Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään kokemusta Creative Zen Microsta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Flash-muistillinen on kestävämpi ja helpompi käyttää. Lisäksi voi käyttää normaali muistitikkuna

Ja flash muistit ovat usein paljon pienmempiä kuin kiintolevylliset soittimet. Ja käsittääkseni ipod nanoa ei voi käyttää muistitikkuna vaikka flash soitin onkin.

Faidralle:
Minulla on zen micro photo, jolla ei ole eroa perus zen microon muutakuin värinäyttö. Olen ollut ihan tyytyväinen soittimeen, ei ole mitään vikoja ja creativen tietokone ohjelma jolla laitetaan musiikkia soittimeen on todella yksinkertainen.
Mutta mutta jos olisin tällä hetkellä soitinta ostamassa kääntyisin luultavasti ipod nanon puoleen, sillä se on todella pieni ja varsinkin nykyään kun siitä on tullut 8gb:n malli.

Keskiviikkona tuli tilattua 8 giganen musta Nano tuon vanhan Minin tilalle :) Ootan kyllä tosi innolla, kun sen verran kätevän kokonen laite jne.

Mulla on ollut nyt Creativen Zen MicroPhoto jonkun aikaa, tässä käyttökokemuksia. Useimmat pätee varmaan muihinkin Creativen soittimiin:

Plussaa:
+viimeistely, niin soittimessa kuin softassakin
+helppo ja toimiva siirtosofta
+intuitiviinen ja helppokäyttöinen
+hyvä näyttö
+mukana tuleva pussi ehkäisee pahimmat naarmut

Miinusta:
-huonot omat kuulokkeet, lisäksi kankaiset suojat lähtevät heti irti. Voisivat suoraan myydä ilman kuulokkeita, jotta asiakas voi valita mieleisensä.
-näppäimien käyttö on hankalaa liikkeessä, esim. kävellessä tai (kunto)pyörän päältä
-akun voi ladata vain usb-portista. Verkkovirtalaturin saa lisävarusteena.
-ei oikein toimi lomakuvien lisätallennustilana. Ainakin Teneriffan nettikahvilan kone sanoi, että turha yrittää ilman admin-oikeuksia koneeseen. Muutenkin joutuu siirtämään kuvat ensin kamerasta koneelle ja koneelta soittimeen.

Kysytääs nyt vielä vaikka varmaan selviäis vaikka guuglella. Eli täytyykö noiden kaikkien Ipodien kanssa tosiaan käyttää tota itunesia? Soittimia ei saa edes millään kikkavitosilla toimimaan normaaleina muistitikkuina?

Kysytääs nyt vielä vaikka varmaan selviäis vaikka guuglella. Eli täytyykö noiden kaikkien Ipodien kanssa tosiaan käyttää tota itunesia? Soittimia ei saa edes millään kikkavitosilla toimimaan normaaleina muistitikkuina?

Ei tarvitse käyttää iTunesia. Vaihtoehtoja on monia, mutta itse käytän Winampia musiikin siirtämiseen :) Google tietää parhaiten. Ja tuosta toisesta en oo aivan 100% varma, mutta ainakin oma iPod Mini näkyy koneessa ulkoisena kovalevynä, eli siis sinne siis voi siirtää tiedostoja jne.

Eilen sain Creativen Zen Vision M 30GB. Hätäset kommetit tässä:

Plussaa:
+Soittimen laatu vaikuttaa hyvältä ja kestävältä
+Filejen siirto onnistuu suoraan Windows Explorerilla
+Normaali hakemistorakenne
+erillisiä siirtosoftien asennuksia ei tarvitse
+hyvä näyttö
+30GB

Miinusta:
-huonot omat kuulokkeet
-akun voi ladata vain usb-portista. pahinta on että heti kun usbin löy kiinni niin soitinta ei voi käyttää. Verkkovirtalaturin saa varmaan lisävarusteena. Must hankinta.
-hipasu näppikset ja valintalogiikka tuottaa vaikeuksia näin aluksi
-MP3 tagit täytyy olla kunnossa, muuten ei tule mitään hommasta. Biisejä ei voi valita esim. hakemistoittain soitettavaksi vaan mm. Tekijän, albumin, gendren jne. mukaan.
-Koko on iso

?Kestävyys

Yleisarvosana: Vaikuttaa hyvältä

Eilen sain Creativen Zen Vision M 30GB. Hätäset kommetit tässä:

Plussaa:
+Soittimen laatu vaikuttaa hyvältä ja kestävältä
+Filejen siirto onnistuu suoraan Windows Explorerilla
+Normaali hakemistorakenne
+erillisiä siirtosoftien asennuksia ei tarvitse
+hyvä näyttö
+30GB

Miinusta:
-huonot omat kuulokkeet
-akun voi ladata vain usb-portista. pahinta on että heti kun usbin löy kiinni niin soitinta ei voi käyttää. Verkkovirtalaturin saa varmaan lisävarusteena. Must hankinta.
-hipasu näppikset ja valintalogiikka tuottaa vaikeuksia näin aluksi
-MP3 tagit täytyy olla kunnossa, muuten ei tule mitään hommasta. Biisejä ei voi valita esim. hakemistoittain soitettavaksi vaan mm. Tekijän, albumin, gendren jne. mukaan.
-Koko on iso

?Kestävyys

Yleisarvosana: Vaikuttaa hyvältä

Mulla on tuo sama soitin ja todella tyytyväinen olen ollut ja videot varsinkin pyörivät todella tarkasti/selvästi.Kuulokkeina Sennheiserin PX100:set toimivat salillakin erinomaisesti ja pysyvät ainakin omassa päässäni myös juostessa.Kannattaa testata.Kyllä mulla ainakin pystyy soitinta käyttää jos on usbilla latauksessa kunhan vain ei ole MediaPlayer/Creativen oma siirto-ohjelman ikkunat auki niin kyllä pitäisi pelittää myös latauksessa.Voi myös johtua siintä ,että en ladannut sitä Creativen mukana tullutta Mediasource ohjelmaa koneelleni.Kokeile noista keinoja niin kyllä voit soitinta näplätä myös silloin kun se on latingissa.

Kyllä mulla ainakin pystyy soitinta käyttää jos on usbilla latauksessa...

Kikka selvisi. Mulla pitää usb-kaapeli kytkeä kiinni kun soittimesta on virta pois päältä niin pääsee soitinta räplää. Usbin kytkeminen käynnistää sitten soittimen normaalisti. Ihmeellistä tämä tietotekniikka :D

Onko kellään kokemuksia Sonyn NW-E003? En jaksa kahlata koko ketjua läpi:) Ainakin 512 megasessa soittimessa oli heikohko äänen laatu tekniikan maailman mukaan, kunnonkin kuulokkeilla.

Jep, ite tässä pohdin tuota sonyn NW-S202 tyttökaverille joululahjaksi, onkohan sitä vielä kellään ja jos on niin miltäpä se vaikuttaapi?

Löytyykö MP3-Soitinta jonka ääni kestää särkymättä, vaikka bassoa ja äänenvoimakkuutta olis enemmänkin? Kun esimerkiksi pikkubroidin iPodissa on ihan turha laittaa bassoboosteria EQ:sta päälle ku lähtee heti särkemään. Ja ei, vika ei oo kuulokkeissa. Ne toimii aivan loistavasti sekä mun discmanissa että missä tahansa muussa äänilähteessä. Tosin en oo kokeillut muita mp3-soittimia.

iPod nanossa oli kyllä tosi hyvä ääni, bassossakin oli potkua.. Sitä mietin että onko siis uudemmissa malleissa korjattu tää äänen särkyminen?

Ei ainakaan uudessa nanossa särje bassot ollenkaan vaikka EQ:ssa bassovahvistus olisikin. Enkä kyllä muista että olisi vanhassakaan särkenyt, varmaan broidis soitin on särki.

Ostin vaimon siskolle sellaisen Sandiskin 2gt soittime ClasOhlsonilta. Tuntui ihan hyvältä ja muutenkin ominaisuudet kohdallaan. Maksoi jotain 70€, joten hinta/laatu luulis olevan kanssa kohdallaan.

Nyt on pari viikkoa tuota iPod Nanoa käytettyä, niin voisin vähä arvioida:

+Helppokäyttöisyys (hipaisupyörä vaatii alkuun pientä tottumista, mutta kun sen oppii, niin ei halua mitään muuta käyttää <3)
+Koko (aivan älyttömän pieni.)
+Näyttö (kirkas ja terävä, muttei valokuvia varten paras)
+Kuulokkeet (mukavammat kuin aiemmissa iPodeissa ja omasta mielestäni erittäin laadukkaat äänenkin suhteen)
+Lisävarusteet (Lisävarusteita löytyy pilvinpimein, joista on varaa valita)
+Väri (omasta mielestäni älyttömän hieno tuo musta väri :D vaikka muutkin värit ihan näpsäköitä)
+Kuori (alumiininen kuori kestää erittäin hyvin)

-iTunes (muitakin vaihtoehtoja on, mutta päivitysten takia tuota iTunesia käytän. Alkuun tosi hankala käyttää, mutta pienen vääntelyn jälkeen alkaa pääsemään jyvälle.)

Kokonaisuutena voin sanoa että iPod Nano on aivan loistava soitin. Varsinkin lenkkeily käyttöön aivan huippu, mutta vielä parempi olisi iPod Shuffle :) Olen ajatellut hommata Nike+ paketin lenkkikaveriksi. Jos joku ei tiedä mikä tuo Nike+ on niin tässä on video siitä :)

Onko kellään hajonnu ipodista se hipaisupyörä?

Itellä tuntuu että se hyppii ihan päin helvettiä omassa nanossa.
Nyt parina päivänä huomannu ja sitä enne n. kuukauden ainakin pelittäny hyvin.

Kellään kokemusta iPodin 80GB soittimesta? Kiinnostaisi kovasti hommata mp3 soittimeksi tommonen 80 giganen.

Pitäis avolle ostaa joku pienikokoinen mp3 soitin.. onkos kokemuksia tuosta Creativen Zen soittimesta??
Näyttää pieneltä ja 2 gigaa riittää avolle paremmin kuin hyvin.

Pitää sen verran tuota uutta nanoa kehua että akku kestää aivan tajuttoman pitkään, ehkä kerran viikossa tarvitsee ladata vaikka kuuntelen aika paljon. Ulkonäkö on myös aika asiallinen ja 8 gigaan mahtuu jo hyvä kasa musaa. On tullut omistettua aika läjä näitä soittimia ja tämä on kyllä ehdottomasti paras näistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom