Kannettava tietokone haussa!

eli jossain vaiheessa mä voisin korvata nykysen kovon ssd:llä ja pitää vieressä ulkoista kovoo? tosin matkahommiin tän läppärin hommasin vaan ja ei viittis kauheesti kuljetella romuja mukana. eipä ne ulkoset toisaalta kauheen kokosia enää ole...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keskusmuistia ja ytimiä lähtisin hakemaan. 4 ydintä ja 8GB.

Tehoprossu, 8gb muistia ja laadukas näyttö, niin varmaan about 1200? Reilu vuosi sitten vastaava VAIO 1700... ylihintainen, tunnustan. Mutta toisaalta 3D-hommiin varmaan ideaali.

toi oma hommattu on i7/8 lenovo, mut näyttö ei taida olla hd.

Näyttöhän sitten saattaa muutenkin olla huono, vaikka reso olisikin kunnossa. Mutta varmaan helvetin hyvät kaupat teit, vaikuttaa hinta-laatusuhde olevan kohdallaan. Omassa pelissä näyttö on kyllä aivan stimangi, mutta ei silti hintansa väärti... :)

Olen hommaamassa pientä "matka"läppäriä, jolla pystyy hoitelemaan duuni ja kouluhommia. Pelejä en pelaa, oikeastaan kriteerejä ovat HDMI, mahd. hyvä näyttö, riittävästi tilaa, WLAN, bluetooth sekä rj45 + usbit..

Ajattelin tällaista.

Löytyykö vaihtoehtoja? tuo omaan silmääni vaikuttaisi tarkoitukseen sopivalta.

Olen hommaamassa pientä "matka"läppäriä, jolla pystyy hoitelemaan duuni ja kouluhommia. Pelejä en pelaa, oikeastaan kriteerejä ovat HDMI, mahd. hyvä näyttö, riittävästi tilaa, WLAN, bluetooth sekä rj45 + usbit..

Ajattelin tällaista.

Minkälaisella budjetilla olet liikenteessä? Tuolla about 500€ tasolla?

http://liliputing.com/2011/08/how-does-amds-new-e-450-chip-stack-up.html

Ajattelin tällaista.

http://www.multitronic.fi/?prod=NP530U3B-A01SE
Tuo on hyvässä tarjouksessa Multitronicissa. Ostaisin tuon.
Täsmääkö tuo budjettiin & näytönkokoon?

Menin ja tilasin tuon asuksen, ei malttanut odotella mitään substituutteja :P

Mutta tutkailin vähän noita speksejä, ja huomasin ohimennen että tuossahan saattaisi jopa bf3 pyöriä jos innostuis kokeilemaan.. :P

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ostin pojalle syntymäpäivälahjaksi Asuksen Zenbook UX32VD Ultrabookin (Core i5-versio). Vaikuttaa kyllä erittäin pätevältä kapistukselta, kunhan sai poistettua sieltä nuo Asuksen softat. Näyttö on käsittämättömän hyvä (13.3" FullHD IPS). Näyttivät pelitkin pyörivän GT620M:n avulla ihan mallikkaasti.

...halvin? Eli millään ei ole väliä?

Eipä juuri kuin tuo näytön koko ja se, että on uusi. No ehkä sen verran, että kunhan selain toimii, jotta voipi surffata. Hinta siis tärkein kriteeri.

Olisko se 12"->15,6".
Onko tuo ehottomasi kone huomattavasti parempi kuin esim. http://www.gigantti.fi/product/tiet...SATC850D11C/toshiba-satellite-15-6-kannettava
Lahjaksi siis ajattelin tätä ja pihi kun olen, niin hinnan mukaan tosiaan mennään :)
No, jos katotaa pelkkää suoritinta, niin tässä vertailua:

2367-vs-1200.png

Voit lukea noita niin, että aina kun Intelin luku on isompi niin isompi on parempi, ja kun se on pienempi niin pienempi on parempi.

Muita eroja, niin Acerissa on isompi kovalevy jossa myös SSD välimuisti, ja se on aika reippaasti sirompi tuo Acer:

Minimikorkeus (cm)
Toshiba: 3,35
Acer: 1,97
Maksimikorkeus (cm)
Toshiba: 3,35
Acer: 2,07

Tuossa läppäriä olisin päivittämässä ja taas ihan pihalla, kun yritin tehdä komponentti vertailuja.
Mitäs pakkiksen nörtit osaa sanoa tälläisistä näytönohjaimista?
Yhdes koneessa on tälläinen "integroitu" Intel HD Graphics 4000 ja toisessa on peräti kaksi kunnon näyttistä??AMD Radeon HD 7640G-ja 7670M-näytönohjaimet (1 Gt:n erillinen DDR3-muisti)
Ainakin Radeon HD sarja oli 5vuotta sitten kova sana:D
Itse veikkaan, että tuo jälkimmäinen vie mennen tullen voiton?
Eikö näitä integroituja näyttiksiä joskus pitänyt välttää pöytäkoneissa :jahas:
Niin ja pelikäyttöön en ole katsomassa konetta, mutta näkyisi jo melkein 400€ saavan koneen, mikä jaksaa jotain uudempaa peliäkin pyörittää.

Suositut

Back
Ylös Bottom