Kananmunan valkuaisen erottaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Miksipä nuo pitäisi erottaa... Keltuaisessa hyviä ravinteita, ja tutkimusten mukaan ei vaikuta kolesterolia nostavasti vaikka söisi päivittäin 1-2 keltuaista.

(Tästä ihan hyvä juttu viimeksi oli mm. B&K Magazinessa pari numeroa sitten)

Minä mussutan ainakin keltuaisineen päivineen, nam. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johan se on moneen kertaan sanottu : 20 KELTUAISTA PÄIVÄSSÄ EI TEE HYVÄÄ VEREN KOLESTEROLIARVOILLE. Tommoseen Miken kokoiseen ukkoon uppoaa eguja huomattavasti enämpi kuin normi tavikseen.

Eiköhän tämä ole paras noista keltuaisenpoistometodeista (jos ei halua sormilla niitä ronkkia):

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Liitteet

• funnel_drain.jpg
    funnel_drain.jpg
    4 KB · Katsottu: 2 696
  • funnel_crackegg.jpg
    funnel_crackegg.jpg
    5,4 KB · Katsottu: 2 687
  • funnel_yolkremove.jpg
    funnel_yolkremove.jpg
    5,2 KB · Katsottu: 2 683
Mike sanoi:
Onkos kenelläkään hyvää tekniikkaa kananmunan valkuaisen erottamiseksi? Siitä jää aina osa sinne kun sitä muljaa edes takas siinä kuoressa. Suomessa ei taida kaupoissa olla valmiina valkuaista, Colemanin videolla mies kaatoi semmoisesta valmiista purkista valkuaista aina aamupalalla. Olis kätsy, mutta toistaiseksi tekniikka jolla saa valkuaisen helposti pois, tekisi poikaa.

Miul on semmone muovine pien systeemi... Se keltuaine jää keskelle kippo ja valkuainen valuu reunoilta alas lasiin.. En osaa paremmin selittää..

Käsittääkseni ylivoimaisesti luotettavin tapa ennustaa sydän- ja verisuonitauteihin sairastumisen riski on verrata HDL:n ja triglyseridien suhdetta veressä. Onko jollain esittää luotettavaa tutkimusta, jossa osoitetaan, että munankeltuaisten syönti huonontaa HDL/triglyseridit-suhdetta (alentamalla HDL:n ja nostamalla triglyseridien määrää)? Epäilen vahvasti. Myös :arvi: epäilee.

Luin tän threadin ja sit vast tajusin et meiltähän tulee tuol "takapihal" 13000 tuoretta munaa joka päivä, eli semmonen 86,5 kg proteiinia päivässä :kuola: Jotenkin vaan ei ole kolahtanu ennen, et noita kananmunia voi syödä enemmänki(tai siis valkuaisia)...
Noh, mitään ei oo viel menetetty kun on vasta 3 kuukautta kunnon treeniä takana ja alkaa tää ruokapuolikin olemaan kunnossa pikkuhiljaa, kiitos pakkotoiston :rock:

o_virta sanoi:
Mitä mieltä olette siitä jos ottaa yöproteiiniksi vaikka 4 munaa keltuaisineen ja raejuustopurkin?
Ota vaikka 4munaa 1keltuaisella, ei niitä keltuaisia kannata järjettömästi syödä koska lähes jokaisella suomalaisella on tuo paska "kolesteroli"geeni eli kolesterooli arvot nousee lähes 100varmasti jos tuollaisen määrän vedät joka ilta munia keltuaisineen.

Mikä on järkevä määrä kananmunia päivässä?
Olisi joskus mukava kuulla jonkinsortin absoluuttinen totuus niistä kananmunain rasvoista kun toiset sanoo, että kolesteroli nousee ja toiset sanoo, että kolesteroli laskee. Taidanpa tosiaan ottaa keltuaiset poies ja pistää tilalle jotain hyvälaatuista öljyä.

o_virta sanoi:
.
Sitä ei kyllä kukaan pysty sanoon kun kaikki riippuu geeneistä eli miten ne nousee tai ei nouse. Ainoa miten itse saat selvyyden asiaan on että otatat jossain vaiheessa verikokeet ja sitten uudestaan vaikka 2kk päästä niin siitä näkee että nouseeko vai ei, itse en ainakaaan alkais keltuaisia mielinmäärin syömään, itse syön max 5-7kananmunan keltuaista viikossa, valkuaisia meneekin sitten tietysti enemmän.

o_virta sanoi:
Olisi joskus mukava kuulla jonkinsortin absoluuttinen totuus niistä kananmunain rasvoista kun toiset sanoo, että kolesteroli nousee ja toiset sanoo, että kolesteroli laskee. Taidanpa tosiaan ottaa keltuaiset poies ja pistää tilalle jotain hyvälaatuista öljyä.

Absoluuttista totuutta tulet tuskin koskaan kuulemaan. Itse olen kuitenkin sitämieltä että koska kananmunat ovat kuitenkin aika halpoja niin on sama pelata "varman päälle" ja vetää pelkkiä valkuaisia, ja niitä voikin sitten vetää hyvällä omallatunnolla vähän enemmänkin.

o_virta sanoi:

Tämänhän voi helposti testata itse. Olet vaikka ensin muutaman kuukauden syömättä kananmunia ja käyt sen jälkeen verikokeissa. Sen jälkeen syöt muutaman kuukauden reilusti kananmunia keltuaisineen ja käyt verikokeissa. Sitten vain vertaat tuloksia. Muun ruokavalion on tietysti oltava mahdollisimman samanlainen, jotta tulokset ovat luotettavia.

Paljonkohan tolla olis hintaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom