Kansanedustajien palkat nousee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja esim. opintotukeen tuli lisäystä noin 0 euro joka on vanhona markkoina noin suurin piirtein ööö 0mk ??? ei pien ihminen ymmärrä???
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=605261
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=605277

Eli perus kansanedustajan palkka nousee 4 970 euroon siis 9.4%.
Ja rahassa korotusta tipahti semmonen 427 euroa...hip hei!!!:david:

427euroa = noin 2538 vanhaa rahaa jolla saisi aikas monta vip jäsenyyttä tai näin hulluna maanantaina suurinpiirtein 24 kg bullsin proteiiniä
:curs:

On se niin hienoa, että kansanedustajat voivat itse korotella palkkojaan:david:

Ja muutenkin vituttaa, kun tavalliset duunarit saa tosissaan taistella, että saisi edes reilu parikymmentä euroa kuukaudessa lisää.

Niin mitä vitt** ne kansanedustajat sitä rahaa rohmuaa antais opiskelijoille ettei tartte tonnikalalla ja vedellä elää.. HYVÄ NÄIN SE HOMMA TOIMII :blow:

Originally posted by Turmelioitsia
On se niin hienoa, että kansanedustajat voivat itse korotella palkkojaan:david:

Eihän ne niitä nyt itse korottaneet... lukisit edes tuosta jutusta jostain muualta ennekuin vaahtoat.
Eiköhän noista suurin osa saisi paljon parempaakin palkkaa, jos olisivat jossain koulutustaan vastaavassa työssä.

"Nehän vaan johtaa tätä maata, pitäiskö siitä muka jotain maksaakkin ?"

Originally posted by Raven
Ja muutenkin vituttaa, kun tavalliset duunarit saa tosissaan taistella, että saisi edes reilu parikymmentä euroa kuukaudessa lisää.
Mitä rankempi työ, sitä pienempi palkka, valitettavasti.

Originally posted by Jorkka
Mitä rankempi työ, sitä pienempi palkka, valitettavasti.

Aivan. :(
Vaikka kyllä hyväpalkkainen työ voi olla henkisesti paljon rankempaa kuin moni huonopalkkainen fyysinen työ.
Itse ainakin valitsen fyysisesti rankan työn mielummin kuin henkisesti raskaan. (jep, ihankuin minulla olisi muka valinnan varaa, mutta leikitään että olisi)

Noiden edustajien määrää saisi kyllä pudottaa 50-100:n kappaleen verran alaspäin ihan huoletta.
Ei tuo niiden palkka kuitenkaan niiin suuri ole, jos otetaan huomioon kuinka suurista asioista siinä puljussa päätetään.

En halua uhota millään lailla, enkä haastaa riitaa, mutta kertokaa joku mulle, että mitä hyödyllistä ne siellä on päättänyt viimeaikoina?

Kun ei ite tule oikeen tuota politiikkaa seurattua... Ainoa, mitä tiedän, on se viinan putoava verotus...

Mitä sellaista ne siellä tekee, että 5000 euroa kuussa on sopiva palkka+kaikki edut päällisiksi. Eikö esim. 2000 tai 3000 eurolla potkisi jo pitkälle, kun kaikki on jo valmiiksi maksettu?

No, taidan olla :david: kun en tätä ymmärrä...

Jokaisella täysivaltaisella Suomen kansalaisella on oikeus pyrkiä kansanedustajaksi. Eli jos kerran ottaa päähän edustajien palkankorotukset niin sinne saa pyrkiä itsekin, jotta ei tarvitse niin paljon kadehtia toisten tuloja. Ihme narinaa! Tehkää itse omat rahanne, ei ne kävele suoraan teidän syliin sillä että istutte perseellänne sohvalla...

Mutta sanokaapa miksi ihmeessä sinne pitää äänestää se kansan pohjasakka? Ei siinä ilmeisesti voi muu olla takana kuin että tyyppi näkyy jossakin -> se muistuu mieleen äänestettäessä. Kyllä kun kuuntelee jonkun älykkään ja johdonmukaisen tyypin puhetta se on ihan erilaista kuin tämän roskasakin... Mua ainakin rupeaa oksettamaan kenen tahansa kansanedustajan puhe, tietämättömyys ja matala sivistys yhdistettynä korkeintaan keskitasoiseen älykkyysosamäärään tuottaa sellaista tuubaa ettei paremmasta väliä.

Avautuminen\>

Edustajien palkat ovat korotuksen jälkeenkin naurettavan pieniä yksityisen sektorin johtajien palkkoihin nähden. Mistä tämä kansa repii tämän katkeruuden? Arvasin jo uutisen kuultuani että poruahan tästä tulee, huomenna IS/IL revittelee ja levyseppähitsaajat kirjoaa poliitikkoja, noita laiskoja valehtelijoita. Eduskunnalle instituutiona pitäisi taata sille kuuluva arvostus, palkankorotus on hyvä askel eteenpäin.

<\Avautuminen

Originally posted by I Drink Alone
Edustajien palkat ovat korotuksen jälkeenkin naurettavan pieniä yksityisen sektorin johtajien palkkoihin nähden. Mistä tämä kansa repii tämän katkeruuden? Arvasin jo uutisen kuultuani että poruahan tästä tulee, huomenna IS/IL revittelee ja levyseppähitsaajat kirjoaa poliitikkoja, noita laiskoja valehtelijoita.
En tiedä tuosta pienuudesta, mutta jokainen tässä yhteydessä opintotuesta itkevä voi suorittaa pienen laskutehtävän, paljonko korotuksiin kuluvilla rahoilla olisi saatu kuukaudessa lisää rahaa per opiskelija. Onhan tuo silti aika härskiä, vaikkakaan tällä kertaa "kansanedustajat eivät itse päättäneet korotuksistaan", ehkä vähemmän narinaa aiheuttaisi jos kansanedustajat saisivat samat tupokorotukset kuin duunaritkin. Jokainen voi ajatella itseään kansanedustajan paikalle, vastustaisiko korotusta ja kieltäytyisikö ottamasta sitä vastaan? :evil:

Taas aihe josta riittäisi keskusteltavaa tuntikausiksi.

Ruvetkaa hyvät ihmiset kansanedustajiksi.

Niinhän sitä sanottiin että palkkoja nostettiin samalla tavalla kuin "muita" samaan "tahtiin".
Oliskohan jotain 3 vuotta ollut kun viimeksi palkkoja nostettiin.

Olisihan tuo opintotuen korottaminen jo ihan aiheellista. Muistaakseni sen suuruus on tarkistettu joskus 90-luvun alkupuoliskolla...inflaatiokin on syönyt tuosta muistaakseni n. viidenneksen. Eli päättäjien olisi kyllä jo korkea aika nostaa tukea. Eli jos laitetaan tuo 9,4 % korotus myös opintotuelle niinkuin kansanedustajien palkkaan niin opintotuki ei siltikään nouse edes 300€(283.35 €)...vanhan 259.01€ sijaan. Kohtuuttomalta tuo kansanedustajien palkankorotus toisaalta tuntuu...9.4%...kolmessa vuodessa. Yleensähän palkkoja on nosteltu vain muutaman % luokkaa.

Originally posted by nahjus
Ei tuo niiden palkka kuitenkaan niiin suuri ole, jos otetaan huomioon kuinka suurista asioista siinä puljussa päätetään.

Kyse on periaatteesta. Jos Suomen kansalla menisi helvetin hyvin, niin ei mulla olisi mitään sitä vastaan, että kansanedustajat nostavat palkkaansa. He olisivat hoitaneet hommansa hyvin, ja siitä palkankorotus.

Originally posted by nahjus
Eiköhän noista suurin osa saisi paljon parempaakin palkkaa, jos olisivat jossain koulutustaan vastaavassa työssä.

Niin itekin saisin koulutusta vastaavasta työstä enemmän mitä tällä hetkellä saisin. Jos olisin siis vain yhdessä työssä.

Kyllä siellä eduskunnassa riittää niitä, jotka eivät todellakaan saisi lähellekään sitä palkkaa, jos aletaan koulutusta tiirailemaan.

Ja nyt ei ollut kyse varmaan niinkään palkankorotuksesta yleensä, vaan sen suuruudesta.
Normaalit duunarit saa taistella jostain 2-3 prosentin korotuksista, kun näillä se nousee melkein kymmenen prosenttia ja ilman mitään taisteluita. Ja ei siitä montaa vuotta ole, kun se nousi reippaasti yli 10 prosenttia..
Kuinka monessa muussa duunissa tämä on mahdollista.. Ei missään.

Kun nyt paljon keskustellaan näistä kansanedustajien palkkojen korotuksista, niin pitäisi muistaa, että tavallinen palkansaaja saa TUPO-sopimuksen korotuksen joka vuosi. Ei kansanedustajan palkkaa joka vuosi koroteta kuten palkansaajien palkkoja.

Opintotuki pitäisi mielestäni kokonaan lopettaa, koska se ei riitä mihinkään. Ei ainakaan, jos on opiskelijoita uskominen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom