Kapea penkki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teettekä kapean penkin rintaan saakka vai jätättekö n.10 cm päähän rinnasta?Kertokaa myös muita hyviä ojentajaliikkeitä!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
rintaan saakka. Erilaiset ojentajapunnerrukset on hyviä, lähinnä tarkoitan niitä niskantakaa pumpattavia...

Rinnalle, Ranskalainen suoralla tangolla otsalle :kippis1:

kapea penkki rintaan saakka...hyvä liike kun halutaan voimaa jylläämään ojentajiin!

muita hyviä...

1. tate press - hyvä liike ojentajan "alaosaan" eli lähelle kyynärpäätä

2. ranskalainen istualteen kulmatangolla - suosikki liikkeeni kun halutaan uber-pumppi!

3. lattiapenkki - auttaa penkkipunnerruksessa rinnaltalähtöön mutta myöskin hyvä liike loppuojennukseen (enemmän käytössä voimahakuisessa treenissä)

ja hyviä liikkeitä on lukuisia, mielikuvitusta kehiin! muista vaihtelu, itse pyrin vaihtamaan aina eristävääliikettä kullekkin lihasryhmälle.

Rinnalle lasken ja siitä räjähtävästi ylös..

Muita loistavia ojentajaliikkeitä ovat mm.. Dippi, ranskalainen istuen niskantakaa käsipaino/tanko (molempi parempi), Tate-press, pushdown jne.. Pushdown on hyvä viimeistely liike ojentajille

Mulla kusee nää tekniikat aika vahvasti. Vaikka kuinka "oikeaoppisesti" yritän tuota kapeeta penaa tehdä, tuntuu se silti ottavan eniten niskaan. :confused: Pitäisköhän hylätä tuo Tony Halmeen opus tekniikkaraamattuna? :david: Sen mukaan oon yrittäny liikkeitäni kehittää. Eli lasken kapeessa penkissä tangon ylävatsalle ja nostan sen sivusta katsottuna hieman vinosti ylös (pään suuntaan). Oteleveys varmaan 30 - 40cm.

Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa ranskalaista punnerrusta ojentajatreenissä ja se meni perille! :whip:

Mä teen taljassa, maaten penkillä ranskalaisen tangolla ja ranskalainen seisten käsipainolla.

Ei muuta kuin ego-painot pois ja koita pitaa ne kyynerpaat lahella kylkea niin johan alkaa polte siirtymaan niskasta ojentajiin. Ja kylla, lasketaan se tanko ihan siihen rintaan asti. Ite joudun kayttamaan rannetukia kun alas laskiessa toinen ranne huutaa Niveaa ja toinen Hoosiannaa.

KeppiNiska sanoi:
Mulla kusee nää tekniikat aika vahvasti. Vaikka kuinka "oikeaoppisesti" yritän tuota kapeeta penaa tehdä, tuntuu se silti ottavan eniten niskaan. :confused:

Ohhoh. Jospa sulla on niin suuri silta, että paine kohdistuu noinkin väärään paikkaan? :david: Not. Vedät todennäköisesti hartiat liian ylös eli aktivoit niska-hartiaseudun ja epäkkäät. Lavat yhteen ja hartiat alas. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rautaP sanoi:
Ranskalainen suoralla tangolla otsalle :kippis1:

Itse en ainakaan suosittelisi tuota liikettä. Jokainen voi koittaa kotona vaikka sählymailalla tehdä tuota liikettä, niin huomaa että liike on luonnoton. Sitäpaitsi en ymmärrä minkä takia ranskalaista pitäisi tehdä suoralla tangolla kun kulmatanko, joka on kyseiseen liikkeeseen paljon parempi, on keksitty.

Nim. kerran suoralla tangolla kyynerpäänsä rikkonut

lemppari liike on kyllä ranskalainen, kapeassa penkissä lasken rintaan asti, mutta teen kai sen jotenkin väärin kun ranteisiin sattuu niin p*rkeleesti..

Jos tuntumaan lihaksessa haluaa keskittyä ja käytetty paino on toissijainen asia niin kannattaa kokeilla kapeaa penkkiä vasta otteella.

Tekniikan kanssa on alussa varmaan jokaisella vähän hakemista, mutta ainakin itselläni tuntuma itse ojentajassa parempi kuin perinteisellä otteella. Perinteisellä otteella tuntuu paljon rinnassa, mutta vastaotteella ei niinkään.

Kokeilemisen arvoinen liike! :thumbs:

Koukkari sanoi:
Itse en ainakaan suosittelisi tuota liikettä. Jokainen voi koittaa kotona vaikka sählymailalla tehdä tuota liikettä, niin huomaa että liike on luonnoton. Sitäpaitsi en ymmärrä minkä takia ranskalaista pitäisi tehdä suoralla tangolla kun kulmatanko, joka on kyseiseen liikkeeseen paljon parempi, on keksitty.

Nim. kerran suoralla tangolla kyynerpäänsä rikkonut

Nyt täytyy kyllä sanoa, että mulla se on kyllä just päin vastoin.
Eli kulmatangolla tehdessä liike tuntuu luonnottomalta. Kun tein alussa suoralla tangolla, niin kyynärpään ja ojentajan liitoskohdassa tuntui järjetöntä kipua, mutta ei kauaa kestänyt, että siihen tottui (ilmeisesti paikat venyivät). Hyvä lämmittely on kyllä A ja O suoralla tangolla tehdessä jos kyynärpäissä tuntuu kipua. Mutta tehköön kukin tavalla, jolla saa parhaimman poltteen aikaiseksi ja tuntuu luonnollisimmalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom