Kapea penkki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka iso se oteväli kuuluisi olla kapeassa penkissä? Tape sanoi, että 10-15cm, mutta itse teen ainakin leveämmällä otteella ja hyvin tuntuu ojentajissa. Kannattaisiko kuitenkin tehdä tuolla 10-15cm otteella? Tuolla oteleveydellähän tankoa ei saa laskettua rinnalle kunnolla, kun ranteet ottavat vastaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jüzz sanoi:
Kuinka iso se oteväli kuuluisi olla kapeassa penkissä? Tape sanoi, että 10-15cm, mutta itse teen ainakin leveämmällä otteella ja hyvin tuntuu ojentajissa. Kannattaisiko kuitenkin tehdä tuolla 10-15cm otteella? Tuolla oteleveydellähän tankoa ei saa laskettua rinnalle kunnolla, kun ranteet ottavat vastaan.

Etusormet karhennuksen reunalla on ihan hyvä leveys.

Jazam sanoi:
Off topic, mutta olin ymmärtäny, että just penkki lveellä ja sillä paljon puhutulla "ylileveellä" otteella olis huono olkapäille... Korjatkaa jos oon väärässä.
Ota tuo sana just pois tuosta välistä, niin lause on täysi tosi. Ylileveä ja ylikapea kummatkin murhaavat pidemmällä tähtäimellä tehdessä monien olkapäät. Ite penkkaan vain ja ainoastaan sillä leveydellä, miten kädet siihen tankoon tarttuvat ihan luonnollisesti.

Raven sanoi:
Etusormet karhennuksen reunalla on ihan hyvä leveys.

Kumpaa karhennusta tarkoitat, koska salilla jossa käyn on tangoissa keskellä ~10cm karhennus ja sitten pieni väli sileätä ja sitten alkaa taas karhennus. Tätä jälkimmäistäkö karhennusta tarkoitat?

Joo, jälkimmäisessä karhennuksessa on ihan ok. pitää etusormet. Tuo nyt oli lähinnä heitto, että 10 sentin väli ja jalat ilmaan. Jos tuolloin lataset liikaa painoa, voit löytää itsesi lattialta.

Liian kapeella ei kannata tehdä, vaikea ranteille. Tai voihan ton jättää laskematta ihan rintaan kiinni. Mutta mielummin rintaan, hivenen leveämmällä - kokeilemalla selviää, pyytäkää jotain kokeneempaa katsomaan vierestä, ettei ihan ufona tee sitä liikettä.

Mielestäni aloittelija saa paremmat tuntemukset ojentajiin ranskalaisella tai taljassa ojentajaa tehdessä. Tuo kapee on vähän enemmänkin semmoinen voimanostoa tukeva liike, joka ei välttämättä tunnu niin hyvin ojentajassa, vaikka kyllä vaikutta palon sinne. menee kuitenkin myös kovasti rinnoille ja olkapäille.

Zone-sarja -42%
Joo, kiitoksia tiedosta, olen pitänyt etusormia juuri tuossa jälkimmäisen karhennuksen kohdalla. No nyt tiedän että oteleveys on suht oikea. Onkos muilla muuten sillätavalla, että kapeassa penkissä sarjapainot ovat lähes samat, kuin normi penkissä?

No kyllä mulla ainakin tulee semmosta 15 - 20 kiloo jäljessä

Mulla sarjapainot on lähes samat, normipenkki ei koskaan ole meikäläiseltä oikein sujunut, vaikka vinopenkki ym. rintalihasliikkeet ja kapea penkki tuntuvatkin sujuvan hyvin ja tulokset nousee. Tekniikassa varmaan vikaa...

kohtis sanoi:
Teetkö ihan perus suoralla tangolla? Ite oon aina tehny semmosel käyräl eikä oo tommosta ongelmaa ilmenny, ranteet ei tosin kauheesti innostu kapeesta.

itsellä auttoi kun levensin ihan sentin kummaltakin puolelta otetta ei tuntunut ranteissa enää ollenkaan, onko muuten koomista jos ojentajat on rintaa 20kg edellä painoissa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom