Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Pitää sen verran tuota uutta nanoa kehua että akku kestää aivan tajuttoman pitkään, ehkä kerran viikossa tarvitsee ladata vaikka kuuntelen aika paljon. Ulkonäkö on myös aika asiallinen ja 8 gigaan mahtuu jo hyvä kasa musaa. On tullut omistettua aika läjä näitä soittimia ja tämä on kyllä ehdottomasti paras näistä.

Yhdyn tähän. Ite oon käyttäny Nanoa n. kuukauden enkä ole kuin kerran laitteen ladannut täyteen (alkulatausta ei tietenkään lasketa) :) Ja silloinki akku ei ollut vielä lähellekkään tyhjä. Ja kuuntelen ihan vitusti musiikkia tuolla, tosin äänenvoimakkuus on pienellä, että se tietysti vaikuttaa tuohon kestoon :) Sitten muutamia lyhyempiä latauksia tullut kun biisejä olen siirrellyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäis avolle ostaa joku pienikokoinen mp3 soitin.. onkos kokemuksia tuosta Creativen Zen soittimesta??
Näyttää pieneltä ja 2 gigaa riittää avolle paremmin kuin hyvin.

Itellä joulusta asti ollut Toi ZenV soitin. Ihan hyvä vempele. Koko ei päätähuomaa ja äänet on ihan jees. Käyttöliittymäkin on yksinkertainen ja helppo käyttää. Musiikin lataus on tietokoneella kanssa helppoa, kun on asentanut Creativen ohjelmiston.
Akku kestää sen n. viikon jos kuuntelee päivittäin 1-2 tuntia ja selailee biisejä tms.

Joulukuun MicroPcssä oli vertailussa kasa mp3-soittimia. Ipod Nano 4Gb hakkasi pelkkänä mp3 soittimena Creativen 4 Gigasen kaikissa ominaisuuksissa kuten äänenlaadussa, akun kestossa ja käytettävyydessä. Tossa Zenissä on sitten radio ja video lelut jos niitä painottaa enemmän.

Itse olen pohtinut pelkästään mp3 käyttöön Ipod 80GB vastaan Creativen Vision:M 60GB. Koko ja akun kesto ainakin puhuu Ipodin puolesta. Jos tuo testi äänenlaadusta pätee myös näissä kovalevymalleissa, kuten itse uskon, niin Ipodhan sitä on hankittava.

Edit: Jos joku on sattunut kuuntemaan noita kahta kovalevysoitinta niin voisi kommentoida tätä äänenlaadun paremmuutta suuntaan tai toiseen.

No niin, tuli sitten hommattua viimeisimmältä jenkkireissulta itselleen 30Gb iPod, kun vehkeelle oli mätkäisty varsin hyvät rabatit. Ja hyvin tuntuu toimivan! Ainoa mikä oikeastaan hieman harmittaa on tuo iTunes. Se on niin hemmetin raskas ja aika kökkö käyttää. Tiedän, että tarjolla on vaihtoehtoisia ohjelmia siirtää tiedostoja PC:ltä iPodiin, mutta osaisiko joku suositella mikä olisi hyväksi todettu ja luotettava softa. Softia tuntuu löytyvän googlettamalla aikamoinen pino, mutta ei viitsisi lähteä kokeilemaan hirveän montaa arpapelillä. Eli jos löytyy hyviä vinkkejä ja mieluisia käyttökokemuksia niin viestiä kehiin!

mutta osaisiko joku suositella mikä olisi hyväksi todettu ja luotettava softa. Softia tuntuu löytyvän googlettamalla aikamoinen pino, mutta ei viitsisi lähteä kokeilemaan hirveän montaa arpapelillä. Eli jos löytyy hyviä vinkkejä ja mieluisia käyttökokemuksia niin viestiä kehiin!

Winamp

suosittelen, että opettelet käyttämään itunesia. oikein käytettynä helpottaa huomattavasti musiikin siirtoa&päivittelyä soittimeen. eri asia sit jos lyö kaikki musiikit kerralla sisään eikä koskaan lisäile biisejä.

MediaMonkey on mulla käytössä, koska talossa on monen eri valmistajan soittimia eikä jokaiselle jaksa käyttää eri hallinnointisoftaa. MediaMonkeyssä on pluginit mm. ipodia ja montaa muuta soitinta varten, ja eri soittimille voi erikseen säätää mitä niihin siirretään kun soitin isketään kiinni koneeseen. Muitakin ominaisuuksia löytyy, tolla on aika kätevä järjestellä mediakirjasto ja tagata mp3:set jne.

No niin, tuli sitten hommattua viimeisimmältä jenkkireissulta itselleen 30Gb iPod, kun vehkeelle oli mätkäisty varsin hyvät rabatit. Ja hyvin tuntuu toimivan! Ainoa mikä oikeastaan hieman harmittaa on tuo iTunes. Se on niin hemmetin raskas ja aika kökkö käyttää. Tiedän, että tarjolla on vaihtoehtoisia ohjelmia siirtää tiedostoja PC:ltä iPodiin, mutta osaisiko joku suositella mikä olisi hyväksi todettu ja luotettava softa. Softia tuntuu löytyvän googlettamalla aikamoinen pino, mutta ei viitsisi lähteä kokeilemaan hirveän montaa arpapelillä. Eli jos löytyy hyviä vinkkejä ja mieluisia käyttökokemuksia niin viestiä kehiin!

Ipod access ;)
Maksullinen kylläki mutta voin siin asias auttaa...

VPod

Tuli hommattua Sandiskin Sansa e270 6GB. Aivan loistava vekotin, akku kestää tosi kauan, muistia voi halutessaan laajentaa muistikortilla ja sekä näyttö että näppäimet on erittäin hyvät. Muutaman musavideon pistin sisään testin vuoksi ja ihan hyvinhän noista selvää saa ja pystyy fiilistä nostaan sitä kautta.

Radiollisia mallejaki on saatavilla, mutta itse en katsonut tarpeelliseksi ja tilasin ilman.

Ipodin ja tän välillä pähkäilin aikani ja onneksi tähän päädyin. Esimerkiksi toi rullanamiska on huomattavasti mun mielestä parempi käyttää.

Tuli hommattua Sandiskin Sansa e270 6GB. Aivan loistava vekotin, akku kestää tosi kauan, muistia voi halutessaan laajentaa muistikortilla ja sekä näyttö että näppäimet on erittäin hyvät. Muutaman musavideon pistin sisään testin vuoksi ja ihan hyvinhän noista selvää saa ja pystyy fiilistä nostaan sitä kautta.

Radiollisia mallejaki on saatavilla, mutta itse en katsonut tarpeelliseksi ja tilasin ilman.

Ipodin ja tän välillä pähkäilin aikani ja onneksi tähän päädyin. Esimerkiksi toi rullanamiska on huomattavasti mun mielestä parempi käyttää.
Ostin perjantaina saman ja maanantaina se meni rikki. Boottailee itsekseen ja sitten sammuu kokonaan. Akkua on ladattu yön yli, paska mikä paska. En suosittele maanantaikappaleen perusteella.

Rullanamiska on ihan susi, löysä ja klappaa vitusti. Plussaa siitä, ettei mitään uber homoa itunes softaa pidä käyttää, vaan rauhassa resussa siirtelee kansiot.

ps. taloudessa on myös ipod ja itunes.

Ostin perjantaina saman ja maanantaina se meni rikki. Boottailee itsekseen ja sitten sammuu kokonaan. Akkua on ladattu yön yli, paska mikä paska. En suosittele maanantaikappaleen perusteella.

Rullanamiska on ihan susi, löysä ja klappaa vitusti.

No huh huh... :) Itse ku vertaan tuota rullaa ipodin vastaavaan niin tuntuma on paljon parempi eikä tuossa mulla mitää klappia ole. Täytyy ilmeisesti koputtaa kuitenkin puuta, varmuuden vuoksi... Hintaansa nähden erittäin hyvä, tosin tilasin alv 0:lla saksasta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom