kannattaako kiristää vai bulkata? (kuvat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 113872
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Puollan myös tuota +-0 kalorit ja rankkaa treeniä -ideaa. Omasta mielestäni karu fakta on ettei tuossa mahassa absit näy kesään mennessä (ainakaan sillä tavalla mitä luulen sinun tarkoittavan) vaikka vetäisit minkälaisen dietin, koska iho ei ehdi kiristyä. Laardi lähtee kun reenaa kovaa ja syö oikein. Ja korjatkaa ihmeessä joku jos olette erimieltä tuosta ihon kiristymisestä. Oma ihoni ei ainakaan kiristyisi tuota tahtia.

Niin onko tossa vuosi menny treeniä vaiko sammutitko vain huoneesta valot :D Kuukauden treenillä en välttämättä noita painoja

Puollan myös tuota +-0 kalorit ja rankkaa treeniä -ideaa. Omasta mielestäni karu fakta on ettei tuossa mahassa absit näy kesään mennessä (ainakaan sillä tavalla mitä luulen sinun tarkoittavan) vaikka vetäisit minkälaisen dietin, koska iho ei ehdi kiristyä. Laardi lähtee kun reenaa kovaa ja syö oikein. Ja korjatkaa ihmeessä joku jos olette erimieltä tuosta ihon kiristymisestä. Oma ihoni ei ainakaan kiristyisi tuota tahtia.

Kokemuksen perusteella olen ihan samaa mieltä. Itse diettasin viime keväänä vastaavasta kunnosta, ja no lopputulos oli se, että rasvaa ei tosiaan ollut, mutta ei tarpeeksi lihastakaan ja nahkaa oli vaikka muille jakaa, eli lopputulos ei miellyttänyt yhtään enempää, tietty paita päällä tilanne näytti hyvältä, mutta ei sillä sinne rannalle kehdannut mennä elvistelemään. Tosin kai tääkin on geeneistä pitkälti kiinni, jos omaat hyvät geenit ja nahka kiristyy hyvin, niin good for you, mutta mie varotin.

Tähtää mielummin vaikka 2015 kesään, jos nyt pakko olla tässä Suomen lyhyessä kesässä hirveessä kunnossa.

Aloittaja:
Jos haluat mitään täksi kesäksi niin dieetille. Et ehdi rakentaa lihasta enää ennen kesää sellaista määrää, että ehtisit vielä kiristää fläsätkin päältä pois ja nauttia siitä. Moni täällä sanoo että "eihän sulle jää yhtään lihasta jos tosta laihduttaa", ja toki et bodarilta paljon näytäkään mutta jää sulle nyt jumalauta jotain, enemmän kun sellasille sanan varsinaisessa merkityksessä "vinkuheinille" :) Ei sitä lihasta paljon näkymään tule tänä kesänä bulkkaamallakaan! Kireenä viihdyt varmasti kehossas paremmin ja kivempi kasvatella sitten lihoja seuraavaa kesää varten taas. Ja jos diettaat nyt niin ei tarvi edes olla hirveällä kidutusrääkillä kun on aikaa tehdä se kunnolla ja pitää huolta myös treenituloksista samalla.

Tärkeintä varmaan kuitenkin motivaatio. Jos sitä riittää niin oot parin vuoden päästä sen näkönen että loppuu tommosten wrappedFoilienki aivopierut. Vaikutat kuitenkin kaikenkaikkiaan näkevän sen kireyden valoisampana tavotteena tälle kesälle joten senkin takia lähtisin siihen suuntaan. Ja se ei ole mitään pois esim tulevien vuosies treenailulta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tee niinkuin leffastarat: treenaa kovaa ja ota pieni kiristys, luokkaa 5-7 kg. Lihaserottuvuus paranee ja näytät lihaksikkaammalta, aivan kuten I_H sanoi. Ja sulla ei ole tossa kuvassa pallomahaa, joten ei kannata sellaista hankkia. Syksyllä ja talvella sit voi alkaa kerätä massaa kohtuullisilla plussakaloreilla, jos siihen kokee tarvetta.

Mulle tulee aina mieleen Franco Columbon viisaus, jonka hän sanoi muistaakseni antiikkisessa "Kehonrakentaja voittaa" -kirjassaan:

"Muutama sentti pois vyötärönympäryksestä ja muutama sentti lisää olkapäiden leveyteen tekee jo huomattavan positiivisen vaikutuksen ulkonäköön."

Mielestäni hyvä muistutus kaikille aloitteleville ja keskinkertaisille miesbodareille, miksei naisillekin.

Mä en kyllä ymmärrä miksi normikaverien pitäisi pakkiksella kysellä bulkki vai dieetti jos ei pohjilla ole jotain kuntosalilla saavutettua lihasta jo ennestään. Eikö se peruskysymys ennemmin ole, viihdytkö säkkinä vai laihana ja sen mukaan. Sitä paitsi jos ketjua oikein tulkitsen niin kaveri kysyy aluksi bulkki vai dieetti ja vastaa 20min sen jälkeen mitä aikoo tehdä.

Tsemppaan kuitenkin käymään puntilla ja jatkamaan hienoja saavutuksia!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei mitään järkeä dietata. Kovaa treeniä vaan ja ruokavalio/treeniohjelma kuntoon ammattilaisen kanssa. Bodaustyyppistä treeniä kovaa ja syöt fiksusti niin vuoden päästä olet aivan eri kunnossa. Pitäisin painon samassa jos mahdollista eli vuorottelua +- kaloreilla sitä mukaa mihin suuntaan paino menee.

Jaahas! Mää meeen sit kyllä kohta lääkärille maastavetoani ihmettelemään. Terveisin: vitosia satkulla, sekä penkistä että mavesta. :( pitää aina varoo ettei tee samassa reenissä molempia, sen verta naurettavaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
teen maastavedon kerran viikossa ja yleensä ennen pääsarjaa 3 lämmittelysarjaa. tänään lämmittelin 1.sarja:110kgx5 2.sarja:147,5kgx5 3.sarja:167,5kgx5 ja sitten työsarja oli 187,5kgx3

Heitän omanki lusikkani tähän soppaan, just for the heck of it. Perussyömingeillä, niinku joku jo mainitsi, kalorit siinä ±0 ja rankalla perustreenillä eteenpäin. Ei näin lyhyessä ajassa ihmeitä tehdä, vaikka tuskin sellaisia hakusessakaan. Keep it simple.

Kellä ois nyt heittää vaikka tarkempaakin faktaa tästä +-0 -ehdottelusta? Mitä siinä muka tapahtuu?

Rasvaa ehkä vähän palaa, mutta hyvin hitaasti. Motivoiko se? Onko siitä hyötyä?

Lihasta varmaan tulee, mutta hyvin hitaasti. Onko tämä hyödyllisempää, kuin sellainen +300 kcal/pv syöminen, jossa lihaskasvuun on jo selvästi enemmän eväitä mutta läski ei pääse nopeasti yllättämään?

Ymmärrän hyvin sen että ehdotellaan hitaita dieettejä ja hitaita lihaskasvatusjaksoja, koska ne ovat järkeviä, terveellisiä ja pitkällä aikavälillä hyötysuhde on suuri. Mutta en pääse sisään näihin +-0 -juttuihin.

Heitetään oma lusikka soppaan ja kysytään rasvaprosentti arviota. Olen nyt koittanut bulkkailla jo jonkin aikaa ja saanut painoa hilattua 49kg -> ~57.5kg. Aikaa mennyt liian kauan tähän, noin 1.5vuotta... Tiedän, liian vähän ehkä syötyä on tullut. Kuitenkin tässä on nyt taas pikkuhiljaa saanut itseään niskasta kiinni ja ruokaa suuhun.

Mietin tässä, että mitään kesäkiristelyjä en välttämättä tekisi, vaan tähdättäisiin massan keräämiseen ja ehkä sitten kiristellään ensi kesälle, miltä vaikuttaisi?
Oma arvioini on rasvaprosentista jotain 12-14% luokkaa, aika huono olen arvioimaan, niin olisi hienoa saada osaavampia/muita arvioita. Pituutta mulla on 173cm.

Kuvat otettu rentona, mutta viimeisessä jännitän kättä, minkä nyt huomaa melkein sokeakin, muuten rentoina paikat siis.

http://imagecdn.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2014/02/14/66606462/progresspic/QvLjjQfVcgUkXesvRrzVbDESNvdsLmQirJrq-610xh.jpg

http://imagecdn.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2014/02/14/66606462/progresspic/wQCSFQwygfEeGjeKEsloCkEzeVBwCpHPXedK-610xh.jpg

http://imagecdn.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2014/02/14/66606462/progresspic/LbuaSEbVkPdwPpkMnNmmxCTIsBxPKRIFXjdR-610xh.jpg

Sen verta timmi kondis että lihasmassaa vaan lisää rakentamaan, ellet maratoonariksi pyri.. Tuo rasvaprossa on aika lähelle mitä luulet.

Sen verta timmi kondis että lihasmassaa vaan lisää rakentamaan, ellet maratoonariksi pyri.. Tuo rasvaprossa on aika lähelle mitä luulet.

Njuu, lähinnä mietitytti, että kun tota massaa on jo kuitenkin se ~8.5kg tullut, että oisko rasvaakin hirveästi kerääntynyt, mutta ehkäpä sitä ei ole niin hirveästi sitten kuitenkaan ilmestynyt. Maratoonariksi ei ole aikomus tulla, aerobista liikuntaa tulee itsellä kyllä, mutta ihan vain siksi, että tykkään siitä, ei niinkään mitään tavoitteellisuutta ole siinä.

Kyllä on ketjun aloittajalla kovat tulokset..:wtf: Kuvien perusteella ainakaan en uskoisi.. taidampa itse vaihtaa salilla painojen kolistelun vaikka naisten taitoluistelun seuraamiseen.. :face:
Kuinkas pitkään on oikein treeniä takana?

No noitten tulosten perusteella sitä lihasta taitaa kuitenkin olla jonkun verran?

Olet oikeassa. Voimatasot ilmeisesti ihan ok, mutta en minä kuvien perusteella olisi kaveria miksikään vuosia tai edes kuukausia tahkoneeksi salijermuksi mieltänyt. Jos tavoitteena rantakunto niin kiristely, jos tavoitteena ei rantakunto niin bulkki. Ja hei, onhan siinä välillä vielä sellainenkin tie kuin maltillinen plussa.

Maltillinen plussa on kyllä se oikea termi. Sitten raskaita pääliikkeitä salilla niin kesällä on jo ihan hyvässä kuosissa. Ns. rantakunto sitten kesäksi 2015.

Salilla olen käynyt 2010 vuoden lopulta mutta vakavasti otettavaa treeniä vasta 1/2vuotta-vuosi. penkki ja pystypunnerrus minulla on vaikeimpia liikkeitä koska en ole koskaan niissä tehnyt mitään suuria nostoja vaikka olisin bulkillakin ollut. paras penkkisarja mitä koskaan olen tehnyt on 95kgx4 ja pystäri seisten 60kgx3. viime perjantaina tein penkissä 7x5 80 kilolla. minulla vaikuttaa olevan vahva selkä verrattuna muihin lihasryhmiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom