Kanarian saaret

^ käsitin kyllä että axelpass tommi kritisoi loman viettämistä parilla satasella eikä niinkään paikkaa... voin toki olla väärässäkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kallista. Ite olin 2006 kanarialla hintaan 195€,sisälsi lennot Oulusta ja 7pv hotellissa. Rai rai.

Kallista. Ite olin 2006 kanarialla hintaan 195€,sisälsi lennot Oulusta ja 7pv hotellissa. Rai rai.

Joo ja mä marmariksessa vuonna 2009 elokuussa, 85e vko sisälsi lennot+ määrittelemätön majoitus, turhaa noita hintoja on verrata, äkkilähtö on helvetin halpa jos kentältä sen otat, viimeiset paikat myydään todella naurettavilla hinnoilla.

Olitko saaren pohjoisrannalla? Ainakin Gran Canarialla on selkeästi sellainen ilmiö, että eteläpuoli saaresta on huomattavasti aurinkovarmempaa. 2 kertaa siellä käyny ja molemmilla kerroilla huomasi, että saaren pohjoispuolella oli pilvistä samaan aikaan, kun etelän puolella oli koko viikko pilvetöntä taivasta.

Me oltiin silloin Los Cristianoksessa eli saaren etelä osassa, mutta oli varmaan vaan huonoa tuuria. Kuitenkin useamman kerran käyty tuolla ja ainut kerta kun tollasta tapahtunu.

Itsellä lähtö kanarian saarille 7. Joulukuuta. Mimmosta säätä siellä on, onko paljon kuumia mimmejä diskoissa yms baareissa vai eläkeläisiä?

Aika paljon miespariskuntia ja lihavia englantilaisia. Ihan hyvät kelit pitäisi olla vielä tuohon aikaan.

Playa De Las Americasii ollaa varmaa lähössä frendin kans täs ennen jouluu. On kuulemma ihan jees mesta, ku haetaan aurinkoa, bissee, hyvää menoo.

Millasissa hinnoissa tuolla on bisset, yms ruoka? Marketeissa ja baareissa siis. Entäs aktiviteetit?

Teneriffalla oli ainakin ruokakaupoissa alkoholi naurettavan halpaa. Sellane perus punkkupullo 0,75e esimerkkinä. Jos halus vähän panostaa niin otti sen 2 euron pullon :D

Ruokakaupoissa on joo alkoholi halpaa. Viskitkin tosi halpoja, vituttaa kun Suomessa maksaa se sama viski sitten yli tuplat. :D

Mää lähden Gran Canarialle tuossa tammikuussa. Onhan se sellaista eläkeläisten junttimeininkiä, mutta tuolla on itsellä hyvät harrastusmahdollisuudet ja mikä tärkeintä, aurinko paistaa. Jotenkin ollut niin rankka syksy duunin ja tämän jatkuvan pimeyden puolesta, että ajatus siitä että lomallakin pitäisi jotain tehdä ja nähdä tuntuu stressaavalta. Aivoton junttiloma auringossa on just sitä mitä mä nyt kaipaan! :D

Nyt tuli jopa kallis paketti, 490 egee viikosta. Jos ei niin väliä mihin osaan saaria haluaa, niin naurettavan halvallahan tuonne viikoksi pääsee.

Tarinaa suomijunttien lepopisteestä, Playa del Inglesistä.

Asteltuamme hotelliin (Jardin del Atlantico) sateenkaarilipun ohi, tajusimme miksi siinä kyseisessä mestassa oli vielä tilaa varata huone karvan verran ennen joulua:

- osa lattiakaakeleista oli irti
- keittiötä piti kasassa ainostaan tökerösti laitettu tiivistemassa
- keittiön hana oli kiinni vain tuloputkissa, ei pöydässä
- verhotangot pysyivät kiinni vain "voimalla"
- pöytälampun pistokkeeseen koskeminen aiheutti oikosulun
- vessan ovi otti kiinni pönttöön
- ulko-oven karmit olivat kiinni seinässä vain muutamalla uretaanipallerolla
- kylpyamme vuosi vedet lattialle

No ajattelimme ettei tuolla käydä kuin nukkumassa, joten olkoot. Kuitenkin kun huomasimme esitteessä luvatun kahvinkeittimen puuttuvan niin menimme respaan marisemaan. Myöhemmin huoneeseen ilmestyi lasikannu ja suppilo.

Kipitimme sitten vastapäätä sijainneeseen ruokapaikkaan ja tarjoilijaksi osui aikoineen suomesta paennut naisihminen. Häneltä saimme kaikenlaista tarpeellista tietoa koko viikon ajan ja paikan ruokakin osoittautui oikein hyväksi.

Sitten tuutimaan parin sangrialasin jälkeen. Paitsi että ei koska PUUUM-PUUUM-PUUUM bassojytke, joka kesti kivasti 11 -> 04. Ja tämä oli jokapäiväistä.

Suurin vitsaus paikassa olivat kuitenkin sisäänheittäjät ja aurinkolasi/kello/hassis/roinakaupustelija yöntimot.

Parin päivän jälkeen aloimme pakenemaan Inglesistä muihin kaupunkeihin, joissa meno oli siedettävämpää. Käytiin kävelemässä Maspalomasin dyynit, katamaraanilla seilailemassa Puerto Ricossa, krokotiilipuistossa jossain keskellä ei mitään ja dokaamassa lähinnä Puerto Ricossa. Kaikkialle tietysti taksilla koskapa se oli halpaa ja nopeaa, vaikkakin kaukana turvallisesta.

Tuttu joutui kusetuksen kohteeksi videokameraa ostaessa ja meni vielä lomaosakkeenkin hankkimaan. Oma kohtalo on vielä hiukan auki kun unohdin aurinkolasini kotimaahan ja jouduin ostamaan uudet. Siinä parin sangriakannun sumentamana menin ostamaan hiukan kalliimmat, joten täytynee käydä nyt kyselemässä onko kapistukset aidot vai paskaa.

Lisämausteensa toi alakerran homppelipariskunta, joka höyläsi ja fiilasi ihan huolella. Sekä yläkerran saksankielinen remuporukka, joka laatoitti parvekkeemme uudelleen.

Ingles on kyllä melko omalaatuinen paikka mutta kyllä tuolla olostaan voi nautiskella kunhan on tarpeeksi rempsein mielin matkassa :)

Tässä omat näkemykseni joistain kohteista muistamani perusteella, viettänyt lapsena lähes joka joulun jollakin saarista...

TENERIFA
Playa de las Americas: Paljon lapsiperheitä, jonkin verran bilepaikkoja. Paljon äänekkäitä brittejä (toisaalta, missä niitä ei olisi?)
Puerto de la Cruz: Täällä olen käynyt useimmiten. Tunnetaan vähän pilvisempänä kaikista kohteista, mutta omalle kohdalle sattunut vain hyviä säitä. Aika paljon vanhaa ja varakasta väkeä ja vähiten räyhääviä brittejä. Aika paljon espanjalaisia turisteja ja eniten paikallisia kaikista kohteista, ei kauheasti baareja, mutta sitäkin kivempi tunnelma...

LANZAROTE
Olin jotain 11-vuotias, kun käytiin tällä saarella. Lapsiperheiden paikka.

GRAN CANARIA
Playa del Ingles: Eniten baareja, parhaat bileet kaikista saareista.
Bahia Feliz: Lapsiperheille.
Las Palmas: Ei kauhean aurinkoista oo ollut koskaan, kun oon käynyt. Baareja löytyy jonkin verran. Jos ei halua paljoa turisteja ympärilleen ja tykkää kaupunkilomista, niin tänne.

Itse kävin pari vuotta sitten Palmasissa ja odotukset oli Irwinin takia jostain paratiisista. Melkoinen pettymys oli koko kaupunki ja tuskin toise tulee mentyä. Ei ollut makeita biitsejä eikä tullut tarvetta hankkia bungalowia.

Ens viikolla ois lähtö Inglesiin. Saas nähdä millainen on, kriteerit hyvin pitkälti se että on lämmintä ja että muksu viihtyy. Hotelli ei onneksi ole ihan pahimmasta päästä turistihelvettejä, ja löytyy pari tuttua jotka tuolla on ollut ja suositteli tiettyä hotellia.

Musta on hauskaa kun dissataan kanarian saaria, kun ollaan nimenomaan menossa viettämään lapsen ehdoilla lomaa. Sille skloddille on ihan sama minne mennään, se on siistiä, eikä tollanen vajaa 4 vuotias tee mitään todellista eroa sille, ollaanko kanarialla vai thaimaassa tai jossain "katu-uskottavassa" kohteessa. Isi sen sijaan käyttää säästyneet pari tonnia johonkin ihan muuhun oikein mielellään.

Kanarialla oltu monta kertaa lasten kanssa ja toimii. Paras keskitalven mesta lapsiperheelle koska aika takuu varmasti aurinkoa ja lentomatkat järjellisiä. Eikä sitä lasten kanssa muutenkaan mitään kulttuurielämyksiä yleensä olla hakemassa. En kuitenkaan ole ollut Inglesissä, tosiaan vähän enemmän baarimesta mitä siellä kerran oon pyörähtänyt.

Mutta esim Playa de las Americas on tosi jees lasten kanssa. Ja samahan sitä on missä on kunhan on biitsiä ja aurinkoa. Eikä sinne biitsillekkään ole pakko kävellä kaikkein rähjäsimmän baarikadun läpi :)

Oon kerran käynyt Kanarialla. Kaverin kanssa haluttiin pariksi viikoksi treenaamaan juoksua johonkin lämpimään. Kohteeksi valikoitui Fuerteventura muistaakseni halpuuden takia. Kaksi viikko juoksenneltiin siellä ympäri aavikkoa. Kohde oli erinomainen leireilyyn, koska kiusauksia ei juurikaan ollut. Asuimme jossain turistikylässä, jota kansoittivat eläkeläiset ja lapsiperheet. Alunperin suunnitelmissa oli lojua reenien välissä biitisillä katselemassa naisia, mutta eihän siellä mitään katseltavaa ollut. Yöeläämääkään ei ollut, joten pojat pysyi hyvin ruodussa ja kilometrejä kertyi kivasti. Yhtenä päivänä tuli hiekkasumua Afrikasta. En tiedä oliko viisasta juosta kovaa treeniä siinä kelissä, mutta ainakin tunsi itsensä äijäksi, kun yski ilallla hiekkaista limaa. Fuerteventura on tämän kokemuksen myötä raksittu matkakohteista pois ikuisiksi ajoiksi.

teneriffalla käynyt +20 kertaa
Puerto de la cruz on mun lemppari!
Rauhallista menoa, paljon paikallisia,edullista alkoholia ja hyvää ruokaa.
kaunista! juuri sitä mitä lomalta haen! rentoutumista! saa mennä nukkumaan 23.00 jos tuntuu siltä.... jos ei siltä tunnu niin sitten kapakassa voi remuta! lähden tänä vuonakin sinne pariin otteeseen.

Löytyykö Kanarialta mitään Ayia Napan, Sunny Beachin tai vastaavan tapaista bilepaikkaa jossa olisi tarjolla halpaa viinaa ja nuorta lihaa? Jos on niin mitkä kohteet kyseiseen tarkoitukseen sopisivat parhaiten?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom