Kannettavaa 1000-1500 hintaluokassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Willem
  • Aloitettu Aloitettu
Kannettavan hankinta tuli yhtäkkiä ajankohtaiseksi kun rahaa tuli köyhänkin tilille ja siitä olisikin päästävä eroon kun se siellä tilillä vielä makoilee. Tarvetta olisi Kannettavalle n. tuossa 1000-1500 euron hintaluokassa, ongelma tietenkin on että kun ei ole seurannut tietokonemaailmaa n. kolmeen vuoteen on tietenkin pihalla kuin lumiukko.

Käyttötarpeet olisivat kuvankäsittelyyn tehokkaasti kykenevä kone (photoshop ja paint ym. kuvankäsittely ohjelmat olisi syytä pyöriä tehokkaasti isoillakin tiedostoilla), Pokerin paukutusta ja olisi pitkästä aikaa mukava pelatakkin (supreme commander näytti mielenkiintoiselta) ja tietenkin sitten normaali multimedia leffa/musa käyttö.

Eli teho, hyvä näyttö ja resoluutio (mahdollisuus ehdottomasti oltava ainakin yhteen ulkoiseen näyttöön) ja kunnollinen mutta ei tarvitse high endiä oleva näytönohjain. Mobiilius tulee vasta kakkosena koska siirtely tulee olemaan näillä näkyvin satunnaista.

Vinkkejä ja ylipäänsä suosituksia nykyhetken kannettavien valintaan otetaan ilolla vastaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MacBook
gallery-big-05.jpg

Kiitos vain tästä odotetusta vinkistä ;) mutta jos saisi vielä sieltä Pc puoleltakin ehdotuksia, sillä pelatakkin olisi tarkoitus ja muutenkin puuceetä tottunut käyttämään.

esimerkiks hp:n business- sarjasta lueskellu jonkin verran hyvää palautetta ja itelläkin on moinen mutta halvempi (nx6125), lenovoa voi ehkä just ja just saada tolla hinnalla. dellejä ja acereita kohtaan mulla on aika kielteinen asenne. kaverilla aina välillä työskentely keskeytyy ihanaan "acer error" - ikkunaan joita aukeaa pari kappaletta sekunnissa noin vartin ajan. osa fujitsu- siemenseistä pitäis myydä kuulonsuojainten kanssa.

tehokkaimmat prossut nykyään on inttelin dual coret (niinkuin tossa macissakin), amd:n x2 on vaan hieno merkintä, tehonlisäys ei ole merkittävä verrattuna yksiytimiseen ja tehoissa se jää inttelin vastaavalle. (nämä pitäis olla vaihtoehdot tossa hintaluokassa)

tolla hinnalla pitäis rueta saamaan koneita jossa on näytönohjain omalla muistilla (ei käytä koneen keskusmuistia)

suosittelen että meet jonnekin liikkeeseen missä myydään kannettavia ja käyt vähän kokeilemassa näppistä yms ergonomiaa ja kuuntelemassa huutaako koneet kuin mielen köyhät. joissain liikkeissä saattaa olla koneisiin asennettuna esim 3d-mark yms ohjelmia joita voi testailla.

Mulla on pari kappaletta noita hp:n dv-sarjalaisia ollut kotikäytössä (about tonnin hintaluokassa) ja työkoneena palveli pitkään nc6000 ja todella tyytyväinen olen ollut kaikkiin näistä. Tosin jos nyt olisin konetta ostamassa niin omenan kyllä valitsisin ;-)

esimerkiks hp:n business- sarjasta lueskellu jonkin verran hyvää palautetta ja itelläkin on moinen mutta halvempi (nx6125), lenovoa voi ehkä just ja just saada tolla hinnalla. dellejä ja acereita kohtaan mulla on aika kielteinen asenne. kaverilla aina välillä työskentely keskeytyy ihanaan "acer error" - ikkunaan joita aukeaa pari kappaletta sekunnissa noin vartin ajan. osa fujitsu- siemenseistä pitäis myydä kuulonsuojainten kanssa.

tehokkaimmat prossut nykyään on inttelin dual coret (niinkuin tossa macissakin), amd:n x2 on vaan hieno merkintä, tehonlisäys ei ole merkittävä verrattuna yksiytimiseen ja tehoissa se jää inttelin vastaavalle. (nämä pitäis olla vaihtoehdot tossa hintaluokassa)

Lenovoa kompaten täältä. On tehty käyttöön tämä laite! Itellä kylläkin noin 3k euron laite käytössä mutta eipä tuossa sitten paljoa alas mennä. IBM on kyllä tehokas valinta mutta perus 400 eeron kannettavissa ei löydy muuta kuin schaissea!

Aika harvaa peliä Macilla ei voi pelata. Ite oon ainakin varsin pätevästi saanu jokkaisen pelin toimimaan siinä kuten pitääkin.

joo mutta macciin saa lyyä aika kovasti rahaa että saa jotain muuta kun saman näyttiksen mikä löytyy noista 400e kannettavista....

Ite olen ostamassa Aspire 5115 konetta..hintaa rapiat 1300€ tehoa pitäisi löytyä, ainakin pelaamiseen..Saman koneen saa myös Vistalla mutta pari sataa euroa kalliinpi..

joo mutta macciin saa lyyä aika kovasti rahaa että saa jotain muuta kun saman näyttiksen mikä löytyy noista 400e kannettavista.
Jos hintakatoo on 1500 niin kyllä siihen macciin saa 2 gigaa muistia jollon pyörii uudemmatkin pelit. BF2 mm on mun koneella ja toimii ihan jees. Ei tietenkään parhailla asetuksilla, mut toimii tökkimättä.

Jos hintakatoo on 1500 niin kyllä siihen macciin saa 2 gigaa muistia jollon pyörii uudemmatkin pelit. BF2 mm on mun koneella ja toimii ihan jees. Ei tietenkään parhailla asetuksilla, mut toimii tökkimättä.

kyse oli inttelin 950- sarjan näytönohjaimesta, ei keskusmuistista.

e: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2427&p=2
puuceehen rupeaa tossa hintahaarukassa saamaan jo noita nvidioita...ja jopa vähän parempiakin.

Itsellä on ollut pitkään FS 1437g, FujitsuSiemensiin kovasti tykästyneenä olen suunnitellut seuraavaksi ostokseksi joko

Amilo Pi 1556-22, Intel Core Duo T2500(2.0GHz), 1024MB, 120GB, DVD+-RW DL,GF 7600 Go 256MB, 15.4" WXGA, Win XP Home Hinta: 1159.00€
tai
Amilo Pi 1556-23, Intel Core 2 Duo T7200(2.0GHz), 1024MB, 120GB, DVD+-RW DL,GF 7600 Go 256MB, 15.4" WXGA, Win XP Home Hinta: 1269.00€

Hinta/laatu/tehosuhde tuntuisi olevan kohdallaan. Noista prosessorien tehoeroista en vain oikein osaa sanoa, onko jälkimmäinen satkun sijoituksen arvoinen

Jos tykkää suuremmasta näytöstä, niin

HP nx9420 (Core 2 Duo T7200, 1 Gt, 17", WinXP Pro, 256 ATI Mobility Radeon X1600), Hinta n 1300e
en tiedä onko näytönohjan parempi kuin noissa FS:sissä. Vikana tietysti, että kyseessä HP

mitä vikaa hp:n nx - sarjassa on?

ei noissa hankinnoissa kannata kauheen merkkiuskollinen olla...mieluummin vertailee eri koneiden arvioita niin saa paremman kuvan kuin pelkän merkin perusteella.

Mobiilius tulee vasta kakkosena koska siirtely tulee olemaan näillä näkyvin satunnaista.

IMO kannattaa harkita pöytäkonetta.

kyllä mun mielestä kannettava on huomattavasti kätevämpi vaikka sitä ei siirteliskään mihinkään.
ei tule sijoitusongelmia keskusyksikölle,upsia ei tartte, jos tuleekin tarve ottaa kone mukaan, sen kun ottaa, ja varsinkin jos kone on pitkiä aikoja päällä, säästää kannettavan kanssa ihan hyvin sähköä(~60W vs ~300W).

kyse oli inttelin 950- sarjan näytönohjaimesta, ei keskusmuistista.
Juu kyl mie sen ymmärsin, mutta nakkasin nyt esimerkin siitä mitä tolla budjetilla saa ja esim yhdellä gigalla muistia ei nää uudemmat pelit hirveen kummosesti toimi. Mitä yritän kertoa on se että Mac käyttää hieman erillä tavalla koneen tehoja hyödykseen kuin pc ja tällä tavalla se kompensoi huonompaa näyttistä. Vai millä peeceellä BF2 pyörii Inttelin 950 näyttiksellä?

Vai millä peeceellä BF2 pyörii Inttelin 950 näyttiksellä?

No kyllähän sitä tuossa anandtechin testissä oltiin pyöritelty.
Onko missään testattu kattavasti noita kannettavien näytönohjaimia? Ei ole mitään hajua miten eri GF go -sarjan vehkeet eroaa toisistaan puhumattakaan verrattuna Atiin.

kyllä mun mielestä kannettava on huomattavasti kätevämpi vaikka sitä ei siirteliskään mihinkään.

Tai sitten vaan:

step1productshot_imac_051012.jpg

Läppäreiden kanssa on vähän kikkailua tuo pöytäkoneena käyttö. Jos haluaa kanniskella sitä niin sitten kannattaa ostaa pieni, jos ostaa ison niin sitä on sitten taas nittumaisempi roudailla ja on melkein sama ostaa pöytäkone niin ei tarvi kärsiä näppäimistöistä, laajennettavuusongelmista sun muista.

Suositut

Back
Ylös Bottom