Olen tehnyt portsarinhommia reilut 6 vuotta, itse en ole ollut syytettynä mutta todistajana kyllä ja kuullut paljon tarinoita pahoinpitely/hätävarjelun liioittelun syytteistä. En ole koskaan kuullut yhdestäkään tapauksesta joissa tuomio olisi ollut lain hengen vastainen.
Tarina ovelta: tulin viittä vaille töihin karaokeräkälään. Pyöreäpeppuinen tarjoilijasöpis ilmoitti että eräs hitsari on nuokkunut pöydässä jo tovin, pitäisi saattaa herra ulos. Heti hommiin, ja kohtealiaasti taluttamaan. Parin metrin jälkeen kaveri tajusi mistä oli kyse, ja alkoi yrittää harata vastaan, lisää vauhtia ja meni ovelle asti hyvin. Sitten tarttui työläisen vahvoilla kourillaan ovenkarmeihin ja piti kuoria miehen nakit yksi kerrallaan irti ennen kuin sain työnnettyä ylös, kaikkiaan poisto oli aika pehmeä. Kaveri jäi siihen sitten huutamaan ja vaatimaan sisäänpääsyä, olin siinä rennosti kädet taskuissa ja hymyilin että ei valitettavasti tänään. Kaveri veti sitten selän takaa ladatun oikean koukun ihan suoraan leuankärkeen. Hän oli +100kg mutta löi kynsillä eikä rystysillä, sattui mutten tippunut. Olin aivan raivona ja hävetti että päästin mokoman osumaan (oli vielä ammattilaismatsi tulossa 2vkon päästä), ihan hieman olisi tehnyt mieli antaa takaisin. Siinä oli kuitenkin kymmeniä todistajia ikkunan takana enkä halunnut rikosrekisteriä joten purin hammasta ja sanoin että nyt painu vittuun tai tulee kipeää. Kaveri tuijotti monttu auki, pelasti ylpeytensä sanomalla vielä jotain rohkeaa ja käveli pois. Olisiko pitänyt lyödä takaisin ja valittaa kun ei saa "itseään puolustaa"