Kannettava tietokone haussa!

Heips!
Mulla olis tosiaan kesällä edessä läppärin osto. Mac on liian kallis,ei budjetti riitä siihen (joku on saattanut siitä minun surkutteluani lukeakin mac-aiheessa).
<1100e pitäisi olla hinta.
Tosiaan, yleiseen nettisurffailuun, mesettelyyn ym. koulutöihin, mutta tehojen pitäisi riittää kuvan käsittelyyn. Siinä olisi se pääpaino. Mitään hyvää ehdottaa, tiettyä merkkiä/mallia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö pro maksa 1150€? Suosittelen tarkistaan tuolta kannettavatietokone.fi kautta ja jos ymmärtää komponenttie päälle niin vertailee siellä.. Tulee parissa päivässä kone kotia!

Ai siis macbook pro? Sehän maksaa 15" lähemmäs 2000e, varsinkin kun ottaa sen terävemmän/paremman näytön siihen.

Osta pienempi läppäri sekä siihen ulkoinen näyttö ja näppis. Turha tuskailla pienen ruudun ja huonon ergonomian kanssa kotikäytössä.

Heips!
Mulla olis tosiaan kesällä edessä läppärin osto. Mac on liian kallis,ei budjetti riitä siihen (joku on saattanut siitä minun surkutteluani lukeakin mac-aiheessa).
Tosiaan, yleiseen nettisurffailuun, mesettelyyn ym. koulutöihin, mutta tehojen pitäisi riittää kuvan käsittelyyn. Siinä olisi se pääpaino. Mitään hyvää ehdottaa, tiettyä merkkiä/mallia?
Tuossa aika pätevää laitetta:
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/LG656EA%23AK8.html

Ainoa mitä pikaisesti huomasin oli että USB3 porttia ei löytynyt. Tosin ei se nyt pakollinen ole.

Heips!

Tuossa aika pätevää laitetta:
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/LG656EA%23AK8.html

Ainoa mitä pikaisesti huomasin oli että USB3 porttia ei löytynyt. Tosin ei se nyt pakollinen ole.
Tuossa myös yksi todella hyvä vaihtoehto:
http://www.jimms.fi/tuoteinfo/N53SV-SZ280V?pid=1302774798477

Full HD, ja muutenkin pätevää speksiä.

Entäpä Lenovot?
Katselee vähän niin reilun 800e lenovossa i5 Dual core 2,66GHz, 4Gb RAMia ja Radeon HD 5145. Akun kesto 4,5h, kovo 500Gt.
Miten muuten, kuinka iso ero on esim. Tuplaydin- ja neliydinprossulla, jos molemmissa (nopeus, vai mikä tämä on?) 2,2GHz?

Heips!

Alan asiantuntijana voin sanoa, että Lenovo on kannettavista pc:stä paras. Itselläni on kyllä Sonyn Vaio enkä ole yhtään tyytyväinen, osaksi syy tietysti Windowsissa. Mutta Lenovo on suunnattu pääasiassa ammattilaisille ja siksi se on erittäin hyvä ja kestävä valinta.
Esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13569 tai http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19540. Toisessa 12 kk ja toisessa 36 kk takuu, mutta integroitu 3G, mikä on mielestäni tärkeä ominaisuus.

Osta Macbook, jos ostat pc:n niin Lenovo tai HP:n yritysmalli.

^Kiitos auttaneille, yritysmalleja itsekin katsellut kun on jo HP:n yritysmallin läppäri vuodelta keppi ja rinkeli, alkaa vähän tehot loppumaan :D
Joku noista sitten varmaan tulee hommattua, ei muuta kuin vertailemaan vaan!

http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/tietokoneet/asus-eee-pc-1215n-minikannettava-testissa

Sanokaahan propellihatut, että tekeekö tuolla läppärillä mitään. Mulla 4v vanha 15" läppäri laukesi ja uutta pitäisi saada tilalle. Pääkäyttö leffojen katselu, surffailu, waretus ja se että pystyy kätevästi kantamaan mukana. Akkukesto on myös tärkeä ja mukava olisi, jos tuolla vaikka 1.6 kynäri pyörisi :D

Tekisi mieli ostaa 15" i5/i7 läppäri, mutta sitä joutuu odottamaan siihen asti, että pääsee duuniin/saa palkan. Mitä tosta linkin läppäristä kannattaisi käytettynä maksaa, kun uutta saa 470euroon?

EDIT: Ja mulla on tällä hetkellä siis pöytäkoneena g5 powermac, jolla photari/dreamweaver jne hommat hoituu. Eli tuota tehokkaampaa läppäriä olisin sitten joskus ostamassa videoeditointia, pelaamista ja kouluhommia varten.

Kokemusta ko. kannettavasta ei ole, mutta suurinpiirtein samoilla sisuskaluilla olevasta EeeBoxista on. 1080P (MKV+DD/DTS) videot pyörii, myös Youtubessa, eMulen pyöriessä taustalla. ION 2 GPUn ansiosta tuolla voi tehdä kevyttä video- ja kuvaeditointiakin, 2Gt muistirajoitus on ainoana esteenä. Editorisoftan pitää tukea vain CUDA-rajapintaa, niin yllättävän paljon tuolla saa aikaan, vaikka CPU mopo Atom onkin.

Tuohon saa 4gb muistia (orkkiksessa 2x2gb)? Vähän vaikeita nää valinnat opiskelijabudjetilla. Taidan ostaa tollaisen kun jostain sopuhintaan vähän käytettynä löydän ja katon sit kesällä kun/jos saa duunista rahaa, vähän järeämpää läppäriä työjuhdaksi/pelikoneeksi.

Muutamasta asuksesta (ei tosin ko mallista) on kokemusta ja mitään positiivista en kyllä niistä osaa sanoa. Esim. Samsung on asuksen jälkeen kuin luxus peli :)

Muutamasta asuksesta (ei tosin ko mallista) on kokemusta ja mitään positiivista en kyllä niistä osaa sanoa. Esim. Samsung on asuksen jälkeen kuin luxus peli :)

Mä olen taas kuullut pelkkää hyvää Asuksen läppäreistä, niitä kuulemma takuuhuolletaankin kaikista vähiten. Ja kuulopuheiden perusteella Asus antaa pidemmän takuun kuin muut valmistajat, korjatkaa joku jos on huuhaata.
Itellä on Acerin (Ferrari) läppäri, enkä ole ollut tyytyväinen. Seuraavaks jotain muuta ku Aceria sitten.

Mä olen taas kuullut pelkkää hyvää Asuksen läppäreistä, niitä kuulemma takuuhuolletaankin kaikista vähiten. Ja kuulopuheiden perusteella Asus antaa pidemmän takuun kuin muut valmistajat, korjatkaa joku jos on huuhaata.
Itellä on Acerin (Ferrari) läppäri, enkä ole ollut tyytyväinen. Seuraavaks jotain muuta ku Aceria sitten.

Joo Asus tarjoaa suoraan 24kk takuun koneelle ( Acer ja HP 12kk + "toisen vuoden takuu"). En edes muista milloin olisin Asuksen konetta duunissa laittanut takuuhuoltoon.

Heh, taitaa olla tuurista kiinni. Mulla töissä kokemusta asuksen, acerin, fujitsun ja samsungin läppäreistä ja arvostan niitä samassa järjestyksessä eli asus huonoin ja samppa paras. Itse asiassa eräs vanha (2004) aceri on vieläkin akultaan ja teknisesti todella kovassa kunnossa vaikka oli päivittäisessä käytössä reissukoneena yli neljä vuotta. Asukset taas ovat esim akun kestoltaan aivan surkeita. Mutta on mulla ollut yksi todella paskakin acer, mikä vielä oli aikoinaan "lippulaiva". Että taitaa aika paljon vaihdella noissa laadut...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom