Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
sgege sanoi:
Onkos kellään Aiptek MP3/WMA-soitin MP3-S3, 512 MB soitinta. Hinta vain 129e tuolla kitupiikki.netissä. Eli onko ostettavan hyvä?

Laitoin eilen kyseisen laitteen tilaukseen. Tänään tuli ilmoitus, että rahat on siirtynyt niiden tilille ja lupasivat tuotteen 14 päivän kuluessa mulle. Nyt odotellaan. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei olisi enää pahan hintainen: http://fi.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=717

Muistaakseni keväällä, sen TM:n vertailun aikaan oli Creativen testivoittajan hinta noin 200€ paikkeilla. Nyt saa saman (?) soittimen tuplasti isommalla muistilla ja FM radiolla monta kymppiä halvemmalla. :)

Mites Pate83 ja sgege toi Aiptekin soitin, mimmonen äänenlaatu, näyttö, käytettävyys? Onkos siinä radiota?

Ostin tunti sitten creative muvo tx:n..

JJEEEAAAHHHH! Olen innoissani kuin penska hiekkalaatikolla.. Jani Wikholmin sanoin "musiikki on mulle elämä" .. mutta itkemään en sentään ala. Eli kävin just tunti sitten hakemassa mp3-soittimen.. creative muvo tx. On tää näppärän pieni, demo kuulosti hyvältä, helpot säätöhommat, nauhoitus on hyvä juttu.. Vittu, vielä pari tuntia duunia ennen ku pääsee kotiin kikkailemaan. 128 megaa täyttyy kyllä hetkessä 80-luvun heavy legendoista :rock:
ps. taidan ottaa vehkeen mukaan kertausharjoituksiin.. stana..pitää perjantaina lähteä taas leikkimään..kele

Kävin eilen ostamassa tällaisen ja vielä Koss'n The Plug -kuulokkeet. Mun vasen korva jotenkin hylkii tuota plugia, mutta kyllä se sinne menee, kun laittaa napin korvaan ja runnoo vähän aikaa. Soitin on helvetin pieni, ainoastaan pikkusormen mittainen, ja mulla on vieläpä aika lyhyet nakit. Helppokäyttöisyydestä myös plussaa. Perinteisesti luin käyttöohjeen sen jälkeen, kun olin jo pari tuntia käyttänyt kapistusta, mutta silti kaikki toiminnot oli jo selvillä. Eli looginen käyttöliittymä.

edit: nojoo, auttoi perkeleesti noitten nappien kanssa, kun pyörittelee niitä ensin vähän suipommalle ja työntää heti sen jälkeen korvaan. Luulin ensin, että tuo vaahtomuovi ei pysy kasassa niin kauan, että se olisi vielä korvaan tunkiessa suippo.

Ajattelin kanssa ostaa kannettava mp3-soitimen joka toimii samalla myös datan siirtovälineenä. Mikä olis pieni, toimiva, 1-20GB ja kohtuuhintainen? Onko jostain mallista kokemuksia?

Esim.

Archos Gmini 400 - 20GB multimedia soitin USB-liitäntään.

Gmini400 on 20 GB mukana kannettava viihdekeskus, jolla voit kuunnellamusiikkia, katsella digikuvia ja videoita sekä pelata pelejä. Gmini400:ssaon CompactFlash-muistikorttipaikka ja 2,2" näyttö.

Koko levykokoelmasi, suosikkielokuvasi ja valokuvapankki digikamerallesi: Aina taskussasi mukana! 10 cm pitkässä ja 1.7 cm paksussa tyylikkäässä kuoressa on selkeä 2.2" värinäyttö ja 20Gt kovalevy. Tallenna jopa 300 tuntia musiikkia, 200000 valokuvaa tai 80 tuntia MPEG-4 videota. Sisäänrakennettu (CompactFlash)CF-muistipaikka.

Yhteensopivat formaatit mm. MP3, WMA, WAV, MPEG-4, AVI, XVID, DIVX... Katsele videoita 2.2" LCD-näytöstä.

Mitat: 106 x 60,3 x 17,4 mm. Paino: 160 g.

Pakkaus sisältää virtalähteen, USB-kaapelin sekä A/V-kaapelin.

Creative Zen Touch (20GB).

Tyylikkyys, pieni koko, kapasiteetti ja erityisen pitkä akun kesto tekevät siitä täydellisen digitaalisoittimen musiikin kuuntelijoille. Sen innovatiivinen Touch Pad -kosketuslevy mahdollistaa helpon navigoinnin sormenpäällä. Laitteen 20 gigatavun kiintolevylle voi tallentaa jopa 10.000 musiikkikappaletta tai muita tiedostoja helppoa jakamista ja siirtoa varten.

Huippunopea USB 2.0 -liitäntä takaa lyhyet siirtoajat ja Creative MediaSourceT -ohjelmisto tekee musiikin siirtämisen CD:ltä soittimeen erittäin helpoksi.

Ladattava litium-ion akku mahdollistaa jopa 24 tunnin toistoajan yhdellä latauksella ja iso, taustavalaistu näyttö monikielisellä liittymällä täydentää kuuntelukokemuksen.

Johan sanoi:
Ajattelin kanssa ostaa kannettava mp3-soitimen joka toimii samalla myös datan siirtovälineenä. Mikä olis pieni, toimiva, 1-20GB ja kohtuuhintainen? Onko jostain mallista kokemuksia?

Creative Zen Touch (20GB).

Tyylikkyys, pieni koko, kapasiteetti ja erityisen pitkä akun kesto tekevät siitä täydellisen digitaalisoittimen musiikin kuuntelijoille. Sen innovatiivinen Touch..

Mulla on Creativen nomad zen 30Gt. Soittimena ihan hyvä, mutta datan siirtoon ei sovellu. Oletan, että tuokin Creativen vehje vaatii saman paskan softan, jotta kiintolevylle pääsee siirtämään tavaraa. Oli todella iso pettymys, kun ymmärsin, että ei tämän kanssa vaan mennä kaverin luo ja täytetä kiintolevyä por..eiku Mp3-tiedostoilla. En suosittele, vaikka mp3-soittimena onkin aivan toimiva.
:wall: :curs: :0: :down:

edit:
Laitteen 20 gigatavun kiintolevylle voi tallentaa jopa 10.000 musiikkikappaletta tai muita tiedostoja helppoa jakamista ja siirtoa varten.
Mielenkiintoista markkinointia. Mun 30Gt malliin mahtui JOPA 8000 biisiä ja tähän malliin menee 10000 vaikka levy on pienempi :jahas:

kova_luu sanoi:
Mietin että ostaisko tuollaisen i-Lyn MP3-soitin punainen 128MB vehkeen vai sitten tuon transcend 256mb soittimen verkkokaupasta. Transcendissä enemmän muistia mutta luultavasti toi i-Lyn on laadukkaampi ja siinä on näyttö ja fm radio? en osaa päättää joten jos joku omistaa jommankumman niin kertokaapa hieman. Vai olisiko kenties joku muu malli vielä parempi tuossa 100e hintaluokassa?
Mulla levis I-Lyn jonka olin ostanu syksyllä, virtanappula ei futaa + se ripustus
nippeli lensi taivaan tuuliin heti kättelyssä. :(

iivili sanoi:
Mites Pate83 ja sgege toi Aiptekin soitin, mimmonen äänenlaatu, näyttö, käytettävyys? Onkos siinä radiota?

Itse olen ollut tyytyväinen äänenlaatuun. Toi värinäyttö kyllä sopii mulle ainakin todella hyvin. Radio löytyy, tosin en sitä ole käyttänyt, koska se toimii noilla paketin mukana tulleilla kuulokkeilla ja ne ei pysy millään mun korvassa, joten otin omat käyttöön samantien.

Yleisesti olen tyytyväinen laitteeseen, välillä vaan tuntuu, että toi patteri tyhjenee liiankin nopeasti.

Tomi sanoi:
edit: nojoo, auttoi perkeleesti noitten nappien kanssa, kun pyörittelee niitä ensin vähän suipommalle ja työntää heti sen jälkeen korvaan. Luulin ensin, että tuo vaahtomuovi ei pysy kasassa niin kauan, että se olisi vielä korvaan tunkiessa suippo.

Ei se kyllä mulla pysykään ainakaan jos vaahtomuovi on yhtään lämmennyt. Jos laittaisi plugit korvaan jääkaapista suoraan niin ehkä sitten. Se plugi laajenee about nanosekunnissa takaisin normaalikokoonsa. Sitten myöhemmin ne plugit alkavat murenemaan ja tiputtelemaan vaahtomuovia korviin :)

Suosittelen siinä vaiheessa siirtymistä jonkun ruotsalaisen pikkupuljun valmistamiin kumisiin tulppiin joita vissiin tässä threadissa kuvailtiin. Äänieristys paranee ja paikalleen laittaminen onnistuu vetämällä vähän korvalehdestä korvakäytävää "suoraksi" ja työntämällä plugi korvaan.

Jakob sanoi:
Mulla on Creativen nomad zen 30Gt. Soittimena ihan hyvä, mutta datan siirtoon ei sovellu. Oletan, että tuokin Creativen vehje vaatii saman paskan softan, jotta kiintolevylle pääsee siirtämään tavaraa. Oli todella iso pettymys, kun ymmärsin, että ei tämän kanssa vaan mennä kaverin luo ja täytetä kiintolevyä por..eiku Mp3-tiedostoilla. En suosittele, vaikka mp3-soittimena onkin aivan toimiva.
:wall: :curs: :0: :down:

edit:

Mielenkiintoista markkinointia. Mun 30Gt malliin mahtui JOPA 8000 biisiä ja tähän malliin menee 10000 vaikka levy on pienempi :jahas:

Juu, noita just yritän välttää jotka ei toimi hyvin. Pitää olla toimiva joka suhteessa. Win XP tunnistaa noi jotku suoraa usb väytästä ulkosena kiintolevynä niin että yhtään nappia tarvii painaa. Kätevä olis tollanen töissä.. ja kavereiden luona kun käy niin sais kaikki mukavat jutut mukaan. Vois jopa asentaa oman käyttiksen tolle.. yms. Samalla olis mp3 mukana aina ku tilaa on.

Eli onko nyt niin, että nimenomaan Creativen soittimet kaikki ovat paskoja tietokoneen kanssa käytettäessä (siirrettävänä muistina), koska vaativat oman softansa, joka on huono? :( Harmi sinänsä, koska ovat vissiin kumminkin ämpärisoittimena sieltä parhaasta päästä.

iivili sanoi:
Eli onko nyt niin, että nimenomaan Creativen soittimet kaikki ovat paskoja tietokoneen kanssa käytettäessä (siirrettävänä muistina), koska vaativat oman softansa, joka on huono? :( Harmi sinänsä, koska ovat vissiin kumminkin ämpärisoittimena sieltä parhaasta päästä.

Itselläni on tuo Creative Muvo Slim ja ei ole mitään ongelmaa käyttää sitä Wintoosan perusohjelmilla (explorer) tiedostojen siirtämiseen. Ainoa ongelma mikä on vastaan tullut on se, että oman kotikoneen kanssa tuolla peruskaapelilla ei jostain syystä saa yhteyttää usb-paikkaan. Kameran vastaavalla johdolla homma toimii kun junan vessa.

Mulla on Creativen MuVo 128mb ja siihen menee jotain 60 biisiä wma-muodossa.
Se riittä mulle ihan hyvin. Soitin maksaa nykyään jotain 90euroa ja se on pienen sytkärin kokoinen :thumbs:

iivili sanoi:

Ei. Uskoisin, että tuota softaa tarvitaan vain kiintolevymalleissa. Tarkista asia nyt kuitenkin ennen ostoa!

Tuo softa on huono, ja muutenkin on aika ikävää tuttavien koneille asennella kaiken maiijlman sontaa..

Jos pelkkä musiikin varastointi on kyseessä niin sitten voin suositella. Onhan tuo kiva esim. ensi viikonloppuna, kun järjestän pikkujoulut, soitin vaan mukaan ja kiinni stereoihin ja kaikki levyt + extraa + toiveita on aina matkassa ilman helvetillistä levyjen kantamista.

Pavetti sanoi:
Mulla on Creativen MuVo 128mb ja siihen menee jotain 60 biisiä wma-muodossa.
Se riittä mulle ihan hyvin. Soitin maksaa nykyään jotain 90euroa ja se on pienen sytkärin kokoinen :thumbs:
Gigantissa 256MB MuVo 59 egeä ;)

dogi sanoi:
Gigantissa 256MB MuVo 59 egeä ;)

Kävin tänään hakemassa omani pois juuri tuohon 59 euron hintaan. Nyt tosin alkoi mietityttämään et mitä eroja tuossa MuVon perusmallissa ja TX-mallissa on. Ainakin pelkkä USB1.1-tuki tuntuu tässä vehkeessä vanhanaikaiselta...

Maskotti sanoi:
Kävin tänään hakemassa omani pois juuri tuohon 59 euron hintaan. Nyt tosin alkoi mietityttämään et mitä eroja tuossa MuVon perusmallissa ja TX-mallissa on. Ainakin pelkkä USB1.1-tuki tuntuu tässä vehkeessä vanhanaikaiselta...

Muvo

Muvo TX

TX:ssä on tuo näyttö.

itse kallistun tuon TX:n ostamiseen

Vanha Muvo toimii itsellä loistavasti! Muistia vois olla enemmän ja mulla vois olla esim. kiintolevysoitin, mutta tällä pärjäillään tällä hetkellä;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom