kannattaako aloittaa laihdutus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 185cm ja painan noin 81 kg. Rasvaprosenttini on noin 11-13% luokkaa. Tarkoitus olisi pudottaa rasvaprosentti noin 8%:n. Olen käynyt salilla noin vuoden aktiivisesti (3-5 kertaa viikko). Lihakseni eivät vielä ole siinä pisteessä mihin haluan niiden kasvavan. Tarkoitus olisi olla kesäkunnossa 2005 vuoteen mennessä. Kannattaako jatkaa samaa rataa, eli ei laihdutusta vaan syömistä ja lähempänä ens kesää aloittaa laihduttamisen, vai aloittaa laihduttamisen nyt? Tietenkin treenaisin normaalisti punttia vaikka laihduttaisinkin. ;)

Tartteeko lihakset kasvamiseen nahan alla olevaa rasvaa vai riittääkö jos saa sen syömisellä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
JiiPee22 sanoi:
Olen 185cm ja painan noin 81 kg. Rasvaprosenttini on noin 11-13% luokkaa. Tarkoitus olisi pudottaa rasvaprosentti noin 8%:n. Olen käynyt salilla noin vuoden aktiivisesti (3-5 kertaa viikko). Lihakseni eivät vielä ole siinä pisteessä mihin haluan niiden kasvavan. Tarkoitus olisi olla kesäkunnossa 2005 vuoteen mennessä. Kannattaako jatkaa samaa rataa, eli ei laihdutusta vaan syömistä ja lähempänä ens kesää aloittaa laihduttamisen, vai aloittaa laihduttamisen nyt? Tietenkin treenaisin normaalisti punttia vaikka laihduttaisinkin. ;)

Tartteeko lihakset kasvamiseen nahan alla olevaa rasvaa vai riittääkö jos saa sen syömisellä?
Itse kanssa aion päästä tiukkaan kuntoon kesäksi 2005.
Mietin että milloin kannataisi alkaa kiristelemään, niin tulin selvään johtopäätökseen että joulun jälkeen tai uutena vuotena. Todennäköisesti siinä ajassa kerkiää tuommoisen määrän laihduttamaan ja jouluna tulee kumminkin syötyä paljon. Ja sitten: lihaksethan ei kasva jos ei ole plus kaloreilla, eikö vain, joten lihasten kasvatus ja samanaikainen laihdutus on aika vaikeaa.

Zone-sarja -42%
Rasvaprosentilla 11 pitäisi koko sixpackin olla jo sangen hyvin näkyvissä. 8% rasvat taas ovat jo todella alhaiset.

Saadaksesi lihasta tarvitset kaloreita enemmän kuin kulutat, ja seurauksena saat aina läskiäkin. Rasvojen pitäminen selvästi alle kympissä ja lihaksien kasvatus samaan aikaan vaatii lahjakkuuden lisäksi aikamoista kikkailua ja saattaa jäädä saavuttamattomaksi tavoitteeksi.

JiiPee22 sanoi:

Sä olet mua liki kymmenensenttiä pidempi ja 33.5kg kevyempi... mulla alkaa dieetti nyt :nolo:

Itse olen ajatellut aloittaa dietin maaliskuun alussa tai puolessa välissä. Tarkoitus olisi olla reilusti plussalla siihen asti, nyt rasvat 12-13% ja tarkoitus olisi tiputtaa 9%-10% niin eiköhän sellanen 10vk riitä aika hyvin...

Juoppo sanoi:
Rasvaprosentilla 11 pitäisi koko sixpackin olla jo sangen hyvin näkyvissä. 8% rasvat taas ovat jo todella alhaiset.

Saadaksesi lihasta tarvitset kaloreita enemmän kuin kulutat, ja seurauksena saat aina läskiäkin. Rasvojen pitäminen selvästi alle kympissä ja lihaksien kasvatus samaan aikaan vaatii lahjakkuuden lisäksi aikamoista kikkailua ja saattaa jäädä saavuttamattomaksi tavoitteeksi.

Tuo on täysin yksilöllistä, missä rasvoissa näkyy kivet vatsassa ja missä rasvoissa mikin suoni. Ei oikeastaan voi sanoa tuolla tavalla yleistyksenä, itselläni ei kunnolla ole pakki näkyvissä yli kympin rasvoilla.

Mutta jos tarkoituksena on pudottaa rasvat 12 prosentista 8:aan, ei tämän pitäisi olla kovin kummoinen juttu. Kasin rasvoihin meistä melkein jokainen pääsee vielä varsin helposti, siitä alaspäin se sitten jatkuvasti vaikeutuu. 12 viikkoa neljän prosenttiyksikön pudotukseen on varsin pitkä aika, mutta voihan sen rauhallisestikin todellakin tehdä.

Onko se lenkkeily sitten paras keino pudottaa painoa ja pitäisikö kulutusta pienentää samaan aikaan? Entäs jos käyn samaan aikaan salilla, niin eikös silloin ruokahalu vaan lisäänny?

Modipeluri sanoi:
Onko se lenkkeily sitten paras keino pudottaa painoa ja pitäisikö kulutusta pienentää samaan aikaan? Entäs jos käyn samaan aikaan salilla, niin eikös silloin ruokahalu vaan lisäänny?

Lenkkeilyllä *tehostetaan* rasvankulutusta. Eli jos pudottaa haluaa, niin suosiolla vain miinus kaloreille.

Mitä mieltä porukka on muuten diettaamisesta pelkällä ruokavaliolla? Tällä siis tarkotan sitä että aeroobista ei oteta oikeastaan ollenkaan. Itse tiputin 81kg:sta 73:een ilman aerobista. Mihinkään kireään kuntoon en tuolla päässyt vaan sellaiseen "mukavaan".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos rasvaprosentti on 11 luokkaa ja lihasta ei vielä paljon ole, niin mitä järkeä alkaa nyt diettaamaan jos tavotteena on kesäkunto 2005? Ei muuta kun plussalle vaan ja punttia kovaa, diettaamaan ehtii sitten alkuvuodesta kuten
Mike sanoi. Varaa siihen vaan sen 3-4 kk aikaa niin ei tule kiire.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom