Kanarian saaret

Kai siellä joku supermercado on jossa paikalliset alkuasukkaat käyvät? Se hotellialueen vieressä oleva pieni "supermarket" ei todellakaan ole kuin hotellin asukkaille tarkoitettu. Näin on siis joka maassa, paikasta riippumatta.

Joo, eihän siitä hotellin supermercadosta kukaan mitään osto. Ihan ollaan paikallisten kaupoissa käyty. Siitä huolimatta juustot ja ilmakuivatut kinkut jne on suomen hintatasoa. Mutta eihän siihen 4 euron kinkkupakkauksen hintaan kuole. Ja viini on halpaa kuin jeesuksen vedestä taikomana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, eihän siitä hotellin supermercadosta kukaan mitään osto. Ihan ollaan paikallisten kaupoissa käyty. Siitä huolimatta juustot ja ilmakuivatut kinkut jne on suomen hintatasoa. Mutta eihän siihen 4 euron kinkkupakkauksen hintaan kuole. Ja viini on halpaa kuin jeesuksen vedestä taikomana.

No, saari on aina saari ja se mikä sinne tuodaan lentoteitse tai laivalla, maksaa pirusti. Tuo on kuitenkin sen verran syrjässä ja lähin maa on joku Marokko mistä ei uskalla mitään tuoda muutenkaan kun muuten tulee ruokamyrkytys ja muutenkin EU-alueelle ruokatarpeiden tuonti Afrikasta on ainakin... hmm.. vaivalloista. Eli ne on roudattava kait Espanjasta saakka.

Kait sieltä muutakin syötävää löytyy kuin ranskalaisia juustoja ja italialaista ilmakuivattua kinkkua? Ehkä jotain paikallisempaa apetta? Harvemmin noita tulee Suomessakaan popsittua.
Tosi sissi ottaa sähköwokin jo Suomesta mukaan ja paistelee huoneistohotellissa sitten itse Knorrin pastapusseista eväänsä.

Puerto de la Cruzissa on isoja marketteja, paikalliset ja turistit käy kaikki niiissä ja hintataso on melko halpaa, mutta joidenkin tuotteiden kohdalla todella halpaa.

Muistaakseni kanarian saarilla on joku erityisverokohtelu ja esim ALV:tä ei ole tai sitten se on aivan naurettavan pieni. Siitä varmaan johtuu monen tuotteen ja palvelun halpuus.

Ilmakuivattu kinkkuhan on paikallisten tapas -herkkuja. Olen monesti ajatellut tuoda sieltä kokonaisen potkan mukanani. Kunnon kalakauppaan tai edes tiskiin en ole koskaan törmännyt vaikka keskellä merta ollaankin. Paikallisissa kaupoissa kalat on lähinnä mielenkiintoisesti pakastettu kokonaisina.

Tuli ketjusta tää pätkä mieleen:

Voishan sitä käydä kanariallakin kesällä tai syksyllä pyörähtämässä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko kelien puolesta millaista Puerto de la Cruzissa tammi-helmikuun vaihteessa yleensä ollut? Säätiedotukset tällä hetkellä näyttää vähän päälle 20 astetta ja puolipilvistä. Halvalla pääsisi...

Onko mitään väliä mille saarelle menee, sään puolesta? Näin keskiarvoja ajatellen, eikös ne ihan lähekkäin kuitenkin ole, että mahtaako ilmasto erota? Olisiko Las Palmas parempi? Itsellä ei niin tarkkaa, mutta tyttöystävä diggailisi rantsulla loikoilusta.

Onko mitään väliä mille saarelle menee, sään puolesta? Näin keskiarvoja ajatellen, eikös ne ihan lähekkäin kuitenkin ole, että mahtaako ilmasto erota? Olisiko Las Palmas parempi? Itsellä ei niin tarkkaa, mutta tyttöystävä diggailisi rantsulla loikoilusta.

Riippuu nyt mitä haet lomaltasi. Ainakin aikoinaan ku tuli about 8kertaa käytyä kanariansaarilla niin säät oli hyvät. Teneriffalla parikertaa käytyä americasissa paistoi aurinko kun puolestaan cruzissa oli pari pilvipäivää joka matkalla. Sama homma käsittääkseni on gran canarialla inglesin ja las palmasin välillä. Fuerteventura puolestaan oli correlehossa melkoinen tuulimylly vaikka aurinko paistoikin jokapäivä siellä itse ollessani. lanzarotelle ei kannata mennä jos haluat löhötä auringossa koska siellä ei ole kunnon hiekkarantoja... Itse ehdotan siis inglesiä tai americasta jos hulina ei häiritse.

No, mä olen skeittaava huligaani eli haen skeittausta, palmuja ja halpaa olutta. En ole edes älytön auringon palvoja, mulle riittää kunhan ei sataisi ja tarkenee shortseissa. Tyttöystävä sen sijaan kaipailee enemmän tuota aurinkoa.

Maspalomas voisi olla ihan jees, olisi betoninen skeittiparkki ihan vieressä ja rantsu tarpeeksi lähellä. Kaipa siellä tarkenee, kiitoksia vinkeistä! Säätiedotuksia kun katsonut, niin tuolla näyttäisi olevan parhaat kelit, tosin erot on pieniä.

e. ~500 euroa per nuppi näyttäisi olevan viikko.

Viimeksi muokattu:
Tuo on kyllä totta varsinkin jos lomaa pidät, kuluu sitä rahaa täälläkin lähes yhtä paljon viikossa. Autolla pitää kuitenkin poiketa jossain edes pienellä reissulla jne jne.
Tuollakin jos vähän katsoo missä syö eikä heitä kaikkia pennosiaan mihinkään turistihömppään saa elettyä aika edullisesti vaikkei mikään Thaimaa olekaan.

Edit. Usein kyllä tulee etelässä aikalailla lompakko auki käveltyä "kun kerran lomalla ollaan". Tuon huomaa sitten kun palaa suomeen ja vilkasee tilille :)

Kanarialla ei itselläni kauheasti rahaa mene, kerran päivässä käy ulkona syömässä ja muuten sitten kaupasta hakee safkaa. Olutkin on halpaa ja lähinnä tulee loikoltua, eipä siellä nyt mitään shoppaamistakaan ole tullut harrastettua. Itse olen onnekkaassa asemassa että töistä on helppo lomailla, niin Kanaria kelpaa minulle. Aurinkoa kaipaan jo pahasti, ottaa tämä pimeä talvi psyykkeen päälle.

Frendeistä se on kauhean noloa lähteä johonkin Kanarian turistirysiin, jokaisen loman pitäisi olla aina seikkailu ja Madventures. Pyh sanon minä, aivottomalle rantalomalle on paikkansa!

Kanarialla ei itselläni kauheasti rahaa mene, kerran päivässä käy ulkona syömässä ja muuten sitten kaupasta hakee safkaa. Olutkin on halpaa ja lähinnä tulee loikoltua, eipä siellä nyt mitään shoppaamistakaan ole tullut harrastettua. Itse olen onnekkaassa asemassa että töistä on helppo lomailla, niin Kanaria kelpaa minulle. Aurinkoa kaipaan jo pahasti, ottaa tämä pimeä talvi psyykkeen päälle.

Frendeistä se on kauhean noloa lähteä johonkin Kanarian turistirysiin, jokaisen loman pitäisi olla aina seikkailu ja Madventures. Pyh sanon minä, aivottomalle rantalomalle on paikkansa!

No itse olen nimenomaan aivottoman loman tarpeessa kun tässä on nyt rakennettu kesämökki, suunniteltu talo ja rakennettu puolikas talo. Ei mitään madventuresta mulle kiitos. Halpaa bissee, palmuja ja aurinkoa riittää minulle.

Korjasin muuten edelliseen viestiini tuon lompakkojutun, lisäsin sinne: (maahan). ;)

Samoilla linjoilla, itse tykkään torjua stressiä nimenomaan tuollaisella aivottomalla lomalla ilman mitään kummempaa ohjelmaa. Kännykkä pois päältä ja ei mitään aikatauluja, sitten jos vielä lämmin on ja arska paistaa niin muuta en tartte.

Äkkilähtöjä kyttäämällä säästäisi kyllä äkkiä reilun satkun per naama, mutta taidan kyllä vaan pelata varman päälle ja varata just ne ajat ja hotellin mitä katseltiin.

Samoilla linjoilla, itse tykkään torjua stressiä nimenomaan tuollaisella aivottomalla lomalla ilman mitään kummempaa ohjelmaa. Kännykkä pois päältä ja ei mitään aikatauluja, sitten jos vielä lämmin on ja arska paistaa niin muuta en tartte.

Äkkilähtöjä kyttäämällä säästäisi kyllä äkkiä reilun satkun per naama, mutta taidan kyllä vaan pelata varman päälle ja varata just ne ajat ja hotellin mitä katseltiin.
Äkkilähtöjä kyttäämällä saattaa myös käydä kuten itselle kävi syksyllä käydessäni ulkomailla että sitten kun säästää yhdessä asiassa niin huomaakin että menee 200e takseihin joten säästö on periaatteessa turha ja aiheuttaa vaan ylimääräistä liikenöintiä. Ei tosin mitään havaintoa mitä nuo taksit nykypäivänä maksaa kanarialla. Maspalomaksesta on muistaakseni joku +10km tuonne inglesiin jos nyt en ihan väärin muista joten kannattaa miettiä juoksetko esim Inglesin yössä jne...

Toinen mikä kannattaa on mennä sesongin ulkopuolella. Oltiin Teneriffalla joulukuun alussa ja maksettiin viisi henkeä tasokkaasta huoneistohotellista rannan vierestä 1800 ekee koko lysti. Eihän tuo vieläkään mitään ilmaista ole noihin halvimpiin lähtöihin verrattuna mutta normaalisti nuo 2-3 huoneiset kämpät keittiöllä on maksaneet 3000-3500 euroon tälle porukalle ja näyttää tuo meidänkin hotelli olevan hiihtolomasesongilla päälle 3 teur.

Mieluiten mäkin lähden viikon lomalle aivot narikkaan meinigillä. Ei viikossa kahdessa oikeasti kerkeä mitään näkemään jossain kiertomatkalla hevon kuusessa ja stressi siitä vaan tulis lasten kanssa. Vähä eri asia aikuisessa seurassa todeta että jahas ei majoitusta löydykkään, mennäänkö kaljalle, kuin nälkäisten muksujen ja mököttävän emännän kanssa :D

Jees, Maspalomas kutsuu kuun vaihteessa! Ei näyttäisi olevan kun reilu 2 kilometriä Inglesiin tuosta meidän hotellilta. Yöelämä ei kiinnosta, mutta tyttöystävää kiinnostaa varmasti shoppailu. :)

Mites Kanaria maaliskuussa? Onko jo ns. takuulämmintä?

Huhtikuussa olen joskus ollut etelä Teneriffalla ja siellä ainakin oli jo helteet tuolloin.

Suositut

Back
Ylös Bottom