkään helposti, mutta sulla on ilmeisesti asiasta oikeaa tietoa eikä pelkkää mutua?

Varmaan teknisesti toteutetaan ihan samalla tavalla :E

Millä tavalla se luvaton kuuntelu teknisesti voisi erota luvallisesta kuuntelusta? Vai meinaatko käräjäoikeuden antaessa luvan telekuunteluun kääntävän samalla vipua tuomarin pöydän alla?

Mun käsitykseni mukaan se eroaa sillä lailla, että käräjäoikeuden lupa vaaditaan mukaan kytkentäpyyntöön, eli ilman lupaa ei kukaan suostu kytkemään liittymää kuunteluun. Tuomarin pöydän alla olevaa vipua ei tarvitse kääntää, mutta tuskimpa keskiverto poliisimieskään omaa kykyä kuunnella puhelinta ilman että joku hoitaa hänelle tekniset edellytykset kuntoon. Toki Heroessissa ne osaavat lukea jopa ajatuksia, mutta en silti suosittele käärimään foliota pään ympärille ajatusten peilaamisen estämiseksi.

En nyt jaksa koko ketjua lukea läpi mutta ihme lässytystä. luulis että poliisilla on parempaakin tekemistä kun jahdata urheilijaita. kadut on täynnä oikeita rikollisia raiskaajia ja muita!! Jos karalahti olis juku narkki niin ei tasan varmasti pystyis pelaamaan smliigassa sen nyt sanoo maalais järkikin Mutta katos vaan kun poliisilla ei muka ole parampaa tekemistä saa päähänsä ryhtyä jahtaamaan jotain jolla on varaa maksaakkin ne sakot. Sit joku kärppien johto ja smliiga vielä antaa potkut kun pelkää lajin maineen kärsivän. Mä olen sitä mieltä että jos epäilee että ei oma poika ei kestä jääkiekkoa niin vaihtakoot lajin rusetti luisteluun!! Eniten tässä juttussa vituttaa taas kerran esiin tullut totuus suomalainen ei kestä toisen menestystä. kun joku vähän menestyy niin pakko vetää tuoli alta.

:piis:

En nyt jaksa koko ketjua lukea läpi mutta ihme lässytystä. luulis että poliisilla on parempaakin tekemistä kun jahdata urheilijaita. kadut on täynnä oikeita rikollisia raiskaajia ja muita!! Jos karalahti olis juku narkki niin ei tasan varmasti pystyis pelaamaan smliigassa sen nyt sanoo maalais järkikin Mutta katos vaan kun poliisilla ei muka ole parampaa tekemistä saa päähänsä ryhtyä jahtaamaan jotain jolla on varaa maksaakkin ne sakot. Sit joku kärppien johto ja smliiga vielä antaa potkut kun pelkää lajin maineen kärsivän. Mä olen sitä mieltä että jos epäilee että ei oma poika ei kestä jääkiekkoa niin vaihtakoot lajin rusetti luisteluun!! Eniten tässä juttussa vituttaa taas kerran esiin tullut totuus suomalainen ei kestä toisen menestystä. kun joku vähän menestyy niin pakko vetää tuoli alta.

Niin, vai oiskohan tässä nyt kuitenkin kyse siitä että Karalahti ois ollut rahottamassa toimintaa (osin tietämättään?). Ei se, että on tunnettu urheila nosta ketään lain yläpuolelle.

Tosin Karalahtihan itse vakuuttaa syyttömyyttään.

miksei oikea urheilija voi olla myös oikea rikollinen? monet sotaveteraanitkin on/oli raiskaajia.

jos pörssimeklari rahoittaa huumekauppaa ja sm-tason urheilija rahoittaa huumekauppaa. tulisiko näistä sun mielestä jo noiden tietojen perusteella tulla erilaiset tuomiot?

Mun mielestä joo. Pörssimeklari ei ole julkisuuden henkilö, ja esikuva nuorille kuten jääkiekkoilija on.

Ei niihin erilaista tuomiota tartteta. Kyllä se Karalahtikin saa jo sopivasti kovemman rangaistuksen. Jos peliura loppuu tohon niin voidaan ansiomenetyksenä laskea jokunen satatuhatta.

olipas taas viesti joka oli täyttä paskaa. Aika monikin huippu-urheilija käyttää huumeita. Ei se ole mitään ihmeellistä. Narkkari ehkä on huono sana tähän. huumeita voi käyttää silloin tällöin vielä että homma pysyy kasassa ja yllättävän moni pystyy tähän.

JOS jere nyt on huumeita myynnyt tai rahoittanut jotenkin tätä kautta ni se o tietenki rangaistava teko, mitä vitun väliä onko se sitten urheilija vai pentti naapurista.

Mun mielestä joo. Pörssimeklari ei ole julkisuuden henkilö, ja esikuva nuorille kuten jääkiekkoilija on.

Eli sun mielestä jokaisen urheilijan, julkkiksen etc. pitäisi olla joku vitun roolimalli.

Mikä on Jeren tulevaisuus? Jotain ehdollista tiedossa ja sen jälkeen homma jatkuu?
Sinällään mielenkiintoista että Jeren isä taitaa olla poliisi ja itse miehelle olisi varmasti olleet mahdollisuudet hyvään elämään jääkiekon parissa niin silti sortuu tuollaiseen.

Se että tästä on tullut tälläinen mediamylly niin on jo vaikuttanut sen minkä voi jääkiekkoon ja mielestäni liiga olisi enempi tukenut jereä antamalla pelata ja kenties viellä saada kaverin kaidalle tielle, mutta potkimalla liigasta ei varmasti paranna tulevaisuutta.
Samoin tämä mylläkkä varmaan vie poliisien resurseja kun niille olisi muutakin käyttöä ja tarvetta kuin selitellä jokaiselle seiskalle,iltasanomille jne jeren tekemisiä
On näet ihan omakohtaista kokemusta että poliiseja ei riitä aina kun tarvittaisiin. Eli soitin tuossa joku aika sitten hälytyskeskukseen että tarvitaan virkavaltaa erään narkin poistamiseen liiketiloista sillä tilanne saattaa pahentua, mutta sitten vasta kun tilanne muuttui fyysiseksi ja olin toisen kerran soittanut niin alkoi tulla apua. Kokonaisuudessa ensimmäisestä soitosta itse apuun meni lähes 20min.

Eli sun mielestä jokaisen urheilijan, julkkiksen etc. pitäisi olla joku vitun roolimalli.
Se nyt vaan on niin että ammattiurheilijoiden ollessa kyseessä liiga, joukkueet, sponsorit jne. edellyttää tiettyä nuhteettomuutta (käytännössä haluavat ylläpitää kuvaa roolimalleiksi kelpaavista urheilijoista) ja sitten kun hölmöillään tarpeeksi niin ei tartte ammattiurheilijana olla. Ihan vitun yksinkertaista ja tuossa ei ole millään sun tai mun tai yleisellä moraalikäsityksellä mitään roolia. Liiga, joukkue ja sponsorit vaan suojelee sijoitustaan ja poistaa tuollaiset ongelmatapaukset tahraamasta lajia. Jere on saanut n+1 hölmöilyä jo anteeksi, monissa muissa maissa ollaan vielä helvetisti tiukempana näiden suhteen...

japa sanoi:
Mikä on Jeren tulevaisuus? Jotain ehdollista tiedossa ja sen jälkeen homma jatkuu?
Sinällään mielenkiintoista että Jeren isä taitaa olla poliisi ja itse miehelle olisi varmasti olleet mahdollisuudet hyvään elämään jääkiekon parissa niin silti sortuu tuollaiseen.

Se että tästä on tullut tälläinen mediamylly niin on jo vaikuttanut sen minkä voi jääkiekkoon ja mielestäni liiga olisi enempi tukenut jereä antamalla pelata ja kenties viellä saada kaverin kaidalle tielle, mutta potkimalla liigasta ei varmasti paranna tulevaisuutta.
Ja liiga lähettäisi sun ehdotuksesi pohjalta pelaajille viestin että päihdehölmöilyt, rikollisuus pelaajilta on ihan jees? Liiga ja joukkue tukee ja antaa anteeksi. Vois oikeastaan perustaa vaikka Kakola-Hockey:n jossa vois kätevästi pelata tuomiota suorittaessaan; pelireissuille vankeinhoidon bussilla.

Jeren tulevaisuus on just se miksi Jere ihan itse on sen tehnyt; tilaisuuksia on annettu ja kaveri voisi aivan mainiosti olla pitkän NHL-uran tehnyt taalamiljonääri, joka sijoittelee hilloja kotimaisiin joukkueisiin sen sijaan että istuu tutkintavankeudessa ja taistelee ulosottojen kanssa...

En jaksa ymmärtää miten täälläkin aina jaksetaan haukkua sossuilusta ja kukkahattuilusta rikollisia kohtaan, mutta ans olla jos kyseessä on joku lätkäpelaaja niin ymmärrystä löytyykin heti niin saatanasti.

Samoin tämä mylläkkä varmaan vie poliisien resurseja kun niille olisi muutakin käyttöä ja tarvetta kuin selitellä jokaiselle seiskalle,iltasanomille jne jeren tekemisiä
On näet ihan omakohtaista kokemusta että poliiseja ei riitä aina kun tarvittaisiin. Eli soitin tuossa joku aika sitten hälytyskeskukseen että tarvitaan virkavaltaa erään narkin poistamiseen liiketiloista sillä tilanne saattaa pahentua, mutta sitten vasta kun tilanne muuttui fyysiseksi ja olin toisen kerran soittanut niin alkoi tulla apua. Kokonaisuudessa ensimmäisestä soitosta itse apuun meni lähes 20min.

jos jere saa tuomion niin ADT langettaa vähintään 4vuoden pelikiellon. eli jos tuomitaan niin pelit loppuu lopullisesti, mukaanlukien ulkomaiset sarjat.

en usko että mediamylläkkä juurikaan syö poliisin resursseja. ei ne iltapäivälehdet sinne tunnin välein kuitenkaan soittele. poliisin resurssit valitettavasti ovat mitä ovat, parempi kuitenkin tappaa puu katkaisemalla se juuresta kuin leikkaamalla oksat irti.

En jaksa ymmärtää miten täälläkin aina jaksetaan haukkua sossuilusta ja kukkahattuilusta rikollisia kohtaan, mutta ans olla jos kyseessä on joku lätkäpelaaja niin ymmärrystä löytyykin heti niin saatanasti.

jep. varsinkin kun on aikasempi tuomio ja mahdollisuuksia uran ja elämän pelastamiseen annettu jo useita...

Ja liiga lähettäisi sun ehdotuksesi pohjalta pelaajille viestin että päihdehölmöilyt, rikollisuus pelaajilta on ihan jees? Liiga ja joukkue tukee ja antaa anteeksi. Vois oikeastaan perustaa vaikka Kakola-Hockey:n jossa vois kätevästi pelata tuomiota suorittaessaan; pelireissuille vankeinhoidon bussilla.

Jeren tulevaisuus on just se miksi Jere ihan itse on sen tehnyt; tilaisuuksia on annettu ja kaveri voisi aivan mainiosti olla pitkän NHL-uran tehnyt taalamiljonääri, joka sijoittelee hilloja kotimaisiin joukkueisiin sen sijaan että istuu tutkintavankeudessa ja taistelee ulosottojen kanssa...

Ei vaan jos tässä on kyseessä joku sellainen tapaus että on tietämättään rahoittanut hommaa jota on jossakin vihjailtu, jokseenkin tuntuu hieman uskomattomalta....
Sekä huonolla kirjoitustaidollani yritin sitä että aika turhaa on liigalla nyt potkia kaveri pois kun jo negatiivinen julkisuus tullut. Ei se enää muutu miksikään.
Poliisien resursseihin sen verran että veikkaan aika monta lehtimiestä on käynnyt tai soittanut poliisille että antakaa lausunto jne joten rasittaa se.

Mitenkään puolustelematta ratkaisuja/tekoja suuntaan tai toiseen, mielestäni on älytöntä että miehelle annetaan potkut ja pelikieltoa sen takia että hän on EPÄILTYNÄ jostain. Monessa vastaavassa tapauksessa epäiltynä oleva on esim pidätetty virasta tms, mutta pelikiellolle ei mielestäni ole mitään perusteita. Suomessa yleensä ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan, joten kohtuuttomalta tuntuu. Potkut ymmärrän, kun Jere ei ole kyennyt hoitamaan töitään Kärpissä, mutta muuten homma kyllä haiskahtaa.

Sekä huonolla kirjoitustaidollani yritin sitä että aika turhaa on liigalla nyt potkia kaveri pois kun jo negatiivinen julkisuus tullut. Ei se enää muutu miksikään.
Ei, mutta potkujen antaminen on statement ettei SM-Liiga hyväksy moista käytöstä ja asettaa myös esimerkin muille pelaajille. Ammattiurheilijoille (ilman koulutusta nopeasti kuuluisiksi ja käsiksi isoihin rahoihin) kun tapaa toisinaan nousta pisulaariin kuuluva keltainen neste hattuun ja sitten kuvitellaan olevansa kaiken yläpuolella. Jos katselee miten tarkat käyttäytymissäännöt esim. jenkkilän ammattilaisliigoissa on meillä saa sikailla oikein huolella ennenkuin napsahtaa sormille. Negatiivinen julkisuus lajille/liigalle on toki jo tullut, mutta silti damage controllia tehdään; ihan normaalia liiketoimintaa.

Jere on syytön niin kauan ennenkuin toisin todistetaan. Tämän ja jutun leväperäisyyden vuoksi olen täysin Jeren puolella.

Se että Jere on joskus huumeita ja eri päihteitä runsaammin käyttänyt ei tee miehestä niin pahaa, että melkein koko kansa on heti lynkkaamassa miestä vaikka mitään todisteita ei ole edes vielä esitetty. Kyllä noilla prätkäjengisuhteilla joutuu vähemmästäkin tutkinnan alle.

Jere ei tietääkseni ole myöskään ollut koskaan narkkari, vaan pelkkä rankka viihdekäyttäjä. Näillä on helvetinmoinen ero. Narkki ei pelaa edes vitosdivarissa erääkään.

Itse veikkaan tätä "vahingossa rahoitusta". Hieno mies.

Minun puolesta karalahti sais pelata nyt kun tuomiota ei ole langetettu. Mutta jos tuomion saa niin sehän meinaa 100% varmasti uran loppua, ei taida pappa enää 4vuoden pelikiellon jälkeen innostua jääkiekosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom