Niin. Minä en luule noin. Olen todennut, että jos poliisi on suorittamassa virkatehtävää, niin se antaa tiettyjä oikeuksia. Jos kyse on rikospaikasta, se antaa niitä lisää.Niin. Sinä luulet että jos joku soittaa hätäkeskukseen niin kansalaisten perustuslailla turvatut oikeudet haihtuvat ilmaan eivätkä poliisilain 1. luvun 2., 3., 5. ja 7. pykälä päde. SINÄ ET LAIN MUKAAN SAA LOUKATA IHMISTEN OIKEUKSIA ENEMPÄÄ KUIN ON LAIN MUKAAN TARPEELLISTA.
Olen erikseen todennut itsestäänselvyyden, että tässä puhutaan lain suomista oikeuksista.
En tiedä potkupukupelleistä, mutta poliisilla on tehtävää suorittaessaan tiettyjä oikeuksia jotka löytyvät laista.Jos henkilö on laillisesti julkisessa kirjastossa eikä tee mitään väärää, niin potkupukupelleillä ei ole laillista oikeutta pakottaa tätä tunnistautumaan, eivät voi viedä hänen vapauttaan eivätkä todellakaan voi raudoittaa ja pahoinpidellä häntä.
Se mitä sinä et ymmärrä on, että olen tässä keskustelussa kai neljään kertaan todennut, että puhun yleisellä tasolla, ja olen erikseen vielä todennut että en puhu tästä nimenomaisesta tapauksesta.Olen lukenut. Se mitä sinä et ymmärrä, et myös esitutkintalain mukaan asiaan pitää liittyä rikos. Yrität kääntää asian niin että koska rikoksen todistaja voidaan velvoittaa tunnistautumaan niin kuka vain voidaan velvoittaa tunnistautumaan sillä perusteella että kirjastomuumion olematonta auktoriteettia on loukattu. Ei voida. Lain mukaan poliisi tarvitsee laillisen perusteen toiminnalleen. Sitä ei ollut.
Tässä keskustelussa on esitetty myös yleisellä tasolla väitteitä tyyliin "poliisi ei voi estää poistumasta paikalta, jos sinua ei epäillä rikoksesta". Koska on oletettavaa, että mainittu "sinä" ei ole videolla esiintyvä henkilö, on tulkittavissa että puhutaan yleisluontoisesti.Tämä keskustelu on koko ajan ollut videolla esiintyvien poliisien yksilöidyt rikokset.
Aivan, palstan moderaattorit voivat määritellä, mistä täällä keskustellaan. Minä olen puuttunut yleisellä tasolla esitettyihin väitteisiin, puhumalla asioista yleisellä tasolla.Tässä ketjussa käsitellään kansalaisoikeuksia ja viranomaisen toimintaa yksilöidyissä tilanteissa. Tämä selviää mm. lukemalla ketjun nimi ja viestit joihin vastaat. Sinä olet auktoriteetti vain omassa mielessäsi, et todellisuudessa. Sinä et määrää mistä täällä keskustellaan.
Ok.Olen alkanut uskoa että sinä et valehtele. Olet vain esimerkkitapaus siitä että poliisiksi ei oteta henkilöitä jos ÄO on liian korkea. Sinä todella et ymmärrä rikoslakia tai sen henkeä.
Olen johdonmukaisesti pyrkinyt puhumaan yleisellä tasolla, ja olen välttänyt ottamasta kantaa yksittäistapauksiin. Jos haluat jonkun kannan johonkin yksittäistapaukseen, niin voit tehdä vaikka kantelun niin saat asiaan laillisuusvalvojan kannan.Kerro nyt vielä miten tuo Lahden virkarikollisten putkapahoinpitely oli varmasti ihan OK sillä joissain toisissa olosuhteissa poliisilla on oikeus iskeä kansalaisia nyrkillä eikä koko konteksti tule videolta ililmi.
Et mitään, minulle palkan maksaa työnantaja. Työnkuvauksessa ei ole mainintaa hommien osaamattomuudesta, joten siitä ei erikseen makseta.Paljonko minä maksan sinulle palkkaa siitä että et osaa hommiasi?