Kannattaako sairaskuluvakuutukset?

Niin eräs asia minkä voisin lisätä tämän maan terveydenhuollon autuudesta on se, että monissa firmoissa voidaan irtisanoa yrityksestä, jos on sairastellut esim. vuoden niin pahasti, ettei voi enää tulla töihin. Tässä sitten saa monoa -> vakuutus lakkaa vuoden päästä irtisanomisesta -> ei saa sairaanhoitoa. Tuo on aika mahdoton tilanne, koska vakuutuksilla on tosiaan usein ns. vuoden sääntö, ts. jos vakuutuksesi on sidottu johonkin tiettyyn työhön, niin voit ottaa maksimissaan vuoden sairasloman, jonka jälkeen vakuutus loppuu. Tämä ei tietenkään ole kovin hyvä tilanne, jos saa jonkin kroonisen sairauden joka tekee työkyvyttömäksi. Suurimmilla yhtiöillä on ylemmille toimihenkilöille yleensä säännöt, että vakuutus ei laka koskaan, jos tulee työkyvyttömäksi.

Näissä tilanteissa pääsee sitten valtion oman vakuutuksen, ts. Medicaren alle. Tämä on siitä erikoinen vakuutus, että kuten Kelalla sillä on hintakatto sille mitä hoito saa maksaa. Laki täällä myös määrää, että Medicaren potilaalta ei saa laskuttaa enempää kuin mitä vakuutuksen hintakatto on, vaikka sairaalan hinnastossa toimenpide olisi muuten kalliimpi. Lopputuloksena on, että nämä potilaat eivät ole sairaaloille kannattavia, joten yrittävät hoidattaa näitä mahdollisimman pienellä vaivalla, jotta pääsisivät resursseillaan nyhtämään rahaa yksityisten yhtiöiden potilailta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
USA:n terveydenhuollon hinnoista pari esimerkkiä, jotka kuulin asiakkailta. Oli ollut reissussa jenkeissä ja koira oli purrut käteen niin että sormi murtui ja tietenkin jonkinmoinen vekki siihen. 3 käyntiä sairaalassa ja laskua 25 tuhatta taalaa...

Toinen oli käynyt ihan perus poliklinikkakäynnillä vähän ärhäkämmän flunssan tms. takia. Pari tuntia jonottelua ja tunti tutkimista ja papereiden pyörittelyä, 1100$.
 
Sairasvakuutus bodarille / voimailijalle

Painan 140 kg ja olen 189 cm pitkä. Minulla on voimamaha mutta en missää nimessä katso itseäni lihavaksi.
Hain sairasvakuutusta Lähi Tapiolasta ja he näppäränä laskivat BMI laskurilla minut sairaalloisen ylipainoiseksi ja vakutuusta ei myönnetä.
Annoin palautetta ja soittivat sieltä...kaveri ymmärsi yskän että kyse ei ole nyt sohvaperunasta vaan urheilullisesta ihmisestä ja sanoi itsekkin harrastavansa punttia.
Silti ei myönnetä...vaikka tajuavat että BMI laskuri on suoraan perseestä revitty tulos kohdallani.

Mistä ihmeestä saan sairasvakuutuksen ?
En nyt missään nimessä vertaa itseäni Jari Mentulaan mutta olisi hauska tietää mistä hän on mahdollisesti vakuutuksensa hommannut.

Kyllähän Suomi nyt on perkele täynnä isoja kavereita...mutta onko heillä sairasvakuutusta ?


Tämä on syrjintää !

Pitääkö tässä sulkapalloa alkaa harrastaa että saa vakuutuksen !?
 
Painan 140 kg ja olen 189 cm pitkä. Minulla on voimamaha mutta en missää nimessä katso itseäni lihavaksi.
Hain sairasvakuutusta Lähi Tapiolasta ja he näppäränä laskivat BMI laskurilla minut sairaalloisen ylipainoiseksi ja vakutuusta ei myönnetä.
Annoin palautetta ja soittivat sieltä...kaveri ymmärsi yskän että kyse ei ole nyt sohvaperunasta vaan urheilullisesta ihmisestä ja sanoi itsekkin harrastavansa punttia.
Silti ei myönnetä...vaikka tajuavat että BMI laskuri on suoraan perseestä revitty tulos kohdallani.

Mistä ihmeestä saan sairasvakuutuksen ?
En nyt missään nimessä vertaa itseäni Jari Mentulaan mutta olisi hauska tietää mistä hän on mahdollisesti vakuutuksensa hommannut.

Kyllähän Suomi nyt on perkele täynnä isoja kavereita...mutta onko heillä sairasvakuutusta ?


Tämä on syrjintää !

Pitääkö tässä sulkapalloa alkaa harrastaa että saa vakuutuksen !?

Perseestähän toi on, mutta yksityisinä yrityksinä vakuutusyhtiöt saavat valita asiakkaansa. Tällä kertaa kävi näin :(
 
Off-topic mutta kirjoitampa kuitenkin. Sain slaagin ja tehtiin pallolaajennus. Maksoi about 200€ ambulansseineen. Yksityisellä hinnaston mukaan ko. operaatiot 4-5k€ + sairaalayöt ym. Tuli hyvin veronpalautuksia. Stentitkin yksinään jotain 500-600€ per kappale :D Puhumattakaan, kun joudutaan vähän elvyttämään ja pitämään teholla pari yötä. Katsoin, että jos joudutaan ohitusleikkaamaan, niin yksityisellä se maksaa +12k€...

Mutta sitten sattuneesta syystä tulee luettua noita sydänforumeita. Jäätävää settiä, kun jenkkiforumeilla on ihmisiä, joilla on elvytyskielto tehtynä. Syynä se, että heille on tehty jo operaatiot sairaalassa ja lainaa on sen jälkeen niin paljon, ettei ole varaa toiseen hoitoon. Moni ihmettelee, kun on hirveät rytmihäiriöt ja rintaa painaa niin prkleesti mutta aika klinikalle on vasta 3 viikon päästä. Maksulliselle lääkärille ei ole varaa mennä. Ja sanomattakin on selkeää, ettei mitään operaatioita voida tehdä. Nämä siis henkilöitä, jotka ovat sairasvakuutuksen ulkopuolella esim. työttömyyden vuoksi.
 
Sairaskuluvakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa ja mielellään mahdollisimman nuorena ennen kuin ehtivät rajata siitä mitään pois. On todella mukavaa mennä yksityiselle huippuhoitoon, kun jotain sattuu. Tarveydellä ei kannata leikkiä. Rahat saa tilille seuraavana päivänä, kun on lääkärissä käynyt. Itse olen ainakin reilusti voitolla siihen nähden ettei vakuutusta olisi ollut, sen verran paljon urheiluvammoja on tullut.
 
Sairaskuluvakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa ja mielellään mahdollisimman nuorena ennen kuin ehtivät rajata siitä mitään pois. On todella mukavaa mennä yksityiselle huippuhoitoon, kun jotain sattuu. Tarveydellä ei kannata leikkiä. Rahat saa tilille seuraavana päivänä, kun on lääkärissä käynyt. Itse olen ainakin reilusti voitolla siihen nähden ettei vakuutusta olisi ollut, sen verran paljon urheiluvammoja on tullut.

Puhutko nyt tapaturma vai sairaskuluvakuutuksesta? Urheiluvammat harvemmin menee sairaskuluvakuutuksesta ellei sitten ole jotain rappeumatautia jonka takia vamaa ei katsota tapaturmaksi. Tämä muuten on se yksi tärkein syy miksi kannattaa olla molemmat eli tapaturma ja sairaskuluvakuutus olemassa. Ei pääse tulemaan tilannetta jossa jotain ei korvattaisi. Toisaalta esim. mielenhäiriöiden hoitoa tai edes toteamista (masennus, kaksisuuntainen yms.) ei yleensä korvata. Kannattaa siis lukea ne pikkupräntit vakuutuksesta mitä on rajattu ulkopuolelle.
 
Itsellä kuuluu urheiluvammat sairaskuluvakuutukseen. Tämä on otettu 2008, joten voi olla ettei uusiin sitä enää saa, mutta erinomainen on ollut, kun ei tarvitse erikseen ottaa urheiluliittojen vakuutuksia.
 
Back
Ylös Bottom