kannattaako kiristää vai bulkata? (kuvat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 113872
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta jääkö tuosta sun rungosta oikeesti mitään jäljelle, jos tuosta dietin vedät,
Silmällä katottuna lihaksien perusteella arvioituna sulla on treenitaustaa ehkä puoli vuotta takana...
Ja jos oot treenannu kauemman, niin suosittelisin miettimään treeni"metodeja" uudestaan...

Ei sillä pitäs olla väliä jääkö "mitään" jäljelle, vaan sitten on hyvä pohja rakentaa vaikka olisi laihassa kunnossa kunhan rasvaa ei liikaa. Ja tollasessa kondiksessa on kyllä mahdollista kasvattaa todennäköisesti lihasmassaa samalla kun kiristyy, kunhan treenaa kovaa ja saa riittävästi prottua.

Ei se lihaskaan kasva optimaalisesti jos ollenkaan, mikäli +20 rasvoista lähtee bulkkaamaan, kun hormonitoimintaa on sekotettu liiallisilla rasvavarannoilla. Lopputulos on läski ilman erottuvaa lihasmassaa ja ehkä muutama elintasosairaus siihen päälle. Jos sitä haluaa, niin eikun bulkki päälle.

5kg ei kyllä minun mielestä riitä yhtään mihinkään kiristelyyn, jos alle 15 rasvoihin tahtoo, joka olisi järkevää. Kymmenisen kiloa rasvaa pitäis polttaa todennäköisesti, siihen jos oikealla ruokavaliolla ja kovalla kuntosaliharjoittelulla saa vielä tuossa vaiheessa 2-3kg lihasmassaa lisää, niin joku 8kg pois puolessa vuodessa panostaen samalla kehonmuokkaukseen liittyviin asioihin, niin voisi alkaa jo melko siisti kunto olemaan. Mutta kukin tehköön niinkun haluaa.

Te ketkä suositelette bulkkia paljonko tohon sitten vielä kannattaisi repiä rasvaa lisää? Ja millä aikataululla siitä sitten saisi itsensä kivaan kuntoon rasvat vaikka 10-12?
Selasin posteja huvikseen läpi niin tää kaveri on 183cm ja noin 87kg rasva% on valmiiksi jossain 20 kieppeillä, 10kg lisää niin alkaa olemaan jo aika hiton huono tilanne mun mielestä.

Itse myös kiristelyn kannalla. Kyl se on mielekkäämpää lähtee kasvattaa lihasta kireästä kunnosta kuin se et rasvat on valmiiksi +20%. Mut jokainen tyylillään, onhan näitä tapauksia jotka kerää massaa ihan hulluna ja sit kerralla kaikki pois ja jäljelle jää 80kg tiukkaan pakattua lihaa. Kannattaa miettii mitä se oma henkinen puoli kestää. Itse lähdin bulkkaa +20% rasvoista mut äkkiä se vaihtukin dietiksi ku eihän sitä peilikuvaa kestäny katsoo =D

Jos Englanti taipuu niin mielenkiintosta lukemista aiheesta:

T NATION | Truth About Bulking

Itse löysin tuosta motivaatiota/aiheitta kiristellä sieltä 91 kilosta 79 kiloon, ja vaikka aikamoinen heinä molemmissa painoissa vielä niin täytyy sanoa että 79-80 kilosena näytän isommalta ja lihaksikkaammalta kuin 90 kilosena. Mukava toi illuusio.. :puntti:

Mikä järki tuohon on lisätä rasvaa, kun sitä jo valmiiksi on jonkin verran? Tarkoitus ilmeisesti on päästä kesäksi kuntoon ja se onnistuu vain rasvan vähentämisellä ja lihasten kasvattamisella. Ei se kehon rasvan lisäys ole ainakaan se tärkein asia jos lihasta haluaa lisää.
Tohon on mahdollista kesään mennessä lisätä muutama kilo lihasta ja se edesauttaa jo vähän parantamaan 'kesäkuntoa' eli sitä miltä se kroppa näyttää.
Lihasmassan lisääminen vaatii kovaa reeniä ja kovimmat reenit irtoaa jos on pikkasen plussalla kalorit. Toukokuun jos vetäis miinuksilla, niin luulis vähän laardia katoavan.
Pikkasen jos viittii laskea ettei ihan överisti mennä plussalle.. Ja jos meneekin, mutta tulosta tulee niin ihan fine. Se on niin erilaista kullakin yksilöllä.

Joku käsittää bulkkaamiseksi sen jos on kalorinkin plussalla, jota se ei kyllä mielestäni tarkoita. Vaan tarkoituksellista ylensyöntiä ja lihottamista.

Salilla käymisellä ja kovalla treenaamisella on myös vissi ero.
Tämä unohtuu suurimmalla osalla ihmisistä joita kuntosaleilla näkyy..

Summa summarum, edelleen: should i bulk or cut..? You should lift!

Itse sanoisin että jos muutat ruokavalion mahdollisimman puhtaaksi, pidät kalorit +-0:ssa ja treenaat kovalla intensiteetillä niin saat molempia (rasvattomamman kunnon ja lisää lihasta). Win Win tilanne siis.

Ottakaas nyt sitten huomioon että tää kaveri ei treenaa kehonrakennus tyylillä. Melko pöljää kommentoida kuvan perusteella että sun kannattais varmaan alkaa käydä salilla...

Ottakaas nyt sitten huomioon että tää kaveri ei treenaa kehonrakennus tyylillä.

Mutta sen olen oppinut kantapään kautta, että ruokavalion "puhdistuksella" kenestä tahansa tulee atleettisen näköinen kaveri, oli kysymyksessä rantakunto tai CBB kisat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ylimääräiset pois ja sen jälkeen hamaan tulevaisuuteen kevyillä plussilla lisää lihasmassaa ja väliin pientä kiristelyä. Toki noihin rasvoihin ei enää itseään kannata päästää, sanovat Pakkiksen ikibulkkaajat mitä tahansa.

Mutta sen olen oppinut kantapään kautta, että ruokavalion "puhdistuksella" kenestä tahansa tulee atleettisen näköinen kaveri, oli kysymyksessä rantakunto tai CBB kisat.

Ihan samaa mieltä, mä näytän 75kg:na tosi "hyvältä" rasvat on sillon 10 pinnassa +80kg mä näytän normi tyypiltä, kiitos sen että kaikki ylimääräinen kertyy alaselkä vatsa alueelle jolloin jo toi 5kg tuhoaa V selkä illuusion. Eikä ollut sulle tarkoitettu toi edellinen viesti vaan yleisesti kun on kommentoitu että tää aloittaja ei oo treenannu kunnolla/ ei näytä miltään/ ymym shaibaa niin silloin pitäisi olla sen verran älliä päässä että mietitään vähän miten on treenattu,. Ei lien ihme ettei näytetä arnoldilta jos treenin päätarkoitus on max voiman kasvattaminen.

Vensku123: No ehkä silti ei tolta pitäis näyttää. Kyllä mä tiedän monia natu-voimanostajia, jotka voisi CBB:hen lähteä millon vaan. Ei voima ja lihasmassa pidä sulkea toisiaan pois, vaan tukea toisiaan, treenit sen mukaan. Antti Savolainen MM-mitalisti IPF raw-voimanostossa ja SM-mitalisti CBBssä.

Tosin jos ei atleetin geenejä ole, niin töitä siihen atleetin kroppaan saa tehdä helvetisti sama mikä treenityyli. Toisilla se atleetin kroppa on jo melkein luonnostaan, niitä tyyppejä onneksi on aika harvassa.

Vensku123: No ehkä silti ei tolta pitäis näyttää. Kyllä mä tiedän monia natu-voimanostajia, jotka voisi CBB:hen lähteä millon vaan. Ei voima ja lihasmassa pidä sulkea toisiaan pois, vaan tukea toisiaan, treenit sen mukaan. Antti Savolainen MM-mitalisti IPF raw-voimanostossa ja SM-mitalisti CBBssä.

Tosin jos ei atleetin geenejä ole, niin töitä siihen atleetin kroppaan saa tehdä helvetisti sama mikä treenityyli. Toisilla se atleetin kroppa on jo melkein luonnostaan, niitä tyyppejä onneksi on aika harvassa.

Niin kun ei tosiaan edes tiedä kauanko treenitaustaa on ja onhan noita paljon TODELLA vahvojakin tyyppejä jotka ei näytä yhtään miltään mut en mä silti menis sanoo niille et vittu sä oot tehnyt kaiken väärin pelkän valokuvan perusteella :)

Ja joo elämä ei varsinkaan peruspunttajalle ole reilua ;) niinkuin kirjoitin niin mulla kertyy kaikki rasva keskikroppaan mä näytän hiton huonolta jo silloin kun R% on 15 pinnassa kun taas toisilla 15% näyttää jo tosi hyvältä.

Tottakai niitäkin on ;) Mutta geenifriikkejä nekin on, harva keskiverto punttipetteri pääsee vahvaksi lisäämättä selvästi lihasmassaansa. Mut pointti se, että ei tuo voi olla ihannekroppa tai tavoitekondis treenityylistä riippumatta, kyllä sitä lihaa pitäs alottelijalle tarttua vähän kaikenlaisella voimaharjoittelulla/bodauksella. Mutta tämäkin tietysti yksilöllistä, toisille vähemmän toisille enemmän. Ei kaikista Arnoldia tuu sama miten veivaa lihaksiaan.

Kuvan perusteella tietenkin vaikea arvioida, onko onnistunu tavoitteessaan(max-voiman kasvattaminen), mutta ihmettelisin suuresti jos kuvan kaveri penkkaa yli 120 kiloa tai vetää yli 200kg maasta. Ne olisi jo harrastevoimailijalle kohtalaisia tuloksia, jos ei isoista mörssäreistä puhuta.

Jotain vanhoja treenipätkiä tossa katselin, 181kg x2 veto ainakin löyty, ja viime kesältä oliko 150x 3 kyykyssä ym.t vastaavaa. Penkissä kovin video oli 102.5 kg viime kesänä, Nyt tomps päivittelee tietoja, pituus paino ja tulokset..

Kovat tulokset kyllä, jos tuota roppaa katsoo.

Pituuteni 183cm ja paino tällä hetkellä 87-89kg

- - - Updated - - -

Ja tulokset, kyykky 150kg ilman vyötä, maastaveto 200kg ilman vyötä, penkki 100kg-102,5kg

Noita tuloksia kun kattoo, niin se on suorastaan sun velvollisuus ottaa yhteyttä siihen Vuohijoen tyttöön ja syödä ittes vaikka satavitosiin, niin saadaan toinenkin Thompzon.

Suositut

Back
Ylös Bottom