Kannettavaa 1000-1500 hintaluokassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Willem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turisas, aiotko kantaa tuota konetta mukanasi? :D

Kai nyt tällä palstalla pyörivät jätkät kantaa mukanaan vaikka 15 tollasta läppäriä. :D

Joo totta, ei ole kevyin vaihtoehto. Sit taas jos 95% ajasta käyttää läppäriä kotona pöydällä niin tuo 17" näyttö tulee oikeuksiinsa.

Kai nyt tällä palstalla pyörivät jätkät kantaa mukanaan vaikka 15 tollasta läppäriä. :D

Joo totta, ei ole kevyin vaihtoehto. Sit taas jos 95% ajasta käyttää läppäriä kotona pöydällä niin tuo 17" näyttö tulee oikeuksiinsa.

Varsinkin sohvalla. Itse en ainakaan jaksaisi erillistä näyttöä ottaa syliin ;)

No viidellä sataahan nyt saa uudenkin koneen. Ite en käytettyä kannettavaa menisi ostamaan ikipäivänä.
joo käytettyihin ei sisälly se vuoden takuu vakiona. kannettavien kanssa taitaa olla halvempaa ostaa uusi kuin korjata vanhaa..

Ääh, en. Ku joku kysy läppäristä (ei mitään mainintaa pelaamisesta) niin mainostettiin heti että Intel oma näyttis on paska ja sillä voi raapia persettään. Totesin vaan että hyvin pelittää sekin jos ei pelaamista harrasta.

Joo oot oikeassa, eihän Intelin näyttiksessä mitään vikaa ole, etenkään jos sillä ei pelaa. Lähinnä sitä tarkotin, että ei kannata maksaa hirveesti koneesta, jossa on sellanen. Halvemmalla saa kumminkin yhtä riittävän koneen muihin kun peli tarkotuksiin.

Ja muutenkin mulla on patoumia noita Intelin ja muita integroituja näytönohjaimia kohtaa. Tiiän että ei oo mun rahat mut vituttaa ihan saatanasti, kun joku isä menee 10v poikasa kanssa johkuu mustaanpörssiin tai muuhun ei-tietokoneliikkeeseen ostamaan perheelle konetta. Matkaan tarttuu mustanpörssin mainoksessa ollu joku 1300e pöytäkone, joka myyjän ja kotiin tulleen mainoksen mukaan on hyvä pelikone. Niin ja koneessa on joku 128mb integroitu jaettua muistia käyttävä näytönohjain. Muuten kone saattaa olla ihan ok.

Ens kerta kun teille tulee joku tietokonemainos kotiin, kattokaapa kuinka niissä hehkutetaan jotain näyttöä tai prosessoria isoilla kirjaimilla, sitte sielä jossain pienellä lukee(tai ei lue ollenkaan)128mb integroitu näytönohjain. Ja tollasten mainosten kohderyhmänä on just pelikonetta hakevat nuoret. Miks tollasia koneita ees valmistetaan ?

Miks tollasia koneita ees valmistetaan ?

Koska se on valmistajalle halpaa. Ei nuo koneet ole tehty pelikäyttöön, ja jos ei ostaja sitä tajua, niin oma on häpeä.

Läppärit yleensä pelikäytössä... hohhoijaa. Puhutaanko jostain muusta?

oo oot oikeassa, eihän Intelin näyttiksessä mitään vikaa ole, etenkään jos sillä ei pelaa. Lähinnä sitä tarkotin, että ei kannata maksaa hirveesti koneesta, jossa on sellanen.

Et muuten taidan oikeasti tietää lainkaan mistä puhut. Miksi minä esimerkiksi en maksaisi omaisuutta jostain lenovon koneesta, sanotaanko 3500€, ja jossa on intelin integroitu? Kerro sinä. Minä kerron miksi maksan. Siksi, että saan akkukestoa lisää. Ai miten? Koska integroitu tosiaan vie vähemmän virtaa, kun eihän siinä potkuakaan ole. Pystyn tekemään kaiken mitä työssäni tarvitsen tällä integroidulla, eihän se mikään mopo ole, vaikkei pelejä pyöritä, taikka 3d mallinnuksessa auta lainkaan. Lisäksi ne eivät juurikaan lämpene. Pari perkeleen kovaa pointtia. Tiedäppä jatkossa tämä, kun alat kovaan ääneen huutamaan siellä.

Koska se on valmistajalle halpaa. Ei nuo koneet ole tehty pelikäyttöön, ja jos ei ostaja sitä tajua, niin oma on häpeä.

Läppärit yleensä pelikäytössä... hohhoijaa. Puhutaanko jostain muusta?

Joo tää olikin läppärikeskustelu...puhuin pöytäkoneista tossa mun esimerkissä :) Ja siitä miks myyjät ja tietokonefirmat käyttää hyväksi tietämättömiä kuluttajia.

Enkä mäkään ostais käytettyä kannettavaa millään 500eurolla tai yleensäkään, vaikka sitä ehdotinkin. Ellei sitte myyjänä olis joku hyvä kaveri tai jotain...

Joo tää olikin läppärikeskustelu...puhuin pöytäkoneista tossa mun esimerkissä :) Ja siitä miks myyjät ja tietokonefirmat käyttää hyväksi tietämättömiä kuluttajia.

Enkä mäkään ostais käytettyä kannettavaa millään 500eurolla tai yleensäkään, vaikka sitä ehdotinkin. Ellei sitte myyjänä olis joku hyvä kaveri tai jotain...

Minkä ihmeen takia sä puhut pöytäkoneesta keskustelussa jonka otsikko on "Kannettavaa 1000-15000 hintaluokassa" ???

Tiedäppä jatkossa tämä, kun alat kovaan ääneen huutamaan siellä.

Tää kaveri jota neuvoin, sano käyttäväsä sitä koulu,musiikki,leffa hommiin kotona sohvalla. Ei taida akunkestolla tai sun mainitsemilla ominaisuuksilla olla siinä väliä ? Enkä muuten huutanu :)

Tää kaveri jota neuvoin, sano käyttäväsä sitä koulu,musiikki,leffa hommiin kotona sohvalla. Ei taida akunkestolla tai sun mainitsemilla ominaisuuksilla olla siinä väliä ? Enkä muuten huutanu :)

No noissa hommissa sitten tekeekin ihan pirusti jollain muulla kuin integroidulla? Täyttä :offtopic::anssi: molemmilta.

helpottaa elämää huomattavasti jos akku kestää eikä tartte vedellä laturipiuhoja pitkin olohuonetta.. saa olla sohvalla rauhassa.

Sitten voisin mainostaa sinulle esim tätä HP:n läpyskää: http://www.gtimikro.fi/catalog/product_info.php?products_id=310
Siihen sitten muistinlisäys 1->2GB + 3 vuoden takuulaajennus ni rokkaa lujaa.

Satunnainen pelaaminenkin luonnistuu tolla.
http://www.acode.fi/product_details.php?p=1764
Tuota omanasi linkittämää konetta olen katellut aiemminkin ja kyllä se nyt nälän kasvettua syödessä houkuttaa entistä enemmän.
Tässä uudemmassa linkissä erona ilmeisesti ainakin T7200 vs. T7400 (mitä eroa?) ja muisti vakiona pienempi 1 gb (toki nostaisin 2 gb), jotka selittävät alempaa hintaa.

Kauppakierroksellani parissakin paikassa ehdottelivat tuollaista: http://www7.gnt.fi/scripts/DBMNet.d...-110118-002&V=3&ID=5055154&HINTA=1297&LANG=0&

mutta tuttu, puolueeton, jonkin sortin asiantuntija ei suosittele Fujitsua, vaan ennemmin HP:ta kuten tekin.

Turisas, aiotko kantaa tuota konetta mukanasi? :D

HP:ta minäkin suosittelen tässä tapauksessa. Tekevät IMO parhaat kotikäyttäijien läppärit.
Tarkoitus ei ole kanniskella mukana sen enempää kuin on tarve eli vain esim. junamatkalle mukaan, kun tulen opiskelupaikkakunnalta kotiin valillä jne.

No niin, riittää soutaminen ja huopaaminen, olen valintani tehnyt.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/f...P Pavilion dv9555eo Notebook PC&lang=fi&cc=fi

Mikäpä tuossa, varmaan hyvä peli. Suosittelen et hankit tämän siihen: "Takuunlaajennus yli kahdeksi vuodeksi on saatavissa (HP Care Pack U4819E). Lisätietoja saat HP:n jälleenmyyjältä"

Tein muuten omalla HP:llani ne VISTAn recovery dvd:t eilen. Rupes ihmetyttämään et mitä kaikkea siihen tulee kun vaati 2 dvd-levyä? Ja oiskohan tuo kannattanu tehdä heti ensikäynnistyksen jälkeen eikä kuukauden käytön ja 20 softan asentamisen jälkeen? :D Ei voi tietää.

Taidan jossain vaiheessa pyytää HP:lta alkuperäsen VISTA median tuolle.

64-bittisen levyn saa kai myös pyytämällä. Toistaiseksi siitä ei kai ole kuin haittaa, mutta josko tulevaisuudessa.

Rupesin jo illalla sitten kattelemaan että jaahas, iMacistä on uusi versio ja tuollainen 20" malli olis perusedukaskin. :D Mutta läppäreissä ei mäkillä ole kyllä jakoa tällä hetkellä.

Ite suosittelisin dellin läppäreitä, tosi tukeva näppäimistö, ei kuumene liiemmin (intelin prossulla ainakaan), tyylikkäitä, Ei ole turhan "muovisia" muutenkaan. Kotikäytössä ollut aivan loistava peli, mitä sitä nyt puol vuotta olen käyttäny. www.dell.fi nykyään yksityisetkin voivat tilailla näitä suomessa.
Ja tietenkin paljon puhutut lenovon läppärit rokkaa, IMO vaikei ny ehkä hintojen puolesta ole parhaita kotikäyttöön.

Ite suosittelisin dellin läppäreitä, tosi tukeva näppäimistö, ei kuumene liiemmin (intelin prossulla ainakaan), tyylikkäitä, Ei ole turhan "muovisia" muutenkaan. Kotikäytössä ollut aivan loistava peli, mitä sitä nyt puol vuotta olen käyttäny. www.dell.fi nykyään yksityisetkin voivat tilailla näitä suomessa.
Ja tietenkin paljon puhutut lenovon läppärit rokkaa, IMO vaikei ny ehkä hintojen puolesta ole parhaita kotikäyttöön.

Tässä ympärillä kun noita dellejä pyörii n. 100-200, niin näyttäis että vasta tuoreet alkaa olla oikeasti jämäköitä. Siis sellaisia, joita ibm valmisti jo vuosia sitten.

Näppäimistö... Ei ainakaan minun makuuni, jälleen kun tuohon lenovon näppäimistöön vertaa.

Tyylikkäitä kyllä, ehkäpä VAIO:n jälkeen hienointa ja kauneinta mitä löytää. Mutta kyllä esim. 3 vuotta vanhat D600:set paukkuu aika reipasta vauhtia, että kestävyydeltäänkään eivät ihan vielä tarpeeksi hyvää tasoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom