Perustele itse, miksi ei pitäisi saman tien pitää kahta lepoviikkoa? :D En oikeastaan jaksa lähteä hirveän syvällisesti näin triviaaliseen väittelyyn, mutta pikaisella teoriaan syventymisellä varmasti saat jo selville minkä vuoksi lihaksia voi treenata, vaikka ne ovat kipeät (hyvällä tavalla). Tuosta "normikehoiluun kyllästyneille"-threadista löytyy ihan hyviä linkkejä alkuunsa.
Monet intensiteetiltään rankatkin treeniohjelmat voivat perustua suht. tiheään frekvenssiin, kuten vaikkapa DC. Ihan hyvin myös voi varmasti tehdä tulosta nelijakoisella tai viisijakoisella ohjelmalla. Sanoit kuitenkin, että painotus on kehonrakennuksessa ja siksi ihmettelen hieman miksi nostit tuon 180kg:n penkin esille. Kyllä vähäjakoisilla ohjelmilla on nosteltu vuosien saatossa huomattavasti isompiakin rautoja. Esimerkiksi Reg Parkin ohjelmat olivat usein 1- tai 2-jakoisia ja hän ja monet muutkin ovat olleet hyvin vahvoja. Reghän pisti jo huomattavasti kovemman penkin vuosikymmeniä sitten, muistaakseni liki 230kg ja mahdollisesti natuna...taisi olla toinen mies maailmassa joka niin isoja rautoja liikutteli. On kuitenkin selvää, etteivät nämä penkkiykköset - Reg Parkin tai myöskään sinun(!) - todista juurikaan mitään treenijakojen toimivuudesta. Voimanoston perspektiivistä jäi epäselväksi teitkö tuon hyväksyttynä kisasuorituksena vai salinostona, jonka merkitys on aina hieman kyseenalainen. Kehonrakennusperspektiivistä tuolla tuloksella ei taas ole mitään väliä...
Mä taas lopetan tän lapsellisen väittelyn ja palaan tosielämään. Täällä näköjään taas kukkoilee kaikki ketkä ei tosielämässä siihen pysty.
Näissä typerissä vasta-argumenteissa nousee esiin ainoastaan enää kielen filosofia, kuinka tarkasti osaat muotoilla ja esittää argumenttisi.
Jos argumenttiin jää yksikin heikko kohta, johon vastustaja voi tarttua, siihen hyökkää tällä foorumilla kaikki 19-vee supermassan kerran lukeneet salibändyjuniorit.
Tää foorumi on jo pilalla. Tänne on aivan turha kirjoittaa mitään. Ei täällä voi esittää mielipiteitä. Ei ihme että täällä kaikki järkevät keskustelijat ovat hiljaa.
Jos esittää oman mielipiteen kokemuksesta se lytätään heti jollain vitun kirjassa kerrotun faktan avulla.
Esimerkiksi juuri sinä VIATOR tartut epätoivoisesti argumenttiiini penkkituloksesta - Olisiko pitänyt lähettää kuva rintalihakseni koosta? Joko sitten ollaan tyytyväisiä? Laita S-postiosoittesi niin voin laittaa vaikka heti.
Toisekseen kun kysyt - "Perustele itse, miksi ei pitäisi saman tien pitää kahta lepoviikkoa?" - sorrut typerään asiavirheeseen joka olettaa että jokainen viesti muotoillaan aukottomaksi objektiivisella kritiikillä. Aukottoman tästä edellisestä viestistäni teki se etten maininnut mahdollisina vaihtoehtoina 3viikkoa lepoa ? 10pv lepoa? Ainoastaan idiootti tarttuisi työkaluna esittämääsi "Perustele itse, miksi ei pitäisi saman tien pitää kahta lepoviikkoa?"- ongittuun epäkohtaan.
Pakkis on paikka jossa junnut kysyy neuvoja.
Täytyy seuraava neuvo muotoilla kielellisesti väitteineen ja lähteineen niin ettei tarvi sadalle seuraavalle viikkoa perustella siinä esiintyviä epäkohtia.
Kyse on edelleenkin vain mielipiteestä. Ja edelleen mun mielipide on että lihasryhmä kerran viikkoon 4-5 jakoisella toiminut mulla parhaiten. Period.
P.s anteeeksi kirjoitusvirheeni ja epämääräiset kappalejakoni