Kapea penkki ja vinopenkki vahvempi kuin normi penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 73610
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 73610

Morjesta jäi perjantai treenin jälkeen vähän mietityttämään että mitä oikeen teen väärin kun teen penkkiä. Penkissä maximi punnerrus tulos on sen 80kg ja 3x6 teen 60kg ja siinä se junnannut vaikka kuinka pitkään. Perjantai treenin aikana päätin tehdä kapeaa penkkiä ja aloin tekemään ensin 50kg ja se oli ihan liian kevyt sitten 70kg ja meni semi helposti 3x6 toistoo ja aloin miettimään että miten pystyn tekemään pelkillä ojentajilla isommilla painoilla kuin normi penkkiä. Sitten kokeilin tuota vanhaa penkki enkkaa 80kg kapealla penkillä ja sehän meni helposti. Normi penkissä ote on juuri niiden kahden viivan siäpuolella suht leveällä viivojen ulkopuolelle käsien laitto noston aika sattuu jo niin paljon ranteisiin että ei pysty tekemään. Vinopenkki 3x6 toistoilla menee 5-10kg isommilla painoilla kuin normi penkki. Niin mitä liikkeitä suosittelisitte minun tekevän mielellään liikkeitä missä käytetään mahdollisimman vähän ojentajaa ja tällön saadaan tuntuma toivottavasti pelkkään rintaan.

Nykyisinä liikkeinä minulla on rinnalle

Penkki
Vinopenkki
Peck deck
Joku rinta hammer kone
Tasa/vinopenkki kp

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Morjesta jäi perjantai treenin jälkeen vähän mietityttämään että mitä oikeen teen väärin kun teen penkkiä. Penkissä maximi punnerrus tulos on sen 80kg ja 3x6 teen 60kg ja siinä se junnannut vaikka kuinka pitkään. Perjantai treenin aikana päätin tehdä kapeaa penkkiä ja aloin tekemään ensin 50kg ja se oli ihan liian kevyt sitten 70kg ja meni semi helposti 3x6 toistoo ja aloin miettimään että miten pystyn tekemään pelkillä ojentajilla isommilla painoilla kuin normi penkkiä. Sitten kokeilin tuota vanhaa penkki enkkaa 80kg kapealla penkillä ja sehän meni helposti.

Mulla vähän sama ja luulen, että ainakin mun kohdalla penkkitekniikka kusee. Normi penkki viimeksi kun koitin 97kg ja kapea 95kg?!

Niin mitä liikkeitä suosittelisitte minun tekevän mielellään liikkeitä missä käytetään mahdollisimman vähän ojentajaa ja tällön saadaan tuntuma toivottavasti pelkkään rintaan.

Noh, eihän se haittaa jos penkkitulos nousee, vaikkakin vähän menee ojentajille? Jos kuitenkin haet rintalihaksiin kokoa, niin bodypenkkiin vain eli:

Tee siis ihan normipenkkiä, leveällä otteella, ja tee niin että saat tuntumaan rintaa. Älä laita liian raskaita painoja, jolloin liike karkaa pelkille ojentajille, vaan tee "pumppaavaa" liikettä rinnalle, eli jopa hieman vajaata toistoa loppuojennuksen puolella, ja kädet ehkä hieman "auki" eli irti kyljistä. Tällöin saat rinnan aktivoitumaan.

Jos löydät vinopenkkimasiinan jostain, esim. vipuvarsivinopenkki, johon saa vapaita painoja, niin sen saa helvetin hyvin rinnalle, kun oikein "pörhistää" rintaa ja puristaa kunnolla pecsejä yhteen yläasennossa, välttäen ojentajavoimarunttausta. Myös lattiapenkissä, vaikkain osittain ojentajaliike, saat hyvän tuntuman rintalihaksille.

Penkkiteknkiikkaan voimapuolella voit kuitenkin vaikuttaa, jos haluat, että tasapenkki alkaa parantua keskittymällä käsien asentoon (ettei kädet aukea, vaan ovat aika lähellä kylkiä), kaareen ja lapojen yhteenvetoon.

Mistäs voisi johtua se, että saan melkein tuplattua toistomäärät jos jätän penkissä rinnan ja tangon väliin muutaman sentin ilmaa verrattuna siihen, että laskisin tangon rintaan kiinni? Eli minkäänlaista kehitystä tasapenkissä tangolla ei ole tullut hetkeen, kun taas vinopenkkiin käsipainoilla ja pecdeciin saa jatkuvasti tunkea lisää painoa/toistoja tulee enemmän? Saan lisäksi selkeästi paremman pumpin ja tuntuman kun jätän tangon ja rinnan väliin hieman väliä?
Olen pyrkinyt rauhalliseen tekniikkaan, haen jonkinasteisen kaaren enkä päästä kyynerpäitä soutamaan miten sattuu. Myös lavat ovat yhdessä. Selkä on kehon vahvin, joten siellä päässä ei pitäisi olla ongelmaa.
Puuttuuko minulta voimaa tällöin rinnasta? Jos en kuitenkaan saa tuloksia nostettua ja siten minkäänlaista progressiota laskemalla tankoa rinnalle asti, tulisiko minun alkaa tekemään penkkiä siten, että jätän tangon ja rinnan väliin pari senttiä?
Minulta alkavat keinot kohta loppua kesken. Syömisestä asia ei voi olla kiinni, koska kaikissa muissa liikkeissä tasaisesti tulokset nousevat...

Zone-sarja -42%
alesana, lähtökohtaisesti sun pitää opetella laskemaan tanko rintaan asti. Mutta sen enempää analysoimatta, niin onko mahdollista että kuvautat sun noston videolle ja pistät vaikka Tuubiin, niin siitä näkee parhaiten mistä kiikastaa. Kuvaa koko setti valmisteluista sarjan loppuun isoilla ja pienillä painoilla.

Morjesta. Nyt se penkki on alkanut jotenkin kulkemaan ojentajat tosian vielä jyrää edellä. Nyt penkin maximi tulos on siinä 95kg ja kapeanpenkin 102,5kg. Rinnalle aloin tekemään vinopenkkiä 3x10 todella rauhallisesti tuntumalla ja toisena liikkeenä on penkki koneessa 3x10 (tasapenkki missä omat painot kummallekkin kädelle vähän niinkuin penkki käsipainoilla) mahdollisimman leveällä niin että ranteisiin ei kumminkaan satu ja vielä peck deckiä vielä 5x15 viemällä kädet mahdollisimman taakse että venytys on isoin mahdollinen. Tätä reeniä on nyt vedetty se 2kk ja se toimii katsotaan sitten myöhemmin kun rinta on oikeasti kunnossa että paljon irtoo.. :)

ja vielä peck deckiä vielä 5x15 viemällä kädet mahdollisimman taakse että venytys on isoin mahdollinen.

Luin jostain, että peck deckissä pitäisi keskittyä siihen supistukseen enemmän kuin venytykseen?

Back
Ylös Bottom