Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Trafalgar sanoi:Tuon vinopenkkiketjun innoittamana kysyn, että paljonko pitäisi olla normipenkin ja kapean penkin ero? Mulla on normipenkki 105,
kapea 100 ja vinopenkki 80kg. Onko suhde normaali?
Auttaa varmasti ainakin itse käytän kapeespenas aina.. tosin isoilla raudoilla nostaessa tulee etuolkapäät pirun kipeiks .. normaali penkissä tätä ei tapahdu. Siksi olen jättäny kapeessa noo alle 6 sarjat vallan pois ohjelmasta.. kellään muulla samaa ongelmaa.. varmasti on mutta onko siihen joku parannuskikka millä voi välttää olkapäiden hajoamistaKohmelo sanoi:Tässä vois kysyä että käytättekö rannesiteitä/tukia kapeessa penkissä kun mulla tahtoo välillä nuo ranteet olemaan miten sattuu ja sitten välillä tulee jonkinlaista kipua.. Voiskohan noi rannesiteet auttaa asiaa?
Kohmelo sanoi:Tässä vois kysyä että käytättekö rannesiteitä/tukia kapeessa penkissä kun mulla tahtoo välillä nuo ranteet olemaan miten sattuu ja sitten välillä tulee jonkinlaista kipua.. Voiskohan noi rannesiteet auttaa asiaa?
Tee ensin taljapunnerrusta suoralla tangolla 3*8 niin kovaa kun vaan mahdollista ja sen jälkeen vedät kapeaa penkkiä. Mulla on toi tominut todella hyvin, eikä oo ottanu olkapäihin yhtään.hartiapankki sanoi:Auttaa varmasti ainakin itse käytän kapeespenas aina.. tosin isoilla raudoilla nostaessa tulee etuolkapäät pirun kipeiks .. normaali penkissä tätä ei tapahdu. Siksi olen jättäny kapeessa noo alle 6 sarjat vallan pois ohjelmasta.. kellään muulla samaa ongelmaa.. varmasti on mutta onko siihen joku parannuskikka millä voi välttää olkapäiden hajoamista
Joo ei mullakaa tuu mut kapeespenas tulee.. en tee muutenkaan hirveesti punnerrus liikkeitä.. penkissä teen miltei aina suht lyhkäsiä sarjosa isoilla romuilla paitsi joka 3 viikko otan kevyesti sama oli ennen kapeessa mutta nyttemmin olkapäitten vihottelujen takia olen tehnyt liikettä ainoastaan pumppina 6-12 sarjojaalcatraz sanoi:Kannattaa treenata kovan penkin ja ojentajien jälkeen olkapäille kierrot, eli sisäkierto ja ulkokierto esim. vaikka vastuskumilla tai käsipainolla. Kuitenkin penkissä juuri kiertäjät ovat se heikko lenkki, joka ensimmäisenä varoittaa kivusta ja ensimmäisenä paukkuu. Ja etuolkapäitä kannattaa venyttää ja treenata vaikka vipunostoilla eteen eikä tee liikaa punnerrusliikkeitä olkapäille, jos treenaa penkkiä max. painoilla. Silloin ei ainakaan meikäläisellä tuu olkapäät kipeiks.
Trafalgar sanoi:Tuon vinopenkkiketjun innoittamana kysyn, että paljonko pitäisi olla normipenkin ja kapean penkin ero? Mulla on normipenkki 105,
kapea 100 ja vinopenkki 80kg. Onko suhde normaali?
Ei voi määritellä eroa. On niin monta eri tekniikkaa tehdä kapea penkki. Bodarit tekevät oikeasti kapealla otteella ja kyynärpäät kyljissä kiinni. Voimanostajilla oteleveys voi olla "kapeassa" penkissä sama kuin bodarin normi penkki. Ja kyynärpäääät auki jolloin saa isommat kilot.
Toivottavasti kukaan ei penkkaa kyynärpäät levällään tai turhan leveällä otteella, sattuu ennemmin tai myöhemmin. Jos haluaa vaan aktivoida niin siihen on fiksumpiakin tapoja, suoran tangon pointti on iso kuorma ja kyllä ne tissit aktivoituu väkisinkin. Mitään järkeä ei oo myöskään mennä sileän puolelle enkä ainakaan ite ikinä koske rintaan kapeammilla variaatioilla, rasittuu vaan turhaan kyynärpäät ja olkapäät. Pidemmän liikeradan ja pumpin saa sitten muilla liikkeillä.Siis häh? Bodarit tekevät yleensä penkkiä mahdollisimman leveällä maksimoidakseen rinnan työskentelyn. Sama homma kyynärpäiden kanssa = bodarit auki, voimailijat kyljissä.
Kai sen pitäisi olla vaan ''kapeampi penkki''. Itellä kolme leveyttä on sormen verran sileältä, peukalon verran sileältä ja pikkusormi renkaalla. Outoa on se että kapean lattiapunnerruksen(kuollut stoppi ojentajat rentona lattialla) ja normaalin penkin välillä on max. 5kg ero. Kaikissa variaatioissa kumminki heikkous ylhäällä enkä millään kaarella ja jaloilla työntämisellä tunnu saavan mitään etua.
Toivottavasti kukaan ei penkkaa kyynärpäät levällään tai turhan leveällä otteella, sattuu ennemmin tai myöhemmin. Jos haluaa vaan aktivoida niin siihen on fiksumpiakin tapoja, suoran tangon pointti on iso kuorma ja kyllä ne tissit aktivoituu väkisinkin. Mitään järkeä ei oo myöskään mennä sileän puolelle enkä ainakaan ite ikinä koske rintaan kapeammilla variaatioilla, rasittuu vaan turhaan kyynärpäät ja olkapäät. Pidemmän liikeradan ja pumpin saa sitten muilla liikkeillä.