Kansalainen Jussila

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Oletko eri mieltä Lue.fi:n päätoimittajan Jussi Kuosmasen Päivärinnan ternimaito-ohjelman analyysista vai mikä tuon provon (?) anti on tälle keskustelulle? :lol2:

Täällä on tuota seiskankin antia jo mollattu niin aattelin vain kysäistä.
En tosiaan ole tuota Päivärinnan ohjelmaa katsonut, että en viitsi siitä mitään sanoa puoleen tai toiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitin juuri sitä, että Petterin olisi pitänyt hommata hieman tietoja mm. ternimaidon valmistuksesta ja jalostuksesta ja muista asioista jotka tukevat väitettä tuotteen terveellisyydestä.

Itselle jäi sellainen kuva, että he eivät olleet lainkaan kiinnostuneita itse tuotteesta. Rahan tekeminen oli se pääteema. Vertaa "tavisravinnefirmoihin", joiden markkinointi ym. kohdistuu tuotteeseen. Toki verkostomarkkinointi on jo luonteeltaankin ihan eri hommaa.
 
Täällä on tuota seiskankin antia jo mollattu niin aattelin vain kysäistä.
En tosiaan ole tuota Päivärinnan ohjelmaa katsonut, että en viitsi siitä mitään sanoa puoleen tai toiseen.

Niin no ei itsellänikään missään tuoreessa muistissa ole mitä ohjelmassa tarkalleen tapahtui, joten tuo nyt oli vaan tuollaisen pikaisen googletuksen tulos :)
 
reznik sanoi:
Susanne siirsi keskustelun väkisin ternimaidosta Jussilan vanhoihin pisneksiin. Vaikka Petteri hänelle ystävällisesti vihjasikin, että tämä keskustelu olisi loputon ja täysin asiaan liittymätön.
:lol2: Täysin asiaan liittymätön? lollotilol. Mitäs väliä sillä sitten on vaikka vähän kaivellaan? Miten suuri haitta jollain menneisyyden veroveloilla voi olla nykyiseen huippupisnekseen, jossa tuote on kuitenkin hyvä?

Kuten huomattiin aika helvetin suuri merkitys juuri sen takia, että Jussilan pisneksillä oli yhtä paljon tekemistä ternimaidon myymisen kanssa kun Movella on polkupyörien myymisen kanssa. Todellisuudessa molemmat myy katteettomia mielikuvia.

Kuten Petteri itte totes. Päivärinta puhu pelkkä faktaa. Kaveri ei edes koittanut kiistää mitään niitä juttuja. Eli totuus tuli ilmi. So not. Mielikuvat kaverista ja tuotteesta vähän romahti. Tuli takas todellisuuteen. So not. Se ehkä piti tehdä lekalla, että hitaammatkin tajuaa, mutta so not. Turha siitä Päivärintaa syyttää.
 
:lol2: Täysin asiaan liittymätön? lollotilol. Mitäs väliä sillä sitten on vaikka vähän kaivellaan? Miten suuri haitta jollain menneisyyden veroveloilla voi olla nykyiseen huippupisnekseen, jossa tuote on kuitenkin hyvä?

Haittaa tai ei. Ohjelmassa piti keskustella ternimaidosta, eikä Jussilan vanhoista pisneksistä. Varsinkaan kun Jussilan vanhat pisnekset ei Susannelle kuulu ja hän tuskin niistä mitään ymmärtää.
 
Susanne siirsi keskustelun väkisin ternimaidosta Jussilan vanhoihin pisneksiin. Vaikka Petteri hänelle ystävällisesti vihjasikin, että tämä keskustelu olisi loputon ja täysin asiaan liittymätön.

Niin no, mun mielestä ihan oikein että otti vanhat bisnekset ja velat mukaan. Ne velat oli kuitenkin syntyneet verkostointimarkkinointi bisneksessä (GNLD), ja tuskin kauhean moni osasi yhdistää Jussilaa GNLD:hen. Ilmeisesti ei osannutkaan ainakaan ennen Päivärinnan ohjelmaa.
 
Haittaa tai ei. Ohjelmassa piti keskustella ternimaidosta, eikä Jussilan vanhoista pisneksistä. Varsinkaan kun Jussilan vanhat pisnekset ei Susannelle kuulu ja hän tuskin niistä mitään ymmärtää.

Työtänsähän Susanne teki, joten kyllä ne sitä kautta sille kuuluvat. Ja ternimaidostahan tuossa oli kyse, jos tuotetta myydään mielikuvilla rikkaasta ja vauraasta elämästä niin kyllä minun mielestäni kuuluu asiaan myös kertoa asioiden toinen laita kuten esim. 400 000 verovelat yms.
 
Itselle jäi sellainen kuva, että he eivät olleet lainkaan kiinnostuneita itse tuotteesta. Rahan tekeminen oli se pääteema. Vertaa "tavisravinnefirmoihin", joiden markkinointi ym. kohdistuu tuotteeseen. Toki verkostomarkkinointi on jo luonteeltaankin ihan eri hommaa.

Kuten sanoit niin tuossa myytiin filosofiaa, eikä niinkään ternimaitoa.

"Lainaa parhailta, varasta köyhiltä" -filosofia toimii varojen hankinnassa.

Edit:

Työtänsähän Susanne teki, joten kyllä ne sitä kautta sille kuuluvat. Ja ternimaidostahan tuossa oli kyse, jos tuotetta myydään mielikuvilla rikkaasta ja vauraasta elämästä niin kyllä minun mielestäni kuuluu asiaan myös kertoa asioiden toinen laita kuten esim. 400 000 verovelat yms.

Kysymys on silti siitä, että haastattelija ei ole kovinkaan objektiivinen tuossa ns. tutkivassa journalismissaan.

Susanne Päivärinnalla ja Kirsi Pihalla on samanlainen tyyli hyppiä ihmisten silmille ja eivätkä osaa pitää turpaansa kiinni sitä hetkeä, että mestattavana oleva saisi edes viimeisen sanan sanoa.

Kohtuuttottomia ihmisiä.
 
Haittaa tai ei. Ohjelmassa piti keskustella ternimaidosta, eikä Jussilan vanhoista pisneksistä. Varsinkaan kun Jussilan vanhat pisnekset ei Susannelle kuulu ja hän tuskin niistä mitään ymmärtää.
Päivärinnan tehtävä tutkivana journalistinahan nimenomaan oli ottaa esiin Jussilan vanhat kusetusbisnekset ja selvittää miten ne eroavat uusista kusetusbisneksistä, vai eroavatko mitenkään. Eivätpä tainneet juuri erota.

Päivärinnalta loistavaa toimintaa tuo haastattelu kokonaisuudessaan. Luultavasti hänen ansiostaan ainakin jokunen suomalainen säästyi huijauksen uhriksi joutumiselta. Kenties yllättävänkin moni.

Jussilalta oli tietysti aivan uskomatonta uunoutta ylipäänsä lähteä mukaan ko. ohjelmaan.
 
Tarkoitin juuri sitä, että Petterin olisi pitänyt hommata hieman tietoja mm. ternimaidon valmistuksesta ja jalostuksesta ja muista asioista jotka tukevat väitettä tuotteen terveellisyydestä.
Tai toinen vaihtoehto olisi ollut ottaa hieman selvää Päivärinnan (vasemmistoritsa )taustoista ja jättää menemättä koko typerään ohjelmaan.
Miten on mahdollista, että pitkän aikaa tuotetta markkinoinut kaveri ei tiedä tuotteestaan noin olennaisia asioita? Eikö tuo kerro jo aika paljon? Itse en näe puoluekirjan väriin perustuvana kysymyksenä suhtautumista tällaisiin verkostomarkkinointeihin. Oikeistolaisella ajatusmaailmastani huolimatta, näkisin mielelläni kaikki vastaavat verkostot kaatumassa. Luonnolisesti Jussilan olisi ollut parempi olla menemättä tuonne, kuten minne tahansa missä totuus olisi saattanut tulla julki.
 
Miten on mahdollista, että pitkän aikaa tuotetta markkinoinut kaveri ei tiedä tuotteestaan noin olennaisia asioita?

Kyllähän se käsittämättömältä tuntuu. Muistetaan kuitenkin, että eihän se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa.:david:
 
Kyllähän se käsittämättömältä tuntuu. Muistetaan kuitenkin, että eihän se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa.:david:

Niin ja jos tällainen menetty satutaan paljastamaan televisiossa niin se on sitten niin väärin.
 
Mitäs se jussila muuten sano siinä dokkarissa jotain että muuttaa bahamalle ja on sukelluksissa 7 vuotta, ottaa vaan tarpeeksi happea? Tai jotain :D
 
Kyllähän se käsittämättömältä tuntuu. Muistetaan kuitenkin, että eihän se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa.:david:

Nyt et ollenkaan ymmärrä mitä kirjoitat. Se nyt ei vaan kertakaikkiaan voi mennä niin että myyt rikkinäisen tuotteen ja sen jälkeen huutelet että mitäs ostit. Myyjällä on vastuu siitä, että tuote on toimiva ja määritysten mukainen.

Tässä tapauksessa oli nimenomaan tärkeää selvittää, että nuo ternimaitokapselit ovat täysin hyödyttömiä terveyden kannalta. Sen Päivärinta teki, tyylillä tai tyylittömästi.
 
Vilahtihan tuolla pätkässä itse Neumannkin:D
Jonku verran päissään taisi Jussila olla siinä vaiheessa:kippis1:
Jotenkin tuli sellaine myötähäpeä olo sen laulun aikana:nolo:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom