Kapea penkki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittelemassa salitreeniä ja vajaan kuukauden päivät on lähinnä harjoiteltu liikkeitä ja niiden tekniikoita suht pienillä painoilla.

Kapea penkki tuottaa tällä hetkellä tuskaa. Oikean hartialihaksen etuosan tuntumassa tuntuu ihmeellistä "napsumista" ja sarjan jälkeen alkaa jomottamaan mukavasti ko. kohtaan. Nyt kyseinen liike on pannassa. Penkkiä tehdessä ongelmaa ei ole. Mikähän voisi olla vikana?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lasket tangon liian alas vatsalle ja liikeradasta tulee kupera? paha sanoa näin internet notepadissa. pyydäppä salilta joku kokenut kaveri sen verra avuks et kattoo sun tekniikkaa ja selostaa sitten jos huomaa jotain tekniikkaongelmia.

Tekiikkaongelmilta kyllä vaikuttaa. Kokeile laskea sitä tankoa eri kohtiin ja myös kyynerpäiden asentoa kannattaa muutella. Mutta kuten edellä sanottiin, joku kokeneempi salilta kattomaan tekniikkaa.

Teetkö ihan perus suoralla tangolla? Ite oon aina tehny semmosel käyräl eikä oo tommosta ongelmaa ilmenny, ranteet ei tosin kauheesti innostu kapeesta.

Mitenkäs muuten mahtaa olla pitäisikö tanko laskea kapeessa penkissä enemmän mahaa kohti kun tavallisessa penassa? Meinaan kun itellä menee automaattisesti kapeella otteella tanko lähemmäs mahaa, ja lisäksi ylös nostaessa meinaa väkisinkin työntää tankoa jalkoihin päin eli ei suoraa ylöspäin.

edit: Minkäs levysellä otteella muuten teette kyseistä liikettä?

Selkään oikea kaari, ja tanko tuohon rintalastan alaosaan. Älä vie minnekkään nännien tai kaulan korkeudelle. Voihan olla, että sulla on olakpäässä joku "ominaisuus", joka ei kestä ko. liikettä. Niikuin mun nuo niskan / yläselän nivelet ei kestä esim. niskantakaapunnerrusta...

Mitä kapeempi ote, sitä vaikeampi tietenkin (ottaa muuten enemmän sitte kanssa ranteisiin). Laita selkä oikealle kaareelle, jalat ilmaan ja ote tuommoinen 10 - 15 senttiä peukkujen väli. Jos keikahdat penkiltä, on jossain kohtaa asennossasi ollut vikaa...

Ja smith koneessa saa ihan kivat poltteet kanssa. Ei vaan anna fuskata, kun liikerata on täysin jämpti.

Zone-sarja -42%
Tape sanoi:
Ei vaan anna fuskata, kun liikerata on täysin jämpti.

Tuon takia siinä just voikin "fuskata". Moni tekee smithissä isommilla painoilla, koska siinä voi rutata kiskoja vasten ja sitten näkeekin ihmeellisiä suorituksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tape sanoi:
Mitä kapeempi ote, sitä vaikeampi tietenkin (ottaa muuten enemmän sitte kanssa ranteisiin). Laita selkä oikealle kaareelle, jalat ilmaan ja ote tuommoinen 10 - 15 senttiä peukkujen väli. Jos keikahdat penkiltä, on jossain kohtaa asennossasi ollut vikaa...

Miksi jalat ilmaan?

No tuohan oli joke, jos on jalat ilmassa, liian kapea ote ja selkä väärässä asennossa, kait teidän miten silloin voi käydä - keikaus.

Itse olenkin poikkeavampi, kun mielestäni Smithiin ei oo niin helppo laittaa rautaa, kun oikeeseen tankoon. No en olekaan juuri mikään nostaja, ajattelin vaan, että jos aloittelijalla on kipuja liikkeessa, voisi tuolla smithillä olla helpmpi harjoitella "hinkuttamista". Itse en ole kuitenkaan juurikaan käyttänyt (mitään en oo myöskään ottanu...)

Niin.. jos ei liikekoordinointi ole vielä kunnossa, niin miksei treenata sitten smithissä? (Vuoden päästä: ) Oho, eipä oo liikekoordinointi vieläkään kunnossa; oikeastaan vaan huonompi. Noh, smithiin sitten vain taas... Ja vaikkei tuo kipujuttu johtuisikaan mistään koordinoinnista, niin kuulostaa kyllä taas kerran sellaselta jutulta, joka menee vain tekemällä. Liikuttelet vain niin pieniä rautoja, ettei satu. Ja muista vetää lapaluut ihan yhteen, että se normaali selän kaaritus on mukana. Muuten kyllä saattaa useimmilla tulla ennemmin tai myöhemmin ongelmia olkapäiden kanssa; varsinkin kapealla otteella. Nojoo... Tapehan tuon kaaren jo mainitsikin, mutta kertaus opintojen äiti. Ja mun mielestä tärkeä pointti.

Vernissa: kyllä. Olkavarren on kaiken aikaa oltava kohtisuorassa tankoa kohden.

Mike sanoi:
Tontsa, koitappas shortseja, eli tee vajaata liikerataa alhaalta, elä venytä niin kovasti. Niin saat poltteen kuitenkin ojentajiin ja niille rastusta kerrakseen.

Tän unohdin mainita tossa edellisessä postauksessa. Toimii ainakin minulla, sekä kivun poistajana että antamassa tehokkaampaa rääkkiä ojentajille. Jättää siis sellaset 5-10 cm rinnasta irti se tanko.

Joo, tottakait tangolla, jos pitää valita. Mutta jos kaveri aloitelee harrastusta, voisi tota kapeeta esim. sillä smithilläkin kokeilla, kun on kyllä aikas hytera liike, jos ei oo vielä oikeastaan puntteja tullu kolisteltua ollenkaan.

Itse olen kyllä vapaan tangon mies, mutta, kerroin tässä yhden mahdollisuuden harrastusta aloittelevalle - onko muuten kapea penkki miten tärkeä liike ylipäätään juuri salille menneelle ?

Tape sanoi:
Itse olen kyllä vapaan tangon mies, mutta, kerroin tässä yhden mahdollisuuden harrastusta aloittelevalle - onko muuten kapea penkki miten tärkeä liike ylipäätään juuri salille menneelle ?

Tuskin on välttämätön, paremmin saa ojentajille löylyä ranskalaisella. Itellä se vaan ei pelitä kun sattuu kyynärpäihin niin perkeleesti.

Kiitoksia vaan vastauksista. Kattellaan seuraavalla kerralla tuota tekniikkapuolta tarkemmin ja kokeillaan myös noita shortseja. Ihmetystä aiheuttaa ainoastaan se, miksi kyseinen tunne ei vaivaa vasemmalla puolella ollenkaan. Kenties jotenkin huono asento penkillä, kuten jo mainittiinkin. Mut tekniikka sit tarkempaan syyniin ens kerralla.

Niin ja suoralla tangolla nostellaan.

Kuukkeli sanoi:
Muuten kyllä saattaa useimmilla tulla ennemmin tai myöhemmin ongelmia olkapäiden kanssa; varsinkin kapealla otteella.

Off topic, mutta olin ymmärtäny, että just penkki lveellä ja sillä paljon puhutulla "ylileveellä" otteella olis huono olkapäille... Korjatkaa jos oon väärässä.

Suositut

Back
Ylös Bottom