Karalahdelle potkut ja pelikielto

On kyllä aikamoista jeesustelua tuo "kannustaa nuoria, roolimalli" jne. Tietysti esim. Purtsi puhuu siitä kun on omakohtaisia kokemuksia, mutta katsokaa vaikka muusikkoja. Sieltä vasta puhtoisia kavereita löytyykin.

Mä tuomitsen ihan yhtälailla ne muusikotkin.

Usein tuppaa olemaan vaan niin, että nuori lätkänpelaaja (tai otetaan nyt laajemmassa skaalassa vaikka nuori URHEILIJA) ottaa roolimallikseen urheilijan, eikä esim. Ville Valoa. Tää on käsittääkseni urheiluun ja liikuntaan perustuva foorumi, joten miksei täällä saisi ja pitäisikin tuomita?

Tottakai täällä ollaan tavallista kovempaa jätkää, kun punttifoorumista on kyse, mutta silti.. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä tuomitsen ihan yhtälailla ne muusikotkin.

Usein tuppaa olemaan vaan niin, että nuori lätkänpelaaja (tai otetaan nyt laajemmassa skaalassa vaikka nuori URHEILIJA) ottaa roolimallikseen urheilijan, eikä esim. Ville Valoa. Tää on käsittääkseni urheiluun ja liikuntaan perustuva foorumi, joten miksei täällä saisi ja pitäisikin tuomita?

Tottakai täällä ollaan tavallista kovempaa jätkää, kun punttifoorumista on kyse, mutta silti.. :lol2:

Et kai sä väitä, että Matias 16 v, vetää lunta nenäänsä, koska hänen idolinsa Jere Karalahtikin niin tekee? (Tai ylipäänsä kukaan)
Jos tämä Matias 16 v vetää lunta nenäänsä, niin se ei ole syy, kun herra Karalahtikin näin tekee!

Edit: Kyllä pitää olla jo valmiiks polla sekasin, että rupee matkimaan muita (huom. tälläsessä asiassa).

Edit2: En todellakaan hyväksy huumeitten käyttöä tai ylipäänsä mitään päihteitä, ite oon tainnu elämäni aikana juoda tasan 4 lasia viiniä ruoan kanssa ja vihaan yli kaiken päihteitä. Mutta se, että tuomitaan jo valmiiks joku, joka ei ollu joku aika sitten edes syytteessä, ja nyt kun lehdet on kirjottanu monta viikkoa karalahden mahdollisesta huumausainerikoksesta, niin totta kai syyttäjä sen syytteen nostaa.
Medialla on näköjään vahva vaikutus.

Lisätään se vielä, että harvalla 13-16 vuotiaalla on laittaa huumeisiin rahojansa. Nyt taidetaan mennä jo lähelle, että rikotaan foorumin sääntöjä.

Et kai sä väitä, että Matias 16 v, vetää lunta nenäänsä, koska hänen idolinsa Jere Karalahtikin niin tekee? (Tai ylipäänsä kukaan)
Jos tämä Matias 16 v vetää lunta nenäänsä, niin se ei ole syy, kun herra Karalahtikin näin tekee!

Miksei vetäisi? Enkä nyt puhu 16-vuotiaista, vaan jo paljon nuoremmista, toki tuossakin iässä niitä roolimalleja haetaan vielä.

Ihan sama, vetääkö lunta nekkuunsa vai ei, JOS SAA SELLAISEN KÄSITYKSEN, ETTÄ SE ON AMMATTIURHEILIJALTA HYVÄKSYTTÄVÄÄ (lue: Ei tuomittavaa) KÄYTÖSTÄ, silloin ollaan hakoteillä, ja pahasti ollaankin!

Edit: oletko, mikasa itse sitä mieltä että se on hyväksyttävää käytöstä?

Edit: Kyllä pitää olla jo valmiiks polla sekasin, että rupee matkimaan muita (huom. tälläsessä asiassa).

VÄITÄN! Minun ollessa yläaste ikäinen, kovimmat lätkän pelaajat poltti pilveä, ja sillä oikein leuhkittiin koulussa, kuinka kovaa on menny. Tuu mulle sanomaan että yläasteella tehdään maailman fiksuimmat ja rationaalisimmat päätökset, niin mä todistan että meidän muumimamma on solminut rakkausavioliiton.. Jätkät on oikeesti ihan vitun tyhmiä siinä iässä. Piste.

Laitetaan sata tuon ikäistä jannua riviin, ja sanotaan että aja tolla mopolla yli 100 km/h, niin ne ajaa. Mutta mun ikäisistä sillä ei aja juuri kukaan, koska kaikki vanhemmat tietää, että se on ihan järjetöntä vauhtia sille vehkeellä, ja vitun vaarallista.

Ja tuomitaan etukäteen? Niin, joo, täähän olikin jerkkulille ihan eka kerta, kun se pyörii huumeitten parissa. Siitä käyttäjäkunnasta ei jää edes kiinni kun jäävuorenhuippu, ja tutkintavankeuteen KUUKAUDEKSI vielä pienempi osa. Joten minulle tuo näyttö riittää.

Ja loppujen lopuksi on ihan sama, sä oot tässä asiassa väärässä. Mä oikeessa. Jere näyttää vitun huonoa esimerkkiä nuoremmille lätkän pelaajille. Piste.

Olen aina tykännyt Karalahden tyylistä joten toivottavasti palaa vielä tällä kaudella kaukaloon. Ihan vitun sama mitä vapaa-ajallaan tekee..

Olen aina tykännyt Karalahden tyylistä joten toivottavasti palaa vielä tällä kaudella kaukaloon. Ihan vitun sama mitä vapaa-ajallaan tekee..

Samaa mieltä. Ja muutenkin vois lopettaa ton lässytyksen huonosta esimerkistä yms. ennen kuin mies on tuomittu.

Ps. viiva tai pari vkl:ssa pitää mielen pirteenä.

VÄITÄN! Minun ollessa yläaste ikäinen, kovimmat lätkän pelaajat poltti pilveä, ja sillä oikein leuhkittiin koulussa, kuinka kovaa on menny. Tuu mulle sanomaan että yläasteella tehdään maailman fiksuimmat ja rationaalisimmat päätökset, niin mä todistan että meidän muumimamma on solminut rakkausavioliiton.. Jätkät on oikeesti ihan vitun tyhmiä siinä iässä. Piste.

Nojjoo, kaipa sitä itekkin tuli tyhmyyksiä siinä iässä tehtyä, mutta en todellakaan mihkään päihteisiin ole koskenu. Ei kai noitten taliaivojen takia kaikkia nuoria kannata leimata?

Laitetaan sata tuon ikäistä jannua riviin, ja sanotaan että aja tolla mopolla yli 100 km/h, niin ne ajaa. Mutta mun ikäisistä sillä ei aja juuri kukaan, koska kaikki vanhemmat tietää, että se on ihan järjetöntä vauhtia sille vehkeellä, ja vitun vaarallista.

Osa lähtee, osa ei. On siinä joukossa aina se fiksukin, turha yleistää.

Ja tuomitaan etukäteen? Niin, joo, täähän olikin jerkkulille ihan eka kerta, kun se pyörii huumeitten parissa.

Menneet on menneitä, vanhat asiat ei paina tässä tapauksessa yhtään.

Ja loppujen lopuksi on ihan sama, sä oot tässä asiassa väärässä. Mä oikeessa. Jere näyttää vitun huonoa esimerkkiä nuoremmille lätkän pelaajille. Piste.

Huonoa esimerkkiä näyttää kyllä, mutta ei tuomita vielä.

Varsinkaan, kun syyttäjätkään ei pelaa ihan rehtiä peliä:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110...-karalahden-jauhekuvaa-jaettiin#content_part2

Todisteeksi riittää sekin, että aika monessa lajissa löytyy huipulta monta tyyppiä, jotka varmaan kokkelia käyttävät. Kyllä sen ns. huvikäyttö mahdollistaa ymmärtääkseni aika normaalin elämän, niillä joilla siis pysyy mopo kädessä eikä jää koukkuun.

Jeren liikalihavuuskaan tuskin johtuu kokaiinista, ei varmaan montaa kaloria imeydy nenän kautta.

En silti itse käyttäisi huumeita, ja tuskin äänestäisin edes kannabiksen laillistamisen puolesta, mutta välillä vaan alkaa jo vähän mietityttämään, että mennäänkö tässä maassa kuinka pitkälle metsään porttiteorioilla tai sillä, että yksi viiva kokaa nokkaan pilaa elämän, jokaisen kokeilijan kohdalla.

Toki vuosien käytöllä ainakin kovalla kokaiinin käytöllä on varmasti vaikutuksia, ja kannabiksella myös.

Sinäänsä turha tästä sanoa koska toki tiedät sen itsekkin, mutta kyllä se päihteiden käyttö haittaa melkolailla sitä treenaamista.Eli seurauksena lyhyempi peliura, enemmän vammoja ja ongelmia sit kun ura on ohi.
Jerekin on vasta 32v teoriassa jos olisi elännyt eri tavalla voisi vielä pelata useamman vuoden vaikkapa NHL-ssä.

Ja tuomitaan etukäteen? Niin, joo, täähän olikin jerkkulille ihan eka kerta, kun se pyörii huumeitten parissa. Siitä käyttäjäkunnasta ei jää edes kiinni kun jäävuorenhuippu, ja tutkintavankeuteen KUUKAUDEKSI vielä pienempi osa. Joten minulle tuo näyttö riittää.

Näytätkö sinä hyvää esimerkkiä nuoremmille lätkän pelaajille? (Tässä threadissa joku taisi mainita että valmennat jotain lätkäjunnuja tms.)

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110...-karalahden-jauhekuvaa-jaettiin#content_part2

- Syyttäjä ei näköjään noudata tällaista eettistä periaatetta. Tämä on vuosikausiin räikein esimerkki siitä, kuinka lehdistöä hyväksikäytetään syyttäjälle myönteisen ilmapiirin luomiseksi.

Asianajaja Aarno Arvelan mielestä kuva on leimaava.

- Kun on tehty syyttämättäjättämispäätös, niin se tarkoittaa, että syytetty on syytön.

Karalahti liikkuu ehkä piirun verran väärissä piireissä, mutta se ei vielä todista mitään. Kyseisen kuvan julkaisu on mielestäni perseestä. Uskon Jeren olevan syytön niin kauan ennen kuin pystytään syyliseksi tuomitsemaan.

Iltalehdestä:
Myös Karalahden agentti Juuso Pulliainen on vakuuttunut, ettei hänen asiakkaansa ole syyllistynyt niihin rikoksiin, joista tätä nyt syytetään.

- Olen sitä mieltä, että vaikka syyte tuli, tuomiota ei tule!
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200801167100014_jk.shtml

Aika selväähän on, että kyttien julkisuudenhakuinen imagonkiillotus kusi totaalisesti.

Itse ne julkisuutensa haki poimimalla Jeren suoraan jäältä talteen. Sitten alkoi valjeta, ettei tästä saadakaan casea Jergusta vastaan, mutta imagohaitta olisi ollut liian suuri, jotta mies oltaisiin voitu päästää pois samantien.

Syyttäminen taas on tarpeellista samasta syystä. Syytöntä ei tuomita, mutta aina voidaan mediassa jeesustella jälkikäteen, että kuinka lähellä tuomiota oltiin (ja kuinka kaukana virkavirheestä...). Harvoin tulee tietoon, että syyttömäksi toteaminen on tapahtunut ns. "nauramalla tapaus ulos salista".

Oikeudenkäynnin jälkeen saamme lukea otsikoita:

"Poliisi pettyi Karalahden vapauttavaan tuomioon"

"Poliisi: 'Meillä oli vahvat todisteet'"

"Syyttäjä: Karalahden syyte aiheellinen"

Jere itse ei voi oikein muuta kuin todeta faktan, että hänet todettiin syyttömäksi. Eikä siis juurikaan ottaa kantaa siihen, oliko kyttien työsuhteen katkaiseva toiminta aiheellista vai ei.

Mainittakoon perään, että en paskaakaan välitä siitä, tekikö Jere jotain vai ei. Puhun periaatetasolla tärkeistä toimintamalleista oikeusvaltiossa. Todisteet on tai niitä ei ole ja sen mukaan kaikkia pitäisi käsitellä yhdenvertaisesti.

Itsekin ihmettelin eilen tuon kuvan tuloa julkisuuteen? Kuva joka on päiväyksen mukaan otettu aivan muuna aikana mihin nyt liittyvä(t) syytteet kohdistuvat.
Huumausainerikoksesta on kuitenkin jätetty syyttämättäjättämispäätös, joten mielestäni tuo kuva on turhaa provosointia. Jere kulkee kummallisissa porukoissa, mutta tuo on tiedetty jääkiekkopiireissä aina. Siitä ei Suomessa (toistaiseksi) linnaan joudu, mutta julkisuudessa on kiva lynkata Jere.

Erittäin tyylitöntä ja tarkoitushakuista toimintaa.

Aika selväähän on, että kyttien julkisuudenhakuinen imagonkiillotus kusi totaalisesti.

Millä tavalla pidetyn ja osin palvotunkin jääkiekon maailmanmestarin ja HIFK-ikonin pidättäminen kiillotti poliisin imagoa? Miksi poliisien imagoa olisi pitänyt kiillottaa?

Itse ne julkisuutensa haki poimimalla Jeren suoraan jäältä talteen. Sitten alkoi valjeta, ettei tästä saadakaan casea Jergusta vastaan, mutta imagohaitta olisi ollut liian suuri, jotta mies oltaisiin voitu päästää pois samantien.

Miten niin ei saada casea? Mieshän on syytettynä.

Syyttäminen taas on tarpeellista samasta syystä. Syytöntä ei tuomita, mutta aina voidaan mediassa jeesustella jälkikäteen, että kuinka lähellä tuomiota oltiin (ja kuinka kaukana virkavirheestä...). Harvoin tulee tietoon, että syyttömäksi toteaminen on tapahtunut ns. "nauramalla tapaus ulos salista".

Oikeudenkäynnin jälkeen saamme lukea otsikoita:

"Poliisi pettyi Karalahden vapauttavaan tuomioon"

"Poliisi: 'Meillä oli vahvat todisteet'"

"Syyttäjä: Karalahden syyte aiheellinen"

Milloin viimeksi oot lehdistä lukenut, että poliisi olisi kommentoinut oikeudenkäynnin lopputulosta tuolla tavalla. Jos joku kommentoi, on se yleensä syyttäjä.

Jere itse ei voi oikein muuta kuin todeta faktan, että hänet todettiin syyttömäksi. Eikä siis juurikaan ottaa kantaa siihen, oliko kyttien työsuhteen katkaiseva toiminta aiheellista vai ei.

Mainittakoon perään, että en paskaakaan välitä siitä, tekikö Jere jotain vai ei. Puhun periaatetasolla tärkeistä toimintamalleista oikeusvaltiossa. Todisteet on tai niitä ei ole ja sen mukaan kaikkia pitäisi käsitellä yhdenvertaisesti.

Mitä nämä sinun "tärkeät toimintamallit" ovat? Kenties sitä, että isopartaisia lätkänpelaajia ei saa kiusata? Kenties antaa kaikki rikkeet anteeksi sen takia, että on lahjakas urheilussa? Jos tarkoitat, että pitäisi kohdella yhdenvertaisesti niin, kuinka Jereä ei ole kohdeltu yhdenvertaisesti? Vai oliko tuo "tärkeiden toimintamallien" mukaan vetäminen kömpelö yritys kuulostaa älykkäältä?

:thumbs:

Eikö sulla kasva parta kun jaksat jeren parrasta kokoajan olla huomauttelemassa..?

Eikö sulla kasva parta kun jaksat jeren parrasta kokoajan olla huomauttelemassa..?
Itseasiassa mulla on parta.

Se sen naurettava parta on sellanen hauska symboli siitä, kuinka ÄIJÄ se on. Ja oikeastaan ainoa osa kaverissa, joka osoittaa edes jonkinlaista miehisyyttä.

Mites sulla, kasvaako skugella skägä? Entäpä muu karvoitus?

Näytätkö sinä hyvää esimerkkiä nuoremmille lätkän pelaajille? (Tässä threadissa joku taisi mainita että valmennat jotain lätkäjunnuja tms.)

En tällä hetkellä valmenna junnujujutsussa, mutta olen aikoinaan valmentanut viisi vuotta. Tällä hetkellä vedän pojille seurakunnan kerhoa/leirejä neljättä vuotta. Ja kyllä, yritän näyttää esimerkkiä; en polta, en kaahaile autolla parkkipaikalla/matkalla kerhon kanssa jonnekkin, en kiroile jne.
Mun mielestä on ihan turha odottaa skideiltä hyvää käytöstä jos ei itse siihen pysty. Oma esimerkki, paras esimerkki.

Edit. Olen samaa mieltä, että oli syyttäjältä mautonta tuoda toi valokuva julkisuuteen, vaikka se mehukas onkin. Jos on syytön, on syytön ja sillä selvä. Vaikka moraali ja laki joskus eri mieltä onkin.

Aivan totta, lapset ottaa todella helposti esimerkkiä vanhemmista ihmisistä, ihan luonnostaa. Tuntuu ettei moni edes tajua kuinka paljon. Kun jopa teini-ikäinen ottaa jonkun ihmisen esikuvakseen, se on menoa eikä siinä moni liikoja mieti mitä tekee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom